--- 3dfx must live on --- Deel IV

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 2.926 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hedskes schreef op 24 augustus 2003 @ 22:16:
[...]
Leuke site. :)
Op de volgende adressen zijn veel 3dfx spullen, zoals plaatjes en informatie, te vinden:
http://members.lycos.nl/stuff3dfx/
http://members.lycos.nl/pictures3dfx/
http://members.lycos.nl/pics3dfx/
http://members.lycos.nl/source3dfx/
Wellicht heb je er nog wat aan... :P
Hier is mijn Site:

http://skippy.darkforces.biz

De foto's van me eigen 15 delig voodoo collectie ben ik nog aan het maken, mijn vader is eindelijk terug van uit Sin Maarten en nu ken ik eindelijk de foto's schieten op 2048x1536x32. en die komen in de Gallery te staan, vandaar dat er daar nog niets in staat. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

aha bedankt allebei, misschien kunnen we iets combineren ofzow :? het is maar een ideetje, ik heb 20 MB webspace + nog 20 van mijn zusje's account dus 40 MB als jullie de weinig hebben ofzow, verder heb ik de plaatjes zelf niet op de ftp staan maar gewoon erin geplakt en als locatie een site opgegeven dus ik heb ruimte zat, verder nog een vraagje, het is mijn eerste (3DFX) site, kunnen jullie die duidelijk nog ervaring hebben me ff helpen ofzow, ik gebruik frontpage 2000...

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sokje schreef op 25 August 2003 @ 16:03:
aha bedankt allebei, misschien kunnen we iets combineren ofzow :? het is maar een ideetje, ik heb 20 MB webspace + nog 20 van mijn zusje's account dus 40 MB als jullie de weinig hebben ofzow, verder heb ik de plaatjes zelf niet op de ftp staan maar gewoon erin geplakt en als locatie een site opgegeven dus ik heb ruimte zat, verder nog een vraagje, het is mijn eerste (3DFX) site, kunnen jullie die duidelijk nog ervaring hebben me ff helpen ofzow, ik gebruik frontpage 2000...
Wat ik heb gedaan is ook bij ieder 3Dfx/3dfx Voodoo kaart ook de tech specs er bij gezet, zoals:

het aantal ;

1. Megapixels per Second
2. Fillrate
3. de snelheid van de Voodoo Chip en het geugen daarvan
4 hoe de technologie van VSA tot zijn rechten kwam
5. En natuurlijk hoe ik aan al me 15 Voodoo kaarten bent aangekomen en wat ik er mee deed...enzovoorts.

Maar goed er moet nog wat een of ander verandert worden, zoals spelling's Foutjes en ik moet de foto's van de Gallery section nog toevoegen, maar als goed is dat eind deze week gereed die foto's. Ze worden op een Reso van 2048x1536x32 gemaakt , ik schiet er zo', 37 af en ik pak de beste daar uit.

het moeten er 16 a 17 in totaal zijn. foto's 16 en 17 zijn de foto's waar ik ze in bewaar, die Voodoo Collectie.

Nou als dat zo ver is , dan breng ik ze naar me maat Japie Lunux, en hij doet ze toevoegen voor me, en thumbnails van 640x480x32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 17:53:
[...]

Wat ik heb gedaan is ook bij ieder 3Dfx/3dfx Voodoo kaart ook de tech specs er bij gezet, zoals:

het aantal ;

1. Megapixels per Second
2. Fillrate
3. de snelheid van de Voodoo Chip en het geugen daarvan
4 hoe de technologie van VSA tot zijn rechten kwam
5. En natuurlijk hoe ik aan al me 15 Voodoo kaarten bent aangekomen en wat ik er mee deed...enzovoorts.

Maar goed er moet nog wat een of ander verandert worden, zoals spelling's Foutjes en ik moet de foto's van de Gallery section nog toevoegen, maar als goed is dat eind deze week gereed die foto's. Ze worden op een Reso van 2048x1536x32 gemaakt , ik schiet er zo', 37 af en ik pak de beste daar uit.

het moeten er 16 a 17 in totaal zijn. foto's 16 en 17 zijn de foto's waar ik ze in bewaar, die Voodoo Collectie.

Nou als dat zo ver is , dan breng ik ze naar me maat Japie Lunux, en hij doet ze toevoegen voor me, en thumbnails van 640x480x32.
klinkt wel goed zo, vind je het erg als ik een paar foto's tekst van je leen? ik vind het trouwens echt cewl dat je zoveel voodoo's hebt.. ;) _/-\o_ _/-\o_

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sokje schreef op 25 augustus 2003 @ 22:40:
[...]

klinkt wel goed zo, vind je het erg als ik een paar foto's tekst van je leen? ik vind het trouwens echt cewl dat je zoveel voodoo's hebt.. ;) _/-\o_ _/-\o_
sure ik het absoluut niet erg helemaal niet, maar het zou leuker zijn en mischien voor jezelf om zelf foto's op tesporen, dat had ik ook moeten doen, ik ben hier wel een paar maanden aan bezig geweest om al die info , foto's, box shots en tech specs op te spitten. Maar me High res foto's van me 15 delige Voodoo Collectie zijn in productie! en de 16de en 17de foto's zijn van die IKEA Vitrine Tafel LOL :D en die foto's zijn gewoon van twee verschillende inval hoeken meer ook niet, die zijn meer om de sfeer in te brengen en natuurlijk laten tonen en bewijzen dat ik echt 15 van die Voodoo apparaten heb.

Vrijdag aanstaande heeft iedereen kans om al me Voodoo's te zien!!

}) !!!!!3dfx Shall Rise From It's Grave Once Again!!!!! })

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op 25 augustus 2003 @ 22:50:
[...]

sure ik het absoluut niet erg helemaal niet, maar het zou leuker zijn en mischien voor jezelf om zelf foto's op tesporen, dat had ik ook moeten doen, ik ben hier wel een paar maanden aan bezig geweest om al die info , foto's, box shots en tech specs op te spitten. Maar me High res foto's van me 15 delige Voodoo Collectie zijn in productie! en de 16de en 17de foto's zijn van die IKEA Vitrine Tafel LOL :D en die foto's zijn gewoon van twee verschillende inval hoeken meer ook niet, die zijn meer om de sfeer in te brengen en natuurlijk laten tonen en bewijzen dat ik echt 15 van die Voodoo apparaten heb.

Vrijdag aanstaande heeft iedereen kans om al me Voodoo's te zien!!

}) !!!!!3dfx Shall Rise From It's Grave Once Again!!!!! })
tjah ik kan natuurlijk die foto's ook opzoeken enzo, maar ik zie niet in waarom ik de specs zou opzoeken als ze hetzelfde zijn als die van jou, dat scheelt mij heel wat uurtjes werk....

Ben idd wel benieuwd naar je Voodoo collectie!!, ben jaloers, maar ik had nog een vraagje, wat is er precies gebeurd met die DOA Voodoo 5 uit frankrijk? ik kan me voorstellen dat het erg pijn deed, maar had je geen garantie oid? (kan me voorstellen als je het hier niet over wil hebben, ben een beetje nieuwsgierig!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 10:42

Barreljan

...Zoom-Zoom...

sokje schreef op 25 August 2003 @ 16:03:
hmm. wat interesanter is: subdomeintje (plus ca 30 tot 50mb webruimte) kan geregeld worden op mijn eigen domein ;)

máár!: het moet binnen de perken blijven. dat is de enigste voorwaarde.

