Toon posts:

[WINXP] PC reboot op bepaalde momenten

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een AMD Ahtlon XP 2100, een Gainward Gold Geforge 3, Soltek mobo met geintregreerde sound.
De precieze specs kan ik jullie op dit moment niet geven, daar ik op mijn werk ben >:)

Het probleem deed zich gisterenavond voor toen mijn pc spontaan rebootte als ik het pakket tag&Rename gebruikte (laatste versie). Ik zocht de tags van een bepaald album via cddb en kaboem pc rebootte.
Dit gebeurde nog een aantal keren, maar elke keer reboot mijn pc dus op het moment ik die tags zocht op het net. Op een andere pc geen problemen, dus ik dacht laat ik opnieuw installeren.

Ik heb een bootable CD met ghost, maar die rebootte ook af en toe spontaan, terwijl ik dus aan het kiezen ben om die image terugtezetten.

Daarna heb ik de officiele XP cd erin gedaan en op het moment dat hij zegt (of moet zeggen) starting Windows reboot ie spontaan. Elke keer op dat moment. Ik kan dus mijn machine niet meer herinstaleren.

Hieronder volgen extra stappen die ik gedaan heb, maar niet mochten baten:
- reset to factory defaults van mijn BIOS
- ik heb twee reepjes RAM van 256MB elk. Die heb ik om beurten gebruikt. Het kan dat ze allebei kapot zijn, maar dat kan ik niet testen. Hij ziet ze wel allebei in de BIOS
- alle overbodige hardware heb ik losgekoppeld intern. Ook heb ik alle schijven, buiten de C:\ van de power gehaald. Just in case

Oh ja, als ik de pc opstart en gewoon laat draaien dan gebeurt er niets. Hij blijft gewoon draaien. Ik moet dus echt een specifieke handeling doen wil dat ding rebooten. 8)7

Helaas mag het allemaal niet baten. Heeft iemand een idee?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 08:50 ]

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Wat zijn de temperaturen en wat voor voeding heb je?

edit:

Is het niet handiger om dit topic te starten als je naast je systeem zit zodat je aantal dingen gelijk kan nakijken :? Op deze manier krijg je alleen maar een hoop gegis zonder dat je weet wat de oplossing kan zijn.

[ Voor 70% gewijzigd door mlevd op 16-07-2003 09:26 ]

Verwijderd

Je zou kunnen proberen om met DELPART alle partities weg te gooien en dan opnieuw te installeren. Wil bij mij ook wel eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 09:25:
Je zou kunnen proberen om met DELPART alle partities weg te gooien en dan opnieuw te installeren. Wil bij mij ook wel eens helpen.
Ik heb Delpart idd op een diskette staan, maar hij reboot ook in DOS. Dus kennelijk is het de voeding, geheugen of mobo wat brak is. Vanavond nog maar wat meer trial en errorren. :r
Ook ga ik het geheugen eens testen met die memtest. Komen daar goeie resultaten uit? Of kan het zijn dat het geheugen toch brak is ook al geeft die test aan dat er geen problemen zijn? Of kan ik er wel op vertrouwen.

Het rare is, dat alles redelijk nieuw is. Een half jaar max: mobo, geheugen en voeding. Voeding is trouwens van Antec, die heb ik bij de kast gekocht (ook Antec).

Ik heb trouwens nog een toevoeging:
In het begin toen ik die pc net had, had ik ook dit probleem. Ik heb toen eens de BIOS settinings bekeken en de dipswitches. In het boekje staat dat je fsb standaard op 100 moet staan. Bij mij stond ie op 133. ik wist toen nog niet dat dit standaard is voor Athlons. Ik heb die toen op 100 gezet en logischerwijs kreeg ik toen te zien dat ik een AthlonXP 1500 had ipc 2100 (rekensommetje)
Door deze wijziging liep de pc als een zonnetje. Tot gisteren. Maar als ik die fsb weer op 133 zet, klapt ie er om de zoveel tijd weer uit. Misschien brak mobo?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 09:41 . Reden: meer info ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Geheugen testen met memtest is zeer nauwkeurig m.b.t. het weergeven van de toestand van je geheugen: www.memtest.com
Wat zijn de overige spec's? Je kan bij veel harddisk fabrikanten een tooltje downloaden die je harddisk ckeckt op fouten.
Die PC van jou moet gewoon op 133 fsb kunnen draaien. Wat zijn de temperaturen van de PC? (Kast + processor?)

Maar dit is geen topic voor Software Algemeen. Ik stel voor dat je een nieuw topic gaat openen in Processors, Mobo's & Geheugen. Wacht er wel even mee totdat je weer thuis zit en complete info kan geven m.b.t. je hardware, uitkomst van de testen en de temperaturen van je PC.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Dit topic is gesloten.