|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ow, ik kan het plaatje vergroten door er op te klikken.. hehe.. Tis ook veel te warm hiero.
[ Voor 25% gewijzigd door AttiX op 16-07-2003 19:35 ]
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Elke chip is idd 4Mb, dus als het enkelzijdig is, is het 4MB, indien dubbelzijdig Moet wel dubbelzijdig zijnAbbadon schreef op 16 July 2003 @ 20:40:
Da's een Hitachi 60ns Fast Page DIMM. Maar hoe groot, beats me maar als ik een gok mag doen: 1Mx72, da's dus excl. ECC chip een vette 8MB
AttiX.SkategoaT schreef op 16 July 2003 @ 19:31:
Volgens mij is het edo-sdram.
EDO-SDRAMFastBunny schreef op 16 July 2003 @ 19:34:
Heel oud ECC SDRAM misschien EDO-SDRAM maar wel ECC, vanwege het feit dat er 9 chips zijn ipv 8
Je hebt FP-DRAM (wat dit is), EDO-DRAM (wat jullie vermoeden) en S-DRAM (wat dit zeker niet is)
Overigens kun je aan de keying (waar die inkepingen zitten in de twee velden) ook eea aflezen. De rechterveld (middenin de DIMM) geeft voltage aan (links=5V, midden=3.3V), hier 5V dus en het linkerveld (dichtbij het uiteinde) geeft aan of het buffered is (midden=buffered, rechts=unbuffered), hier buffered.
Het is dus een 4 of 8MB buffered 5V FP DIMM.
Dan het antwoord waar je waarschijnlijk op zat te wachten- waar zo'n DIMM goed voor is.
2 dingen:
Apple 7200-reeks Powermacs
Sun SparcStation 4 en 5
* dion_b heeft er ook een paar in z'n PowerMac 7200/90 zitten
[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 16-07-2003 21:18 ]
Oslik blyat! Oslik!
Oeps foutje
Komt omdat het een SDRAM slotje is, maar de chips EDO ram lijken en ik dacht dan zal het wel een combi daarvan zijn
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
Het is geen SDRAM slotje, het is een DIMM slot.FastBunny schreef op 16 July 2003 @ 21:20:
[...]
Oeps foutje
Komt omdat het een SDRAM slotje is, maar de chips EDO ram lijken en ik dacht dan zal het wel een combi daarvan zijn
Alle SDRAM gaat in een DIMM slot (SO-DIMMs etc daargelaten), maar lang niet alles wat in een DIMM slot gaat is SDRAM
En lang niet alles wat geen SDRAM is, is EDO...
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Kan volgens mij ook in hele oude IBM PC'tjes. Thuis heb ik er zoeen staan. 1 zo'n DIMM-slot (SDRAM pas idd. niet i.v.m. de inkepingen) en daarnaast nog vier sloten voor EDO-SIMM's. (Werkt dus samen, had ik eigenlijk nog nooit gezien, zit nu 1x 16MB FP DIMM en 4x 32MB EDO in. En Windows ziet idd. 144 MB's.)dion_b schreef op 16 July 2003 @ 21:12:
[...]
Elke chip is idd 4Mb, dus als het enkelzijdig is, is het 4MB, indien dubbelzijdig Moet wel dubbelzijdig zijn- anders kom je niet aan de 72b idd 8MB. Maar ECC... read on...
[...]
[...]
EDO-SDRAMGa ff jullie mond spoelen en de Technische PMG FAQ: Geheugen lezen.
Je hebt FP-DRAM (wat dit is), EDO-DRAM (wat jullie vermoeden) en S-DRAM (wat dit zeker niet is)
Overigens kun je aan de keying (waar die inkepingen zitten in de twee velden) ook eea aflezen. De rechterveld (middenin de DIMM) geeft voltage aan (links=5V, midden=3.3V), hier 5V dus en het linkerveld (dichtbij het uiteinde) geeft aan of het buffered is (midden=buffered, rechts=unbuffered), hier buffered.