3dfx fan site, here we come :D

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Haha dat is cewl okee dan!! >:) Kunnen we samen met ze 3en doen en misschien vinnie ook nog, ik kan wel wat kwijt over mijn Voodoo 3 die binnenkort gemod gaat worden (heatsink eraf slopen en een nieuwe erop) en daar een soort van revieuwtje van maken oid. Dat kunnen jullie ook wel doen van je voodoo 5500 (niet echt benchmarks maar gewoon een verhaaltje over schrijven zeg maar) gebaseerd op eigen resultaten. Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen hier nog een Voodoo kaart hebben op tweakers.net en GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Neuh, ik heb geen snelle server draaien en me webspace zit vrij vol.
En ik ben een total loser met HTML :P

Kritiek geven kan ik natuurlijk altijd nog :Y)

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
sokje schreef op 26 augustus 2003 @ 15:01:
Haha dat is cewl okee dan!! >:) Kunnen we samen met ze 3en doen en misschien vinnie ook nog, ik kan wel wat kwijt over mijn Voodoo 3 die binnenkort gemod gaat worden (heatsink eraf slopen en een nieuwe erop) en daar een soort van revieuwtje van maken oid. Dat kunnen jullie ook wel doen van je voodoo 5500 (niet echt benchmarks maar gewoon een verhaaltje over schrijven zeg maar) gebaseerd op eigen resultaten. Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen hier nog een Voodoo kaart hebben op tweakers.net en GoT.
Ja, dat is wel een goed idee voor een volgende poll op de FP: "Heb je een 3dfx kaart?" (en dan natuurlijk welke, hoeveel, hoe lang, etc., enz.)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Heh heh, errug goed idee!!!!!!! 3DFX leeft nog steeds in onze zielen, mja hoe zit het dan met gold_leader, moet ie 14 keer stemmen hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Vinnie schreef op 26 August 2003 @ 15:16:
Neuh, ik heb geen snelle server draaien en me webspace zit vrij vol.
En ik ben een total loser met HTML :P
Kritiek geven kan ik natuurlijk altijd nog :Y)
Mijn eigen site is "een beetje" uit de hand gelopen: ik heb tot nu toe miljoenen bezoekers op mijn site mogen ontvangen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
hedskes schreef op 26 August 2003 @ 17:32:
Ja, dat is wel een goed idee voor een volgende poll op de FP: "Heb je een 3dfx kaart?" (en dan natuurlijk welke, hoeveel, hoe lang, etc., enz.)...
Dan krijg je 95% op nee. beetje zinloze poll imho :)
Keuze tussen wat meer fabrikanten is wat realistischer, en die is er dus al geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door Vinnie op 26-08-2003 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Hehe zojuist de heatsink van mijn voodoo 3 gemold, later een keer een nieuwe erop zetten met een fan en op het memory de oude heatsink zetten, hoe kan je die het beste vast zetten eigenlijk want er zijn geen bevestingings gaatjes?

edit:
de vriezermod van voodoo 3 naar voodoo 5 is mislukt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Geen id of dit wel een goed idee is ( :X 8)7 ) maar zou je gewoon b.v. AS III in het midden doen en op elke hoekje een beetje erg goede lijm (die hoge temps kan weerstaan!) :?

* Vinnie kijkt even verder en probeert Voodoo_man te roepen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

sokje schreef op 26 August 2003 @ 19:58:
Hehe zojuist de heatsink van mijn voodoo 3 gemold, later een keer een nieuwe erop zetten met een fan en op het memory de oude heatsink zetten, hoe kan je die het beste vast zetten eigenlijk want er zijn geen bevestingings gaatjes?

edit:
de vriezermod van voodoo 3 naar voodoo 5 is mislukt :(
ff kijke,

je hebt een oude V3. Heatsink eraf dus:
een heatsink over.

Goed. die wil je op je V5 hebben :?

Dan heb je er 2 nodig, en dan wel met aanpassing, ivm componentjes. Vastmaken is het mooiste met ASIII of anders gewoon koelpasta en op de hoekjes v/d chip 1sec. lijm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sokje schreef op 26 augustus 2003 @ 00:14:
[...]

tjah ik kan natuurlijk die foto's ook opzoeken enzo, maar ik zie niet in waarom ik de specs zou opzoeken als ze hetzelfde zijn als die van jou, dat scheelt mij heel wat uurtjes werk....

Ben idd wel benieuwd naar je Voodoo collectie!!, ben jaloers, maar ik had nog een vraagje, wat is er precies gebeurd met die DOA Voodoo 5 uit frankrijk? ik kan me voorstellen dat het erg pijn deed, maar had je geen garantie oid? (kan me voorstellen als je het hier niet over wil hebben, ben een beetje nieuwsgierig!)
ow jee check me site bij de 3dfx Voodoo5 gedeelte, en daar kun je me ernstige ervaring ...Belezen :'( ieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hedskes schreef op 26 August 2003 @ 17:32:
[...]
ow jee niet weer he' LOL :D

Edit: Ann Sokje..

14 Keer stemmen !!!! Oh Dear! OH DEAR :/ Das Hels. 14 keer stemmen het gevoel van veertien keer..jeweet wel...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Voodoo_man schreef op 26 August 2003 @ 20:15:
[...]

ff kijke,

je hebt een oude V3. Heatsink eraf dus:
een heatsink over.

Goed. die wil je op je V5 hebben :?

Dan heb je er 2 nodig, en dan wel met aanpassing, ivm componentjes. Vastmaken is het mooiste met ASIII of anders gewoon koelpasta en op de hoekjes v/d chip 1sec. lijm.
je begrijpt me niet helemaal aan het begin van het topic staat stop een voodoo 3/4/5 in de vriezer en even later: haal de voodoo 5 eruit (inmiddeles gewijzigd was een geintje) ik heb helemaaal geen voodoo 5, maar ik ga een heatsink mét fan erop zetten ipv dat ding dat er origneel op zat zonder fan en die verzagen op om het mem te zetten, maar jullie raden dus arctic silver 3 aan met een beetje secondelijm? heeft het eigenlijk ook zin om heatsinks op het mem te zette omdat het SD ram is ipv. DDR ram dat blijkbaar beter overclocked :? (geen ervaring mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

sokje schreef op 26 August 2003 @ 23:39:
[...]
je begrijpt me niet helemaal aan het begin van het topic staat stop een voodoo 3/4/5 in de vriezer en even later: haal de voodoo 5 eruit (inmiddeles gewijzigd was een geintje) ik heb helemaaal geen voodoo 5, maar ik ga een heatsink mét fan erop zetten ipv dat ding dat er origneel op zat zonder fan en die verzagen op om het mem te zetten, maar jullie raden dus arctic silver 3 aan met een beetje secondelijm? heeft het eigenlijk ook zin om heatsinks op het mem te zette omdat het SD ram is ipv. DDR ram dat blijkbaar beter overclocked :? (geen ervaring mee)
Op die fiets :p

Dan gaat het goed. Je kan inderdaad AS3 + sec. lijm gebruiken, maar was AS3 niet al een adhesive (pasta+lijm) :?

Je kan inderdaad ook het geheugen voorzien van een heatsinkje, maar dan wel pér chip! niet direct over de hele mik. Aangezien het geheugen ook pittig omhoog gaat wanneer je gaat oc'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:39
@gold_leader : leuke site, maar een paar kleine opmerkingen :

1. Menu. Op de openingspagina staat een menu (collection-galery-links), deze verdwijnt na het aanklikken van een van die links. Laat dat menu staan, nu is het nog vrij overzichtelijk, maar straks als er meerdere pagina's bijkomen ...

2. Gebruik lettertype. Op de collectiepagina verspringt het lettertype van verdana naar times.

3. Collectie pagina. Is naar mijn gevoel te groot, duurt ruim een minuut op mijn 2 mbit lijn. Maak voor elke kaart een aparte pagina en werk met (i)frames.

4. Taalfoutjes. Spreekt voor zich denk ik.

Blijft over mijn grootste vraag : waarom php?

Dit is niet om af jou te zeiken, maar ik zie dingen die jij misschien over het hoofd hebt gezien. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Laten we niet heel de tijd over sites etc gaan praten, want dat is imho een beetje offtopic ;)
Maar iig over de php kwestie...

