Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] De Sjonniemod

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Mijn vriend en ik vonden het eens tijd dat we ook zijn kast maar eens gingen modden. Waarom Sjonniemod? werp een blik op de eigenaar B) .
Begin 2002 had ik zijn computer gebouwd, en hadden we gekozen voor een simpele en goedkope kast. Hier het orgineel:
Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/remcm/orgineel.jpg

Na het besluiten dat we een casemod gingen doen, hadden we onze ideeën op een rijtje gezet en later ook uitgevoerd:
- Een raam in de vorm van een vlek
- Een raampje in de voorkant
- Twee fans aan de zijkant
- Een fan aan de bovenkant
- De kast een blauwe paintjob geven
- Twee oranje stroken op de zijkant, die door de fans gaan
- Alle casefans oranje spuiten
- De binnenkant bekleden met traanplaat
- Een cablemesh uitvoeren
- Een blauwe CFFL plaatsen
- Een baybus maken

Een hele klus, maar we hadden er zin in, er hing alleen zoals altijd wel een prijskaartje aan, die ons toch wel een beetje verbaast.

De kosten

Dremel slijpschijfjes - € 9
Spuitbussen (4x) - € 13.60
CFFL + inverter - € 15.90
Fans (3x) - € 14.70
Schakelaars en pot-meters – € 9.60
Boutjes en moertjes (fans) - € 3.50
Fangrills + raamrubber - € 13
Rol zelfklevend traanplaat - € 10.20
Krimpkous - € 1.20

Totaal – € 90.70 (toch wel veel eigk ;) )

We hebben van alles ook pics geschoten, hier komen ze met de bijbehorende toelichting:

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/remcm/1.JPG
Dit is de vorm van de vlek, waarbij we al 1 keer met de dremel de vorm gezet hebben. Het dremelen duurde wel even, vooral omdat er veel scherpe bochtjes in zaten.

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/remcm/2.JPG
Hier is onze Sjonnie (de eigenaar van de kast), die nog even nagaat, of het allemaal wel klopt ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/remcm/3.JPG
Hier de twee blowholes, met de mountingholes eromheen, het past gelukkig :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/remcm/4.JPG
Hier ben ik bezig met het fermen :P van het bovenste gat, dat na meten een 6 cm fan moest worden. Denk niet dat ik slecht kan dremelen, ik kan namelijk niet aftekenen :X

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/remcm/5.JPG
Hier het dremelen van het gat dat voor moet komen, hiervoor komt natuurlijk ook nog het plastic front van de kast.

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/remcm/6.JPG
Hier Sjonnie (Remco heet hij btw), die het er ook maar eens op waagt.

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/remcm/7.JPG
Alle gaten zijn gedremeld, de kast kan nu gespoten worden :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/remcm/8.JPG
Even een dagje laten drogen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/remcm/9.JPG
24 uur verder gaan we afplakken, om de oranje stroken te kunnen spuiten.

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/remcm/10.JPG
Het wordt al wat indrukwekkender vinden we zelf. Ook hebben we de fans gespoten, die je dadelijk kan zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/remcm/11.JPG
Het raamrubber (is btw geen echt raamrubber) was toch nog wel een probleempje, maar gelukkig was er een verfföhn in de buurt, waarmee we het raamrubber in de juiste vorm konden buigen. Ook de hebben even de fangrills bij oc-shop gehaald, direct monteren natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/remcm/12.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/remcm/13.JPG
De dag daarop hebben we de cd-rom en baybusjes gespoten, en eentje gebruikt voor ons fanpanel. We hebben geprobeerd alles zo net mogelijk te monteren, met behulp van krimpkous en het samen binden met taaie rappies.
edit: oja, zal even de funkties beschrijven, van links naar rechts:
-7/12 volt van zijfan 1
-7/12 volt van zijfan 2
-alle fans aan/uit
-cffl aan/uit
-potmeter 6cm fan boven
-cpu fan

