[TFT] Aankoop scherm: d-sub of DVI?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Hallo mensen,

Ik ga binnenkort een nieuwe PC kopen, met daarbij een TFT scherm. Nu wil ik graag een 17" TFT hebben. Ik heb ondertussen een leuk ding uitgezocht (iiyama E430S), maar daarvan had ik dus niet goed bekeken wat voor aansluitingen erop zitten. Er blijkt dus ALLEEN een d-sub ingang op te zitten. Toch zou ik graag van de mogelijkheden van de videokaart die ik erbij ga kopen (DVI dus) gebruik willen maken. Ik zit dus met een klein probleempje. Om het nog moeilijker te maken: ik ben gebonden aan een prijs en een winkel (ivm pc-prive). Het bedrijf werkt dus niet zo mee. En de winkel is niet echt om over naar huis te schijven vind ik (Digitstore), ze zijn naar mijn idee vrij prijzig in bepaalde dingen. Ik kan nog wel IETS omhoog met de prijs, maar niet heel veel.

Nu mijn vraag: Wat raden jullie aan? De E430S nemen of een ander (waarschijnlijk duurder) merk/model nemen (eventuele tips voor alternatieven altijd welkom!)?

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Er zijn al verschillende grote topics over TFT-schermen geweest. Lees anders ff het topic over TFT/Gamen - The 5th episode door. Er staat vast veel bruikbare info in. Met behulp van een eerdere episode heb ik ook de knoop doorgehakt. Ik heb zelf toen gekozen voor een LG - L1710B-U.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/764692

Suuk6

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik zie dat ze ook Samsung leveren: je zou dan ook bijv. kunnen gaan voor de modellen met DVI+VGA-aansluiting zoals 171P, 172W of 172T (171N weet ik niet zeker).

Zijn (vanzelfsprekend) wel duurder, maar ja, je hebt dan wel de optie om bijv. 2 pc's op 1 monitor aan te sluiten (zie Samsung pdf's)
Je weet maar nooit.... :P

Persoonlijk heb ik wel goede ervaringen met Samsung monitoren, al meerdere mogen bewonderen. Ook met games/dvd's afspelen stelden ze niet teleur.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Theoretisch is DVI storingsvrijer dan DSub, maar in hoeverre je hier in de praktijk iets van zal merken is de vraag.
Persoonlijk denkt ik dat je het verschil niet echt zal merken.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Het is natuurlijk afhankelijk van de kwaliteit van de analoge videokaart uitgang. Bij de meeste videokaarten zie je wel dat DVI net iets scherper is, maar het is geen groot verschil.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:08

LopeZ

Too much is never enough

zoek
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.