Toon posts:

Ruik jij je pc ook?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.878 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Een korte vraag. Ik heb sinds een maand een nieuwe bak, maar elke keer als ik hem opstart ruik ik de pc. Licht (verbrandde??) geur.
Komt dit doordat de nieuwe hardware nog in moet branden of is dit niet normaal.

Een vriend van mij heeft hetzelfde.
Hoop dat jullie kunnen helpen

p4 .267ghz
asus P4pe mb
512MB DDR
Radeon sapphire 9700
aopen 52 speed brander
80GB harddisk 7200Rpm

Verwijderd

ja bij nieuwe hardware heb je dat idd, maar dat gaat na een tijdje wel weg..
Als je het na een tijdje nog heb lijkt het me niet gezond, dan kan het zijn dat er een bepaald component te warm wordt..

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 17:10

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Helaas gaat dat inderdaad weg. Superduper vindt dat lekker ruiken.. :)

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2025
Alleen tijdens het opstarten?
Na 30 sec. is het de geur dan weer weg?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ik ruik wel mijn waterwetter (PFEW die zooi stinkt), ergens een miniscuul lekje..

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Meestal hangt er wel een vreemde geur als je net een nieuwe pc hebt, maar die moet denk ik na een maandje toch wel weg zijn.

Bekijk idd of er iets te heet wordt, en of alles goed aangesloten zit.

(hoe ruik je trouwens, met je neus in je pc, of gewoon als je ervoor zit?)

Verwijderd

Topicstarter
Aspje schreef op 14 July 2003 @ 16:02:
Meestal hangt er wel een vreemde geur als je net een nieuwe pc hebt, maar die moet denk ik na een maandje toch wel weg zijn.

Bekijk idd of er iets te heet wordt, en of alles goed aangesloten zit.

(hoe ruik je trouwens, met je neus in je pc, of gewoon als je ervoor zit?)
Als ik ervoor zit.

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

superduper schreef op 14 July 2003 @ 16:00:
ik denk dat een dikke oc hier wel bij kan helpen :+

Meneer 1000 has spoken......

Verwijderd

Topicstarter
KillerDream schreef op 14 July 2003 @ 16:00:
Alleen tijdens het opstarten?
Na 30 sec. is het de geur dan weer weg?
Vaak alleen met opstarten.
Daarna trekt het wel weg, wordt in ieder geval zeker niet erger

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08 23:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Als je een nieuwe auto of woning hebt, dan ruikt dat toch ook 'anders' in het begin???

Beetje kansloos topic dit... en ik zie dat je nog 'milieukundige' claimt te zijn ook nog. Ik denk dat dit zaakje 'stinkt'... maar dan figuurlijk.

[ Voor 50% gewijzigd door DynaMikeY op 14-07-2003 16:09 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 17:30
Ik heb hier een nieuwe CRT monitor en die stinkt (ruikt) ook. Denk dat het gewoon nieuwigheid is. Wanneer het langer dan een maand duurt ga ik toch wel even denken.

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
nou het is zeker niet normaal dat je een soort van brandlucht ruikt dus ik zou toch ff langs de winkel gaan waar ie is gekocht,misschien is je voeding wel niet in orde of te licht.

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

dit is idd gewoon een geurtje van nieuwigheid, ik vind het altijd wel lekker ruiken (als ik me speaks vol open draai komt der nog steeds zo'n geurtje uit :D)
gaat vanzelf wel weg (jammer genoeg, ik vind het wel een lekker geurtje, maarja ik vind benzine ook lekker ruike :P)

niks

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ik vind t ook wel lekker ruiken.. je hebt ook zo'n newsmell auto spuitbuis (voor je auto dus)

zijn die er niet voor computers? ruikt ie weer als nieuw.. hogere inruilwaarde :P

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:01
Ik heb nog steeds dat mijn monitor 'ruikt' heerlijk gewoon :*) :)

Verwijderd

Mijn (zelfgebouwde) PC stinkt ook als de nete. Probleem is terug te voeren op de Radeon 9700 kaart. Kan hier m.i. niet veel aan doen. Dat ding wordt nou eenmaal gloeiend heet.

Verwijderd

Voor auto's hebben ze nieuwgeur in een spuitbus!!! Misschien is dat ook iets voor PC's

Verwijderd

Shit, dat had ik gisteren nu ook. Meuren dat dat ding deed.