Dat is gewoon een soort van 'smaak' van de gebruiker en als die daarin veel ervaring heeft, waarom niet?
Het enige wat wel in gedachte moet worden gehouden is iig dat IIS (Windows) primair met ASP werkt en Apache (meestal linux ed) met PHP.

Voor elke kaart hoeft geen aparte pagina, je moet gewoon de plaatjes goed in PhotoShop bewerken :) Als Gold_Leader niet weet hoe of wat dan ook, dan probeer ik het wel :D

Anyway...

Ik heb nu die Amigamerlin 2.5SE drivers geinstalled, kijken wat het is. Ik heb er nog geen echte spektakelverschillen gezien en de 3dhq tools van je raad het al :P 3dhq is imho veel fijner en overzichtelijker:

Instellingen 3dhq tools
Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~geste069/GoT/BenchV5_2.jpg

Instellingen 3dhq tools -2-
Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~geste069/GoT/BenchV5_3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Okee ik heb de heatsink er nu af en alles mooi schoongemaakt met wat tinner, nu zit ik te denken om er een blue orb oid op te zetten, deze kost niet zo veel ruimte, oogt goed :9 en heeft natuurlijk goede prestaties, nu moet ik alleen nog iets verzinnen voor de heatsinks op het memory, wat raden jullie aan? zou dit nodig zijn omdat het mem synchroon wordt OC'ed ofzo en zo ja wat voor een heatsink kan ik dan het beste pakken gewoon een ouwe aan stukken snijden ofzo? ik heb jammergenoeg geen pics van de kaart mocht iemand die vragen want ik heb geen digicam, kan er misschien wel eentje regelen als de mod af is... ik kan wel ff de nr. combinatie van de chip opzeggen als iemand interesse heeft:

3DFX
355-0024-020
F13363.10B
9932 20005
TAIWAN 1301

ben benieuwd hoeveel ik ga halen met OC'en... ik hoop de 185 zonder die memsinks en met de 190 ofzow >:) :9~

Edit: voor die RAM blokjes, ik zat zelf te denken aan een RAM cooler zoals die van Coolermaster http://www.coolermaster.c...tegory_id=6&product_id=44 zou zit voldoen?

Edit 2: Die Blue ORB zal wel gaan passen maar na ff te meten met een geodriehoek kom ik er achter dat die RAMsinks er dan niet meer bij kunnen, hebben jullie enige oplossingen? ik weet niet of die ramsinks een stukje mogen uitsteken zodat ze zeg maar gedeeltelijk op de chip zitten en dat de eerste 3 mm onbedekt is.

[ Voor 27% gewijzigd door Mojo op 27-08-2003 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domino schreef op 27 August 2003 @ 10:42:
@gold_leader : leuke site, maar een paar kleine opmerkingen :

1. Menu. Op de openingspagina staat een menu (collection-galery-links), deze verdwijnt na het aanklikken van een van die links. Laat dat menu staan, nu is het nog vrij overzichtelijk, maar straks als er meerdere pagina's bijkomen ...

2. Gebruik lettertype. Op de collectiepagina verspringt het lettertype van verdana naar times.

3. Collectie pagina. Is naar mijn gevoel te groot, duurt ruim een minuut op mijn 2 mbit lijn. Maak voor elke kaart een aparte pagina en werk met (i)frames.

4. Taalfoutjes. Spreekt voor zich denk ik.

Blijft over mijn grootste vraag : waarom php?

Dit is niet om af jou te zeiken, maar ik zie dingen die jij misschien over het hoofd hebt gezien. Succes.
Ach ja een maat van mij heeft het ook gratis aangeboden en hij werkt eenmaal met php4.2 en ik vind php ook lekker snel, en aangezien dat cable en ADSL al aan het verspreiden is, heb ik me daar ook meer op gericht.

Maar ik heb hem vandaag ontmoet, en die typ foutjes worden voor gezorgt!

Maar om per pagina een stuk van de collectie te doen is inderdaad een leuk idee, maar ik vind het zo goed genoeg.

Vandaag de dag Woendag 27 Agustus 2003 worden de foto's op 1600x1200x32 geproduceerd, omdat 2048x1526x32 niet echt rendable is. aangezien dat me prive' programmeur Jaapie Linux dat aanraad.

Maar ik hoop dat het wat wordt, er komen ook mischien wat 3Dfx en 3dfx logo's er bij, maar over die logo's dat is pas latere zorg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en nog iets, die type foutjes worden nu aangewerkt.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Nevermind 8)7

[ Voor 83% gewijzigd door Mojo op 27-08-2003 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 augustus 2003 @ 16:36:
Vandaag de dag Woendag 27 Agustus 2003 worden de foto's op 1600x1200x32 geproduceerd, omdat 2048x1526x32 niet echt rendable is. aangezien dat me prive' programmeur Jaapie Linux dat aanraad.

Maar ik hoop dat het wat wordt, er komen ook mischien wat 3Dfx en 3dfx logo's er bij, maar over die logo's dat is pas latere zorg
Echt TOTALE BULLSHIT
1600x1200 is net als 2048x1526 een 4:3 verhouding en voor modem-ers is 1600x1200 al veels te veel....

Doe nou gewoon op 2048x1526, dan zie je echt veel meer detail. Ik wil wel eens een echte rede weten van die Jaap, want dat wat hij zegt slaat werkelijk nergens op.

Ohja, gebruik eens wat vaker de edit :) : Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnie schreef op 27 August 2003 @ 17:34:
[...]

Echt TOTALE BULLSHIT
1600x1200 is net als 2048x1526 een 4:3 verhouding en voor modem-ers is 1600x1200 al veels te veel....

Doe nou gewoon op 2048x1526, dan zie je echt veel meer detail. Ik wil wel eens een echte rede weten van die Jaap, want dat wat hij zegt slaat werkelijk nergens op.

Ohja, gebruik eens wat vaker de edit :) : [afbeelding]
ach ja het gaat mijn er om als bewijs dat ik die kaarten heb ;) , zelfs vind ik 1024x768 ook wel goed weet je. Maar goed 1600x1200 vind ik ook wel best. Whatever het zijn maar bewijs foto's...meer niet. :7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 19:43:
ach ja het gaat mijn er om als bewijs dat ik die kaarten heb ;) , zelfs vind ik 1024x768 ook wel goed weet je. Maar goed 1600x1200 vind ik ook wel best. Whatever het zijn maar bewijs foto's...meer niet. :7
Natuurlijk, maar bigger is better he :P
Dat zie je bij de Voodoo5 6000 ook :+ 8)7

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:47

RumaNoV

Folding

Wel, ik heb eindelijk mijn eigen voodoo2 SLI setje.

2*Creative Voodoo2 12 mb :*) Originele doos, drivers, games etc zaten erbij!

Straks eens op mijn zoldertje gaan testen.

Ik heb hier nog een 3dfx kaartje liggen, maar ik kan maar niet vinden wat voor eentje het is. Er zit een grote 3dfx chip in het midden, een iets kleinere 3dfx chip boven en links nog een chip. Er zitten ook 8 geheugenreepjes op die draaien op 66mhz (Silicon Magic SM84C256K16BJ-35). Zelf denk ik een voodoo 1, maar om zeker te zijn, vraag ik het eens aan de specialisten ;)

• Mojo

Mojo

The Power Within

sokje schreef op 27 augustus 2003 @ 11:29:
Okee ik heb de heatsink er nu af en alles mooi schoongemaakt met wat tinner, nu zit ik te denken om er een blue orb oid op te zetten, deze kost niet zo veel ruimte, oogt goed :9 en heeft natuurlijk goede prestaties, nu moet ik alleen nog iets verzinnen voor de heatsinks op het memory, wat raden jullie aan? zou dit nodig zijn omdat het mem synchroon wordt OC'ed ofzo en zo ja wat voor een heatsink kan ik dan het beste pakken gewoon een ouwe aan stukken snijden ofzo? ik heb jammergenoeg geen pics van de kaart mocht iemand die vragen want ik heb geen digicam, kan er misschien wel eentje regelen als de mod af is... ik kan wel ff de nr. combinatie van de chip opzeggen als iemand interesse heeft:

3DFX
355-0024-020
F13363.10B
9932 20005
TAIWAN 1301

ben benieuwd hoeveel ik ga halen met OC'en... ik hoop de 185 zonder die memsinks en met de 190 ofzow >:) :9~

Edit: voor die RAM blokjes, ik zat zelf te denken aan een RAM cooler zoals die van Coolermaster http://www.coolermaster.c...tegory_id=6&product_id=44 zou zit voldoen?

