--- 3dfx must live on --- Deel IV

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 2.847 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:27

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:02

Mojo

The Power Within

-roberth- schreef op 17 november 2003 @ 14:34:
Een kennis van mij zoekt een windows 2000 drivertje voor zijn voodoo 2. Jullie weten vast wel waar je dat kan halen...
En als ik je er nog eentje mag aanraden ga naar www.3dfxzone.it en neem daar Fastvoodoo 2 4.0/3.5 weet niet meer welke nou voor windows 2000 was. Die is iig erg goed!

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 22:38
zo... das een tijd geleden dat ik in dit topic was :) Maargoed, heb sinds zaterdag een voodoo 3 3000 pci binnen gekregen (overgekocht van iemand van Fuk!) en ik dus vanmorgen eens aan de slag of hij het een beetje doet...

Bootscherm ziet er hoopvol uit :), gaat vrolijk door de post... en toen... windows laad balkje begint te bibberen, en werd alleen maar erger, 10 seconden later kon je niets meer lezen omdat het een en al vaag beeld wat op het sneeuw effect lijkt op de tv (op een frequentie waar geen zender zit). Dus ik denk, shit, was dit voor gein... pc uit, andere pc hup, weer hetzelfde effect...

Uiteindelijk een nieuwe bios erin geflasht, maar dat mocht ook niet baten... weet iemand misschien wat er eventueel mis is met dat ding? (en ja, heb de verkoper al gemailt en kan hem weer terug sturen en geld terug krijgen, maar heb liever dat ie werkt).

foto van de kaart:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~stren076/pics/v3.jpg
het is dus de rechter ;) (de linker had ik ooit in mn jonge jaren in de winkel gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-05 11:41

Barreljan

...Zoom-Zoom...

-roberth- schreef op 17 november 2003 @ 14:34:
Een kennis van mij zoekt een windows 2000 drivertje voor zijn voodoo 2. Jullie weten vast wel waar je dat kan halen...
Deze werkt zondermeer heel goed in Windows 2000 en XP! dikke fps en SLI functies zitten er ook keurig in.

Daarnaast raad ik ook aan om het volgende erbij te installeren: Voodoo2 Tweaker
Hiermee kan je nog wat leuke opties uit en aan zetten, en zelfs ook een beetje oc'en.

Ik heb met het bovenstaande nergens last van :Y)

zie ook de bovenstaande replies voor eventuele

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 19:06
Vinnie schreef op 11 november 2003 @ 10:44:

[...]

Zijn het gewoon geen waardes in de 3dfx tools bij de verschillende drivers die anders staan ingesteld :?
Ik heb ook eens een keer Voodoolizer geprobeerd, maar die presteerden niet bepaald een stuk beter dan b.v. de originele 3dfx driver.
beetje late reactie, maar ik merkte het nu pas op.. :)
tsja, daar is discussie over. x3dfxgamers beweert wel degelijk toevoegingen aan het direct3d gedeelte van de drivers te maken, en ook dat ze aan een nieuwe, danwel verbeterde, opengl ICD werken. ze hebben wel toegegeven dat ze voor het glid egedeelte van hun drivers Koolsmokeys files gebruikt hebben.
Amigamerlin (heel 3dfxzone.it), voodooalert.de en falconfly-central denk echter dat x3dfxgamers een complete hoax is, die niks anders doen dan *.inf files editten (i.e. met tools instellingen klooien).
ik zou eigenlijk een wat wetenschappelijk verantwoorder benchmark moet doen, maar ik heb daar niet echt veel tijd of zin....
[...]

Hmmm.

[...]

