Ik heb op de HCC het volgende syteem gekocht:
- Athlon T-bird 900 @ 900 Mhz (Socket A)(Uit dresden -> blauwe core)
- Abit KT7-Raid
- 256 Mb Sdram pc-133 (Infineon)
- Bigtower Kast (350 watt voeding)(Goede airflow dus)
- Titan Majesty V (TTC-m5AB with T725)(Theta ja = 0,8 c/w , 5500 TPM)
- Asus V7700 deluxe 32 Mb DDR-ram
- Netwerk kaart 3com (10 Mbit -> voor kabelinternet)
- Creative soundblaster live player
- Maxtor 40Gb (7200 TPM, 2 mb cache)
tevens heb ik in mijn kast 2 coolers opgehangen (voor beneden (lucht aanzuigen)& achter boven (lucht uitblazen). Nu loopt mijn CPU-temp als die stressed is soms op naar 66 graden. Ik heb van alles geprobeerd Cooler schreef, extra koelpasta, lager voltage, etc., maar hij blijft als die stressed is oplopen naar 66 graden.
Mijn systeem temperatuur is dan vaak zo'n 26 graden.(kamertemperatuur = 19 graden) Als die idle draait is ie meestal zo'n 34 graden. In het begin (toen mijn systeem net in elkaar was gezet en misschien 10 min draaide) liep mijn CPU-temp zelf wel is op naar zo rond de 92 graden. (Foute boel dus) Het gekke was dat ie wel stabiel liep, volgens mij is dat erg moeilijk op 92 graden (niet mogelijk dus). Overclocken kan ik op deze manier dus wel vergeten.
Nu zijn er een paar opties waar het aan kan liggen lijkt mij. Namelijk:
CPU = k*t
Koeler = k*t
Sensor CPU-temp = k*t
alvast bedankt,
mede tweaker
- Athlon T-bird 900 @ 900 Mhz (Socket A)(Uit dresden -> blauwe core)
- Abit KT7-Raid
- 256 Mb Sdram pc-133 (Infineon)
- Bigtower Kast (350 watt voeding)(Goede airflow dus)
- Titan Majesty V (TTC-m5AB with T725)(Theta ja = 0,8 c/w , 5500 TPM)
- Asus V7700 deluxe 32 Mb DDR-ram
- Netwerk kaart 3com (10 Mbit -> voor kabelinternet)
- Creative soundblaster live player
- Maxtor 40Gb (7200 TPM, 2 mb cache)
tevens heb ik in mijn kast 2 coolers opgehangen (voor beneden (lucht aanzuigen)& achter boven (lucht uitblazen). Nu loopt mijn CPU-temp als die stressed is soms op naar 66 graden. Ik heb van alles geprobeerd Cooler schreef, extra koelpasta, lager voltage, etc., maar hij blijft als die stressed is oplopen naar 66 graden.
CPU = k*t
Koeler = k*t
Sensor CPU-temp = k*t
alvast bedankt,
mede tweaker