Hier volgen wat foto’s van het resultaat van 7 dagen modden;

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/remcm/14.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/remcm/15.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/remcm/16.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/remcm/17.JPG

Hier nog even de specificaties van het bakje:
MSI Kt7 turbo 2 (kt133a)
AMD Athlon 1600+ (palimo uit 2001) @ 2100+
Maxtor d740x 40gb (straaljager)
256 mb pc133
Gforce 2ti 64 mb

Temps (met 26 graden kamertemp):
CPU Idle: 27
CPU Stressed: 56
Case: 26 constant

Zelf zijn we wel tevrede met de mod, jullie ook ?

UPDATE

[ Voor 5% gewijzigd door Tutti-frutti op 14-07-2003 23:11 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

ziet er goed uit idd! :)
leuk te zien dat je van zo'n simpele kast nog zoiets mooi ogends kan maken. het duurt ff om het te maken, maar dan heb je ook wat... :)

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-11 13:35

Maartenvs

For Sale

ik vind em echt zeer netjes, kleurcombinatie vind zelf ook top maar dat is persoonlijk. Traanplaat is ook mooi tenminste geen overkill, alleen die draaiknoppen aan de baybus vind ik iets te groot.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

mag ik vragen wat er zo sjonnie is aan deze mod? ik vind hem wel goed gelukt :) alleen had ik die voorkant window niet gemaakt..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 22:04
Ik vind de kleuren combo top :P en de rest ook
Alleen dat raampie aan de voorkant hmmzzz....

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Leuke paintjob, lekkere zomerse kleur :)

Zelf zou ik hem niet blauw spuiten maar das ieder ze smaak :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Scotix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-11 07:43
Mooi gemaakt :) leuke vlek haha
en mooi afgewerkt

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50

M14

Sorry, maar ik vind het niet echt geweldig mooi. Kleurencombinatie vind ik zelf totaal nix. Ik zou zelf ook nooit zoiets in mn kamer willen zetten (maar goed, dit is persoonlijk :)).

Ik vind de mod verder ook niet echt origineel (ik weet dat dat heel moeilijk is, maar toch).

De afwerking van de window vind ik overigens wel goed.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
ReseTTim schreef op 14 July 2003 @ 00:39:
mag ik vragen wat er zo sjonnie is aan deze mod? ik vind hem wel goed gelukt :) alleen had ik die voorkant window niet gemaakt..
Moesten wat bedenken, maar slaat meer op mn vriend remco B) :

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/remcm/Sjonnie.JPG

4015Wp west (Dordrecht)

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 23:48
Het ziet er beter ui dan ik had verwacht na je openings tekst.... Nice m8!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
hijs mooi gelukt! het verbaast me nog steeds dat mensen zoiets leuks van een saaie kast kunnen maken :) keep up tha good work dudes!

Mn 3D printer blogje..

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

je moet geen bochten proberen temaken met je Dremel, je moet dik onder die afteken rand gaan zitten met die schijfjes en dan verder schuren met die bandjes :)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
FiXeL schreef op 14 July 2003 @ 00:57:
hijs mooi gelukt! het verbaast me nog steeds dat mensen zoiets leuks van een saaie kast kunnen maken :) keep up tha good work dudes!
thnx. maar toch, denk dat iedereen het wel kan, als je een beetje dremelervaring hebt, en goed kan spuiten :)

4015Wp west (Dordrecht)

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:47

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Heb verdorie net zo'n kast weggegeven aan iemand anders :D

Nouja, misschien kan hij er zoiets leuks van gaan maken dan ;)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Erg leuk!
Zelf had ik alleen die fans ook blauw gespoten, lijkt mij wat leuker staan.
Maargoed das mijn mening ;)

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

maar er zit dus geen raam in, of hebben jullie er plexiglas achter geplakt? verder erg netjes gedaan!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat heb je eigenlijk precies gebruikt voor raamrubber?
Je zegt dat het geen echt raamrubber is, maar wat is het dan wel?

