Opnames via tv-kaart omzetten naar kleiner formaat

Pagina: 1
Acties:

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:52
Ik heb een Pinnacle Studio PCTV Pro in combinatie met PCTV Vision (als software dus) hiermee kun je heel leuk dingetjes opnemen maar dit is nogal heel groot wat je daar uit krijgt.
zie hier de info files van 2 opnames van ongeveer 5 seconden in resolutie 352 * 288

1e opname

[File]
Size=4378624
[Video]
Format=MPEG 1 AVI
Size=0, 0
BitRate=0
Duration=55539456
TimePerFrame=399946
[Audio]
SamplesPerSecond=44100

2e opname

[File]
Size=11447296
[Video]
Format=míro XL
Size=0, 0
BitRate=0
Duration=50426531
TimePerFrame=393794
[Audio]
SamplesPerSecond=44100

en hier een opname van 720 * 576 (kann allen in dat mcro XL formaat)

[File]
Size=47293952
[Video]
Format=míro XL
Size=0, 0
BitRate=0
Duration=60647620
TimePerFrame=398722
[Audio]
SamplesPerSecond=44100

De audio is in alle3 de gevallen MPEG audio 128 kbs

Mijn vraag is nu de volgende, kan ik dit omzetten naar een kleiner formaat, bij voorkeur DivX, maar dit hoeft niet perse, ik heb het al geprobeerd met VirtualDub en TMPGenc maar deze ondersteunden de beide formaten niet. Natuurlijk zou ik het liefst hebben dat ik het micro XL filmpje om kan zetten, want deze heeft een interesante resolutie. Als iemand iets weet hoor ik graag meer...

Home Assistant configuratie

Verwijderd

Wat ik doe is het volgende:

Met iuVCR capture ik fullscreen 768x576 met de huffyuv codec, dat is een lossless formaat dus geen kwaliteitsverlies. Geluid capture ik in PCM formaat en 44.1khz geen mp3 gebruiken want dan loopt het geluid niet meer synchroon aan het beeld en dat heeft niks met de snelheid van je cpu te maken.

Vervolgens maak ik een AviSynth script waarin ik de .avi door Decomb haal:
code:
1
2
3
4
LoadPlugin( "C:\AviSynth\Plugins\Decomb.dll" )
AVISource( "capture.avi" )

Telecide( guide=2 )

Het resulterende .avs bestand kun je laden in Nandub, volgens mij ook in TMPGEnc als je er een (S)VCD van wilt maken.

Ik gebruik de volgende settings in Nandub:
Geluid:
Conversion: 22050khz High Quality aan
Interleaving: op 1000 ms
Compression: 64kbps stereo mp3

Beeld:
De volgende filters:
Null transform om de zwarte randen weg te knippen
Temporal Smoother op 2 of 4 (4bij tekenfilms)
Resize:
bij een 4:3 bron 512x384 Bicubic resize,
bij een 16:9 bron 640x360 Bicubic resize

SBC Settings:
Bij bitrate calculator:
Ik zet de audio op 64kbps
Dan vul ik de gewenste bestandsgrootte in en druk op calculate: 80a90min per 700mb - 2 grote of 4 kleine afleveringen: groot is bijv. X-Files, klein bijv. Seinfeld/Simpsons

SBC Options:
bij Encoding errors & prevention.. zet ik Antifreeze aan
bij de tab Bitrate Curve vul ik bij End Credits de frame in waar de aftiteling begint.

Dan bij File Two passes (shift+f8) en de rest spreekt voor zich.

Verwijderd

Sommige versies van de Pinnacle software gebruiken een AVI formaat (MPEG-1 zal wel I-frame-only MPEG-1 zijn) die non-standaard compatible is.

Iemand heeft me eens de header van zo'n AVI file opgestuurd, en die werken niet met 4/2 bytes per value, maar soms 3. Dat is onleesbaar voor een standaard AVI interpreter... Ik gok dat dat het probleem is.

Oplossing? :?. Geen idee...