Update!:
Ik heb de 3dfx Voodoo5 5500 64MB AGP in die Pentium II getest en kwam tot een schokkend lage score van wel liefst 1257 3DMarks in 3DMark2000
Ik heb iig wel het hele systeem reinstalled en met de dual Voodoo2 heb ik op gewone snelheid een score van zo'n 1353.
Nu heb ik gemerkt op een of andere rede, sinds dat ik een nieuwe Windows install heb, gedeeltelijk ander mem, de nieuwste grafische BIOS... dat ik nu gewoon op 112MHz FSB kan lopen
Ik heb nu met die 2 Voodoo2's een score kunnen halen van maar liefst 1397.
Nu kan ik met nieuwere BIOS versies wel hoger, naar 133MHz FSB max, maar iig met de nieuwste BIOS toendertijd had ik erg veel onstabiliteitsproblemen. Altijd ging mijn FAT tabel naar de haaien. Kon er dus meteen Windows eropnieuw opzetten.
Ook moet ik met een nieuwere BIOS dan de gene die ik nu heb de zogenaamde WinBIOS missen

(een soort van Win3.1 style BIOS, geen textbased dus).
Ik vraag me af in hoeverre het nut heeft om een nieuwere BIOS op te gooien, de mooie WinBIOS te moeten missen en misschien weer te kampen krijgen met stabiliteitsprobs.
Nu draai ik op 3.5x112MHz = +/- 400MHz (volgens BIOS).
Met de nieuwste iig kan ik ook nog 124MHz en 133MHz kiezen.
Mahjah, in hoeverre me Voodoo2's sneller zullen gaan werken (Voodoo5 ga ik niet meer proberen, die lijkt me imho echt te zwaar voor dit systeem)
Blergh!
edit: geheugen is PC100 trouwens, 1x64MB van Samsung, 2x32MB van Hyundai
edit2: of is dat verschil gewoon het verschil qua FSB? Ik heb nooit dual Voodoo2 in mijn Athlon bak kunnen testen, ook niet in mijn Duron die ik een tijd geleden had.
[
Voor 11% gewijzigd door
Vinnie op 11-09-2003 22:18
]