Toon posts:

File transfer met msn 6.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat veel van jullie het probleem wel kennen met een file transfer.

Uitleg probleem:
Wanneer je werkt met een getweakte adsl modem (oud type) om mbv een hub meerdere pc's te laten internetten via het netwerk. Ook via een router is dit het geval. Wanneer je dan probeert een bestand te verzenden via msn krijg je de foutmelding dat er een probleem is met de netwerkverbinding.
Dit probleem heeft puur te maken met het feit dat je router/modem geen raad weet naar welke pc op het interne netwerk hij de connectie moet maken, om dus de P2P tot stand te brengen.

Nu heb ik sinds kort msn 6 en toen lukte dit wel!

Kan iemand mij vertellen of dit probleem met het gebruik van msn 6 is opgelost of dat het gewoonweg stom toeval is dat ik het bestand met iemand kon uitwisselen?
:? :?

Verwijderd

het is idd zo dat dit wel kan met msn 6 eerst kon ik via msn 4.7 en 5.0 geen file tranfer doen, maar met het komst van msn 6 kan dat wel gewoon.. ;)

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:09

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik heb gewoon porten geforward op mijn router en toen werkte het.
Waarschijnlijk zal er gebruik worden gemaakt van een protocol (naam kwijt) dat alle poorten opent die nodig zijn voor het maken van een verbinding related aan de gene die er al ligt (tussen jou en de MSN server, die is er al)
Was dit nou NAT of heb ik het verkeerd?

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:17

flexje

got-father

Volgens mij had je dit best wel kunnen posten in de "grote msn 6" topic.

En idd , het werkte bij mij ook gewoon met msn 6

[ Voor 20% gewijzigd door flexje op 15-07-2003 08:54 ]

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Topicstarter
kijk het is dat ik er een officiele bericht van wil hebben dat het wel zo is.
krijg namelijk binnenkort netwerkje thuis met een wireless adsl router incl modem en 4 port switch (e-tech)
en file transfer via msn gebruik ik heel erg vaak.

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 08:59
File transfer van MSN 6 > MSN 6 en vice versa werkt perfect hier, alleen als ik een bestand wil verzenden van mezelf naar iemand met MSN 4.7, dan werkt het niet, net zo goed als het van te voren met MSN 5 (>4.7) ook al niet werkte.

De eis die je dus eigenlijk zou moeten stellen is dat al je vrienden op MSN 6 moeten overstappen, om bij jou alles te laten werken ;)

Overigens kan ik met MSN 6 wel bestanden ontvangen van personen met MSN 4.7

Verwijderd

MSN6 kan file transfer doen via dezelfde server als waar je txt berichten heen gaan ipv. p2p. Vandaar dat het nu opeens wel werkt.

Verwijderd

Topicstarter
NICE :)

thnx everybody

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 15:27 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Met alle waarschijnlijkheid wordt File and Transfer ook over poort 80 gedaan in msn6. Daarom werkt het nu opeens ook als het eerst niet werkte met oude versies achter firewalls(bij bedrijven).

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 20:06

megaleo

Special member

Bij mij werkt het ook prima met msn 5. Niks aan het handje.
Ook geen poorten geforward ofzo.
edit:
Probeer maar eens ;)

Verwijderd

Topicstarter
dan krijg ik dus de melding...dat er iets met de netwerkverbinding is. :S
Pagina: 1