Toon posts:

IR zonder module op moederbord mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag m'n 6610 een beetje opleuken, datakabel is me te duur en IR lijkt me wel wat, ik heb al flink gesearched, maar ik kom er niet uit of ik nu wel of geen IR-module op m'n moederbord nodig heb (die heb ik namelijk niet) of kan ik zo'n kabeltje kopen dat via de USB poort gaat?

bij voorbaat dank!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Als het niet op je mainboard zit (Wat ik vreemd vind want ik heb eigenlijk nog nooit een mainboard gehad zonder, vanaf de pentium1, dus kijk nog eens goed in de manual) kun je idd gewoon een USB IR deviceje kopen die onafhankelijk werkt van het feit dat jij nou wel of geen IR aansluiting op je mainboard hebt zitten.

Download my music on SoundCloud

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zo'n usb dingetje (Sweex bijvorbeeld) werkt best aangenaam. Werk er zelf mee met de vandaag aangekomen 6100 en werkt als een speer (voor zover dat mogelijk is met onzichtbaar licht ;) )

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Verwijderd

Topicstarter
dominic schreef op 14 July 2003 @ 22:01:
Als het niet op je mainboard zit (Wat ik vreemd vind want ik heb eigenlijk nog nooit een mainboard gehad zonder, vanaf de pentium1, dus kijk nog eens goed in de manual) kun je idd gewoon een USB IR deviceje kopen die onafhankelijk werkt van het feit dat jij nou wel of geen IR aansluiting op je mainboard hebt zitten.
zal er nog 's naar kijken, is er dus een goedkopere optie als deze er wel op zit, of moet ik dan flink gaan sleutelen aan m'n moederbord (waar ik geen ster in ben)

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Verwijderd schreef op 14 juli 2003 @ 22:05:
[...]

zal er nog 's naar kijken, is er dus een goedkopere optie als deze er wel op zit, of moet ik dan flink gaan sleutelen aan m'n moederbord (waar ik geen ster in ben)
Je zult een IR stekkertje moeten kopen die op (meestal 4 pins) past.. Kan wel een gepruts zijn.

Ik denk dat je qua gebruiks- en installatiegemak (zie eerdere post) beter ietsje meer kunt uitgeven en een USB versie kan kopen.

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
de hamvraag: welke is de beste? :D
die sweex of toch een andere? het zit allemaal rond dezelfde prijs geloof ik...

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:51

jasjenl

Liab A Tymo

Op m'n werk hebben we laatst zo'n sweex aangeschaft en die doet 't probleemloos, zowel met een mobiele telefoon als met een pocket pc. Dit was onder Windows XP.

Verwijderd

ff een vraagje tussendoor (ander moet ik ander topic openen en gaat over zowat zelfde onderwerp):

Ik zou dus op een pc in IRDA module installeren (Actisys IR210L) op een P2 450 mhz maar daar staat in de mobo:

Infra Red (IRDA) support (via header)

Ook wou de IRDA ding er niet op... ik heb dus blijkbaar een header nodig...(IRDA module is 5 pins (4 worden gebruikt :?)... op mobo zit 4 pins) maar wat is dit voor ding? :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 21:48 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:46
Header is volgens mij een soort connectie tussen het mobo en de irda. Het is volgens mij soort ps/2 stekker ding :P.

Verwijderd

Termi schreef op 15 juli 2003 @ 21:47:
Header is volgens mij een soort connectie tussen het mobo en de irda. Het is volgens mij soort ps/2 stekker ding :P.
Het woordenboek zei koprollen of zoiets >:)

Maar hij heeft dus 4 pins, en op dat ding zit 5 pins (4 gebruikt)... zou ik dan zelf de kabel moeten veranderen ofzo? :? (wat ik niet zo zie zitten)

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
bij mijn irda connector (die ik nog steeds niet aan de praat heb met mn 6510, maar ok) zat een schematje hoe je hem kon ombouwen van 5 naar 4 pooltjes. En in de handleiding van mn mobo en mn irda-ding stonden de schematjes welke pool wat doet. Als je dat er allemaal even bij houdt en goed kijkt is het niet zo moeilijk...

Verwijderd

cwppol schreef op 15 July 2003 @ 21:59:
bij mijn irda connector (die ik nog steeds niet aan de praat heb met mn 6510, maar ok) zat een schematje hoe je hem kon ombouwen van 5 naar 4 pooltjes. En in de handleiding van mn mobo en mn irda-ding stonden de schematjes welke pool wat doet. Als je dat er allemaal even bij houdt en goed kijkt is het niet zo moeilijk...
Heb je dat schema nog? >:)

• cwppol
komt ie...
- green line - irtx
- black line - gnd
- yellow line - irrx
- leeg plekje
- red line - +5v

en die van je mobo moet je dus zelf even opzoeken, want bij mij paste het gewoon :p

Verwijderd

cwppol schreef op 15 juli 2003 @ 22:10:
komt ie...
- green line - irtx
- black line - gnd
- yellow line - irrx
- leeg plekje
- red line - +5v

en die van je mobo moet je dus zelf even opzoeken, want bij mij paste het gewoon :p
_/-\o_ !!!THX!!! _/-\o_

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

cwppol schreef op 15 July 2003 @ 22:10:
komt ie...
- green line - irtx
- black line - gnd
- yellow line - irrx
- leeg plekje
- red line - +5v

He LOL laatst ook mee zitten prutsen maar wat ik me afvraag hoe heet zo'n ding dat je op die aansluiting dan connect :? Is dat die module dan :? Waar koop je zoiets :?

* nero355 bevestigt trouwens jouw schemaatje zo hoort ie inderdaad :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• cwppol
ik ben blij dat ie klopt, ik heb hem letterlijk zo overgenomen van het blaadje...

tja, hoe heet zo'n ding... een irda connector denk ik inderdaad... die van mij komt gewoon van de lokale pc-zaak (niet het vobis-type, maar de wat kleinere, beter uitgeruste soort) en daar kostte hij iets van twee tientjes. Maar zoals ik al zei... ik heb hem nog geen verbinding laten maken met mn telefoon, hij wordt wel keurig herkend door Windows.
Pagina: 1