Edit 2: Die Blue ORB zal wel gaan passen maar na ff te meten met een geodriehoek kom ik er achter dat die RAMsinks er dan niet meer bij kunnen, hebben jullie enige oplossingen? ik weet niet of die ramsinks een stukje mogen uitsteken zodat ze zeg maar gedeeltelijk op de chip zitten en dat de eerste 3 mm onbedekt is.
niemand?

• 4AMD
RumanoVVV schreef op 28 August 2003 @ 16:53:
Wel, ik heb eindelijk mijn eigen voodoo2 SLI setje.
2*Creative Voodoo2 12 mb :*) Originele doos, drivers, games etc zaten erbij!
Straks eens op mijn zoldertje gaan testen.
Ik heb hier nog een 3dfx kaartje liggen, maar ik kan maar niet vinden wat voor eentje het is. Er zit een grote 3dfx chip in het midden, een iets kleinere 3dfx chip boven en links nog een chip. Er zitten ook 8 geheugenreepjes op die draaien op 66mhz (Silicon Magic SM84C256K16BJ-35). Zelf denk ik een voodoo 1, maar om zeker te zijn, vraag ik het eens aan de specialisten ;)
Klinkt heel erg als een 3Dfx Voodoo Graphics (Voodoo 1), maar om zeker te zijn zou je hem eens moeten vergelijken met de plaatjes op:

Verwijderd

hedskes schreef op 28 August 2003 @ 18:50:
[...]
Klinkt heel erg als een 3Dfx Voodoo Graphics (Voodoo 1), maar om zeker te zijn zou je hem eens moeten vergelijken met de plaatjes op:
ja ik denk dat ik het ook weet het is inderdaad een Voodoo Graphics, die linkse chip is de GENDAC Chip.

Edit:

Dit is wel een mooi en interessant 3dfx Voodoo5 5500 review van X-Bit Labs:

http://www.xbitlabs.com/a...display/voodoo5-5500.html

I'd say check out all you 3dfx fans out there!!!!

Veel suc7 en veel lees plezier!!! :9

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 22:54 ]

Verwijderd

Heb voor de lol is 'n review gemaakt er nagedachtenis van de voodoo3! Dat waren echt fucking goede tijden, snik, snik. God wat was ik blij dat ik gta2 kon draaien op mijn p166 op 1024x768 maar dan ook echt vloeiend:D

LINK: http://members.lycos.nl/jeroenj99/ReviewsVoodoo3.php

Let niet op sommige domme fouten want zo veel weet ik er niet van;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 22:14:
Heb voor de lol is 'n review gemaakt er nagedachtenis van de voodoo3! Dat waren echt fucking goede tijden, snik, snik. God wat was ik blij dat ik gta2 kon draaien op mijn p166 op 1024x768 maar dan ook echt vloeiend:D

LINK: http://members.lycos.nl/jeroenj99/ReviewsVoodoo3.php

Let niet op sommige domme fouten want zo veel weet ik er niet van;)
Beste Jeroen de foto van je Voodoo3 2000 blijkt een AGP versie te zijn hoor zoals ik het zie. maare voor de rest was de hele Voodoo3 series een topper geweest voor zijn tijd ik vond de _/-\o_ 3dfx Voodoo3 3500 TV AGP 16MB _/-\o_ de beste en de leukste Voodoo ooit gemaakt, vanwegen de TV-Tuner, het snelste verkrijgbaar Voodoo3 configuratie, het ViVo gedeelte en zelfs Audio in en uit had hij ook, ideaal! :+

Maar wat jij er mee heb gemaakt, I'll give my word!! de 3dfx Voodoo3 lijn was inderdaad erg goed, en ook dat GTA2 vloeiend draaide op je bak toen dat geloof ik best, het ging zelfs al vloeiend met me Skywell Magic 3DII Plus! 24 MB Voodoo2 Combi!!! [infeitelijk 2x 3Dfx Voodoo2 12MB in SLi mode maar dan standaard op 100Mhz in plaats van 90Mhz ;) ]

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Ik heb de demo van Commandos 3 gedownload, maar hij doet het niet: wanneer ik na de installatie Commandos 3 aanklik krijg ik alleen maar de foutmelding "commandos3.exe heeft een fout gegenereerd en wordt gesloten door Windows." Verder niets. Opnieuw downloaden en/of installeren helpt niet. De installatie zelf werkt wél prima. Draait hij bij jullie wél goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:43
waar kan ik die demo downloaden?

en nieuws op het driver front!

x3dfxgamers heeft zijn nieuwe voodoolizer driver af, eigenlijk zou die vanaf afgelopen maandag op de server moeten staan, maar er zijn wat problemen met hun ISP.... verwacht word dat ie deze week nog downloadbaar is.
http://www.x3dfxgamers.de/

en amigamerlin heeft aangekondigd dat de amigamerlin 3.0 drivers af zijn, en ook die kunnen elk moment op de site verschijnen.
http://www.3dfxzone.it/

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

zojuist op eynstein een blue orb en 8 aluminium ramsinkjes besteld, nu maar zien of ze op de voodoo kaart passen zo niet gaan ze op mijn FX en diens koeler op de voodoo kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
hmmmz, de blue orb past wel, maar ik gellof dat je em dan met tie wraps ofzo vastmoet maken....

is die blue orb dan beter dan die fx cooler?

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

ja die is wel beter want ik heb een heel klein coolertje er maar op zitten nog iets minder dan de voodoo 5 standard heatsink dus.... maar ja er zit een fannetje op dus hij moet me voodoo 3 wel cool kunnen houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Hier istie weer met een leuke vraag :P

Ik heb zoals jullie weten weer een 3dfx Voodoo5 5500 64MB AGP, en net weer naar het kijken naar deze uberl33te kaart valt me iets gewoon erg veel op.

Op de fans van de Voodoo5 lopen 3 draadjes.

1. Plus
2. Min
3. ???

Die 3e wordt normaal gesproken gebruikt om de RPM uit te lezen van een fannetje, maar ik heb nog nooit een 3dfx tools/driver gezien die zoiets kon detecteren.

Wellicht dat iemand hier er iets meer over weet, want het lijkt me wel leuk om eens te weten hoe snel die dingetjes draaien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 17:43

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Wellicht zijn dit gewoon standaard fannetjes waarbij men het 3e pootje simpelweg niet aangesloten heeft :?

... OF er zit een chip op die zelf het toerental afleest en de fan kan aansturen zodra de kaart meer belast wordt .. :?

:D

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Ik ga straks als ik weer thuis kom de kaart erg close bekijken en als dat soldeereiland idd 'dood' is dan knip ik die ene draad door en verbind die met een fan-header op het mobo :7

Hmmmm, blijft wel een gesodemieter... heel de tijd switchen tussen de GF4 en Voodoo5 :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Vinnie schreef op 02 September 2003 @ 17:01:
Ik ga straks als ik weer thuis kom de kaart erg close bekijken en als dat soldeereiland idd 'dood' is dan knip ik die ene draad door en verbind die met een fan-header op het mobo :7
Hmmmm, blijft wel een gesodemieter... heel de tijd switchen tussen de GF4 en Voodoo5 :{
Kun je dan eens de Commandos 3 Demo met beide kaarten testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 00:11
Ik had een Voodoo III 3000 16 MB en die presteerde "VEEL" beter dan een Riva TNT II die m'n kamaraad had. Hij was gewoon jaloers....

