vervoeren van waterkoeling kast

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BaMieBLocK
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08-2021
Ik ben ook van plan om waterkoeling in te bouwen in mijn kast >:) . Alleen vraag ik mij af of dat wel verstandig is als je b.v. vaak naar LANparty's gaat of je pc vervoert.

Kan er makkelijk water lekken als je je pc vervoert??? :?

Athlon 1.4Ghz, 512mb DDR, Iiyama VM pro 450 19", Ati Radeon 8500 64mb, Audigy Player

Verwijderd

Nee heb de mijne al meegenomen naar 3 lans. Ging altijd goed, dus het kan makkelijk.

• BaMieBLocK
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08-2021
Maakt het ook niet uit als je b.v. je kast plat in de auto legt?

Athlon 1.4Ghz, 512mb DDR, Iiyama VM pro 450 19", Ati Radeon 8500 64mb, Audigy Player

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

BaMieBLocK schreef op 23 oktober 2002 @ 18:59:
Maakt het ook niet uit als je b.v. je kast plat in de auto legt?
Mwa als alles goed en waterdicht zit niet, maar ik zou mijn kast (zodra ik waterkoeling heb) het liefste rechtop vervoeren. Just in case..

iStockphoto

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 17:13

Mad_Demon

de dokter

Plat vervoeren dus niet als je een reservoir hebt :P (of losse onderdelen :+ )

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ga best vaak naar LAN's en heb er nog nooit last van gehad

Ik zet me kast altijd tussen de voorstoel en de achterbank van de auto dan gewoon stoel naar achteren schuiven en rijden maar :)

Verwijderd

Al staat die van mij onderste boven. Het maakt niet uit.

Verwijderd

ik ben ook al meerdere keren met me computer op pad geweest, maar omdat ik nog geen waterdicht reservoir heb, laat ik altijd eerst alle koelvloeistof eruit lopen. Das binnen enkele minuten gebeurd, dus op zich geen probleem.

Als je er gewoon voor zorgt dat alles compleet waterdicht is, en onderdelen goed vast zitten dan kan er bijna niets meer misgaan. En als je er niet zeker van bent, dan moet je gewoon bij aankomst ff controleren of alles nog droog is. Anders moet je de boel eerst ff laten opdrogen...

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Als je ervoor zorgt dat je een goed inline systeem bouwd, kan er weinig fout gaan. Wat denk je trouwens wat er gebeurd met bijvoorbeeld een normale koeler, door het kantelen van de case kan de core al kapot gaan, dus wie maakt zich dan zorgen over lekkend water wat toch wel weer opdroogd :)

Verwijderd

ik gebruik gedestileerd water, en zit eigenlijk met zelfde probleem, ik heb gewoon een reservoir met schroefdop, dus moet als t goed is wel kunnen dan volgens jullie, ik zal t eens xtje testen, heb sinds vandaag watercooling , 37/41 graden is tog normale temp?

grz JaXx

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
is geen probleem, ook niet met reservoir

mijnes is nu wel waterdicht...

en je temp is niet slecht

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

mensen mensen mensen toch
bezoek eens een aquarium winkel daar vind ja van alle fantastiche snelkoppellingetjes die je in een wip losmaakt en geen druppeltje water verliezen en gebruik geen gedistileerd water maar een koelolie die oplosbaar is in gewoon kraantjeswater die gebruikt word bij bij frees machines, cnc machinnes en draaibanken. deze olie verdubbeld bovendien de koelkapaciteit en is bovendien niet zo duur je hebt er echt niet veen van nodig
als je een staalverwerkings bedrijf in de buurt hebt loop er gewoon effe binnen, leg uit waar je het voor nodig hebt en ben er bijna zeker van dat je het gratis krijgt. bovendien beschermd het de leidingen en het reservoir als dit van staal of van koper is yegen corosie en kalkaanslag

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 18:41

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 00:26:
bezoek eens een aquarium winkel daar vind ja van alle fantastiche snelkoppellingetjes die je in een wip losmaakt en geen druppeltje water verliezen en gebruik geen gedistileerd water maar een koelolie die oplosbaar is in gewoon kraantjeswater die gebruikt word bij bij frees machines, cnc machinnes en draaibanken. deze olie verdubbeld bovendien de koelkapaciteit en is bovendien niet zo duur je hebt er echt niet veen van nodig
als je een staalverwerkings bedrijf in de buurt hebt loop er gewoon effe binnen, leg uit waar je het voor nodig hebt en ben er bijna zeker van dat je het gratis krijgt. bovendien beschermd het de leidingen en het reservoir als dit van staal of van koper is yegen corosie en kalkaanslag
koelolie 8)7

of bedoel je zoiets als WaterWetter (want dat is ook een olieproduct, tenminste aan de geur te ruiken :r)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Ik heb nu eindelijk een watergekoelde bak en het vervoer van en naar een LAN ging prima.
Gewoon rechtop vervoerd, maar plat zou ook kunnen.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-02 18:55

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 00:26:
:) Ik ken dat spul, 't is geen olie volgens mij maar idd een soort toevoeging voor het water zoals Water Wetter. Of het ook de koelcapaciteit verbetert weet ik niet, volgens mij had het andere redenen (smering misschien :?). Mijn pa heeft een metaalbewerkingsbedrijf, dus ik kan het zo navragen :) 't Is iig een stuk goedkoper dan waterwetter, dat wel :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

ik gebruik gedestileerd water omdat als t zou gaan lekken er nix tot weinig aan de hand is.. en is koelvloeistof uit een auto nix om je cpu koeler te maken???

zomaar ingeving hoor...

en btw, welke tower kan ik het best nemen om mn 120 mm fan in te zetten, wil het liefst niet in mn kast zagen etc... gewoon waar al een plaats voor is, bijv boven de voeding ofzo.. iemand id?

