Toon posts:

Thermalright SLK-900-U = beste socket 478 koeling ?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kheb dus een nieuwe cpu koeler nodig voor m'n p4 3ghz. Ik heb nu de retail boxxed koeler maar dat ding werkt voor geen meter en de heatsink wordt ook niet warm. Naja verder geen zin om met dat ding te gaan kloten..

Ik heb een beetje lopen googlen en kwam uit bij dit:

http://www.overclockers.com/articles698/

De Thermalright SLK-900-U, heeft iemand misschien ervaring met deze heatsink?
Het blijkt dus wel de beste te zijn 8) Maar dan, welke fan zou ik er nou opproppen, want ik geloof niet dat ze met fan komen (en dan nog steeds a 60 euro kosten...) In de review hebben ze een 92mm fan gebruikt die 80 cfm deed maar met een 478 socket kan je zonder modden maar max een 80 mm erop doen :) Iemand tips?

alvast bedankt!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 09:16 . Reden: Ohja, vergeten erbij te vermelden dat WC geen optie is ;( ]

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 12:18

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Lees effu de review van gisteren, daar wordt je koelblok als referentie gebruikt met een Papst als fan

nieuws: Thermaltake SubZero4G peltierkoeler getest

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Ik heb deze op een P4 3.06Ghz 533FSB zitten en dat werkt gewoon fantastisch !

Een 12cm papst ventilator erop en je hebt de beste cooler ooit !

Een goede tip, monteer hem op het bord met de schroeven door de gaatjes in het bord !

Echt een topper !

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou eigenlijk liever een 80 mm fan willen nemen :)
Weet iemand waar een papst cpu te vinden is?

Verwijderd

In België, bij Tones in Mechelen ...
Als het niet op hun lijst staat belletje en ze regelen het wel !

Ik raad je toch aan een 92mm te nemen als minimum.
Je gaat echt wel het verschil voelen in t°.

Ik heb mij 92mm vervangen door een 120mm en dit verschil is nog groter in t° maar het gezoem is niet toegenomen ....

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 09:07:
Kheb dus een nieuwe cpu koeler nodig voor m'n p4 3ghz. Ik heb nu de retail boxxed koeler maar dat ding werkt voor geen meter en de heatsink wordt ook niet warm.
Hmm, dat was deze toch? Lijkt me toch echt dat Intel die stock cooler niet zomaar meelevert met zo'n proc, maar ok. Als hij niet warm wordt, kan het best zijn dat hij fout gemonteerd zit, en dat het weinig zin heeft om een nieuwe cooler te kopen als die ook fout gemonteerd gaat worden ;)
Naja verder geen zin om met dat ding te gaan kloten..
Ok, duidelijk, je wil een nieuwe cooler :P
Ik heb een beetje lopen googlen en kwam uit bij dit:

http://www.overclockers.com/articles698/
[afbeelding]

De Thermalright SLK-900-U, heeft iemand misschien ervaring met deze heatsink?
Het blijkt dus wel de beste te zijn 8)
De 'beste' is er niet. Een koeler kan naar jouw mening de beste zijn, dat is voor iedereen anders :)
Maar dan, welke fan zou ik er nou opproppen, want ik geloof niet dat ze met fan komen (en dan nog steeds a 60 euro kosten...) In de review hebben ze een 92mm fan gebruikt die 80 cfm deed maar met een 478 socket kan je zonder modden maar max een 80 mm erop doen :) Iemand tips?

alvast bedankt!
Jah, tips. Ga alle reviews doornemen over dat ding, kijk bijvoorbeeld op www.neoseeker.com en tik daar rechtsbovenin slk 900 in, dan vind je wel een stel links naar reviews. De beste cooler moet je als tweaker zijnde nog altijd zelf uit kunnen zoeken, ook omdat er op dit topic met tegenstrijdige meningen gereageerd kan worden, zodat je geen stap verder komt. En als die koeler zo'n 60 eur kost, dan lijkt het me dat hij best in orde zal zijn he :) Ohja, met de search op slk 900 komen er ook een paar leuke topics uit. Doe daar je voordeel mee :)

edit:
Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 09:18:
Ik zou eigenlijk liever een 80 mm fan willen nemen :)
Weet iemand waar een papst cpu te vinden is?
Ehm, ik neem aan dat je een Past fan bedoelt. En dat is echt basiskennis hoor :/

[ Voor 6% gewijzigd door Remy op 17-07-2003 09:24 ]

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.