3DFX RuleZ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

NetXtreme schreef op 03 September 2003 @ 12:27:
Ik had een Voodoo III 3000 16 MB en die presteerde "VEEL" beter dan een Riva TNT II die m'n kamaraad had. Hij was gewoon jaloers....

3DFX RuleZ...
hehe verhaal komt me bekend in de oren :P mijn 3DFX voodoo 3 in een 400 deed het nog beter dan mijn maat zijn riva tnt geval in een 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Key, ik zal het even veranderen, niet goed gezien nee dat het een AGP kaartje was

Verwijderd

Ik heb in mijn 2e PC nog een Voodoo3 2000 AGP zitten.
Sinds ongeveer een half jaar heb ik een nieuwe PC met een Geforce4 Ti4200 (Asus) en ik moet zeggen dat ik de beeldkwaliteit van de Voodoo3 vele malen beter vind.
(moest ik even kwijt).

• Mojo

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 11:12:
Ik heb in mijn 2e PC nog een Voodoo3 2000 AGP zitten.
Sinds ongeveer een half jaar heb ik een nieuwe PC met een Geforce4 Ti4200 (Asus) en ik moet zeggen dat ik de beeldkwaliteit van de Voodoo3 vele malen beter vind.
(moest ik even kwijt).
Die is ook beter, ondanks de 16 bit kleuren, 3DFX had het met de voodoo 3 echt wel goed voor elkaar, daardoor zijn ze ook zeker niet failliet gegaan, maar wel mede door de geflopte banshee die een beetje een voorloper van de voodoo 3 was (stans alone kaart) . Ik vind zelf ook dat op mijn Voodoo 3 alles er mooier uit ziet dan op mijn Geforce FX

[ Voor 8% gewijzigd door Mojo op 04-09-2003 14:28 ]

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

sokje schreef op 04 September 2003 @ 13:35:
[...]

Die is ook beter, ondanks de 16 bit kleuren, 3DFX had het met de voodoo 3 echt wel goed voor elkaar, daardoor zijn ze niet failliet gegaan, maar door de banshee. Ik vind zelf ook dat op mijn Voodoo 3 alles er mooier uit ziet dan op mijn Geforce FX
Door de banshee failliet gegaan :? (!) Dacht het dus niet hé

Reden van hun failliet gaan is dat ze simpelweg niet optijd hun product afhadden. Vanaf de Voodoo4/5 liepen ze al achter op hun concurrent nVidia.

Ze hadden even wat meer tijd in de 4 en 5 moeten gooien in plaats van te veel tijd steken in de prototypes (Rampage, Mojo etc).

Heel jammer, maar het komt niet door de banshee!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Voodoo_man schreef op 04 September 2003 @ 14:05:
[...]
Door de banshee failliet gegaan :? (!) Dacht het dus niet hé

Reden van hun failliet gaan is dat ze simpelweg niet optijd hun product afhadden. Vanaf de Voodoo4/5 liepen ze al achter op hun concurrent nVidia.

Ze hadden even wat meer tijd in de 4 en 5 moeten gooien in plaats van te veel tijd steken in de prototypes (Rampage, Mojo etc).

Heel jammer, maar het komt niet door de banshee!
Mja ik bedoel meer dat (mede) door de banshee de genoemde tijd voor ontwikkeling erg is toegenomen, als de banshee niet was ontwikkeld waren de Voodoo3/4/5/6 (?) er ook eerder geweest. Maar idd een foutje van me het komt niet alléén door de Banshee maar wel mede. :( ik ben dom :(

"Berichtje gewijzigd"

[ Voor 3% gewijzigd door Mojo op 04-09-2003 14:28 ]

• qrazi
hedskes schreef op 02 September 2003 @ 21:10:
[...]
Kun je dan eens de Commandos 3 Demo met beide kaarten testen?
erm, ik ben wel geen Vinnie, maar ik heb die demo toch maar ff opgezocht en geinstalleerd....

C3 draait snel, ik heb met Fraps getest: 2003-09-04 14:52:16 - Commandos3
Frames: 7013 - Time: 286047ms - Avg: 24.516 - Min: 5 - Max: 27

en dat was op 800x600 2xfsaa...

nu het slechte nieuws: in zowel het menu, als in het spel, kun je de text niet zien. althans, het is mij nog niet gelukt om iets anders dan zwarte balkjes te zien (zou het gecensuurd zijn? :/ ). het spel bestaat uit een 2d gedeelte (voor buiten locaties) en 3d gedeelte (voor binnen, in gebouwen of treinen e.d.). in het 2d gedeelte kun je geen interactieve objecten zien, zoals soldaten, turrets of zelfs jezelf.... ik hoef daar natuurlijk niet aan toe te voegen dat dat ervoor zorgt C3 effectief onspeelbaar word.

gebruikte driver: 3dhq beta 10, laatste GlideXP files, 3DAnalyzer geprobeerd, Win2k SP4....

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

qrazi schreef op 04 September 2003 @ 15:16:
[...]

erm, ik ben wel geen Vinnie, maar ik heb die demo toch maar ff opgezocht en geinstalleerd....

nu het slechte nieuws: in zowel het menu, als in het spel, kun je de text niet zien. althans, het is mij nog niet gelukt om iets anders dan zwarte balkjes te zien (zou het gecensuurd zijn? :/ ). het spel bestaat uit een 2d gedeelte (voor buiten locaties) en 3d gedeelte (voor binnen, in gebouwen of treinen e.d.). in het 2d gedeelte kun je geen interactieve objecten zien, zoals soldaten, turrets of zelfs jezelf.... ik hoef daar natuurlijk niet aan toe te voegen dat dat ervoor zorgt C3 effectief onspeelbaar word.

gebruikte driver: 3dhq beta 10, laatste GlideXP files, 3DAnalyzer geprobeerd, Win2k SP4....
"3DAnalyzer geprobeerd" :
een beetje met de texture settings gespeeld? daar lijkt het me in te zitten als ik het zo lees.

en nee, ik zou het helaas niet kunnen testen. Hij zit weer in de pc van m'n broertje, en die kan het niet hebben als ik alles eruit trek ;(

• 4AMD
qrazi schreef op 04 September 2003 @ 15:16:
Ook vrij vaag, maar bij mij start hij helemaal niet op. Hij voert bij mij een ongeldige bewerking uit en wordt door Windows afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
tsja, in de readme staat dat ie van directx 9.0a gebruik maakt... en voor zover ik weet zijn de gebruikte drivers (3dhq beta 10) of aangekondigde drivers (amigamerlin 3.0, voodoolizer 1.05.01) directx 8.1 compatible....

misschien moet je de demo nog een keer downloaden...

btw: ik heb alle texture settings geprobeerd... misschien pixelshaders proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Jahaaaa! Ik kom weer eens met een dilemma :+

Ik heb gisteren 2 PC's gehad en ik wil van een van die maybe een soort van game-server/bak van maken.(Ik heb 1 PC een beetje gestript en de ander wat qua specs opgeschroefd)

Ben® alleen aan het twijfelen of ik daarin die 3dfx Voodoo5 5500 64MB AGP in moet doen, of de dual 3Dfx Voodoo2 12MB PCI SLI (Diamond Monster 3D II).

