Toon posts:

tempratuur van cpu (athlon 850)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi..
heb op hcc een a7v met een athlon 850 gekocht en nou wilde ik even weten wat een normale werk temperatuur is voor die dingen. Ik heb eigenlijk nog nooit bij stil gestaan en die van mij staat steady op 70gr. (de juiste cooler zit er op) hoewel ik het koelribben toch zonder blaren kan aanraden..

thx

T.E.N

Verwijderd

Hmm 70 lijkt mij wel erg veel. Ik heb zelf wel geen Atholon maar een Duron en die draait standaar op een graag of 52 stressed. Dus ik weet niet of dat wel helemaal goed is. Is hij 70'C stressed of idle?

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 21:58

Mike78

Always

Mijn 900@950 draait op 40 graden. idle stressed moet ik nog meten hem pas net.

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Verwijderd

Topicstarter
dat doe hij helemaak nix :( Maar de koelribben zijn gewoon aan te raken (ook onder waar de core de plaat raakt. wellicht dat de die sensor niet goed geijkt is...)

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:46
Mijn Athlon850 draait idle op 26C en stressed 51-57C. Die stressed temperatuur van mij is al vrij warm. Met een goede koeler en goede koelprut zou dit onder de 50C moeten kunnen blijven.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• B@MB@M
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-07 13:32

B@MB@M

Het leven is geen krentenbol!

als je je ribben kan aanraken dan klopt er toch echt iets niet met je sensor.....
:(

maar kijk anders eens in je bios ofzo wat geeft die daaraan want daar zit er meestal al een sensor ergens ingebouwd die je BIOS weergeeft.

dus doe eens een spiekje in je bios....

het komt er op neer dat 1 op de 6 mensen er 5 om zich heen hebben.

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 22:04
Mijn Athlon (Tbird) 700@850 wordt 40 graden idle en max 48 graden stressed op 1.92 Volt (ben aan het inbranden).
Wat voor koeler heb je? En hoe heb je hem gemonteerd (blauwe folie erafgehaald?)?

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

mijn t-bird 800@800 (8 * 100/133 ) met standaard cooler was idle 30 en stressed 53 graden
(verbaasde me meer dan 20 graden verschil)

nu t-bird 800@1000 ( 8,5 * 117/150)
en artic silver + alpha/delta combo
idle 25 en stressed 32 graden

Beste film ooit

Verwijderd

Topicstarter
[b]Op maandag 27 november 2000 11:07 Wat voor koeler heb je? En hoe heb je hem gemonteerd (blauwe folie erafgehaald?)?
Spwire oid(weet niet meer maar het doosje stond dat hij voor socket A (462) was en tot athlon 1Ghz), de folie heb ik er inderdaad afgehaald, misschien dat ik toch maar zo'n ronde moet kopen...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:41
Mijn Duron700@989 draait stressed 57 graden..
Idle heb ik eerlijk gezegd nooit uitgeprobeerd.. tja.. dat heb je met een }:O :P

Zit wel goedkope coolprut tussen; dus moet nog ff artic silver halen.. en een xtra cooler; maar bij oc-shop zijn de 60hp delta's even niet meer leverbaar

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 november 2000 10:58 schreef BAMBAM het volgende:

dus doe eens een spiekje in je bios....
Zowel de bios as de asus probe geven deze waarde aan. Misschien moet ik (nu al) de bios flashen naar een hogere versie..

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
maak je niet druk... kheb een TB 900@900 Mhz en die van mij wordt idle 58C en stressed 63... kheb ff bij AMD specs opgevraagd en tot 1 Ghz mag een processor van AMD 90C worden en tot 1,1 Ghz zelfs 95C dus...

Maar ik zou wel ff checken of je koeler goed op je processor zit... probeer echt ff goed te checken of alles wel glad en strak vast zit...

Ikzelf heb geen problemen, maar ga wel mijn kast van binnen beter koelen want als ik mijn kast open zet, daalt de temp met 10C en dat vind ik een beetje veel... dus kga maar eens voor wat airflow zorgen.... misschien ook iets voor jou? :)

• RestlessCitizen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 18:30

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

AMD test de Athlons zelf op 72 graden C. Dat is dus de maximale waarde die zij gezond achten. Moraal: je temp is wel degelijk te hoog.

