Toon posts:

Streepjes op mn tv met ATI Radeon 9200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aloha!

Ik heb mijn gestorven Club3D GeForce2 MX 400 vervangen voor een Connect3D Radeon 9600 AGP. Helaas niks fanciers dan dat want bij mij is de recessie ook toegeslagen :9
Goed, to the point, hij doet het op zich best leuk alleen wanneer ik heb beeld over TV wil hebben kost dat nogal een hoop moeite. Eerst had ik het progje TVTool voor nvidia kaarten wat heel makkelijk switchte van beeldscherm naar TV en terug. Bij mn Radeon werkt dit dus niet...
Daarbij heb ik hele vage, maar wel even zo irritante, diagonale lijnen door mn beeld lopen. Ook de afmetingen zijn niet helemaal optimaal (heb een hele mooie philips flatscreen breedbeeld tv die alles haarfijn zou moeten kunnen weergeven)
Ik had bij mijn GeForce eerst ook diagonale lijnen maar met wat rommelen met de resolutie en wat andere instellingen in TVTool had ik daar fantastisch beeld, bij mn Radeon werkt dat niet, omdat dat progje alleen voor nvidia kaarten is. (heb wel wat andere drivers van ATI gezocht maar dat hielp ook niet echt)

(winXP, AMD Athlon XP 2400+, Asus A7v8x mobo, 512 mb)

Mijn vragen:
1) Hoe krijg ik die lijnen weg?
2) Is er een makkelijke tool die ik kan gebruiken voor radeons met dezelfde opties als dat TVTool?
3) Zijn er andere tips om het beeld zo optimaal te laten zijn...?

zenks!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Aangezien je niet aangeeft, of je wel of niet de grote tv-out FAQ hebt doorgenomen, lijkt het me handig om dat even te doen :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Bij de properties van ATI kun je TheaterMode selecteren, als je dan bijv. een Divx film aanzet dan laat hij deze perfect zien op de tv (qua positie). Verder zou ik er ook voor zorgen dat je niet extended desktop hebt aanstaan, maar een copy. Dan kun je nl. de resolutie aanpassen voor de tv. Welke Ext selecteer je op de tv? Bij mij pakt de tv Ext1 (slecht streperig beeld) en Ext2 (zeer mooi beeld), als ik de comp in de s-video plug.

Succes!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:21

Klippy

Still Game

Je bent iig niet de enige, klinkt als zelfde probleem als ViperGTS, zie: [rml][ TV OUT] schuine strepen over tv[/rml]

Die heeft het nog steeds zover ik weet, maar die z'n oplossing is het kopen van een GF4 dus daar heb je niet veel aan :P
Maar misschien staat in dat topic nog wat dat wel bij jou werkt...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de rep's.

heb ff een en ander uitgezocht ed.
ga allereerst een s-vid kabeltje leggen.
heb nog vraagje;
wat doen die omega drivers?
heb ik daar misschien wat aan?

Verwijderd

Topicstarter
en nog iets...

dat TheaterMode; hoe selecteer ik dat? kan het niet vinden (ligt waarschijnlijk aan de hitte...)
Pagina: 1