Hierboven zeg je dat die BIOS van x3dfx geen moer uitmaakt qua performance (zelfs onstabiliteit tot gevolg :o) en hieronder verklaar je ineens dat je wat meer performance hebt :?
Wees eens duidelijk :P
:) sorry. wat ik bedoelde: de 1.18x3dfx bios was bij mij instabiel, zelfs op 166mhz kreeg ik een paar crashes die ik alleen aan de bios kan toeschrijven. ook de waren de scores van quake3 vrijwel gelijk als je de 1.18 en de 1.18x3dfx vergelijkt.
alleen als je overklokt, voor quake3 kon ik 4 mhz overklokken, krijg je dus ook 4 fps meer, terwijl je met de officiele 3dfx bios (1.18 dus) dan absoluut niet hoger scoort.
wanneer ik ooit nog eens goede koeling op mijn voodoo5 plak, zal ik deze bios absoluut nog eens proberen.

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 13:16
Hoi mense,

kheb hier een voodoo graphics liggen (voodoo 1). Maar ik krijg het krengetje niet aan de praat ! Hij wil zich niet laten installeren onder winXP.

Iemand mischien een idee? kheb alle drivers uit de openings post al geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Killerhond schreef op 18 november 2003 @ 11:56:
Hoi mense,

kheb hier een voodoo graphics liggen (voodoo 1). Maar ik krijg het krengetje niet aan de praat ! Hij wil zich niet laten installeren onder winXP.

Iemand mischien een idee? kheb alle drivers uit de openings post al geprobeerd :)
Alle drivers :? Ik heb heb het vermoeden dat je er maar een paar hebt geprobeerd oid :{

Maargoed, probeer deze maar: http://www.simtel.net/pro...irrorsite=Netherlands&x=0
Description by publisher
"Voodoo Board FX for Microsoft Windows is a revolutionary new shell for Voodoo-based graphics cards and accelerators from 3Dfx Interactive. It uses the Glide API for rendering amazingly new special effects and liquid fluid motion in a simulated real-time 3D environment. Voodoo Board FX works with most cards that utilize chipsets from 3Dfx Interactive. This software works with all versions of Windows and even includes support for Windows XP.
Voodoo Board FX works simultaneously with the Glide API to deliver games with stunning effects and breath-taking frame-rates. Using Glide and Voodoo Board FX together is the ultimate gaming tool, no 3Dfx enthusiast or hardcore gamer should be without.

Included with this release are generic software drivers that work with graphics cards and accelerators using chipsets from 3Dfx Interactive. Voodoo Board FX can automatically detect and install drivers for your card. Experience life beyond 3D with this high-tech tool for the Glide API.

This release includes support for all the Voodoo-based boards, including Voodoo TV and Velocity based boards. Software features include Full-Screen Anti-aliasing (FSAA), Texture Bump Mapping (TBM), Lod Mip-Mapping and many more to mention."

Facts Objective Fact
Operating Systems Windows 95/98/ME/2000/XP
Supported languages English
System requirements No special requirements
Direct link http://www.simtel.net/pub/pd/59578.html
edit: lijkt me trouwens eerder een soort van tool dan een driver :? Vaagjes van voodoofiles :{

[ Voor 58% gewijzigd door Vinnie op 18-11-2003 14:15 ]

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Killerhond schreef op 18 november 2003 @ 11:56:
Hoi mense,

Misschien heb je hier wat aan?

http://www.3dfxzone.it/dir/3dfx/voodoo1/win2kxp.htm

PS: Staat ook wel in de startpost, maar vooruit 3Dfx for everything!!! :Y)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
sokje schreef op 18 november 2003 @ 16:38:
[...]

Misschien heb je hier wat aan?

http://www.3dfxzone.it/dir/3dfx/voodoo1/win2kxp.htm

PS: Staat ook wel in de startpost, maar vooruit 3Dfx for everything!!! :Y)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ <- zegt genoeg, hoop ik -> _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 07:05
Ik heb vandaag mijn V2 12MB SLI verkocht.

De koper wist niet eens wat een voodoo is.

Wat ben ik toch slecht >:).

[ Voor 13% gewijzigd door iets op 18-11-2003 17:02 ]

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
ShotGun schreef op 18 november 2003 @ 17:02:
Ik heb vandaag mijn V2 12MB SLI verkocht.

De koper wist niet eens wat een voodoo is.

Wat ben ik toch slecht >:).
Ach, ik heb eens mijn Voodoo5 verkocht. Dan moet ik op zijn minst gestoord zijn.

* Vinnie moet eigelijk nog eens een Voodoo Graphics hebben denk ik. Ik heb nu de Voodoo2 SLI in een Pentium 166MMX zitten met 40MB RAM, maar het is niet vooruit te branden :{ :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Vinnie schreef op 18 november 2003 @ 18:39:
[...]

Ach, ik heb eens mijn Voodoo5 verkocht. Dan moet ik op zijn minst gestoord zijn.

* Vinnie moet eigelijk nog eens een Voodoo Graphics hebben denk ik. Ik heb nu de Voodoo2 SLI in een Pentium 166MMX zitten met 40MB RAM, maar het is niet vooruit te branden :{ :r
Ik kan er wel eentje voor je regelen, dat is geen probleem, een vriend van me heeft er nog 1 liggen en wil deze wel verkopen. Je zou hem ff kunnen mailen op mail2mark-at-wanadoo-punt-nl Zeg er dan ff bij dat je het email adres van Bas hebt (ik dus).

offtopic:
Dit wist je al wel, maar omdat je het vraagt zeg ik het nog maar een keer.

NitroX_infinity, hoe ver ben je eigenlijk al met je startpost en kunnen we je nog ergens mee helpen, heb je al een previewtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
@sokje
Ja, weet iemand een goed email adres van ASUS, Chaintech, A-Open en MSI waar je een vraag kunt heensturen (geen technical support). Ik probeer een lijst te maken van Socket370, Socket423, Socket478 en SocketA moederborden met een 3.3volt AGP slot. Maar vrijwel elke moederbord fabrikant heeft alleen een technical support emailadres.

Voor een previewtje moet je ff een paar posts eerder wezen. Daar staat wel een linkje.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Chaintech moet wel lukken, ik heb er laatst ook een mailtje naar gestuurd en kreeg snel antwoord van capabele mensen, je kan het proberen ik zal die ff voor je opzoeken. Ik weet iig uit ervaring dat de 7VJL Apogee AGP 2x heeft en de deluxe versie (die ik dus heb :( ) AGP 4x(8x).

Hmmz adres staat niet meer in mijn lijst :(. Ik heb contact gezocht met die mensen door dit: http://www.chaintechusa.c...pport/HowToGetSupport.asp in te vullen. Succes ermee iig.

Ik heb trouwens geen nieuw previewtje gezien of was er maar 1 :?

[ Voor 34% gewijzigd door Mojo op 18-11-2003 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Bedankt.
En ja, er is maar 1 preview. Ik ga nog geen nieuwere posten, dan moet je wachten tot het nieuwe deel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Killerhond schreef op 18 november 2003 @ 16:54:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ <- zegt genoeg, hoop ik -> _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Is het ook nog wat eigenlijk, werken OpenGL spelen en Glide fatsoenlijk?

* Mojo moet zijn Voodoo Graphics ook maar weer eens in zijn eigen PC proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-05 11:41

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Voodoo Graphics 4MB?

* Barreljan trekt er 2 uit de kast en glundert 8)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97099

Ik wist niet dat er nog 3DFX die-hards waren. Anywayz, ik heb hier nog een VooDoo 5 PCI 64MB liggen 8) ( non-overclocked of wat dan ook). Nog iemand in geinsterreseerd? Vast wel he. Neem anders maar contact met me op xxstillaxx@hotmail.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Anoniem: 97099 schreef op 18 november 2003 @ 23:54:
Ik wist niet dat er nog 3DFX die-hards waren. Anywayz, ik heb hier nog een VooDoo 5 PCI 64MB liggen 8) ( non-overclocked of wat dan ook). Nog iemand in geinsterreseerd? Vast wel he. Neem anders maar contact met me op xxstillaxx@hotmail.com.
mailed :)
Zal ik dan toch eindelijk mijn lange zoektocht naar de PCI versie kunnen be-eindigen :? ;(

[ Voor 13% gewijzigd door Vinnie op 19-11-2003 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 07:05
Vinnie schreef op 18 november 2003 @ 18:39:
[...]

