Temperatuur probleem met Athlon T-Bird

Pagina: 1
Acties:

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
Ik heb op de HCC het volgende syteem gekocht:

- Athlon T-bird 900 @ 900 Mhz (Socket A)(Uit dresden -> blauwe core)
- Abit KT7-Raid
- 256 Mb Sdram pc-133 (Infineon)
- Bigtower Kast (350 watt voeding)(Goede airflow dus)
- Titan Majesty V (TTC-m5AB with T725)(Theta ja = 0,8 c/w , 5500 TPM)
- Asus V7700 deluxe 32 Mb DDR-ram
- Netwerk kaart 3com (10 Mbit -> voor kabelinternet)
- Creative soundblaster live player
- Maxtor 40Gb (7200 TPM, 2 mb cache)

tevens heb ik in mijn kast 2 coolers opgehangen (voor beneden (lucht aanzuigen)& achter boven (lucht uitblazen). Nu loopt mijn CPU-temp als die stressed is soms op naar 66 graden. Ik heb van alles geprobeerd Cooler schreef, extra koelpasta, lager voltage, etc., maar hij blijft als die stressed is oplopen naar 66 graden. :( Mijn systeem temperatuur is dan vaak zo'n 26 graden.(kamertemperatuur = 19 graden) Als die idle draait is ie meestal zo'n 34 graden. In het begin (toen mijn systeem net in elkaar was gezet en misschien 10 min draaide) liep mijn CPU-temp zelf wel is op naar zo rond de 92 graden. (Foute boel dus) Het gekke was dat ie wel stabiel liep, volgens mij is dat erg moeilijk op 92 graden (niet mogelijk dus). Overclocken kan ik op deze manier dus wel vergeten. :'( Nu zijn er een paar opties waar het aan kan liggen lijkt mij. Namelijk:

CPU = k*t
Koeler = k*t
Sensor CPU-temp = k*t

alvast bedankt,

mede tweaker

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 01:25
ehhhmm....stikkertje onder je koeler verwijderd??? Da was bij mij eerst het probleem:)

Handtekening

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
Op dinsdag 28 november 2000 11:04 schreef Balboa het volgende:
ehhhmm....stikkertje onder je koeler verwijderd??? Da was bij mij eerst het probleem:)
jep, en ook de standaard koelpasta die eronder zat. Ik heb zelf koelprut erop gedaan

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
nog iemand???

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
heeft nou echt niemand hier iets zinnigs over te zeggen :'( ????

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
1 simpele oplossing --> Koop een goede cooler dat scheelt echt enorm en dan wordt gelijk het gat tussen idle&stressed temp kleiner :)

* bjck is van een spire orb naar een arcticooler gegaan :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 11:27
k heb met de fop38 weinig temp problemen, maar meer dBa problemen. Ik denk dat ik hem er maar uithaal, want ik hoor mezelf niet meer over die pokke herrie. *D

Verwijderd

Is dat geluid echt zo erg dan? Ik zit nou alweer een tijdje te wachten totdat de PTT me alpha/delta heathsink (slot a) afgooid. Maar het zal toch niet zo zijn dat ik niet kan slapen met die 2 delta ventilatoren aan en me andere 80 mm ventilatoren langs me bed?

Kan iemand anders ff een vergelijking maken van wat voor geluid het maakt. :?

Verwijderd

mmm, die 38 CFM delta's produceren 45dBa per stuk!! een gewone fan zit rond de 25!

• Iejoor
  • Laatst online: 11-08 13:58
Jah :) maakt waarschijnlijk wel een pokkeherrie

Maar dat maakt niet uit hoor, Alpha+Delta is zo'n beetje de beste koeler out there. Als je die koopt is hij dus gegarandeerd koel..
(Klinkt alleen wel als een stofzuiger ;) )

Ik heb hem ook besteld....

Lekker oc-en >:)

Verwijderd

alpha omega

Verwijderd

ja jongens het is heus ..... die alpha maakt zoveel herrie dat ik em eruit heb gehaald , dan maar 50 mhz minder hoor !!! ;(

zit nu met 2 alpha/delta pal 6035's opgescheept met HP fans weet niet wat ik er mee moet doen nu , krengen hebben me wel een fortuin gekost ;(

• TricTrac
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

Probeer idd eens een ander cooler... Heb hier een alpha en hij loopt nu overclocked 43 en stressed 35.
(:+heb trouwens wel 5 xtra casefans:+)

Succes :)

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
nog meer meningen hier over vanavond??

Verwijderd

Hi, ja even nog over die ene thread die ik startte, dat mijn cpuutje 70gr werd ?

OPGELOST

Ik had wel dat rode stikkertje erafgehaald waarmee je de paste bloot legt, maar er zat nog een celofaantje op |:(

Grrrr. Scheelt 20 graden *D

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Ik heb nu dus ook een 900 (heb hem nog niet kunnen testen op full, want me hd is NOG niet binnen) maar heb dus wel even kunnen testen in bios. Daar gaf hij 46 graden aan.. en ik heb een standaard coolermaster erop. Nou las ik dus dat daaronder een stickertje zit, maar moest daar een plakkertje vanaf of niet? want de afdruk zit wel in dat spul...

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Pagina: 1