Verder wel leuk gedaan.

* TERW_DAN heeft hier nog zo;n zelfde lelijke kast staan :X

Verwijderd

Oeh, ziet mijn oog Meccano schroefjes in de fangrille? B)
Vette mod! Kvind die strepen over het zijpaneel heen echt mooi. Lijkt goed bij het blauw :)

Verwijderd

Nette mod, maareh:
Spuitbussen (4x) - € 13.60 Waar?

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-10 23:09

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Lachuuu, ziet er toch leuk uit !!! Binnenkant nog een beetje ,kabeltjes wegwerken.

Atari 4 ff'r 😊

• Jozz
  • Laatst online: 28-11 14:55
Netjes gedaan. Ook dat raampje aan de voorkant vind ik wel origineel, dat zie je eigenlijk heel weinig. Heb je ook nog pics van de kast in het donker met ccfl aan?

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• --MeAngry--
  • Laatst online: 28-11 21:46

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ziet er lachuh uit! :) Ik had alleen die oranje strepen door laten lopen denk ik, maar verders errug mooi gedaan, vooral dat sidepanel window!

Tesla Model Y RWD (2024)

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

Ziet er leuk uit en een goede afwerking. Persoonlijk zou ik die oranje banen over de gehele kast door laten lopen, nu stoppen ze bij het zijpaneel.
Verder vind ik em netjes :)

offtopic:
laat ik nou ook net zo'n geweldige bril hebben :p

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Wat heb je eigenlijk precies gebruikt voor raamrubber?
Tis een ronde flexibele kabel, tis anders dan de kaft van electronische draden, te koop bij oc-shop, maar nog maar paar meter... volgens mij niet op de site te bestellen, maar het lijkt verdomd veel op dit:
http://www.oc-shop.nl >products > casemods > mod section
Alleen dan 6x goedkoper :)

Nette mod, maareh: Spuitbussen (4x) - € 13.60 Waar?
Merk: Colorworks, verkrijgbaar bij de meeste goedkope/kleine bouwmarktjes voor 3,40 per spuitbus. Nu moet ik wel zeggen, dat ik 3 spuitbussen blauw heb gebruikt (is 1 x verkeerd gegaan namelijk ;)) maar de blauwen niet allemaal even blauw zijn :( (wel zelfde productcode)

Heb je ook nog pics van de kast in het donker met ccfl aan?
die beloof ik je, ben nu niet daar, maar ik vraag het sjonnie wel :)

Persoonlijk zou ik die oranje banen over de gehele kast door laten lopen, nu stoppen ze bij het zijpaneel.
Von ik ook eigenlijk, maar na inelkaar zetten vonden we het toch iets te veel werk en risico, we vonden hem mooi genoeg zo :)

[ Voor 26% gewijzigd door Tutti-frutti op 14-07-2003 10:28 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 16:13

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Heel netjes weer eens wat anders als die Lian-Lis ;) :)
En een echte sjonnie heeft kettingen en armbanden en ringen iig erg kitsch :P ;)

Turn it off and on again.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bij de titel van dit topic had ik een beetje ander idee, maar ik moet zeggen dat de mod heel mooi gelukt is. Ik vind het windowtje echt schitterend, en die strepen op de zijkant van een kast zie je ook niet veel :)

Zo zie je maar weer wat je van een goedkope kast al niet kunt maken, stukke leuker modden als een Lian-Li of Coolermaster :)

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10 21:14
nu die prom eronder :)
je kan ook voor de grote stukken een deco gebruiken hoor, scheelt weer dremel schijfjes.
zelf gebruik ik enkel de deco nog (wel een kwaliteits ding nemen )

Verwijderd

Leuk gedaan. Ik zou echter de fan-guards van binnenuit vastmaken zoals het hoort, ziet er veel beter uit. Veel CM'ers doen dit echter precies "verkeerd", vraag me niet waarom :? .