Specs:
Tyan 1846 (geen specs van te vinden :? :( )
Intel Pentium II 350MHz
128MB SDR-SDRAM PC100 (2x32MB 1x64MB)
4GB Seagate HDD + 6GB Seagate HDD
Matrox G100 AGP/ATI Rage IIC AGP/Voodoo5
(Voodoo2 in SLI)
Creative AudioPCI 5200
Intel 10/100 Pro nogwat
Creative CT1810 CDROM Controller + Creative CDROM drive
Toshiba CD-ROM drive
1.44MB FDD

Wat plaatjes :P
Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~geste069/GoT/Untitled-01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~geste069/GoT/Untitled-02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~geste069/GoT/Untitled-03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~geste069/GoT/Untitled-07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~geste069/GoT/Untitled-08.jpg

Ik merk wel dat met die dual Voodoo2's, het deksel van de kast (het is een desktop) niet fatsoenlijk dicht kan, de SLI kabel zit een beetje in de weg :{
Maar verder past het wel redelijk.

edit: nu ik er ineens aan denk :( Ik denk dat de molexstekker van de Voodoo5 erg in de weg zal gaan zitten, maw... het zal niet passen :(
Nu wil ik echt een Voodoo5 6000, voor een 'echte' rede :+

[ Voor 8% gewijzigd door Vinnie op 06-09-2003 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ik heb zojuist mijn thermaltake blue orb ontvangen en heb deze op mijn geforce FX gezet, diens heatsink (met fan) zit nu op de voodoo 3 van me, ik draai nu 180 MHz stabiel 3dmark met een score van 1014, vond ik wel netjes met een pentium 3 550 en win XP, drivers: Amigamerlin 2.5 SE.

http://service.futuremark.com/compare?2k1=6966745

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sokje schreef op 06 September 2003 @ 20:09:
Ik heb zojuist mijn thermaltake blue orb ontvangen en heb deze op mijn geforce FX gezet, diens heatsink (met fan) zit nu op de voodoo 3 van me, ik draai nu 180 MHz stabiel 3dmark met een score van 1014, vond ik wel netjes met een pentium 3 550 en win XP, drivers: Amigamerlin 2.5 SE.

http://service.futuremark.com/compare?2k1=6966745
Das een mooie score man, die Voodoo3 serie rockt echt man!! dit haalde ik met me 3dfx Voodoo3 3500 TV AGP 16MB met me Pentium!!!/E 650 Mhz met PC-100:

http://service.futuremark.com/compare?2k1=5142695

en dit was met score van me 3dfx Voodoo5 5500 AGP 64MB met me Athlon XP 2100+ met PC-2700:

http://service.futuremark.com/compare?2k1=6704055

maar goed me Voodoo5 syteem is ook wel heel wat anders dan me Voodoo3 sysje.

tja ik gebruik nu weet me goede oude vertroubaare Skywell Technologies Magic 3DII 12MB's in SLi en dat gaat als de brandweer met me XP 2100+, er zit nu een nForce2 ULTRA 400 chipset mobo in van EPoX de EP-8RDA3+ en dat draait stukken beter dan met dat KT-333 chipset, benchmark's met 3DMark 2001 SE ga ik pas over twee weken doen , vanwegen dat ik morgen naar Frankrijk ga op vakantie.

Zo dat het wel even weer, tot over twee weken!! :+

O+ 3dfx rulzzzz and I Love 3Dfx Voodoo2 Sli 24MB van Skywell!!!! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Dan te bedenken dat er zo een gast is met 4007 punten in 3dmark 2001 met een voodoo5! die heeft het wel goed voor elkaar, jullie hebben nog wel wat te doen!
http://service.futuremark.com/compare?2k1=4967630

[ Voor 44% gewijzigd door Mojo op 07-09-2003 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
zowel amigamerlin als x3dfxgamers hebben nieuwe driver gereleased.... check repectievelijk www.3dfxzone.it en www.x3dfxgamers.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
sokje schreef op 07 September 2003 @ 14:13:
Dan te bedenken dat er zo een gast is met 4007 punten in 3dmark 2001 met een voodoo5! die heeft het wel goed voor elkaar, jullie hebben nog wel wat te doen!
http://service.futuremark.com/compare?2k1=4967630
hmmmz, ja maar:
Resolution: 640x480 16bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

das waar, kan jij niet een keer benchen dan maar die 1014 van mij was ook op 1024x768(x16) dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
qrazi schreef op 08 September 2003 @ 15:36:
zowel amigamerlin als x3dfxgamers hebben nieuwe driver gereleased.... check repectievelijk www.3dfxzone.it en www.x3dfxgamers.de
Welke vinden jullie beter (en waarom/waarvoor)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
hmmmz, ik heb alleen nog maar de voodoolizer geprobeerd, wel op een cleane windows install... de 3dhq drivers gaven me een betere compatibility....
ik zal morgen de amigamerlin 3.0 drivers proberen....

trouwens, wat weten jullie over de credibility van zowel 3dhq als x3dfxgamers? 3dhq's nieuwe opengl ICD was waarschijnlijk een hoax, maar hoe zit het met de drivers? en voodooalert dan?

http://www.falconfly-cent...BB.pl?board=drivers;actio n=display;num=1050593225

[ Voor 13% gewijzigd door qrazi op 08-09-2003 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
ik heb ook de amigamerlin 3.0 drivers geinstalleerd. ik heb nog niet alle games getest die ik normaal test, maar de 3dmark scores zijn lager (~4000 en 2100 voor resp. 2000 en 2001se) dan met de voodoolizer (~5000 en 2300).
daar staat tegenover dat ik het idee had dat de amigamerlin betere beeldkwaliteit had... ik zal ff wat meer games benchen, en het in een mooi grafiekje zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

ik las dat de amigamerlin drivers niet werken op een voodoo 3 stond er niet bij namelijk bij "ondersteunde kaarten" weten jullie of die er toevalig in kan. Ik kan het zelf niet testen want de pc gaat bij het minste of geringste verandering van hardware flippen vet vaag, volgens mij een lege bios batterie de veroorzaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shlammod
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10-2024

shlammod

dus.... enzo....

Ik heb thuis een Creative VooDoo2 liggen met 12Mb.. Valt deze dan ook niet onder de fabrikanten?
Verder heeft een maat van mij een of andere vage VooDoo in de PC zitten. Deze krijgen we helaas niet aan de praat. Is een merk dat begint met een A (en een vrij lange naam) edit: Alliance Semiconductor is het meen ik

Ik meen dat deze kaart wordt herkend als een VooDoo Rush (2+) oid, met video uit onder Windows 98 SE. Misschien iemand die mij kan helpen met welke drivers ik moet installeren om Warcraft 3 te kunnen spelen. We hebben al de originele drivers geprobeerd, maar deze ondersteunen geen direct-x 8.1
Ik heb al diverse drivers geprobeerd van oa. voodoofiles.com.

[ Voor 4% gewijzigd door shlammod op 09-09-2003 13:23 ]

it's all fun and games, 'till someone loses an eye. Then it's just fun you can't see

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
shlammod schreef op 09 September 2003 @ 13:22:
Ik heb thuis een Creative VooDoo2 liggen met 12Mb.. Valt deze dan ook niet onder de fabrikanten?
added :)
Verder heeft een maat van mij een of andere vage VooDoo in de PC zitten. Deze krijgen we helaas niet aan de praat. Is een merk dat begint met een A (en een vrij lange naam) edit: Alliance Semiconductor is het meen ik

Ik meen dat deze kaart wordt herkend als een VooDoo Rush (2+) oid, met video uit onder Windows 98 SE. Misschien iemand die mij kan helpen met welke drivers ik moet installeren om Warcraft 3 te kunnen spelen. We hebben al de originele drivers geprobeerd, maar deze ondersteunen geen direct-x 8.1
Geen enkele Voodoo kaart ondersteunt DirectX 8 features of hoger.
Je kan misschien soort van wrappers gebruiken... maar zo zal het je niet echt lukken heb ik zo het idee.

