Toon posts:

Watercooling en lans (vervoer)

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zitten nadenken over een watercooling. Eindelijk heb ik er eentje gezien dat ik wel zag zitten. En dat ik hier in de buurt kon gaan halen. Maar ik doe vaak lan party's enzo. Nu was de vraag of ik ergens speciale aandacht moest aan schenken en of dit wel praktisch haalbaar is. Ik ben namelijk redelijk nieuw in dit mileu en ik heb zo een beetje schrik weet je , want water in dat reservoir ... allemaal goed en wel zolang die case op zich niet beweegt en je er niet mee van hier naar daar gaat. Maar dat doe ik dus eenmaal en ik wil weten of het dan nog zo slim zou zijn van watercooling te nemen ?

Je ziet er het sommige doen , maar voor ik het zou doen zou ik het toch graag uit de mond van een paar andere mensen horen , want me vrienden zeggen dat dat allemal geen kwaad kan maar ik weet het allemaal niet zo.

bedankt alvast

groetjes zage

Verwijderd

Topicstarter
Belangerijk om te weten!!:
Ben je een echte lanpartyanimal?? hou dan wel je kast rechtop en niet op de kop of schuin/scheef als je aan het sjouwen bent. de backupreceiver lekt als je hem op de kop houdt .

dit zag ik bij een vorige thread ook staan ...

en eigenlijk zou ik voor die kiezen , zou je er dan ook kunnen voor zorgen dat ze niet lekt ?

door iets aan te veranderen weet ik veel wat :p

dat is de vraag voor jullie hehe

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ben al naar genoeg lan party's geweest en nog geen drup lekkage gehad. Valt wel mee zolang je kast normaal niet lekt en alles degelijk heb vast gezet zal het heus niet zo 123 los springen.

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ik zou zegge probeer het thuis eerst uit, het op de kop houd gedeelte enzo, als je iets merkt, druppels op je tenen ofzo, trek er dan een nieuw buisje(of hoe noeme ze dat ok al weer, leidinkje) overheen, of vernieuw, en plak goed af, ev. met krimptang geval achtig iets

Get Airflow, save the world.

Verwijderd

Ook een optie is een Koolance kast kopen, dan heb je vrijwel geen kans op lekkage EN heb je alles vast in één kast zitten.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Even een titelfixje gedaan, die ?!?! zijn niet echt nodig :). Aangezien de andere topics die over het vervoer van watergekoelde cases gaan, redelijk wat ouder zijn, blijft deze open. Maar vergeet ook niet de search te gebruiken, waaruit topics als deze komen. Hou het gezellig en ontopic, dan kan hier een mooi topic uitkomen. Als je tips geeft, geef dan ook voorbeelden / plaatjes voor de duidelijkheid :)

LinkedIn
Instagram

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 12:02

ReseTTim

Chocolate addicted

zorg dat je een gesloten circuit hebt. wil je waterkoeling met reservoir zorg dan dat ie vast zit gemonteerd en ook de bovenkant en de rest geheel waterdicht is..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

ja dat is in princiepe geen probleem zolang je het maar goed vervoerd. Wat wij altijd doen is de kast helemaal dichtbouwen (in de auto) zodat deze niet heen en weer gaat schudden enzo..

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:36

Epsilon

Als je naar genoeg lan-party's bent geweest, had je je antwoord allang om je heen gezien :)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou hem gewoon leeg laten lopen en weer vullen op de party. Je moet toch af en toe water verversen eigenlijk dus dat maakt dan ook niet uit :)

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

Idd zoals Resettim al zegt, zorg dat je spullen vastzitten!!