• NexuZ
  • Laatst online: 11-08 18:58
Ziet er wel leuk uit alleen ik had die strepen dan een stukje door laten lopen zodat je niet alleen die zijplaat bedekt met een oranje streep maar de hele zijkant.

• megaleo
  • Laatst online: 28-11 16:35

megaleo

Special member

Best wel een leuk ding. :Y) Grappig windowtje. Best wel orgineel vind ik. Weer eens wat anders als een vierkant of een cirkel.
Zelfs blauwe krimpkous gebruikt! :P

Verwijderd

Het was mooier geweest als die vlek buiten de strepen was gevallen, maar dan heb je weer zo'n window op een rare plek. Die strepen had ik trouwens wel door laten lopen, het liefst over de hele kast/voorkant. Het lijkt nu alsof het zijpaneel een apart leven leidt als casemod en niet bij de rest hoort.
Maar wel een mooie windowvorm, hoewel dat ding in de voorkant niet helemaal mijn ding is.

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 11:41

RetepV

ALLES valt te repareren

Het is op die foto's niet zo goed te zien, maar volgens mij is die laklaag niet zo netjes, is het wel? Heb je die in één keer gespoten? Da's best wel zonde. Lakken moet je in meerdere lagen doen. Bij elke laag eerst wachten tot hij droog is, dan met suprfijn schuurpapier de laag glad schuren en dan weer een nieuwe laag erop. 4 lagen en het dekt allemaal perfekt (geen kleurverschillen meer te zien) en door het schuren is het toch glad.

Als je het helemaal goed wil doen zet je 6 lagen, schuur je daarna de kast tot hij helemaal glad is en ga je de laklaag polijsten (met een doek en polijstmiddel, desnoods machinaal, maar dat gaat meestal te snel). Dan ziet het er al heel snel professioneel gespoten uit :). Als je het goed polijst wordt het net zo glad als een auto en kun je jezelf er in spiegelen :*).

Macbook Pro

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 14:39
wat is het eigenlijk voor een kast en wat kost die ? :X

Verwijderd

ziet er strak uit tutti :) je had ut me al verteld dat je un case ging modden van un vriend ging modden, maar het ziet er wel strak uit...btw wat zit er achter dat window in de voorkant?

offtopic:
Wrom was je eigelijk niet naar overdose gekomen :?
Ennuh, die remco..heeft die niet ook toevallig in de cs-clan "cocaine" gezeten...en zo ja wat was zun nick ook alweer, co-cl was ie toch?

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
RetepV schreef op 14 July 2003 @ 13:13:
Het is op die foto's niet zo goed te zien, maar volgens mij is die laklaag niet zo netjes, is het wel? Heb je die in één keer gespoten? Da's best wel zonde. Lakken moet je in meerdere lagen doen. Bij elke laag eerst wachten tot hij droog is, dan met suprfijn schuurpapier de laag glad schuren en dan weer een nieuwe laag erop. 4 lagen en het dekt allemaal perfekt (geen kleurverschillen meer te zien) en door het schuren is het toch glad.

Als je het helemaal goed wil doen zet je 6 lagen, schuur je daarna de kast tot hij helemaal glad is en ga je de laklaag polijsten (met een doek en polijstmiddel, desnoods machinaal, maar dat gaat meestal te snel). Dan ziet het er al heel snel professioneel gespoten uit :). Als je het goed polijst wordt het net zo glad als een auto en kun je jezelf er in spiegelen :*).
nou, hij is wel goed gespoten, en 6 lagen, tussen elke laag 10 minuten gewacht. De kleurverschillen tussen onderdelen van de kast komen door de spuitbussen, zie een vorige reply.
Mauritzzz schreef op 14 July 2003 @ 13:19:
Toen was hij iets van 30 euro ;)... type, een oemetje, zie hem niet meer staan bij 1to0, maand geleden nog wel.
Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 13:34:
ziet er strak uit tutti :) je had ut me al verteld dat je un case ging modden van un vriend ging modden, maar het ziet er wel strak uit...btw wat zit er achter dat window in de voorkant?
komt nog een raampje achter, maar we zitten eigk te twijfelen..... we kunnen ook gewoon een oranje vlak erachter doen, waar je niet door kan kijken.