Lol herkenbaar :P. Ik had die dingen idd verkocht omdat er geen andere PC meer was voor ze dan een P166mmx met 64MB ram en een 450MB HD. Bovendien kon ik er niet eens op gamen, omdat het de werk pc van mijn ma was 8)7.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
ShotGun schreef op 19 november 2003 @ 12:42:
Lol herkenbaar :P. Ik had die dingen idd verkocht omdat er geen andere PC meer was voor ze dan een P166mmx met 64MB ram en een 450MB HD. Bovendien kon ik er niet eens op gamen, omdat het de werk pc van mijn ma was 8)7.
Die 2 Voodoo2's zijn officieel nogeens niet van mij, maar ik zou ze zowieso nooit weg doen.
Het is iig beter dan de onboard Alliance Semiconductor (Jahaaaa, dezelfde die de crappy chippie op de Voodoo Rush hebben durven dumpen :P, zich teveel gerushed met het maken van zo'n ding? :+ ) AT24 die daar in zit :{ :X

Hmmmz, hoe zal een Voodoo2 SLI wel niet presteren in een 486? :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Gold_Leader en ik hebben even een teamopgericht met SETI, namelijk: [DPC] Team 3dfx 4-ever. Hij staat op mijn email adres, maar dat is meer omdat daar al wat WU'tjes op staan. Als je mee wilt doen, vul dan bij het aanmelden mijn email adres is:
code:
1
meeuwissen53@zonnet.nl
Veel plezier met het crunchen in elk geval.

Ik kan trouwens aanraden de Command_Line versie te gebruiken die is sneller en (vindt ik) ook nog overzichtelijker, iets meer werk om te installeren, maar dat moet lukken. Deze is te downloaden van mijn FTP, ik zal er een linkje naar toe zetten als ik hem heb geupload. (eerst ff eten)
Dit is versie 3.03 maar als je hier op klikt krijg je én de juiste command line en setihide binnen. De commandline EN setihide zitten in de zipfile. Downloaden, eerst de commandline installeren als de vraag voor 1 of 2 . neem 2. vul daar mijn email adres in en klaar. Wacht tot dat het programma klaar is met downloaden en sluit het daarna af. Installeer nu setihide. Lees anders de setihide manual even door.

[ Voor 36% gewijzigd door Mojo op 19-11-2003 18:35 ]

Anoniem: 23009

Zo mijn O+ Dual AthlonMP 2200+ O+ is ook mee aan het crunchen Sokje!!!!

3dfx 4-Ever!!!!!!!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:01

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zo, deze computer doet nu ook gezellig mee, totdat m'n P2 400 klaar is. Dan gaat ie daarop verder :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

Vinnie schreef op 19 november 2003 @ 12:56:
[...]

Die 2 Voodoo2's zijn officieel nogeens niet van mij, maar ik zou ze zowieso nooit weg doen.
Het is iig beter dan de onboard Alliance Semiconductor (Jahaaaa, dezelfde die de crappy chippie op de Voodoo Rush hebben durven dumpen :P, zich teveel gerushed met het maken van zo'n ding? :+ ) AT24 die daar in zit :{ :X

Hmmmz, hoe zal een Voodoo2 SLI wel niet presteren in een 486? :P 8)7
sorry Vinnie maar het is een AT3D25 chip die er op zit geen AT24...ik heb de kaart zelf. ;)

