[ecc2] Client versie 1.1a (bugfix!)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij deze presenteer ik versie 1.1a van mijn client. Deze version bevat geen nieuwe features, maar wel een aantal bug fixes. Hieronder een fix voor een hele vervelende bug, namelijk de volgende:

Symptomen: Ogenschijnlijk onverklaarbare plotselinge crash van de client, vooral vlak nadat geprobeerd is een DP te uploaden. Op Windows XP system zal Windows een foutrapport geven met als melding een Application Failure in ntdll.dll.
Oorzaak: Een kleine omissie in de code zorgde ervoor dat een stuk geheugen tweemaal vrijgegeven werd, wat resulteerde in de crash.
Fix: Versie 1.1a bevat een fix voor dit probleem.
Betroffen versies: Alleen versie 1.1 is betroffen. Versie 1.0 is volgens mij nog steeds bugvrij.
Dank: aan Trebel en Funcracker voor het rapporteren van de bug en het testen van de fix.

Andere bug fixes zijn de volgende (in het Engels vrees ik):
ecc2109c
* Fixed some slight miscalculations in JustFlush.
* Made DP parser more strict.
* Now dynamically loads dialup support.
* Fixed UNIX file format compatibility issues.
ECC2task
* Fixed potential infinite waiting problem.

Ik raad iedereen die op dit moment versie 1.1 gebruikt aan te upgraden naar versie 1.1a. Dit kun je eenvoudig doen door de volgende stappen te doorlopen:
  • download het bestand "ecc2109c.zip" van http://swfreak.dcworld.nl/download.html
  • zorg dat de ecc2 client niet draait. Als je op dit moment Jeff's GUI of mijn mini-GUI gebruikt, klik dan gewoon op de stop-knop. Navigeer anders naar je ecc2 directory en dubbelklik op het programma "ECC2Task". Vind het koe-icoon rechtsonder in het scherm en dubbelklik erop. Er verschijnt nu een scherm met een stop knop. Klik hier op. Als de stop-knop niet klikbaar is, dan was de client al gestopt.
  • extraheer de inhoud van het zip-bestand naar de ecc2 directory, waarbij bestaande bestanden overschreven moeten worden
  • start de client zoals altijd }:O
Deze hele operatie heeft geen effect op DPs die je nu misschien al hebt staan.

Vragen over de (nieuwe versie van de) client kun je hieronder stellen, of je kunt mailen naar swfreak at dcworld punt nl.

Voor informatie over eerdere versies:
Versie 1.1 (vooral handig als je nu mijn client voor het eerst gaat gebruiken)
Versie 1.0 (nostalgie, versie 1.0 wordt nl niet meer verder ontwikkeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Goed bezig SWfreak. Hopelijk zorgt dit voor wat minder problemen en wat meer output!

Keep up the good work _/-\o_

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Wiehoo, probeer net voor het eerst je client, bevalt me super :D
GJ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
  • Laatst online: 12-09 10:06

Maku

Derp

:P HULDE !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je met jouw client ook de Linux 'dplist' files importeren en versturen?
Je weet wel, dat zijn flat files met op elke regel 1 DP. De enige mogelijkheid om die dingen op te sturen is via de upload pagina maar die gaat vaak niet zo lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handig voor de mensen die problemen hadden, ik heb alleen zelf geen zin om alle pc te gaan updaten, want ik heb nog geen enkel probleem gehad met 1.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
  • Laatst online: 12-09 10:06

Maku

Derp

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 02:14:
Handig voor de mensen die problemen hadden, ik heb alleen zelf geen zin om alle pc te gaan updaten, want ik heb nog geen enkel probleem gehad met 1.1 :)
Ik heb zelf wel die nieuwe client geinstalled ... ik had problemen met het starten van de client .. hij liet soms ecctask open staan waardoor de core niet meer wilde starten echter als ik de core handamatig starte en daarna de client en daarna weer de core af sloot bleef ie draaien ... kan ook door brakke windows komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat krijg je als je Windows XP draait, laat het er langer dan 1 week opstaan, en het is gaar.
Heb ik teminste altijd, gelukkig is win2k3 al een hele verbetering kwa stabiliteit, en linux ruled gewoon :P