Verwijderd

Vervoer? Waarom zou dat iets uit maken?
Als je een goed WC systeem hebt is het dicht. Dus op z'n gat moet niet uitmaken. Als je echt de dunne krijgt van het idee dat je pc vervoert gaat worden, maak je 'm leeg en vul je 'm op locatie. Zie het probleem niet zo.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 17:13

Mad_Demon

de dokter

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 22:25:
ik gebruik gedestileerd water omdat als t zou gaan lekken er nix tot weinig aan de hand is.. en is koelvloeistof uit een auto nix om je cpu koeler te maken???

zomaar ingeving hoor...
Nee, koelvloeistof uit de auto bevat antivries, dat middeltjes is niet goed voor de temperaturen aangezien het de warmtegeleiding van het water omlaag haalt.
offtopic:
Waarom ze het bij auto's gebruiken? Omdat die met gemiddeld 90 graden lekker draaien, probeer dat maar eens met je processor :+

[ Voor 0% gewijzigd door Mad_Demon op 28-10-2002 13:44 . Reden: Typo ]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Gman schreef op 24 oktober 2002 @ 09:27:
Ik heb nu eindelijk een watergekoelde bak en het vervoer van en naar een LAN ging prima.
Gewoon rechtop vervoerd, maar plat zou ook kunnen.
Ik ben denk ik het levende bewijs dat het goed gaat.

Ik was op dezelfde lan als Gman en heb de waterkoeling al meer dan een jaar draaien. Eerst zonder en nu met reservoir. Verder vervoer ik de kast zelfs plat, bij mij zit alles gewoon goed dicht.

Kast is nu watergekoeld naar 8 tot 10 lans geweest en heb nog nooit problemen gehad. Laatste lan zelfs met peltier setup gedraait :D

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

-=MOL=- schreef op 28 oktober 2002 @ 13:51:
[...]

Ik ben denk ik het levende bewijs dat het goed gaat.

Ik was op dezelfde lan als Gman en heb de waterkoeling al meer dan een jaar draaien. Eerst zonder en nu met reservoir. Verder vervoer ik de kast zelfs plat, bij mij zit alles gewoon goed dicht.

Kast is nu watergekoeld naar 8 tot 10 lans geweest en heb nog nooit problemen gehad. Laatste lan zelfs met peltier setup gedraait :D
offtopic:
je hebt toch me advies opgevolgd om nu R.I.P. 172watt tec onder je naam te zetten LOL !!! :+ :+

Verwijderd

Als het water in een gesloten systeem zit boeit het allemaal niet zoveel hoe je kast vervoert. Het kan er toch niet uit. Ook ik heb nooit problemen gehad met mijn WC en vervoeren.

Verwijderd

Heb het geprobeerd enne geen probs :)

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Een howto: Thuis alles demonteren. Water opvangen in een emmer. Spul in de auto. Naar de bestemming rijden. Alles uit de auto halen. Op de lan alles weer in elkaar zetten.

:)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
GGS_VR6 schreef op 28 oktober 2002 @ 14:05:
Een howto: Thuis alles demonteren. Water opvangen in een emmer. Spul in de auto. Naar de bestemming rijden. Alles uit de auto halen. Op de lan alles weer in elkaar zetten.

:)
Kun je op de lan weer een uur wachten voordat al de lucht uit je waterkoel systeem is.... of werkt dat niet zo?

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• -=MOL=-

-=MOL=-

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 14:02:
[...]

offtopic:
je hebt toch me advies opgevolgd om nu R.I.P. 172watt tec onder je naam te zetten LOL !!! :+ :+
Idd ;)
Marv schreef op 28 oktober 2002 @ 14:07:
[...]

Kun je op de lan weer een uur wachten voordat al de lucht uit je waterkoel systeem is.... of werkt dat niet zo?
Vullen en ontluchten is bij mij iets van 10 minuten werk.. Kan door de ervaring komen :P

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Vullen en onluchten wil ik echt NIET op een lan doen, niet dat het veel werk is maar je bent toch idd 10 minuten bezig als alles goed gaat.
Thuis heb je tenminste alles bij de hand, handdoeken enzo.

Verwijderd

BaMieBLocK schreef op 23 oktober 2002 @ 18:54:
Ik ben ook van plan om waterkoeling in te bouwen in mijn kast >:) . Alleen vraag ik mij af of dat wel verstandig is als je b.v. vaak naar LANparty's gaat of je pc vervoert.

Kan er makkelijk water lekken als je je pc vervoert??? :?
Nou helemaal niet, mijne is al naar tigtalle lans geweest en nog geen probleem, zelfs 1x in de auto omgevallen en no prob, gewoon een kwestie van goed monteren alles!!!!!!!

Verwijderd

Vooral als je geen resevoir gebruikt maar gewoon een T-stuk in je slang is, het geen probleem. T-stuk goed afsluiten en je bent klaar :7

• -=MOL=-

-=MOL=-

Gman schreef op 28 oktober 2002 @ 14:29:
Vullen en onluchten wil ik echt NIET op een lan doen, niet dat het veel werk is maar je bent toch idd 10 minuten bezig als alles goed gaat.
Thuis heb je tenminste alles bij de hand, handdoeken enzo.
Gman, die had ik uiteraard ook bij me :)

Pagina: 1