[ Voor 65% gewijzigd door Tutti-frutti op 14-07-2003 13:41 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 13:34:

offtopic:
Ennuh, die remco..heeft die niet ook toevallig in de cs-clan "cocaine" gezeten...en zo ja wat was zun nick ook alweer, co-cl was ie toch?
Jij speelt ook nooit CS meer trouwens, beetje jammer...

ontopic:
Mooie kast, die strepen door laten lopen zou wel mooi zijn. Ik vind die window in de voorkant wel orgineel, heb ik nog niet gezien :) en ziet er mooi uit.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

[quote]pierre-oord schreef op 14 juli 2003 @ 13:52:
[...]

Jij speelt ook nooit CS meer trouwens, beetje jammer...

offtopic:
jah sorry, heb het nu ff druk met me casemod...maar ik ga weer cs-en..(heb nu eigelijk wel zin in war :)) regel war en houd plaatsje voor mij vrij :*)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

Verwijderd schreef op 14 juli 2003 @ 13:34:

offtopic:
offtopic:
gg cocaine, naabs kunnen er niet tegen als je de boel een paar dagen achter elkaar op hun server 0wnt. Blaten over cheats, demo's beschikbaar en nog zeiken. GG

Ziet er zeker mooi uit. Wat voor maat heb je genomen voor die 80mm blowholes? (ik neem altijd 5 mm kleiner dan de fan maat, dan komt het het mooiste uit bij mij).

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-11 08:13

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

Die fans heb je in het oranje gespoten. Maakt dat niet verschrikkelijk veel herrie omdat ze een ietsje uit balans geraken (meer verf aan de ene kant bvb...) ?

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

• Mauritzzz
Tutti-frutti schreef op 14 July 2003 @ 13:38:
[...]
Toen was hij iets van 30 euro ;)... type, een oemetje, zie hem niet meer staan bij 1to0, maand geleden nog wel.
eh... welk merk

• Kawaii
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 10:51:
Leuk gedaan. Ik zou echter de fan-guards van binnenuit vastmaken zoals het hoort, ziet er veel beter uit. Veel CM'ers doen dit echter precies "verkeerd", vraag me niet waarom :? .
Wie zegt dat fanguards aan de buitenkant vast maken fout is :-?
Als je een fanguard mooier aan de buitenkant vind dan als een fanguard aan de binnenkant waarom zou je die fanguard dan niet aan de buitenkant vastmaken, casemodden is er voor om je case mooier te maken :)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
een oem B)

EDIT: Wat betekend de term "OEM" (de afkorting)

[ Voor 29% gewijzigd door Tutti-frutti op 14-07-2003 18:18 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

jammer dat je die fan bladen neit blauw had gedaan

• Mauritzzz
ow is dat een merk? 8)7
weer wat geleerd :*)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
ok, we gaan nu toch maar bijmodden. Nu hebben we zelf het volgende in gedachte, de stroken doortrekken en aan de andere kant een bocht maken;

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/remcm/nieuw.GIF

Iemand betere ideeën ?

[ Voor 16% gewijzigd door Tutti-frutti op 14-07-2003 23:08 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• My-life
  • Laatst online: 08:29
Mooie gedaan. Ook heel gaaf dat windowtje voorin, alleen wat zie je erdoor :X.
Gelijk een baybus erbij = ook mooi.
Verder vind ik die fan op de bovenkant een beetje zielig. Zo'n klein eenzaam fannetje in zo'n groot open blauw vlak. :+

Voor de kleuren zou ik ook niet gaan. Best leuk (en Sjonnie :9), maar niet op mijn kamer.