Dan het antwoord waar je waarschijnlijk op zat te wachten- waar zo'n DIMM goed voor is.
2 dingen:
Sun SparcStation 4 en 5
Das waar, tis warm hedion_b schreef op 16 juli 2003 @ 21:29:
[...]
Het is geen SDRAM slotje, het is een DIMM slot.
Alle SDRAM gaat in een DIMM slot (SO-DIMMs etc daargelaten), maar lang niet alles wat in een DIMM slot gaat is SDRAM
En lang niet alles wat geen SDRAM is, is EDO...
Denk niet dat dat hetzelfde zou zijn- een IBM PC met een 'normaal' chipset erin zou unbuffered DIMMs willen slikken itt deze buffered DIMMs (dus met de linker inkeping rechts ipv midden)Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 21:31:
[...]
Kan volgens mij ook in hele oude IBM PC'tjes. Thuis heb ik er zoeen staan. 1 zo'n DIMM-slot (SDRAM pas idd. niet i.v.m. de inkepingen) en daarnaast nog vier sloten voor EDO-SIMM's. (Werkt dus samen, had ik eigenlijk nog nooit gezien, zit nu 1x 16MB FP DIMM en 4x 32MB EDO in. En Windows ziet idd. 144 MB's.)
Oslik blyat! Oslik!
Ik heb hier nog een Dell poweredge 2200 staan, waar die dingen ook nog in gaan. Ik zoek me rot naar wat meer van dit geheugen, maar geen 8mb-ersdion_b schreef op 16 July 2003 @ 21:12:
[...]
Elke chip is idd 4Mb, dus als het enkelzijdig is, is het 4MB, indien dubbelzijdig Moet wel dubbelzijdig zijn- anders kom je niet aan de 72b idd 8MB. Maar ECC... read on...
[...]
[...]
EDO-SDRAMGa ff jullie mond spoelen en de Technische PMG FAQ: Geheugen lezen.
2 dingen:
Sun SparcStation 4 en 5
Je kan hier beter niets zetten....
Die Poweredge slikt ook EDO, wat sneller is dan deze FP. Kijk eens naar de advo van Chemist in de Grote RuiltopicFunFactory schreef op 16 July 2003 @ 21:58:
[...]
Ik heb hier nog een Dell poweredge 2200 staan, waar die dingen ook nog in gaan. Ik zoek me rot naar wat meer van dit geheugen, maar geen 8mb-ers
Oslik blyat! Oslik!
//offtopicdion_b schreef op 16 July 2003 @ 22:05:
[...]
Die Poweredge slikt ook EDO, wat sneller is dan deze FP. Kijk eens naar de advo van Chemist in de Grote Ruiltopic
Sorry, maar dat kan volgens mij echt niet. De EDO is te kort en ik kom 1 "inhammetje" te kort.
Het ligt er volgens mij aan, welk type je hebt van de Pweredge 2200.
Je kan hier beter niets zetten....
GRR... ga eens de RAM FAQ lezenFunFactory schreef op 16 July 2003 @ 22:09:
[...]
//offtopic
Sorry, maar dat kan volgens mij echt niet. De EDO is te kort en ik kom 1 "inhammetje" te kort.
Het ligt er volgens mij aan, welk type je hebt van de Pweredge 2200.
Jij hebt het over form factor (een 72p SIMM met een enkele inham is te kort en een 168p DIMM past), wat VOLKOMEN los staat van de gebruikte geheugentechnologie (DRAM, FP-DRAM, EDO-DRAM, S-DRAM etc).
In die Poweredge passen 168p buffered DIMMs. Die heb je in FP, EDO en (misschien, heb ze niet gezien) S-DRAM. De chipset van de Poweredge kan FP en EDO aan.... duidelijk
Oslik blyat! Oslik!