Toon posts:

Outlook 2000 hangt bij winxp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay,,
Voor dit Probleempje heb ik op google, computing.net, microsoft/technet, natuurlijk dit zeer gerespecteerde forum _/-\o_ en andere gezocht.

Ik heb een Small Business Server (Exchange) waarop elke gebruiker moet aanloggen. Iedereen gebruikt Office 2000 (SP1) en SBS server handelt alle mail af. We maken gebruik van verschillende systemen (win98, win2k en winxp) iedereen heeft dus Outlook 2000 als mailclient. Eén gebruiker met een (Toshiba met winXP) laptop kan wanneer hij achter zijn eigen laptop zit niet OL2000 openen. eerder kreeg hij nog de melding dat er een "missing .dll is" genaamd "nmdcext.dll" maar dat krijgt hij nu zelfs niet meer.

Wanneer hij achter een ander werkstation gaat werken kan hij wel Outlook openen (hij logt zelf in). Andere gebruikers kunnen trouwens wel OL2000 opstarten op de betreffende laptop ook zij krijgen de melding over de .dll, verzenden en ontvangen van mail gaat verder normaal.

Het bestand "nmdcext.dll" is volgens mij niet van windows zelf (ik heb op de MS-sites gezocht) ook op google kon ik er niks over vinden. Het lijkt op een bestand van Netmeeting maar hij stond niet tussen de lijst van de Microsoft dll database.

Ik heb de gebruiker admin rechten gegeven, maar dat hielp niet, een uninstall en verse install van Office hielp ook niet. SP2 erover gedaan hielp ook niet.

Ehm,, is dit allemaal nog te begrijpen??? En zo ja, weet iemand wat hier aan de hand is?? Hoe kan deze gebruiker weer gebruik van zijn eigen mail maken op zijn eigen pc, overigens kan hij ook gewoon aanloggen via de OWA. :?

Bedankt.....

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-07 16:46
Als de andere gebruikers er ook last van hebben op die betreffende PC, waarom installeer je Outlook dan niet ff opnieuw?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

-> Software Algemeen, zie ook de WOS-Policy :).

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:26

momania

iPhone 30! Bam!

its_Muppet schreef op 17 July 2003 @ 13:58:
Als de andere gebruikers er ook last van hebben op die betreffende PC, waarom installeer je Outlook dan niet ff opnieuw?
Dat heeft hij gedaan:
Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 13:57:
een uninstall en verse install van Office hielp ook niet.
Mmm, google vertelt idd weinig.
Kan alleen maar je computing.net post vinden (neem aan dat dat die van jou is)
http://www.computing.net/office/wwwboard/forum/937.html

[edit]
Heb toch iets gevonden:
Via de google discussiegroepen kan je ook nog wel vaak dingen vinden:
http://groups.google.nl/g...e=UTF-8&oe=UTF-8&filter=0

3e reply geeft link naar MS KB:
http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q204951

[ Voor 21% gewijzigd door momania op 17-07-2003 14:07 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad dit topic hoort hier niet thuis..

Het was inderdaad mijn post bij computing.net. De melding van de google discussiegroep was hetzelfde ik hoop dat ik er wat aan heb...

Bedankt voor de quick reply...

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, helaas,

ik heb geprobeerd in het register bij
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Exchange\Client\Extensions de verwijzing naar nmdcext.dll te verwijderen maar dat ging niet.

De uninstall wizard was open, maar ik zag niets in de taskmanager. Office repair had ook geen effect. Wat nu??? :?

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens ik denk niet dat het vermist dll de reden is dat Outlook niet bij die user opstart, maar dat het iets in zijn profiel is. Maar hoe kom je daar achter?? 8)7

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:26

momania

iPhone 30! Bam!

Kijk anders of je de key die bedoeld wordt in

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Exchange\Client\Extensions

ook in HKEY_CUR_USER oid kan vinden...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Okay ik heb die key nu wel kunnen verwijderen. Het bericht van de missing dll is nu wel weg.
Maar zoals ik al dacht kan die ene user nog steeds geen gebruik maken van zijn Outlook, terwijl ik dat bijvoorbeeld wel kan.

Outlook blijft dus gewoon hangen tijdens het opstarten, zonder bericht, hij reageert gewoon niet meer. :'(

• _DPC_Scorpion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 23:46
gooi zijn lokale profiel even weg, datwil wel eens helpen

want als ik begrijp heb je bv: (even voorbeeldje ter verduidelijking)
2 laptops en 2 gebruikers

laptop 1 met gebruiker 1 ok
laptop 1 met gebruiker 2 niet ok
laptop 2 met gebruiker 1 ok
laptop 2 met gebruiker 2 ok

dan gewoon ff gebruiker 2 uitloggen van laptop 1 dus en dan als admin inloggen en zijn profiel deleten

Verwijderd

Topicstarter
Okay,

ik heb dus het lokale profiel verwijdert of tenminste ik heb de "C:\Documents&settings\%username% een ander naampje gegeven. Vervolgens opnieuw ingelogt als de betreffende user en toen werkte alles weer okay. Vervolgens de bestanden die de gebruiker nodig had weer gecopied in de nieuwe profile map. Bedankt voor de hulp!! :)

Het hernoemen van de map en vervolgens terugzetten van de bestanden is niet zo'n "mooie" manier. Wordt het profiel niet in één of twee bestanden opgeslagen of hangt het profiel echt aan de hele map?

De reden dat we niet met roaming profiles werken is dat we een kantoor met 12 mensen hebben en dus een eigen werkplek hebben. Het lijkt dus niet nodig om het profiel telkens van server te laden, omdat de gebruikers hier over het algemeen dus niet "zweven". Of heb ik het fout en zijn er nog andere voordelen?? :?

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik dit heb gelezen ==> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;314045 is het dus niet mogelijk om simpelweg om een bestand (bv user.dat zoals in novell) te verwijderen en opnieuw aan te loggen. Dus echt complete map hernoemen/ verwijderen en profiel in register laten verwijzen naar de juiste map. Beetje onhandig lijkt mij!!

Wie weet er een betere manier??? :/

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is dus: Hoe verwijder je een profiel zonder de mappen (C:\windows\docs&settings%username%) te verwijderen of te hernoemen. Op deze manier moet je dus de documenten van die persoon in de nieuwe map kopiëren of in het register weer naar verwijzen naar de nieuwe map, dit lijkt me omslachtig.

Wie weet hier een oplossing op?? Of is dat er niet, dan wil ik dat graag ook weten...
Pagina: 1