Ik ga ook af en toe naar lanparties en daarom ga ik mijn radiator ook bovenin vastzetten in plaats van onderin los :D

I love watercooling

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26
Als je idd, zo als al werd geopperd, alles goed vastmaakt en "normaal" je case vervoert, zal er weinig mis gaan..

iig niet veel meer dan er met lucht fout zou gaan

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 17-07-2003 12:44 ]

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik had alles in 1 kast, wel leuk. Je mocht de kast zetten zoals je wou, het lekte niet. Maar het weegt verschikkelijk veel :(

Verwijderd

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel ty-raps is het idee. :P ik heb zelf nergens last van. alleen het backupreceive ding dat ik bij mijn aquarius kreeg lekte maar die is nu gewoon tussen uit. :D ik organiseer zelf lanpartys van 3 dagen [ongeveel elkemaand] en ga daarnaast ook nog weg. mijn pc kan ik op de kop houden en schudden en zo maar nergens last van.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op 17 juli 2003 @ 15:31:
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel ty-raps is het idee. :P ik heb zelf nergens last van. alleen het backupreceive ding dat ik bij mijn aquarius kreeg lekte maar die is nu gewoon tussen uit. :D ik organiseer zelf lanpartys van 3 dagen [ongeveel elkemaand] en ga daarnaast ook nog weg. mijn pc kan ik op de kop houden en schudden en zo maar nergens last van.
dat zou knap zijn als ik mijn pc al op zijn kop kreeg en dan schudden :X :X dat ding is er iets te zwaar voor :D

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik ga ook regelmatig naar lans toe, en ik heb er nog nooit problemen mee gehad
als je maar zorgt dat alles goed dicht zit, ik kan me kast als ik wil gewoon ondersteboven draaien zonder dat er iets gebeurt

ik neem wel altijd een trechter, water en een paar slangen mee dat als er iets mis gaat dat ik iig nog kan lannen :)

edit : ik zet mijn kast altijd achter de bestuurders stoel in de auto, je schuift de stoel eerst helemaal naar voren, dan zet je de kast erin en dan schuit ik em weer helemaal naar achter, strak tegen de kast aan zodat ie helemaal vast staat

[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 17-07-2003 16:13 ]

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

Ik zet 'm ook altijd achter de bestuurdersstoel :D
Dat is niet helemaal rechtop maar dat boeit niet, daarvan gaat het niet lekken iig

Binnenkort ff een Eheim erin knallen en vastzetten en gaan met die banaan :)

I love watercooling

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Mja.. Ik ga zelf wel eens naar een LAN en dan haal ik gewoon al het water uit m'n reservoir en daar dan weer vullen.. Gaat best hoor! heb gewoon 2 5 liter jerry cans die ik dan dus gevuld heb met gedestileerd water + Waterwetter...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

apen-nootjes schreef op 17 July 2003 @ 21:52:
Mja.. Ik ga zelf wel eens naar een LAN en dan haal ik gewoon al het water uit m'n reservoir en daar dan weer vullen.. Gaat best hoor! heb gewoon 2 5 liter jerry cans die ik dan dus gevuld heb met gedestileerd water + Waterwetter...
zoozo, wist nie dat zooo erg nodig is. las dit topic voor het eerst en kheb zelf ook waterkoeling voor een tijdje.
trouwens, als je logish nadenk wil je natuurlijk waterkoelingset 100% lekvrij is en dat zelfs met vervoeren. en rond 30 kmph over drempels heen, no problemo's hier in ieder geval.

me eerste instantie toen ik w-cooling set kocht, moest ie natuurlijk als eerste lekvrij zijn, zowel tegen een goedkope tikje tot met een hamer of zo'n grote metalen bol aan de hijskraan zeg maar. anders had ik echt geen wc set in me kast gedouwd. en tweede prestaties enz. enz..

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-02 16:09

Gerco-M

mijn tornado res.

Wat ook wel handig kan zijn is de slangen naar je reservoir kunnen afknijpen / afsluiten tijdens transport om te voorkomen dat lucht van je reservoir in je systeem gaat zitten. Ik doe dat zelf met 2 stripjes die ik met bouten tegen elkaar schroef met de slang er afgeknepen tussen.
Anders moet je systeem misschien weer uren draaien voordat je alle lucht er weer uit hebt.

Ik heb een vrij complexe watersetup (2 radiatoren, 8 koelblokken, 2 pompen en een reservoir) en het is voor mij een enorm karwei om lucht overal uit te krijgen, soms blijft het hangen op sommige plaatsen zoals in radiatoren of zo, afhankelijk van plaatsing.
Mijn case weegt 85 kg dus die kan ik ook niet effe tillen of schudden om de lucht er uit te krijgen.

