Toon posts:

pineaccle, pctv rave opname vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wil mijn oude video's overzetten op mijn hardeschijf en daarna branden.
ik heb niet veel geld om een hele dure capture kaart te kopen.
ik heb hiervoor op het oog een Pinnacle Studio PCTV rave
Echter heb ik wat vraagjes over deze kaart voordat ik hem straks koop.

kan ik een videorecorder op de kaart aansluiten en zo video's afspelen en tegelijk met die tvkaart opnemen.
En met het opnemen in welk formaat gebeurt dit dan? in avi of mpeg.
Is de kwaliteit goed van een opgenomen band naar mpeg of avi?

bvd

ps ik heb gesearchd
http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
kan ik een videorecorder op de kaart aansluiten en zo video's afspelen en tegelijk met die tvkaart opnemen. ? Ja, dat kan.

En met het opnemen in welk formaat gebeurt dit dan? in avi of mpeg. ? Kan allebei, maar
AVI verdient de voorkeur. Liefst uncompressed of met een lossless compressie. (Hufyuff)
Vraagt wel veel HD space

Is de kwaliteit goed van een opgenomen band naar mpeg of avi? Is heel erg afhankelijk van de kwaliteit van de video. Oude videobanden met veel ruis zullen minder mooi worden.
Maar met VirtualDub kun je de opnames nog wel wat opkalefateren.

Kortom het is wel te doen. De kwaliteit van de captures zal vooral afhangen van de kwaliteit van de videoband en videorecorder. De PCTV Rave levert zelf voldoende kwaliteit.

Verwijderd

Zon rave ken alleen maar opnemen in 352x288, maar dmv een dll bestandje te vervangen kun je ook in hogere resoluties opnemen. Die wil ik je wel even toemailen eventueel.
Ik heb zelf een pctv-pro, die ietsjes beter is en (geloof ik) meer formaten ondersteund, dit weet ik echter niet zeker :7

Verwijderd

Mhh, heb je firewire ?'

Je zou dan kunnen overwegen om een DV camara te neme met Video in. Het is wel duurder maar je hebt dan wel profisnele kwaliteit en zo camara is elktijd leuk ¬_o.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb geen fire wire. Ik heb de kaart inmiddels gekocht en er een video mee opgenomen. als ik het in mpeg doe word het met 12 sec opnemen een bestandje ter grote van wel 10 mb. Met de andere keuze [ miro xl ] word het avi maar het is nog steeds 8gb groot. je hebt ook de keuze bij video opname maar dat kan ik niet kiezen ( dvd, ,dvd longplay, svcd etc.
hoe krijg ik die avi toch iets kleiner? met virtual dub heb ik gelezen in de search ( was ook iets met dvd rippen) maar ik weet niet precies hoe dat in dat programma moet.

in de search vond ik dit wat op mijn probleem lijkt maar de oplossing zie ik zo snel niet.

Opnames via tv-kaart omzetten naar kleiner formaat

hier het laatst zegt mademan wat ik wel intressant vind, want ik heb die keuze niet in mijn software het staat er wel maar je kan er niet op klikken.
welke van de 2 kan avi opnemen(tv kaart)

ook zie ik de pineaccle TRex software, wat kan ik daar eigelijk precies mee? als ik een beetje naar de interface kijk van dat programma lijkt het er wel op alsof dat een proggie is waarmee ik de grote avi van 8gb kleiner kan maken. Maar voor ik er mee ga klooien wil ik het wel zeker weten.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 13:46 ]

• Quitter3
Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 12:31:
Zon rave ken alleen maar opnemen in 352x288, maar dmv een dll bestandje te vervangen kun je ook in hogere resoluties opnemen. Die wil ik je wel even toemailen eventueel.
Ik heb zelf een pctv-pro, die ietsjes beter is en (geloof ik) meer formaten ondersteund, dit weet ik echter niet zeker :7
De rave kan weldegelijk full res opnemen. Alleen niet met preview aan (in VDub).
En het enige veschil tussen Rave en Pro is de radio. Wat tevens zorgt voor het stereo geluid.

Voor de topicstarter: Gebruik VDub als je capturetool en niet de software van Pinnacle. Neem vervolgens zoveel mogelijk uncompressed op. Of gebruik lossless compressie.

Als je HD te snel vol loopt, neem je gewoon stukjes 1 voor 1 op. Zeg 15-30 minuten per keer. Deze stukjes comprimeer je vervolgens (Video: MPEG/DIV-X en geluid:MP3).

