Bij deze presenteer ik versie 1.1a van mijn client. Deze version bevat geen nieuwe features, maar wel een aantal bug fixes. Hieronder een fix voor een hele vervelende bug, namelijk de volgende:
Symptomen: Ogenschijnlijk onverklaarbare plotselinge crash van de client, vooral vlak nadat geprobeerd is een DP te uploaden. Op Windows XP system zal Windows een foutrapport geven met als melding een Application Failure in ntdll.dll.
Oorzaak: Een kleine omissie in de code zorgde ervoor dat een stuk geheugen tweemaal vrijgegeven werd, wat resulteerde in de crash.
Fix: Versie 1.1a bevat een fix voor dit probleem.
Betroffen versies: Alleen versie 1.1 is betroffen. Versie 1.0 is volgens mij nog steeds bugvrij.
Dank: aan Trebel en Funcracker voor het rapporteren van de bug en het testen van de fix.
Andere bug fixes zijn de volgende (in het Engels vrees ik):
ecc2109c
* Fixed some slight miscalculations in JustFlush.
* Made DP parser more strict.
* Now dynamically loads dialup support.
* Fixed UNIX file format compatibility issues.
ECC2task
* Fixed potential infinite waiting problem.
Ik raad iedereen die op dit moment versie 1.1 gebruikt aan te upgraden naar versie 1.1a. Dit kun je eenvoudig doen door de volgende stappen te doorlopen:
Vragen over de (nieuwe versie van de) client kun je hieronder stellen, of je kunt mailen naar swfreak at dcworld punt nl.
Voor informatie over eerdere versies:
Versie 1.1 (vooral handig als je nu mijn client voor het eerst gaat gebruiken)
Versie 1.0 (nostalgie, versie 1.0 wordt nl niet meer verder ontwikkeld)
Symptomen: Ogenschijnlijk onverklaarbare plotselinge crash van de client, vooral vlak nadat geprobeerd is een DP te uploaden. Op Windows XP system zal Windows een foutrapport geven met als melding een Application Failure in ntdll.dll.
Oorzaak: Een kleine omissie in de code zorgde ervoor dat een stuk geheugen tweemaal vrijgegeven werd, wat resulteerde in de crash.
Fix: Versie 1.1a bevat een fix voor dit probleem.
Betroffen versies: Alleen versie 1.1 is betroffen. Versie 1.0 is volgens mij nog steeds bugvrij.
Dank: aan Trebel en Funcracker voor het rapporteren van de bug en het testen van de fix.
Andere bug fixes zijn de volgende (in het Engels vrees ik):
ecc2109c
* Fixed some slight miscalculations in JustFlush.
* Made DP parser more strict.
* Now dynamically loads dialup support.
* Fixed UNIX file format compatibility issues.
ECC2task
* Fixed potential infinite waiting problem.
Ik raad iedereen die op dit moment versie 1.1 gebruikt aan te upgraden naar versie 1.1a. Dit kun je eenvoudig doen door de volgende stappen te doorlopen:
- download het bestand "ecc2109c.zip" van http://swfreak.dcworld.nl/download.html
- zorg dat de ecc2 client niet draait. Als je op dit moment Jeff's GUI of mijn mini-GUI gebruikt, klik dan gewoon op de stop-knop. Navigeer anders naar je ecc2 directory en dubbelklik op het programma "ECC2Task". Vind het koe-icoon rechtsonder in het scherm en dubbelklik erop. Er verschijnt nu een scherm met een stop knop. Klik hier op. Als de stop-knop niet klikbaar is, dan was de client al gestopt.
- extraheer de inhoud van het zip-bestand naar de ecc2 directory, waarbij bestaande bestanden overschreven moeten worden
- start de client zoals altijd
Vragen over de (nieuwe versie van de) client kun je hieronder stellen, of je kunt mailen naar swfreak at dcworld punt nl.
Voor informatie over eerdere versies:
Versie 1.1 (vooral handig als je nu mijn client voor het eerst gaat gebruiken)
Versie 1.0 (nostalgie, versie 1.0 wordt nl niet meer verder ontwikkeld)