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02 13:06
Gewoon zorgen dat alles normaal lekvrij werkt en dat alles vast staat dan is er nix aan het handje :D, ennuu resettim ook al dat probleem van pc optillen :P

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ben laatst naar Drome10 geweest met mn ThermalTake Aquarius II erin en geen problemen ondervonden. Zorg ervoor dat alles goed vast zit idd...

Denk er wel bij dat ik van Rotterdam naar Hengelo moest rijden in een kleine Suzuki Swift GTI en dat we 140km/u gemiddeld reden, en dat allemaal met een chieftec big towah op mn achterbank :D

heeft ie goed uitgehouden, al zeg ik het zelf :)

ps. Drome was VET!

Instagram / YouTube

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

aramdin schreef op 18 July 2003 @ 02:23:
Ben laatst naar Drome10 geweest met mn ThermalTake Aquarius II erin en geen problemen ondervonden. Zorg ervoor dat alles goed vast zit idd...
Denk er wel bij dat ik van Rotterdam naar Hengelo moest rijden in een kleine Suzuki Swift GTI en dat we 140km/u gemiddeld reden, en dat allemaal met een chieftec big towah op mn achterbank :D
heeft ie goed uitgehouden, al zeg ik het zelf :)
ps. Drome was VET!
wij zijn naar Drome gereden met 3 waterkoelingssystemen achtering :D :) en ik reed ook zon 140/150 km/uur..

station auto's ruleren..

Verwijderd

Ik ben met 2 water gekoelde systemen het hele eind naar Drome gereden, geen drupje gelekt! En das maar goed ook, want da vindt mun houtenkast was niet leuk, water... :p

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:00
Het idee alleen al om elke keer al mijn systemen met WC-setups leeg te moeten laten lopen als ik naar een LAN ga, damm! Dat zou bij mij echt niet te doen zijn! Voordat ik mijn Setup weer 100% gevuld en luchtvrij heb dan ben ik echt cker een uur verder ofzo!

• Epsilon

Epsilon

Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 15:27:
Ik ben met 2 water gekoelde systemen het hele eind naar Drome gereden, geen drupje gelekt! En das maar goed ook, want da vindt mun houtenkast was niet leuk, water... :p
is je kast wel ineens 2 keer zo groot als je daar aankomt
of iig 2 keer zo dikke plaat :+

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik heb nooit last gehad van lekage onder het vervoeren :)

Ik heb ook overal knelkoppelingen op mijn waterblokjes en radiator zitten.

Verwijderd

Gerco-M schreef op 18 July 2003 @ 01:45:
Wat ook wel handig kan zijn is de slangen naar je reservoir kunnen afknijpen / afsluiten tijdens transport om te voorkomen dat lucht van je reservoir in je systeem gaat zitten. Ik doe dat zelf met 2 stripjes die ik met bouten tegen elkaar schroef met de slang er afgeknepen tussen.
Anders moet je systeem misschien weer uren draaien voordat je alle lucht er weer uit hebt.

Ik heb een vrij complexe watersetup (2 radiatoren, 8 koelblokken, 2 pompen en een reservoir) en het is voor mij een enorm karwei om lucht overal uit te krijgen, soms blijft het hangen op sommige plaatsen zoals in radiatoren of zo, afhankelijk van plaatsing.
Mijn case weegt 85 kg dus die kan ik ook niet effe tillen of schudden om de lucht er uit te krijgen.
Das idd erg complex, hoe en wat heb je dan allemaal gekoeld??

Je kunt ook kleine kraantjes overal tussen zetten. Om bv je rad luchtvrij te houden..enige probleem is mss dan dat je wat meer verbindingen krijgt die kunnen gaan lekken...maar die kun je gewoon goed monteren

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

om even mijn ervaring te posten, ik heb van uit leeuwarden met de auto helemaal naar limburg gegaan. Op een gegeven moment zaten we in belgie :D dus om keren en terug naar gulpen. Goed mijn kast heeft de hele rit achter in de kofferbak gelegen op de kant, het enige wat wat s chade had was de lak van mijn kast, maar mijn wc was helemaal in takt nog. Ik heb gelijk toen ikde pc daar neer gezet had en aan de stroom wou gooien, eerst even de zei kap er af gehaalt en gechecked of alles goed vast zat. Dat leek dik in orde, geen lakkages gehad etc, hop bak aan en gamen maar!

Wil dus prima... gewoon alles goed aansluiten etc dan kan er niks mis gaan

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

toen ik nog een doos had voor mijn hq08 heb ik ooit prongelijk me kast andersom in de doos gezet. -vervoert -uitgepakt , nix aan de hand... :P

*edit: ff digicam gejat van me zusje, ga zo ff fototje schieten van een kast die mee naar campzone gaat en die je NIET op de kop moet houden.

*edit: Komt i dan.... :

http://members.lycos.nl/saushenk/P1010055.JPG

http://members.lycos.nl/saushenk/P1010061.JPG

offtopic:
Waaaaaaaaaah blablaat Oink PonKy.... 8)7 8)7 , word helemaal gek van die code om het klikbaar te maken!!! of kan dat niet met ftp??

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 17:56 ]

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Is dit nou zo moeilijk :?

gewoon passende slangen, pierre-oord vind tywraps onzin, en een goed dicht reservoir. Mijn PC gaat half schuin op de achterbank heuvel op en af, klotst lekker :D . Geen druppel ben ik verloren ;) (was een lange rit naar drome, woon vlakbij Leiden).

offtopic:
Was wel lollig om te zien op de rijs daar naartoe dat je op de snelweg allemaal auto's passerde, met monitoren op de achterbank enzo :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik neem gewoon een kruiwagen of ander type karretje mee om me WC met alles van me comp te verslepen:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ataraxia/images/opbouw18.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ataraxia/images/monitoren.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ataraxia/images/laptop.jpg

Of ik zoek iemand die met de auto ernaartoe gaat en dan sleep ik alles met de auto mee...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2003 @ 16:58:
toen ik nog een doos had voor mijn hq08 heb ik ooit prongelijk me kast andersom in de doos gezet. -vervoert -uitgepakt , nix aan de hand... :P

*edit: ff digicam gejat van me zusje, ga zo ff fototje schieten van een kast die mee naar campzone gaat en die je NIET op de kop moet houden.

*edit: Komt i dan.... :

ftp://saushenk@ftp.members.lycos.nl/P1010055.JPG

ftp://saushenk@ftp.members.lycos.nl/P1010061.JPG

offtopic:
Waaaaaaaaaah blablaat Oink PonKy.... 8)7 8)7 , word helemaal gek van die code om het klikbaar te maken!!! of kan dat niet met ftp??
Kan er niet meer tegen.... |:( |:( 8)7 8)7 Wie helpt mij ff??

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:13

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

ik ga gewoon m'n kast in z'n orginele doos knallen. Dit omdat ik geen krassen wil op mijn glasplaat. IDD ook achter de bijrijdersstoel zetten. Die gaat nergens meer heen. En lekken....ach zie het niet gebeuren :D

Welk?

Verwijderd

K :X T Lycos, K :X T FTP....
Ik vind dat het nu wel moet doen....

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/saushenk/P1010055.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/saushenk/P1010061.JPG

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-02 08:38
saus dikke noob ;) , haha nee col gedan maar wat is dat voor reservoir dat ik zie ??
lijkt een beetje op de stuff van modding.nl... :D

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

• dstyle_nl
als je kant en klare setjes of alles van 1 merk haalt (ik heb alles van innovatek) dan is vervoeren hellemaal geen probleem!! maar met al die zelfmade "reservoiren (hoe ze het noemen ;) ) schiet het niet echt op nee.... maar ja je kunt zowieso een reservoir het beste gewoon kopen.

• FragFrog
  • Laatst online: 19:21
* FragFrog slaps gameenergy around a bit with a hamer (daarmee pas alles! :+)

Kant en klare setjes... reservoir kopen.. ga toch snel naar beginnersweb.nl :+

Mijn eigen kant en klare reservoir was zo lek als een vergiet. Volgende was een home-made plexiglas ding, dat welliswaar lekvrij was, maar open van boven. Had bovendien de neiging om te vallen. Daarna een maand met een pringlesbus gewerkt, en gebruik nu een lege plastic jodekoeken-verpaking. Had helaas niet genoeg O-ringetjes om beide aansluitingen waterdicht te maken, dus met LANs laat ik'm nog steeds even leeg lopen (of in ieder geval zover dat er geen water over de rand kan vallen.

Eenmaal aangekomen is het een kwestie van litertje aquadest erin, pomp aan, gamen, en na een uur is de lucht er zo ver uit dat er nog een half litertje inkan. Uiteindelijk meer werk dan even wat O-ringetjes ophalen, maar 't moet maar even. Ben nog steeds van plan om dat plexiglas reservoir af te maken, helaas kom ik daar ivm verhuizen niet echt aan toe :)

//edit
Ohja, je PC achter de bestuurdersstoel / pasagiersstoel is naar mijn ervaring ook nog steeds de beste plek, met monitor op de achterbank en veiligheidsgordels eromheen om'm daar op z'n plek te houden :D

[ Voor 12% gewijzigd door FragFrog op 19-07-2003 20:15 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Epsilon

Epsilon

FragFrog schreef op 19 July 2003 @ 20:13:
oja, je PC achter de bestuurdersstoel / pasagiersstoel is naar mijn ervaring ook nog steeds de beste plek met monitor op de achterbank en veiligheidsgordels
eromheen om'm daar op z'n plek te houden :D
Probeer dat maar eens met een YY- cube zoals ik heb :P

[ Voor 3% gewijzigd door Epsilon op 19-07-2003 20:23 ]

Verwijderd

gameenergy schreef op 19 July 2003 @ 18:15:
saus dikke noob ;) , haha nee col gedan maar wat is dat voor reservoir dat ik zie ??
lijkt een beetje op de stuff van modding.nl... :D
neej, gewoon aquarius II standaard ding. met die 2 12 cmfans is hij nog maar 32 graden, daar ben ik dan wel weer blij mee. :p

Verwijderd

gwoon me gaan lannen...niks aan de hand als je alles goed vast hebt en slangklemmen op slangen....

ik sleep me prometeia ook gewoon naar lans, en voordat ik prom had ging me wc ook overal mee heen :)

• FragFrog
Epsilon schreef op 19 July 2003 @ 20:23:
[...]

Probeer dat maar eens met een YY- cube zoals ik heb :P
Pasagierstoel helemaal naar voren en pasagier op hoedenplank :? :+

• dstyle_nl
frag frog, ik word niet graag een BEGINNER genoemt... mijn vorige waterkoeling bestond uit :

swiftech mcw 462 (de oude versie) , opel kadett radiator (koper) , gardena vijverpomp, en een bolletje beschuit bus als reservoir ... das dus net zoiets als jodekoeken , alleen wat droger ;) ......

maar ik vind het gewoon bij waterkoeling fijner om een goed gesloten systeem te hebben ,
heb ooit is een poseidon gehad ,was ik bezig met me pc , had ik hem plat liggen.. til ik hem op een dikke laag water van 3 mm op de bodem van me kast .. gelukkig kunnen drogen maar tog :) .....

maar me punt is :

noem me geen beginner als je niet weet wat ik allemaal gemod heb plz ... :)

(p.s spel fouten ben een beetje :/ dronken )

[ Voor 4% gewijzigd door dstyle_nl op 20-07-2003 04:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 July 2003 @ 02:17:
ik sleep me prometeia ook gewoon naar lans, en voordat ik prom had ging me wc ook overal mee heen :)
je prom mee sjouwen is niet altijd even leuk, astennu neemt zijn prom altijd mee maar op de lan doet hij het nooit :p :D [ff frank uitlachen!!] en moet hij weer spelen met zijn servertje :d, probleem is condens ed.

• FragFrog
gameenergy schreef op 20 July 2003 @ 04:32:
noem me geen beginner als je niet weet wat ik allemaal gemod heb plz ... :)

(p.s spel fouten ben een beetje :/ dronken )
Ga eens nuchter worden en let dan op de 2 ':+' smileys ;)

Pagina: 1