En idd, het is gewoon een 3Dfx Voodoo Rush met het 2D gedeelte van Alliance :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

Maar hoe kan ik dan met die kaart WC3 spelen?? Of is dat HELEMAAL niet mogelijk?

it's all fun and games, 'till someone loses an eye. Then it's just fun you can't see

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
shlammod schreef op 09 September 2003 @ 15:32:
Maar hoe kan ik dan met die kaart WC3 spelen?? Of is dat HELEMAAL niet mogelijk?
Grote kans van niet nee, maar je kan misschien zoiets als 3DAnalyzer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

Ik ga ff zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Goede oude tijd met die 3dfx, jammer genoeg vaak problemen na install XP.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
BMW_M3 schreef op 09 September 2003 @ 16:31:
Goede oude tijd met die 3dfx, jammer genoeg vaak problemen na install XP.
Wat is dit voor flamerige niet onderbouwde bullshit?
Verklaar je eens nader, want er zijn er zat die geen enkel probleem hebben met een Voodoo2/3/4/5 icm Windows XP :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

shlammod schreef op 09 September 2003 @ 13:22:

Ik heb warcraft 3 met een voodoo 3 gewoon werkend hier doet het perfect, drivers amigamerlin 2.5 SE, heb voor de rest nix hoeven veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

sokje schreef op 09 september 2003 @ 17:33:
[...]

Ik heb warcraft 3 met een voodoo 3 gewoon werkend hier doet het perfect, drivers amigamerlin 2.5 SE, heb voor de rest nix hoeven veranderen Ow ja, OS; win 98 SE en volgens mijn werkte het ook goed op XP.
GVD in plaats van edit quote ik mezelf :(

Sokje is een beetje dom

[ Voor 10% gewijzigd door Mojo op 09-09-2003 19:55 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:44
Sorry dat ik lang niet meer van me heb laten horen, heb het erg druk gehad.

Ik heb vandaag een pakje over de post gekregen, nieuwe heatsinks.
Nu wil ik deze dus op m'n V5 5500 doen maar heb ff een vraagje;
Hoe ziet in godsnaam een antistatisch zakje eruit? Is dat zo'n zak van bubbelplastic?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Vinnie
  • Niet online
NitroX_infinity schreef op 10 September 2003 @ 14:50:
Sorry dat ik lang niet meer van me heb laten horen, heb het erg druk gehad.

Ik heb vandaag een pakje over de post gekregen, nieuwe heatsinks.
Nu wil ik deze dus op m'n V5 5500 doen maar heb ff een vraagje;
Hoe ziet in godsnaam een antistatisch zakje eruit? Is dat zo'n zak van bubbelplastic?
Geeft niks, ik ben ook wel eens een tijdje stil :+

Zover ik weet is bubbelplastic geen antistatisch materiaal. bubbelplastic is gemaakt om fysieke krachten niet meteen op een apparaat door te laten.

De echte ESD zakjes kun je vrijwel altijd wel herkennen aan een soort zilver/aluachtige kleur met meestal zwarte strepen. Ook staat er altijd waarschuwingen op dat het een antistatisch zakje is en dat er ESD-gevoelig materiaal in zit.

• NitroX infinity
Owh ja, 'k weet 't al. Die dingen zitten ook wel om harde schijven heen. Hmm, nu moet ik nog een grote vinden, harde schijf formaat is niet echt voodoo formaat :P
Enig idee waar je die dingen kunt kopen?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Vinnie
  • Niet online
NitroX_infinity schreef op 10 september 2003 @ 14:58:
Owh ja, 'k weet 't al. Die dingen zitten ook wel om harde schijven heen. Hmm, nu moet ik nog een grote vinden, harde schijf formaat is niet echt voodoo formaat :P
Enig idee waar je die dingen kunt kopen?
Geen flauw idee, misschien heb je nog zulk spul over van een mobo? Knip desnoods een paar zakjes voor een gedeelte open en schuif die over je Voodoo :)

* Vinnie is eigelijk ook wel benieuwd waar je zulk spul kan aanschaffen. Ben bang dat het niet echt goedkoop zal zijn :{ Die dingen kun je niet om elke hoek zo kopen heb ik zo het idee :(

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

Ik zal es kijken hoe of wat we met die kaart kunnen doen nog.
Nu krijg ik bij het opstarten van WCIII de melding dat directX 8.1 niet goed geïnstalleerd zou zijn.. maar er staat 9 op

• NitroX infinity
Hmm, nee, m'n mobo zat in bubbeltjesplastic :(

• Mojo

Mojo

The Power Within

shlammod schreef op 10 september 2003 @ 15:02:
Ik zal es kijken hoe of wat we met die kaart kunnen doen nog.
Nu krijg ik bij het opstarten van WCIII de melding dat directX 8.1 niet goed geïnstalleerd zou zijn.. maar er staat 9 op
Volgens mij hebben de voodoo kaarten geen directx 9 support. Daarom wordt misschien aangeven dat directx niet goed is geinstalleerd hoewel het backwards compatible moet zijn. Je kan die nieuwe amigamerlin en voodoolizer drivers proberen

• Vinnie
  • Niet online
NitroX_infinity schreef op 10 September 2003 @ 15:03:
Hmm, nee, m'n mobo zat in bubbeltjesplastic :(
Jammer :{ Maar hoezo je Voodoo in dat spul wikkelen :?
sokje schreef op 10 September 2003 @ 15:07:
Volgens mij hebben de voodoo kaarten geen directx 9 support. Daarom wordt misschien aangeven dat directx niet goed is geinstalleerd hoewel het backwards compatible moet zijn. Je kan die nieuwe amigamerlin en voodoolizer drivers proberen
Voodoo kaarten? Ik denk dat je een 3dfx Voodoo5 5500 bedoelt, want voodoo kaarten is wel erg algemeen :+

Maar het is gewoon een feit dat de 3dfx Voodoo5 5500 een DirectX 7 kaart is.

• NitroX infinity
Uh, lees je startpost eens.
De eerste stap van Fanmodding 3DFX Voodoo5 fans/heatsinks
:P (beetje vergeetachtig? :D)

• Vinnie
  • Niet online
NitroX_infinity schreef op 10 September 2003 @ 15:35:
Uh, lees je startpost eens.
De eerste stap van Fanmodding 3DFX Voodoo5 fans/heatsinks
:P (beetje vergeetachtig? :D)
Dat onderdeel heeft Voodoo_man gemaakt, niet ik :)

[ Voor 4% gewijzigd door Vinnie op 10-09-2003 15:40 ]

• NitroX infinity
vraag 't hem dan :)

• Mojo

Mojo

The Power Within

Vinnie schreef op 10 september 2003 @ 15:21:
[...]

Jammer :{ Maar hoezo je Voodoo in dat spul wikkelen :?

[...]

Voodoo kaarten? Ik denk dat je een 3dfx Voodoo5 5500 bedoelt, want voodoo kaarten is wel erg algemeen :+

Maar het is gewoon een feit dat de 3dfx Voodoo5 5500 een DirectX 7 kaart is.
eh ja ik bedoel de voodoo kaarten vanaf voodoo 3, maar ik heb het over de drivers. dankzij amigamerlin drivers kon ik WC 3 draaien omdat deze drivers compatible zijn met directx 8.1. Naar mijn weten zijn er nog geen drivers die compatible zijn met directx 9 tenzij dat die nieuwe drivers (amigamerlin en voodoolizer) zijn

• Vinnie
  • Niet online
Ik ben nu niet thuis (stage/werk)
sokje schreef op 10 September 2003 @ 15:46:
eh ja ik bedoel de voodoo kaarten vanaf voodoo 3, maar ik heb het over de drivers. dankzij amigamerlin drivers kon ik WC 3 draaien omdat deze drivers compatible zijn met directx 8.1. Naar mijn weten zijn er nog geen drivers die compatible zijn met directx 9 tenzij dat die nieuwe drivers (amigamerlin en voodoolizer) zijn
Support != compatible imho, maar dat laat ik maar in het midden :)

Ik geen id of die nieuwste dat zijn, maar nu ik zie dat er nogsteeds wat drivers wordt gemaakt voor de Voodoo5 ed, dan zit er de kans wel in dat er een DirectX 9 compatible driver komt oid :)

* Vinnie hoopt iig dat 3dhq nog eens komt met een update van hun 3dhq tools, want die vind ik echt uberoverzichtelijk en goed!