Voor compressie tools en VDub tutorials zie:

www.virtualdub.com
www.vcdhelp.com
www.doom9.com
www.divx-digest.com

De stukjes kun je later eenvoudig weer aan elkaar plakken. Zie ook de websites

[ Voor 7% gewijzigd door Quitter3 op 18-07-2003 13:55 ]

Verwijderd

Op www.vcdhelp.com staat hoe je met virtualdub moet werken.

Oja bij het opneme is zit er standaart geen compersie op. Je heb dan in iedergeval 10mb per minuut ¬_o.

Zelf gebruikte ik de avs2 compersie van asus. Daarmee ben je 1gb per 10 min kwijt en de kwaliteit is erg goed.

Verwijderd

Het is of 1 www.doom9.org of 2 www.doom9.nl maar niet .com :P

:+

• dutchderk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2022
Als je de andere compressiemethoden van de pinnacle software wilt gebruiken moet je het bestandje visionID.dll vervangen door een nieuwere. Als je wilt kan ik hem mailen laat ff weten.

Hop doet leven...

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is goed XenoDaSouljah bood het ook al eerder aan. mail maar me adres staat geloof ik in me profiel alvast bedankt dan. , ik heb de TRex inmiddels al 2 keer gebruikt, het gaat redelijk goed ook wel redelijke kwaliteit.
Ik heb me al eerder met dvd rippen bezig gehouden en daar kende ik al een aantal van de bovengenoemde sites en programma's van. Maar ben er mee gestopt omdat het best veel tijd koste en het nogal vaak mislukte bij mij.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 16:09 ]

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
1 tip: controleer als je opgenomen hebt met de Rave of je geluid wel gelijk loopt met de film... Had ik eens last van met mijn rave :(

Verwijderd

staat er nou 101 of l01 ?
in je email adres ?

edit: naja heb ze gewoon naar allebij gestuurd zien we dan wel weer :P :+

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 19:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
r0el schreef op 18 July 2003 @ 18:56:
1 tip: controleer als je opgenomen hebt met de Rave of je geluid wel gelijk loopt met de film... Had ik eens last van met mijn rave :(
hm het loopt allemaal goed hier.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 19:23:
staat er nou 101 of l01 ?
in je email adres ?

edit: naja heb ze gewoon naar allebij gestuurd zien we dan wel weer :P :+
heb al via mail beantwoord.

ik heb alleen een bestandje van 830 mb met een van die bovengenoemde programma's kan je hiervan toch 2 bestanden maken 415 mb per stuk ofzo. want die 830 krijg ik niet op cd. Kan dit niet met virtual dub of een ander proggie?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 22:13:
[...]

heb al via mail beantwoord.

ik heb alleen een bestandje van 830 mb met een van die bovengenoemde programma's kan je hiervan toch 2 bestanden maken 415 mb per stuk ofzo. want die 830 krijg ik niet op cd. Kan dit niet met virtual dub of een ander proggie?
Avi kun je knippen met v-dub en mpegs kun je knippen met tmpgenc . Eventuele instructies hoe en wat kun je hier vinden. :7

edit:
kleine tip, edit je post met de edit knop voortaan, de modjes vinden het niet leuk als je het topic omhoogt schopt ;) , niet dat het mij iets boeit maar goed :+ ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 22:31 ]

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Voor het knip en plak werk van mpegs kan ik womble mpeg vcr aanraden tempgenc reencode het of demultiplexed en multiplexed het dan weer wat heel wat meer tijd in beslag neemt dan het vlug ff met womble te doen!
Dat scheelt heel wat tijd als je met grote mpegs zit van enkele gigabytes! :)

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

Topicstarter
r0el schreef op 18 July 2003 @ 18:56:
wat was bij u eigelijk de oplossing voor dit probleem want ik heb toch eens goed gekeke en zie het nu ook dat het niet gelijk loopt.

• Quitter3
Het niet synchroon lopen van audio en video kun je voorkomen, door goede software te gebruiken voor het capturen.

VirtualDub of VirtualVCR zullen het wel goed doen.
De software van Pinnacle niet. Deze kun je net zo goed niet installeren.

Verwijderd

Quitter3 schreef op 21 July 2003 @ 09:31:
Het niet synchroon lopen van audio en video kun je voorkomen, door goede software te gebruiken voor het capturen.

VirtualDub of VirtualVCR zullen het wel goed doen.
De software van Pinnacle niet. Deze kun je net zo goed niet installeren.
Onzin, Ik capture altijd met die software kheb nog nooit een crash gezien, of een probleem tussen audio en video. Ok zal vast niet voor iedereen werken, maar wat jij zegt klopt niet helemaal, vdub zal net zo goed frames droppen als je pc het niet trekt. :7
Pagina: 1