[ Voor 3% gewijzigd door My-life op 15-07-2003 00:25 ]

• Daklem
  • Laatst online: 13-11 12:34

Daklem

Audio Nerd

Tutti-frutti schreef op 14 July 2003 @ 23:04:
ok, we gaan nu toch maar bijmodden. Nu hebben we zelf het volgende in gedachte, de stroken doortrekken en aan de andere kant een bocht maken;

[afbeelding]

Iemand betere ideeën ?
persoonlijk zou ik het niet doen.. ik denk dat hij dan te druk wordt! nu ziet hij er mooi uit... ik zou hem zo laten en tevreden zijn :)

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 14 July 2003 @ 23:04:

[afbeelding]

Iemand betere ideeën ?
Ik zou de beide zijkanten gelijk aan elkaar maken ipv die ronde boog.

Ik vind de kleuren combinatie zeer leuk bedacht! Ziet er mooi uit!

Verwijderd

Coole mod, ik zou als ik jou was de aan en uit knop nog even oranje maken.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 14:40:
Coole mod, ik zou als ik jou was de aan en uit knop nog even oranje maken.
Tis niet goed te zien, maar die is heeeel licht blauw, oranje stond niet mooi namelijk. Tis ongeveer deze kleur:
Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/remcm/kleur.bmp

4015Wp west (Dordrecht)

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Verkoop je deze kasten ook?? Damn wat mooi! En mooie koeling erin :D
Hoeveel zou je er voor vragen?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
XLerator schreef op 15 July 2003 @ 15:32:
Verkoop je deze kasten ook?? Damn wat mooi! En mooie koeling erin :D
Hoeveel zou je er voor vragen?
Haha, grappig, maar verkopen we niet, en voor zo'n kastje tel je ook niet €90+ neer lijkt me ;), want dat kost de mod.

4015Wp west (Dordrecht)

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Jammer hoor :) Vond `m wel heel mooi. Maar 90 euro is wel te doen hoor. Maar erg goed gedaan zeg!

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• IkBenAlles
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Maak die aan/uit reset etc. knopjes aan de voorkant van je pc ook oranje, dan oogt het compleet. (niet dat ik de mod nu niet mooi vind hoor, erg mooi en creatief gedaan)

Samen staan we sterk!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Hebben we al aan gedacht, maar vinden we niet mooi, en 2, er is maar 1 resetknop, die spuitbar is, de andere (de hdd en powerled) wordt moeilijk spuiten, kan eigk alleen maar fout gaan :)

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Mooie mod, die vlek is wel origineel en leuk, de rest is ook beest, de kleuren vind ik maar niks, maar tis ieder z'n smaak he

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Mag ik het zeggen? (tis een sinasappel :P ) hij is een beetje korrelig gespoten.. jammer.. maar het ontwerp is wel zeeer cool..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• kazz1980
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

netjes!

Ziet er top uit! goede afwerking!!

Is het plexiglas nu ook in vorm gezaagd? of zit dat gewoon achter de gaten bevestigd?

60 mm -fannetje bovenop is wel een beetje zielig.... Ik heb 2 60 mm-fans bovenop mijn kast en dat is eigenlijk nog geeneens voldoende....

[ Voor 35% gewijzigd door kazz1980 op 16-07-2003 09:27 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Looki schreef op 15 juli 2003 @ 23:31:
Mag ik het zeggen? (tis een sinasappel :P ) hij is een beetje korrelig gespoten.. jammer.. maar het ontwerp is wel zeeer cool..
Hmm.... wat bedoel je met korrelig, ben namelijk bang dat het gewoon door de jpeg kwaliteit komt.

4015Wp west (Dordrecht)

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Met wat voor machiene kan je nou in je kast gaten maken?
Je noemde alleen van die slijpsteentjes, maar op wat voor machiene zet je ze dan?
Kan dat alleen op zo`n Dremel machiene? Is die dan ook te huur? Want om die nou voor 1 keer te kopen... of kan het ook op een boormachien?

