Toon posts:

Overklokken; Geluid weg

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik vond dat ik ook maar eens moest gaan profiteren van gratis een snellere computer, dus had ik gister mijn frequency opgekrikt, ging allemaal perfect, 300 mhz opgekrikt, nog steeds maar 39-41 graden.

Geluid weg; Ik kwam er eigelijk achter, toen ik weer naar mn vertrouwde mIRC kanalen ging, tijdens het performen (joinen van kanalen) hoorde ik ipv. echte wav beeps, system beeps. Toen ben ik het verder gaan uitzoeken d.m.v. Winamp op te starten, niets.

Ik heb het volgende systeem;

Moederbord: Asus P4T533-C (1.53 is normale voltage, heb ik opgekrikt naar 1.75)
CPU: Intel Pentium 4 - 400 FSB 2GHZ @ 2160 (tot daar werkt mijn geluid nog)
Geluidkaart: Onboard

en ja, ik heb geUTFS't

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 17:41 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Doet je geluid het wel weer als je terugklokt?

Verwijderd

Het lijkt erop dat je soundcard de fsb niet aankan. Kun je de pci vastzetten op 33 mhz?

Verwijderd

Topicstarter
Hij stond op 2300, had ik hem teruggedraaid naar 2160, en toen deed me geluid het weer.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

pci clock te hoog, omdat je fsb te hoog is opgekrikt. De geluidskaart trekt deze frequency helaas niet.

4015Wp west (Dordrecht)

• sybian
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

sybian

Dude!!!!

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
heb ik zelf ook gehad alleen toen was het geluid niet helemaal weg...
ik kon dmv. het verlagen van de fsb het probleem oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Kan geen duidelijk antwoord daar in vinden, en ja had ik al gedaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 17:44:
[...]

Kan geen duidelijk antwoord daar in vinden, en ja had ik al gedaan.
Er staat toch duidelijk iets in over de snelheid van de pci bus. Ga maar eens kijken wat je nu hebt!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even proberen wat leviathanfd aanraad.

Verwijderd

Asus P4T533-C...

Ik ruik een pci lock.. *sniff sniff* Manual gelezen?

Edit:
Ow wacht..onboard geluid.. Uhm..was het niet zo dat die altijd ermee kapte op die plank en op een Abit plank? De oplossing was een pci kaart nemen :)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 17:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
leviathanfd: 100/33 werkt het op, maar op xxx/36 ofzo werkte het ook al (~2160)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 juli 2003 @ 17:51:
Asus P4T533-C...

Ik ruik een pci lock.. *sniff sniff* Manual gelezen?

Edit:
Ow wacht..onboard geluid.. Uhm..was het niet zo dat die altijd ermee kapte op die plank en op een Abit plank? De oplossing was een pci geluidkaart nemen :)
:?

Verwijderd

Wat wil je nou dan? Snap je het niet ofzo?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 17:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat je het over een geluidkaart had, dus ik wilde ff confirmation :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 17:58:
Ik neem aan dat je het over een geluidkaart had, dus ik wilde ff confirmation :)
Er staat toch geen "vgakaart" of wel dan? :+

Edit:

Ok, er zijn intel based planken waar de onboard geluids-chip uitvalt als je overklokt. Ook als je pci locking aanzet. Vaag verhaal ik weet het, maar het is echt zo. Er is een Abit plank die het ook heeft..welke weet ik niet meer. Die kerel die dat had deed er een SBLive in en klaar.. gewoon werken.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 18:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je weet maar nooit 8)7

Verwijderd

Heb ik ook met m'n onboard sound als ik de FSB hoger krik dan 106...

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

De P4T533-C heeft, in tegenstelling tot zijn grotere broertje P4T533, géén PCI-lock en voor zover ik weet ook geen aparte PCI-dividers. Het is sowieso geen goed overklokbord omdat de maximale FSB 150 MHz ofzo is. De gewone P4T533 heeft een PCI-lock en kan tot 200 MHz FSB.

Verwijderd

Jupiler schreef op 15 July 2003 @ 18:06:
De P4T533-C heeft, in tegenstelling tot zijn grotere broertje P4T533, géén PCI-lock en voor zover ik weet ook geen aparte PCI-dividers. Het is sowieso geen goed overklokbord omdat de maximale FSB 150 MHz ofzo is. De gewone P4T533 heeft een PCI-lock en kan tot 200 MHz FSB.
Een t*f*s letterje verschil :( Naja..kzat er dichtbij iig :D

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Hoi Furious D., welkom op GoT! Aangezien dit je eerste topic is, even wat uitleg:

Neem eerst de Algemene GoT FAQ eens door, zodat je weet hoe het eraan toe gaat hier. 2 posts onder elkaar van jezelf is bijvoorbeeld niet de bedoeling, gebruik daarvoor de edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gifknop.

Dit is Gathering of Tweakers, en van tweakers wordt verwacht dat ze eerst zelf onderzoek doen, voordat ze een topic openen. Aangezien je in je startpost niet vertelt, wat je al gezocht en gevonden hebt, en waarom het niet werkte in jouw geval, raad ik je aan om te search van GoT goed te gebruiken, aangezien je waarschijnlijk niet de eerste bent met dit probleem.

Ook posts met alleen een :? of een "je weet maar nooit 8)7 " worden hier niet echt gewaardeerd. Waarschijnlijk komt het probleem dus, doordat je onboard audio niet tegen de hoge fsb kan. En als je em terugklokt, is het opgelost. Dus het volgende kan je doen:

- Lagere FSB draaien, zodat je geluid het gewoon doet
- Aparte PCI audio kaart erbij prikken, zodat je de onboard audio factor omzeilt

Deze gaat iig op slot, omdat je topicstart veel te mager is, en dit soort dingen best uit te zoeken zijn met een beetje moeite :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.