• chiwai_2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05-2024
m'n duron 800@900 is stressed 45 graden. Ik zou op zich nog 50/100 Mhz erbij kunnen gooien right? zo te horen heb ik een normale temp. ik durfde eerst namelijk niet hoger te gaan.

btw m'n duron is unlocked.

cya

• chiwai_2000
  • Laatst online: 30-05-2024
Op maandag 27 november 2000 11:58 schreef chiwai_2000 het volgende:
m'n duron 800@900 is stressed 45 graden. Ik zou op zich nog 50/100 Mhz erbij kunnen gooien right? zo te horen heb ik een normale temp. ik durfde eerst namelijk niet hoger te gaan.

btw m'n duron is unlocked.

owh btw ik heb een standaard coolermaster erop
cya

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 november 2000 11:32 schreef ezwizard het volgende:

Maar ik zou wel ff checken of je koeler goed op je processor zit...

dus kga maar eens voor wat airflow zorgen.... misschien ook iets voor jou? :)
koeler zit goed voor zover ik kan beoordelen. folietje eraf en hij zit recht en vast met die klem.
Over die airflow: een stukie verder omhoog is iemand die met een kartonnen pijpje de flow controleerd. Wel goed idee moet ik zeggen...

Verwijderd

Mijn TB 900@900 + Titan orb look-a-like draait stressed op 48C (}:O) en idle op 27... dus die temperatuur is niet echt lekker...

• Badger
  • Laatst online: 01-09-2025
ik heb een TB 900@900 bij een Vcore van 1.775V en een omgevings temperatuur van 17-18 gr. Met een Alpha Pal met delta60hp cooling is de idle temp 26 gr das best lekker. Maar nu komt het mindere. Ga ik mijn koetje draaien dan gaat de temp snel richting 60 graden;(. Verder ben ik niet gegaan en heb mijn koe maar uitgezet. Er zit dus iets niet goed met het contact CPU/Cooler. Naar mijn id zijn de voetjes op de TB te hoog waardoor ik geen goed contact krijg. Er zit wel koelprut tussen die ik nog ga vervangen door artic silver. Weet iemand nog een adres waar ik een drupje kan halen? Een hele tube voor 50 piek is een beetje errug veel voor 1 processor:)

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Temp is zeker te hoog.

Ik zou die standaard kauwgum eraf halen, schoon maken en er (zo weinig mogelijk) pasta tussen smeren.. En even goed checken of de koeler goed contact met de proc maakt.

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 november 2000 12:57 schreef Jester het volgende:
Mijn TB 900@900 + Titan orb look-a-like draait stressed op 48C (}:O) en idle op 27... dus die temperatuur is niet echt lekker...
Altijd nog stukken beter dan die 70 gr waar ik nu met zit ;(

Verwijderd

Ik heb een AMD Thunderbird 1000@1000Mhz (moet hem nog gaan oveclocken)
mijn proccesor die word 65graden!!
ik denk dat die sensor idd niet goed zit want als ik mijn coolblok aanraak kan ik er bijna een eitje op bakken.

Verwijderd

check eens hoe het met je coolpasta zit, of gebruik coolpasta als je het nog niet doet;)

Verwijderd

Waar kan je die Coolpasta kopen???

Verwijderd

bij mij geeftie in een proggie ook 73 aan
in de bios echter maar 45

t rare is dat system temp wel zelfde is in proggie en bios

(proggie=sisoft sandra)

Verwijderd

Op maandag 27 november 2000 11:24 schreef t.e.n het volgende:

[..]
Spwire oid(weet niet meer maar het doosje stond dat hij voor socket A (462) was en tot athlon 1Ghz), de folie heb ik er inderdaad afgehaald, misschien dat ik toch maar zo'n ronde moet kopen...
koop alsjeblieft niet zo'n ronde spire, heb ik nl m'n core mee gemold zonder veel moeite... |:(

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor alle input.
Ik denk dat er gewoon een bug in het uitlezen zit (hoewel ik 1004D heb van de bios :( van de a7v) Vanmiddag maar even koelpast halen en dat kauwgompje weggooien..
Ik heb trouwens zon 4kante spire
Pagina: 1