Ik vind die Voodoo Rush wel appart uit zie zijn lengte is het zelfde als de Voodoo5 5500 LOL :D :D :D, je ziet het maar weer ze biginnen groot en eindigen groot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Anoniem: 23009 schreef op 22 november 2003 @ 03:11:
[...]

sorry Vinnie maar het is een AT3D25 chip die er op zit geen AT24...ik heb de kaart zelf. ;)

Ik vind die Voodoo Rush wel appart uit zie zijn lengte is het zelfde als de Voodoo5 5500 LOL :D :D :D, je ziet het maar weer ze biginnen groot en eindigen groot :+
En daar dan tussenin, die erg kleine Voodoo 3 2000/3000. Liggen naast me :+ Maar naar mijn mening is 3dfx altijd groot gebleven :Y) . Heeft iemand hier trouwens al Need For Speed Underground gespeeld? Denk dat deze ook wel moet werken op een Voodoo 5. Ik vindt het wel cool dat in dat spel enkele technieken van de T-buffer zijn opgenomen, vooral dat Motion Blur ziet er vet uit (rijdt alleen niet zo fijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Lycos gaat helaas pics3dfx sluiten.
Wanneer iemand de bestanden nog wil downloaden zal dat nu moeten, enwel hier:
ftp://pics3dfx:mnjk8391@ftp.members.lycos.nl/
Binnenkort zal bovenstaand adres ook niet meer werken. Het oude adres werkt nu al niet meer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
hedskes schreef op 22 november 2003 @ 11:52:
Lycos gaat helaas pics3dfx sluiten.
Wanneer iemand de bestanden nog wil downloaden zal dat nu moeten, enwel hier:
ftp://pics3dfx:mnjk8391@ftp.members.lycos.nl/
Binnenkort zal bovenstaand adres ook niet meer werken. Het oude adres werkt nu al niet meer. :(
Ben ze aan het downen -> zet ik ze wel op mijn site :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 31-05 16:24
Vraagje

Ik heb hier nog een werkende voodoo dragon 2 liggen.

Is dat nog wat waard (voor een verzamelaar ofzo)?

Of moet ik het maar wegggooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Killerhond schreef op 22 november 2003 @ 12:05:
Ben ze aan het downen -> zet ik ze wel op mijn site :p
Mooi. Bedankt. Je kunt de Pictures directory overslaan aangezien er een nieuwere en uitgebreidere versie op http://members.lycos.nl/pictures3dfx/ staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Hertog_Martin schreef op 22 november 2003 @ 18:42:
Vraagje
Ik heb hier nog een werkende Dragon Voodoo2 liggen.
Is dat nog wat waard (voor een verzamelaar ofzo)?
Of moet ik het maar weggooien?
Niet weggooien!
Dragon Voodoo Graphics en Voodoo2 kaarten zijn van Trust, toch?
Waar woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 31-05 16:24
yup staat trust op.
Heeft ook nog een connector dat je hem kan koppelen aan een andere videokaart (of zoiets)

Ik woon in Nijkerk.. geinterreseerd zie ik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
idd niet weggooien. Doodzonde. Gelieve koopacties via mail te doen, niet hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
hedskes schreef op 22 november 2003 @ 19:02:
[...]
Mooi. Bedankt. Je kunt de Pictures directory overslaan aangezien er een nieuwere en uitgebreidere versie op http://members.lycos.nl/pictures3dfx/ staat.
yo, ik heb ze nu allemaal 53 MB in totaal. Wat wil je dak ermee doe? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Wie gaat wanneer (welke dag) naar de HCC Dagen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nav het nieuwe beleid voor 'Grote Topics' gaat dit topic dicht.

Lees voor meer informatie deze (tijdelijke) sticky:

Waar zijn alle 'Grote Topics' naartoe?

En natuurlijk de (bijgewerkte) policy:
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Maar alles is niet verloren! De startpost van dit topic is in de FAQ verwerkt ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.