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 04:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet ook met XP om kunnen gaan he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWfreak
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 juli 2003 @ 01:11:
Kun je met jouw client ook de Linux 'dplist' files importeren en versturen?
Je weet wel, dat zijn flat files met op elke regel 1 DP. De enige mogelijkheid om die dingen op te sturen is via de upload pagina maar die gaat vaak niet zo lekker.
Met mijn client kan niet rechtstreeks een dplist file verstuurd worden. Ik heb echter wel een tooltje geschreven dat dplist files omzet naar pnd files. Vervolgens kun je die pnd gewoon uploaden met mijn client. Het tooltje kun je downloaden op de tools download-pagina van mijn site.
Maku schreef op 16 July 2003 @ 03:02:
Ik heb zelf wel die nieuwe client geinstalled ... ik had problemen met het starten van de client .. hij liet soms ecctask open staan waardoor de core niet meer wilde starten echter als ik de core handamatig starte en daarna de client en daarna weer de core af sloot bleef ie draaien ... kan ook door brakke windows komen :D
Dit klinkt extreem wazig. Als het probleem zich blijft voordoen, moet je me maar ff een mailtje sturen, dan zal ik kijken of het iets is waar ik wat aan kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Laatst online: 16-06 16:33
blaat

[ Voor 148% gewijzigd door Thanatos op 16-07-2003 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SWfreak schreef op 16 July 2003 @ 09:03:
[...]

Met mijn client kan niet rechtstreeks een dplist file verstuurd worden. Ik heb echter wel een tooltje geschreven dat dplist files omzet naar pnd files. Vervolgens kun je die pnd gewoon uploaden met mijn client. Het tooltje kun je downloaden op de download-pagina van mijn site.
Ik durf het bijna niet te vragen maarre.... waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 08:24

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Verwijderd schreef op 17 juli 2003 @ 02:20:
[...]

Hier

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWfreak
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 juli 2003 @ 02:20:
[...]
Mijn excuses hiervoor. Ik had de webpagina wat veranderd en de tools even ergens anders neergegooid. Ben het alleen vergeten hier te updaten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
Ik had ook dat hij er wel eens uitvloog en weer op te starten.
maar ik heb het met 1.1a ook weer.

heb wat vreemde errors dat hij niks kon verzenden maar ze staan nietm eer in de buffer wel even een backup gemaakt. maar jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWfreak
  • Niet online
gp500 schreef op 17 July 2003 @ 14:40:
Ik had ook dat hij er wel eens uitvloog en weer op te starten.
maar ik heb het met 1.1a ook weer.

heb wat vreemde errors dat hij niks kon verzenden maar ze staan nietm eer in de buffer wel even een backup gemaakt. maar jah
GP: het klinkt erg vreemd. Misschien kun je me een mailtje sturen met wat gedetailleerdere informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
ik denk dat ik de schuld ook wat bij Winxp moet leggen die ook niet 100 punten meer.
ik heb een screenshot gemaakt zla het wel even opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
swfreak ik ben een Setup aan het maken met vise installer.

nu ben ik aan het uit zoeken met wat voor command ik de sevice kan installen.

In de ecc2GUI druk je even op installservice, wat het command wat daar bij gebruikt wordt.

ik wil dit in een *.bat samen met een edit van de C:\ecc2\ECC2-109.cfg via kladblok zetten.

setup is als volgt alles komt in C:/ecc2/
swfreak software, core is die van Aloha, en de ECC2GUI v0.91.

daarna wordt dus een *.bat gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 09:36
Je moet even een regsluitel aan laten maken die de boel opstart:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWfreak