Toon posts:

Radeon 9700, installatie probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is hier iemand die mij kan helpen:
Eerst mijn system spec's:

Mobo : Asus A7V8X KT400
CPU : AMD Athlon 2400+
Memory : 512 Mb Corsair XMS3200
VGA : Sapphire ATI Radeon 9700 pro
Voeding : 300 Watt

Het probleem ligt volgens mij bij de drivers.
Ik heb die nieuwe videokaart er in gedaan. Drivers, DirectX 9.0, Nieuwe KT400 chipset driver geinstalleerd.
Tot zover gaat alles goed, maar dan.
Ik ga rebooten. Dan krijg ik de fout melding:
"ATIsrvr cannot find interface"

Blijkt dat ik alleen 2D heb en zo gauw ik iets op 3D ga doen, bv. 3Dmark, loopt het systeem vast of gaat zelfs rebooten. Meestal krijg ik alleen een zwart scherm.
Ik weet niet waar ik heb probleem moet zoeken. Of het software matig is of dat de kaart misschien defect is. Misschien is er iemand die het zelfde probleem heeft gehad en die mij kan helpen.

Als ik in mijn hardware profielen ga kijken, geeft het systeem aan dat alle hardware zonder problemen werkt.
Ik word er een beetje suf van. Iemand die een oplossing weet kan mij contacten op MSN: jeroen_bogaers@hotmail.com

Alvast bedankt voor de moeite

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MSN doen we niet aan, basis van een forum is dat de informatie openbaar is, dus dat anderen er ook wat aan hebben :)

Probeer eens andere drivers, bijvoorbeeld Catalyst 3.3 of 3.4. Iets oudere versies dus. En ik begrijp dus dat je hiervoor een andere videokaart in dit systeem had zitten? Zorg er dan voor dat de drivers van de oude kaart helemaal verwijderd zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Jah hiervoor had ik een GF3 er in zitten. Maar voor zo ver ik het kan na zoeken zijn alle drivers daarvan goed verwijderd.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Detonator destroyer gebruikt?

[ Voor 57% gewijzigd door Pollewob op 14-07-2003 23:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
ga ik is proberen

Verwijderd

Windows update ff doen, alle oude videokaart drivers verwijderen, vooral nvidia drivers vervangen voor ati drivers wil meestal niet echt goed werken.. Het beste om te doen lijkt me de kaart in een ander systeem te testen dan weet je iig dat het niet aan je overige hardware ligt. Als de kaart in het andere systeem het ook niet doet kun je er wel vannuit gaan dat je een brakke kaart hebt ontvangen//
Pagina: 1