[ Voor 34% gewijzigd door Guillome op 16-07-2003 13:12 ]

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
XLerator schreef op 16 juli 2003 @ 13:00:
Met wat voor machiene kan je nou in je kast gaten maken?
Je noemde alleen van die slijpsteentjes, maar op wat voor machiene zet je ze dan?
Kan dat alleen op zo`n Dremel machiene? Is die dan ook te huur? Want om die nou voor 1 keer te kopen... of kan het ook op een boormachien?
multitool, daarmee kan je schuren slijpen etc. Dremel is daar het orgineel van, maar daar zijn kloons van, khad hem voor 25 euro bij gamma.. zo duur ist dus niet , en superhandig.

4015Wp west (Dordrecht)

• Mithrandir
  • Laatst online: 27-11 23:09
erg coole mod :)

Liev liev :) Mooie kleurstelling ook dat blauw/oranje :)

Verbouwing

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11 16:32
Mauritzzz schreef op 14 July 2003 @ 13:19:
Deze kast hebben 'wij' ook verkocht,

t is een B3 kast.

Ff gegoogled:

http://www.hodcomputers.nl/web/nl/dept_41.html

Onderaan de site

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik weet dat deze oud is maar ik heb echt even een vraagje :)

Ik heb ook een casemod gedaan die hier opzich wel wat weg van heeft :)
Maar kan je eens laten zien of vertellen hoe je het plexiglas vast hebt gemaakt?
Ik weet niet echt hoe dat moet.

En dat blauwe spul bij die schakelaartjes, hoe en wat is dat?

• danslo
  • Laatst online: 28-11 15:44
XLerator schreef op 26 October 2003 @ 14:52:
Ik weet dat deze oud is maar ik heb echt even een vraagje :)

Ik heb ook een casemod gedaan die hier opzich wel wat weg van heeft :)
Maar kan je eens laten zien of vertellen hoe je het plexiglas vast hebt gemaakt?
Ik weet niet echt hoe dat moet.

En dat blauwe spul bij die schakelaartjes, hoe en wat is dat?
Plexiglas maak je vast met een siliconenkitje ;)

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Is daar ook ergens een goede tutorial of how to over?
Ik kan op google nix vinden en het is m`n eerste keer :) Dus dat moet effe niet mis gaan.

• PilatuS
  • Niet online
je kan ook gewoon dubbelzijdig tape gebruiken, is een stuk makkelijker

• danslo
  • Laatst online: 28-11 15:44
XLerator schreef op 26 October 2003 @ 15:09:
Is daar ook ergens een goede tutorial of how to over?
Ik kan op google nix vinden en het is m`n eerste keer :) Dus dat moet effe niet mis gaan.
gewoon je casedeurtje uitzagen, plexi zagen, siliconenkit (transparant) langs de randjes smeren, meer naar binnen en een klein laagje niet te veel, en dan gewoon "plakken" he :P

Verwijderd

Of je leest ff de FAQ, staat alles in. Dat blauwe spul is krimpkous, om de aansluitingen te isoleren om kortsluiting te voorkomen.. :)

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Die Faq heb ik al heel vaak doorgelezen hoor :)
Maar daar staat nix over een custom window in :)

Verwijderd

CME Faq: Window

Een casewindow kan je op vele manieren vastzetten: raamrubbers, lijmen, kitten, schroeven, popnagelen etc...

GoT-search: window guide @ CME

[google=casemod window guide]
http://www6.tomshardware.com/howto/20020724/pc_case-10.html
http://www.casemodworld.c...es&rop=showcontent2&id=11
http://www.adrenaddict.net/version002/window.php
http://www.rbmods.com/Guides/winkit.php
http://www.rbmods.com/Guides/winkit2.php

Maar om daar nu een oud topic voor te kicken :?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 00:17 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.