• NitroX infinity
Hebben jullie dit trouwens al vernomen?
meuktracker: Amigamerlin 3.0 XP

• Mojo

Mojo

The Power Within

qrazi schreef op 08 September 2003 @ 15:36:
:z :Y)

volgens mij zat je ff te slapen :Y)

• NitroX infinity
Whee, ben geen antistatisch zakje meer nodig.
De heatsinks gingen er gemakkelijk af zonder in de vriezer te hebben gelegen :)

Heb net de nieuwe AmigaMerlin 3.0 geprobeerd.
De OpenGL driver is corrupt bij mij :'( Heb al een repair gedaan maar dat mocht niet baten. Dan de voodoolizers maar eens proberen, misschien heb ik daar wat meer geluk mee.

• NitroX infinity
Holy shit, zit net te bladeren op de 3dfxzone.it forums en daar heeft een gast z'n V5 op 200+ MHz draaien met een voltmod en watercooling :9~
http://www.3dfxzone.it/enboard/topic.asp?TOPIC_ID=155

• qrazi
hmmmz, ik gebruik naast drivers van voorgenoemde projecten ook nog wickedgl en Glidexp files....

waarmee is die opengl driver corrupt? met alle opengl aplicaties? ik heb em hier wel werken met opengl aplicaties...

• NitroX infinity
Ik weet niet of ie voor alle applicaties corrupt is, ik gebruik Anim8or en dan krijg ik deze error:

Laat maar! 't is gefixord:
http://www.3dfxzone.it/enboard/topic.asp?TOPIC_ID=286

[ Voor 26% gewijzigd door NitroX infinity op 11-09-2003 18:59 ]

• NitroX infinity
Uh, ja. Ik denk dus, laat ik 3D mark 2001se build 330 maar weer eens runnen.
Krijg ik deze sysinfo op m'n scherm:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/markhuizing/wrongfsb.jpg

Wat klopt hier niet? :+ (hint, kijk bij de gele pijl 8)7)
Wat voor een multiplier heb ik wel niet?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
NitroX_infinity, gebruik ajb wat vaker de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv meerdere berichten na elkaar te plaatsen :)

• Vinnie
  • Niet online
Update!:

Ik heb de 3dfx Voodoo5 5500 64MB AGP in die Pentium II getest en kwam tot een schokkend lage score van wel liefst 1257 3DMarks in 3DMark2000 8)7 :X :+

Ik heb iig wel het hele systeem reinstalled en met de dual Voodoo2 heb ik op gewone snelheid een score van zo'n 1353.

Nu heb ik gemerkt op een of andere rede, sinds dat ik een nieuwe Windows install heb, gedeeltelijk ander mem, de nieuwste grafische BIOS... dat ik nu gewoon op 112MHz FSB kan lopen :o

Ik heb nu met die 2 Voodoo2's een score kunnen halen van maar liefst 1397.

Nu kan ik met nieuwere BIOS versies wel hoger, naar 133MHz FSB max, maar iig met de nieuwste BIOS toendertijd had ik erg veel onstabiliteitsproblemen. Altijd ging mijn FAT tabel naar de haaien. Kon er dus meteen Windows eropnieuw opzetten.

Ook moet ik met een nieuwere BIOS dan de gene die ik nu heb de zogenaamde WinBIOS missen ;( (een soort van Win3.1 style BIOS, geen textbased dus).

Ik vraag me af in hoeverre het nut heeft om een nieuwere BIOS op te gooien, de mooie WinBIOS te moeten missen en misschien weer te kampen krijgen met stabiliteitsprobs.

Nu draai ik op 3.5x112MHz = +/- 400MHz (volgens BIOS).

Met de nieuwste iig kan ik ook nog 124MHz en 133MHz kiezen.

Mahjah, in hoeverre me Voodoo2's sneller zullen gaan werken (Voodoo5 ga ik niet meer proberen, die lijkt me imho echt te zwaar voor dit systeem) :{

Blergh!

edit: geheugen is PC100 trouwens, 1x64MB van Samsung, 2x32MB van Hyundai

edit2: of is dat verschil gewoon het verschil qua FSB? Ik heb nooit dual Voodoo2 in mijn Athlon bak kunnen testen, ook niet in mijn Duron die ik een tijd geleden had.

[ Voor 11% gewijzigd door Vinnie op 11-09-2003 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:12
Vinnie schreef op 11 September 2003 @ 22:09:
[...]

Update!:

Ik heb de 3dfx Voodoo5 5500 64MB AGP in die Pentium II getest en kwam tot een schokkend lage score van wel liefst 1257 3DMarks in 3DMark2000 8)7 :X :+

Ik heb iig wel het hele systeem reinstalled en met de dual Voodoo2 heb ik op gewone snelheid een score van zo'n 1353.
Eeh 8)7.

Als ik jou was zou ik maar eens op zoek gaan naar andere drivers ofzo. Een V5 zou die 2 V2tjes eigenlijk helemaal moeten 0wnen :P. Had je geen FSAA aan staan ofzo?
Nu heb ik gemerkt op een of andere rede, sinds dat ik een nieuwe Windows install heb, gedeeltelijk ander mem, de nieuwste grafische BIOS... dat ik nu gewoon op 112MHz FSB kan lopen :o

Ik heb nu met die 2 Voodoo2's een score kunnen halen van maar liefst 1397.

Nu kan ik met nieuwere BIOS versies wel hoger, naar 133MHz FSB max, maar iig met de nieuwste BIOS toendertijd had ik erg veel onstabiliteitsproblemen. Altijd ging mijn FAT tabel naar de haaien. Kon er dus meteen Windows eropnieuw opzetten.

Ook moet ik met een nieuwere BIOS dan de gene die ik nu heb de zogenaamde WinBIOS missen ;( (een soort van Win3.1 style BIOS, geen textbased dus).

Ik vraag me af in hoeverre het nut heeft om een nieuwere BIOS op te gooien, de mooie WinBIOS te moeten missen en misschien weer te kampen krijgen met stabiliteitsprobs.

Nu draai ik op 3.5x112MHz = +/- 400MHz (volgens BIOS).

Met de nieuwste iig kan ik ook nog 124MHz en 133MHz kiezen.

Mahjah, in hoeverre me Voodoo2's sneller zullen gaan werken (Voodoo5 ga ik niet meer proberen, die lijkt me imho echt te zwaar voor dit systeem) :{
Bla, een video kaart kan niet te zwaar zijn voor een systeem. P133 zal er heus niet op achteruit gaan als je er een FX5900 Ultra in legt :z
Blergh!

edit: geheugen is PC100 trouwens, 1x64MB van Samsung, 2x32MB van Hyundai

edit2: of is dat verschil gewoon het verschil qua FSB? Ik heb nooit dual Voodoo2 in mijn Athlon bak kunnen testen, ook niet in mijn Duron die ik een tijd geleden had.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
@Vinnie;
Er zit toch iets fout in je config want ik haalde op m'n Celeron 300a @450MHz (100MHz FSB) met m'n V5 5500 AGP ongeveer 1200 punten in 3DMark 2001.

Je gebruikt toch niet standaard Windows drivers? Die geven namelijk maar de helft van de performance die originele en andere third party drivers geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
tsja, als de cpu de bottleneck is, zal een voodoo5 idd niet veel beter presteren dan zelfs een voodoo2 sli.... je kunt de drivers nog ff checken, of check anders ff zowel de voodoo5 als de voodoo2sli in een snellere bak... :)

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.