Toon posts:

[winxp] reboot op bepaalde momenten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Dit is het vervolg op topic;
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/783957

Ik ben nu thuis en ben die MEM testen aan het draaien.
Ik heb er 2 reepjes van 256 MB RAM inzitten (hij ziet totaal 512MB) en krijg een foutmelding op TST3 op 310,4MB wil dat zeggen dat dus op het tweede reepje een fout zit?
Dat zou dus het reepje moeten zijn welke het verste van de processor zit. Am I wrong in this? :|

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sowieso om misverstanden te voorkomen moet je ze allebei even apart testen. Eérst eentje eruit halen dus en dan testen en vice versa. Het zou extreem lullig zijn als je het verkeerde reepje terug stuurd naar de fabrikant.

Ik ga in ieder geval voor de laatste bank.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt dat zal ik zeker doen. Ik ben nu al gestart met de testen, dus die zal ik even laten aflopen. Ik test trouwens met Memtest-86 v3.0

Ik heb het helaas ook al gehad dat ik problemen met rebooten had terwijl ik de twee reepjes afzonderlijk na elkaar erin had gedaan. Wellicht ligt het daar dus niet aan. Of ze moeten allebei kapot zijn.
Ik ben nu de alle MEMtesten aan het doorlopen, en zie ook de melding badram en dan een adres. Is dit een block op de module welke defect is, of geldt dit voor de hele module?
Welke testen kan ik zo nog meer doen?
Zijn er mogelijkheden om je voeding te testen? Zonder die in een andere machine te steken?

Terwijl de pc bezig was met TEST 5 of 6 volgt er een spontane reboot van de machine. Kennelijk het probleem gevonden. FF de repen eruit halen en één voor één testen :/

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 18:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mobo: is de Soltek SL-75DRV5-C
Geheugen: Mtec PC2100 2*256MB DDR-DIMM
Voeding: Qtec volgens de sticker
Kast: Antec

Verwijderd

Topicstarter
Kan het ook aan een Harddisk liggen dat die pc om de zoveel tijd opnieuw start? Ik ben dat ding nu aan het formateren opnieuw, ik hoop dat dit het nu is. Wat een gedoe |:(

Nog iets wat mogelijk kan zijn: -ik heb er nu een andere (nieuwe) datakabel aanhangen, die andere was volledig gedraaid en gevouwen. Kan het zijn als die datakabel defect is, dat die pc reboot of vastloopt? :?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 20:54 ]

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik weet vrijwel zeker dat een geheugenmodule niet vaak 'helemaal' stuk is: er zitten namelijk allemaal kleine geheugenchipjes op die samen een aantal megabytes vertegenwoordigen. Dat bij jou bijvoorbeeld een reepje van 256 megabyte stuk is wil nog niet zeggen dat alle kleine modules meteen stuk zijn. Maar genoeg daarover, je zal het tóch terug moeten sturen want zelf vervangen lukt niet. Laat staan dat je er precies achter kan komen welke het nou precies is.

Wat zegt je PC bij het opstarten als hij je geheugen telt? Bij defect geheugen gaat dit meestal goed, maar wie weet.

Als MemTest86 al aangeeft dat je geheugen niet goed is kun je het wel afschrijven. Wat gebeurd er als je je twee geheugenmodules apart test? Dus één voor één?

Het maakt trouwens niet uit dat een IDE-kabel of ATA-kabel verwrongen of gevouwen in de kast zit. Je hebt zát mensen die hem ergens in een hoekje proppen en dat soort dingen dus dat moet gewoon kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
OKe, het probleem bestaat inderdaad nog steeds.
De geheugentesten gaven aan dat één reepje defect is. Maar op het andere reepje bleef mijn systeem ook maar rebooten. Het enige wa ik nog kan testen is de grafische kaart omwisselen. Werkt dat niet, dan moet ie maar naar de winkel.
Pagina: 1