Bleek ik later hondedreksel aan m'n rechterschoen te hebben. De lucht werd via m'n zij inlaat (zo kun je dat ding wel noemen) de kast ingezogen. Via de voeding werd ik op een verse walm reetpate getrakteerd.
Smakelijk. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 17:54 ]

Verwijderd

DynaMikeY schreef op 14 juli 2003 @ 16:07:
Als je een nieuwe auto of woning hebt, dan ruikt dat toch ook 'anders' in het begin???

Beetje kansloos topic dit... en ik zie dat je nog 'milieukundige' claimt te zijn ook nog. Ik denk dat dit zaakje 'stinkt'... maar dan figuurlijk.
Als je een nieuwe auto of huis koopt moet daar eerst jouw eigen geur in gaan zitten :+
maar bij een nieuwe PC lijkt mij het de geur van nieuwegheid 8)
en ik vind dit topic NIET zinloos, als je een nieuwe PC hebt en je ruikt iets wat je nog niet eerder geroken hebt ga je toch zorgen maken lijkt mij... dat zou ik wel doen voor dat geld ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
mijn pc stinkt naar wasser-wetter, niet dat er water lekt ofsow maar hij ruikt er wel erg naar

• Kapitein Edward
  • Laatst online: 19-02-2024
Dat is je voeding die je ruikt, ik heb het hier ook wel eens.

Als je een knal hoort moet je je pas zorgen gaan maken ;)

Verwijderd

Ik ruik mijn PC TOTAAL niet. Maargoed hij is tog al (oudste onderdeel = moederbord) 1.5 jaar oud :)

Verwijderd

Wat dacht je van een nieuwe psu??? Die dingen ruiken ook behoorlijk als ze voor het eerst warm worden.Is nie schadelijk en gaat vanzelf wel over.:)

Verwijderd

Ook stof wat in de computer komt kan gaan ruiken als het op warme onderdelen komt.
Dus af en toe de stofzuiger erbij nemen.

Verwijderd

Die van mij die ruikt ook wel eens ja.
Ik vind echt dat ze parfum daarvan moeten maken hoor.
Is de geur van electronica, en er ruikt bijna niets beter :D

Verwijderd

fans kunnen ook aardig stinken als ze niet soepel meer draaien door stof ofzo

Verwijderd

Idd, stof. Ik neem wel 'ns om de week een stofzuigertje :P enne ik ruik um ja (nog steeds) :)

Verwijderd

dikke fiklucht bl0wt er van m'n geforce 3 af tijdens enter the matrix :P

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 17:44:
Voor auto's hebben ze nieuwgeur in een spuitbus!!! Misschien is dat ook iets voor PC's
Nou, dat zou ik er dan toch echt niet inspuiten hoor :o

[ Voor 4% gewijzigd door GGS_VR6 op 14-07-2003 18:37 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Stijnd
  • Laatst online: 14:37
Ik ruik mun pc niet egt, maar mun speakers van de pc wel.... en dan vooral de subwoofer :P

• NexuZ
  • Laatst online: 08-07 22:20
Ik rijk alleen een vaag geurtje als ik nieuwe koelprut onder mijn CPU heb gesmeerd voor de rest nooit iets.

• megaleo
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Ik ruik helemaal niks van mijn pc. :)
Bij oude pc's ruik ik de componenten nog weleens, vooral ook als je ze een tijd niet hebt gebruikt.

Verwijderd

Nou hou ik me al 16 jaar met computers bezig maar nog nooit heb ik meegemaakt dat een PC (nieuw of niet) naar iets rook. Hooguit stof dat verbrand.
En voor je het gaat vragen: er is niets mis met m'n reuk perceptie.

Wel grappig topic dit :D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 19:09 ]

Verwijderd

Ik heb hier nog een tweede hands monitor staan. Hij komt van mensen die veel rookten, als de monitor effe aanstaat (en dus warm word) ruik je de sigarettenrook gewoon..

• megaleo
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 19:10:
Ik heb hier nog een tweede hands monitor staan. Hij komt van mensen die veel rookten, als de monitor effe aanstaat (en dus warm word) ruik je de sigarettenrook gewoon..
Och ja dat ken ik. Erg ranzig vind ik dat. :(
Heb je met tv's en video/dvd-spelers en audio apparatuur ook heel erg last van. En is ook zeker niet goed voor je apparatuur.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:09

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ene keer dat ik een behoorlijke brandlucht rook was het m'n monitor dat aan't doorbranden was. Helaas, de mooie Iiyama zit nu in een hoekje, wachtend om gerepareerd te worden (Of ik koop een nieuwe Iiyama als ik't geld kan missen)
De tweede keer was het de voeding wiens fan het had begeven. Het zaakje opgengeschroefd en gewoon fan vervangen. Werkt nu veel beter. ;)

Voor de rest ruik ik alleen brandgeur op sommige avonden als ik m'n raam open heb (is vaak in de zomer open), als een van m'n buren weer eens iets ranzigs doet. Geen idee wat, maar branderig ruikt het wel, en het STINKT erg. Geen prettig branderige geur.

Maar ik denk niet dat een brandgeurtje erg normaal is.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gewoon zo'n luchtverfrisser (Briese continue ofzo) in je kast zetten. Wordt dan door de voeding naar buiten geblazen. Je hele kamer ruikt dan naar bloemetjes :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Statische ontlading van je CRT kan ook voor een lichte ozongeur zorgen (is toch ozon dachtik?). TV's hebben dat ook wel btw.

• plapz0r
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

Microkid schreef op 14 juli 2003 @ 19:20:
Gewoon zo'n luchtverfrisser (Briese continue ofzo) in je kast zetten. Wordt dan door de voeding naar buiten geblazen. Je hele kamer ruikt dan naar bloemetjes :)
LMAO... xXPLAPXx loopt naar kast en pakt een brise dingetje... en stopt hem in zijn kassie... ahhh.. zomergeur.. wil je nou echt effect hebben stop er dan een dooie rat in als je aan het shoot em uppen bent of zo..geur van dooie ...dingen..

• Ibidem
  • Laatst online: 30-04 16:28
superduper schreef op 14 July 2003 @ 16:00:
offtopic:
vind die geur alleen lekker als t mobo zo uit t plastic komt en je dat "verse"PCB nog ruikt ;)

Maar verder herken ik de geur niet die de TS bedoelt, en heb al ckr meer dan 80+ pc's gebouwd in mijn korte leven.

..::System Specs::..

Verwijderd

De mijne ruikt nooit ergens na.

Volgens mij is het geroosterde stof wat sommigen bij hun computer ruiken :+ .

• GrapJos
  • Laatst online: 11-12-2025
Die van mij stink alleen na enkele tientallen "brand-uren"
Tip gebruik je ARKO (Alle Ramen Kunnen Open) => echt het werkt!!
:-)

Cursus dapen - deel 14

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 18:39
Die van mij stonk in het begin echt super erg :P. Die geur kwam van de Voeding af. Hij is nu een maandje oud en ruik hem nauwelijks meer. Toen mijn voeding zo erg stonk hek er wel wat deo ingesopten 8)7 O-)

• DJ_Squtshi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 15:13

DJ_Squtshi

What do ya say to da DJ?...

Wacht maar tot die deo kortsluiting gaat veroorzaken,dan gaat die voeding pas lekker ruiken.

DAMES EN HEREN ,WE PRESENT THE NEW AND IMPROVED AXE KABOOOOM

Specs

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 01:09

DinX

Motormuis

KarreMania schreef op 14 July 2003 @ 16:01:
ik ruik wel mijn waterwetter (PFEW die zooi stinkt), ergens een miniscuul lekje..
Heb ik ook, een heel klein lekje aan m'n pomp. Af en toe bijvullen.
De geur is wel bijna weg nu doordat ik regelmatig water bijdoe. Het water verdampt bij de pomp en laat een soort waslaagje achter bestaande uit stof en water wetter.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
alle electronica ruikt ergens naar. Vaak naar stof en warme droge lucht.

• Visjes
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-08 23:30

Visjes

Blub........

Mijn computer is ook helemaal reukloos.

Maar als ik weer een nieuw stuk hardware heb gekocht, dan ga ik er altijd eerst een uurtje aan ruiken (ik vindt die geur echt wel geil :) ). en dan pas installeer ik hem.

Favoriet is een moederbord, hmmmm :)

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
de lucht die je ruikt tijdens het opstarten is de koelpasta tussen je processor en je koelblok, die warm wordt.
ruik maar eens aan zo'n spuitje met pasta.

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Hummm als je een computer van Paradigit koopt dan ruikt deze best wel. Maar ja, daar koop ik er geen. :) Maar mijn vaders laptop was een compaq rook ook hetzelfde, het zal wel iets te maken hebben met het plastic, enz. Want de electronica heb ik nog nooit geroken.

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap