Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verwijderd
Ik heb al gepatcht. Het is een gameport-gamepad trouwens, en wel een Gravis Gamepad Pro.
Ik heb exact hetzelfde probleem. En ik heb het ook wel van anderen gehoord, die ook een gameport Gamepad hebben. Gelukkig heb ik nu mijn Logitech Dual Action binnen (usb) en is het probleem voor mij verholpen. Nu nog wachten tot PES komt en Fifa kan weer van de harde schijf afVerwijderd schreef op 13 november 2003 @ 22:32:
Maarre, werkt jullie gamepad allemaal goed? Zoals ik op de vorige pagina al zei, bij mij gaat het spel na een paar minuten ineens naar het menu, en 'ziet' het spel de gamepad niet meer.
Ik heb al gepatcht. Het is een gameport-gamepad trouwens, en wel een Gravis Gamepad Pro.
uhm...
Verwijderd
Ongelofelijk nog steeds.........
Ik heb volgens mij NIEMAND echt POSITIEF horen praten over de nieuwste Fifa.
TRIEST EAsports!!!!

Ik vindt het cker geen slechte game....
Sommige dingen kloppen niet, maar dat is niet zo erg (lees: jammer)
Het enige jammere vindt ik de keepers (deze zijn slecht!)
[ Voor 73% gewijzigd door JSchut op 14-11-2003 15:46 ]
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Waar het mij en ik denk vele andere om gaat is dat het spel te eentonig aan het worden is.JSchut schreef op 14 november 2003 @ 15:45:
Ik ben opzich wel tevreden hoor!
Een vriend heeft FIFA 2004 ook en hij vindt het spel heel mooi om de filmpjes.. Maar om daar nou €50 voor te dokken vindt ik een beetje te gortig. Over 4 weken ken je ze allemaal.
De gameplay is een beetje van hetzelfde. Als je kijkt naar de andere EA Sports series (NHL, NFL, NBA) deze maken ieder jaar weer vooruitgang, mjin mening. Maar FIFA is sinds 2000 van hetzelfde.
Als ik FIFA ga spelen zal het zijn omdat ik ze allemaal heb gespeeld, maar daar blijft het dan bij....
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Verwijderd
Verwijderd
Ik had hetzelfde probleem, ik heb n hele hoop lopen klooien aan alles wat maar in te stellen valt en niks werkte. Toen heb ik windows opnieuw geinstalleerd en toen deed ie t wel goed.Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 14:32:
heb nog steeds hetzelfde probleem dat het spel crashed to desktop nadat ik een wedstrijd gespeelt heb
Wat je ook kunt doen is de PES3 demo downloaden is veel makkelijker / leuker.
Verwijderd
Ik ben nu bezig met mijn eerste cariere van chelsie in 2004, ik ben het nu al zat. deze game is een beetje eentonig, ik ben altijd maar aan het aanvallen en de tegenpartij is op de counter aan het spelen.
Wat het slechtst aan deze game is, is dat het spel door de computer wordt gemannipuleerd. Passes worden niet geschoten waar je naar richt maar de computer kiest zelf een richting, spelers lopen expres naar tegenspelers toe zodat ze getackeld kunnen worden en spelers pakken de bal niet als er tussen twee tegenspelers wordt gepaast (ik bedoel als je er dan tussenin staat). Het is ook jammer dat je geen duels kan winnen van tegenspelers.
Wat er wel verbeterd is t.o.v. 2003 is het koppen. Ook zijn de standaard situaties zoals vrijetappen en hoekschoppen erop vooruit gegaan. bij 2003 zaten al mijn corners en de vrijetrappen 50%.
De gameplay van dit spel is echt slecht. Ik speel nu op semi-pro en als je het niveau van het spel veranderd veranderd meestal ook de gameplay. Zijn er hier mensen die het spel mooier zijn gaan vinden naarmate ze een hoger niveau zijn gaan voetballen? Ik speel nu altijd met de opstelling 4-4-2 aanvallend, misschien dat hierdoor de tegenpartij zo gaat verdedigen. Welke opstelling gebruiken jullie eigenlijk?
Ik ga zeker nog door met fifa 2004 totdat ik wereldklasse beheers, maar 25 seizoenen zit er denk ik niet in.
Heb wel een probleempje => zou graag de sticks van men FireStorm Dual Analog 3 gamepad kunnen gebruiken om de Freestyle dribbels te doen want dit lukt dus niet. Op playstation kan je dit gewoon door de rechterstick te gebruiken maar op pc lukt dit me niet.
Weet iemand een oplossing hiervoor?
Met mijn logitech dual action doe je het ook gewoon met de rechterstick. Ik denk dat het komt, omdat de Thrustmaster gamepads niet officieel worden ondersteund door fifa. Fifa ondersteund maar 2 gamepads officieel, dat zijn de microsoft sidewinder en de logitech dual action.Zotn_Dré schreef op 17 november 2003 @ 11:59:
Heb nu ook Fifa 2004 en vindt em vet...
Heb wel een probleempje => zou graag de sticks van men FireStorm Dual Analog 3 gamepad kunnen gebruiken om de Freestyle dribbels te doen want dit lukt dus niet. Op playstation kan je dit gewoon door de rechterstick te gebruiken maar op pc lukt dit me niet.
uhm...
Heb et kunnen oplossen. Nu kan ik rechterstick ook gebruiken:Zotn_Dré schreef op 17 november 2003 @ 11:59:
Heb nu ook Fifa 2004 en vindt em vet...
zie deze link: http://www.fifabenelux.com/commentaar.php?aid=953&taal=1
Verwijderd
Kan je bij vrije trappen ook de cursor op de bal naar boven/beneden verplaatsen? Bij mijn PS2 controller op PC kan ik alleen links/rechts effect geven.Zotn_Dré schreef op 17 november 2003 @ 13:19:
[...]
Heb et kunnen oplossen. Nu kan ik rechterstick ook gebruiken:
zie deze link: http://www.fifabenelux.com/commentaar.php?aid=953&taal=1
jup, ik kan de cursor ook naar onder verplaatsen => om de bal meer op te scheppenVerwijderd schreef op 17 november 2003 @ 14:58:
[...]
Kan je bij vrije trappen ook de cursor op de bal naar boven/beneden verplaatsen? Bij mijn PS2 controller op PC kan ik alleen links/rechts effect geven.
Ik speel nu op Pro, en heb veel spannende wedstrijden. Wat een aanrader is, is om in de Engelse competitie te spelen. Ik heb het gevoel dat heel de Nederlandse competitie niet zorgvuldig is uitgewerkt, en zeker niet nauwkeurig. Slordig, maar om echt van het spel te genieten moet je maar eens in de Engelse premiership spelen.
Met hulp van de settingsfactory de gamespeed wat hoger zetten is ook een aanrader, trouwens.
Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs
leoaq.fm // Jeune Loop
Ik speel overigens met PSV
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Verwijderd
Echt opvallend dat NL ploegen ALTIJD bij elkaar zitten (of niet?). Ik speel met Real en zit altijd bij andere Spaanse ploegen, raar dat ze dat zo gedaan hebben...JSchut schreef op 18 november 2003 @ 11:31:
ik zit metde CL in groep A met Galatasery (hoe je het ook schrijft), Fc Zwolle en NAC Breda. Zie ik net dat Fc Zwolle van Galatasery heeft gewonnen
Ik speel overigens met PSV
ook de tabelen van de stand en topscoorders vind ik erg onoverzichtelijk
- 2e jaar competitie eindigen de topteams onderin
- CL zit je met allemaal clubs uit je eigen land in de poule
- Stand van de competitie wordt standaard weergegeven zonder punten, pas na opzij scrollen zie je pas de punten
Nee, al met al is deze Fifa een gemiste kans en speel ik iig tot euro 2004 PES 3. Erg zonde, want Fifa 2004 had met zijn carriere modus en echte + meer clubs en spelers veel meer potentie.
uhm...
Je loopt ongeveer op de helft van de helft van de tegenstander zoals je kunt zien op het onderstaande plaatje:

Je schiet dan zoals je kunt zien op het goal met een bepaalde kracht (moet je zelf maar wat proberen) en je scoort dan gegarandeerd.
Ik heb dit op de XBox versie gedaan en het werkt ook bij FIFA 2003.
Veel plezier met de minimale 10-0 winst
Nou ik heb het geprobeerd op de PC versie maar geen een goal gaat er in.. de keeper pakt um gewoon mooi uit de kruising..BonzO schreef op 21 november 2003 @ 22:46:
Ik heb een fout ontdekt in de game, het gaat alsvolgt:
Je loopt ongeveer op de helft van de helft van de tegenstander zoals je kunt zien op het onderstaande plaatje:
[afbeelding]
Je schiet dan zoals je kunt zien op het goal met een bepaalde kracht (moet je zelf maar wat proberen) en je scoort dan gegarandeerd.
Veel plezier met de minimale 10-0 winst![]()
ja ik weet het. op deze manier heb ik al driehonderduizend doelpunten gemaakt. In demo ontdekte ik het al. T'is gewoon niet leuk meer.BonzO schreef op 21 november 2003 @ 22:46:
Ik heb een fout ontdekt in de game, het gaat alsvolgt:
[afbeelding]
Veel plezier met de minimale 10-0 winst![]()
Elk jaar komt er een nieuwe versie waar je naar uitkijkt, je speelt een week en de nieuwe features blijken best leuk maar dan komt het besef dat de dingen waar je je vorig jaar aan ergerde nogsteeds inzitten, en sommige zijn wel opgelost maar vervangen door andere, nieuwe punten van ergernis. Na 2 weken wil je het eigenlijk al niet meer spelen en is het wachten op de versie van het volgende jaar.
Idd echt een jammerlijk gemiste kans want de career mode is in de basis een hele mooie feature maar als je dan zoveel wedstrijden moet spelen moet de gameplay wel goed en uitgebalanceerd zijn wil het niet saai worden.
Als ik bv. als Arsenal thuis speel is het mij te donker allemaal.
Verwijderd
Ik heb exact hetzelfde probleem. Heb al een topic over gestart. Ik heb namelijk een Sidewinder Gamepad en bij mij gaat ie ook ineens naar het menu e.d. Heb jij al ondertussen een oplossing hiervoor gevonden??Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 22:32:
Maarre, werkt jullie gamepad allemaal goed? Zoals ik op de vorige pagina al zei, bij mij gaat het spel na een paar minuten ineens naar het menu, en 'ziet' het spel de gamepad niet meer.
Verwijderd
ik speel nu met ajax het 2e seizoen in de carrieremode. In de tweede helft van elke willekeurige westrijd, komt m.n keeper als een kamikaze uit z'n doel rennen om willekeurig tegenstanders te tackelen. Weet iemand waar dit aan licht?
btw, pes 3 zuigt, de demo is gewwon een directe poort van de ps2 versie. In de menu's staan dingen als " druk op vierkantje om door te gaan' en zo
bullshit; domme flame! PES mag dan wel niet 'af' zijn, heb je gelijk in, het gaat om details. Heb eerst Fifa gespeeld, maar de moeilijkheidsgraad van PES is toch ff hoger. In het begin irritant en verlies je vaak, maar voor een wat langere gameplay niet verkeerd! Fifa is direct speelbaar maar ik prefereer PES op zijn realisme en moeilijkheidsgraad (ieder zijn/haar voorkeur). Een spel afzeiken op een paar kruisjes en knopjes is flauw. Noem mij een spel zonder bugsVerwijderd schreef op 14 december 2003 @ 00:29:
btw, pes 3 zuigt, de demo is gewwon een directe poort van de ps2 versie. In de menu's staan dingen als " druk op vierkantje om door te gaan' en zo
It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!
of heeft er iemand een link naar de demo voor me ?
Daar is ander topic over met veel infoGipsy King schreef op 14 december 2003 @ 10:52:
ik heb pes 3 nog nooit gezien of gespeeld , is dat al reeds te koop ?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/800140
het is al een tijdje te koop en de downloadlink staat in het PES-topic
[ Voor 10% gewijzigd door Il Ljama op 14-12-2003 11:33 ]
It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!
ik was superfifa verslaafd al jaren heb elke versie gespeeld.Gipsy King schreef op 14 december 2003 @ 10:52:
ik heb pes 3 nog nooit gezien of gespeeld , is dat al reeds te koop ?
toen maar eens pes3 gespeeld.
de demo was wennen.
toen de dvd versie, het is gewoon een beleving een genot.
elke wedstrijd is ook echt anders, toppie
is dat mogelijk ?>
Verwijderd
sorry, was idd een domme flame, maar dat was gewoon m'n eerste reactie toen ik de demo speelde. Het spel ziet er als een goedkope poort uit, maar de gameplay kan best goed zijn.Il Ljama schreef op 14 december 2003 @ 10:35:
[...]
bullshit; domme flame! PES mag dan wel niet 'af' zijn, heb je gelijk in, het gaat om details. Heb eerst Fifa gespeeld, maar de moeilijkheidsgraad van PES is toch ff hoger. In het begin irritant en verlies je vaak, maar voor een wat langere gameplay niet verkeerd! Fifa is direct speelbaar maar ik prefereer PES op zijn realisme en moeilijkheidsgraad (ieder zijn/haar voorkeur). Een spel afzeiken op een paar kruisjes en knopjes is flauw. Noem mij een spel zonder bugs
Verwijderd
Daarom heb ik het spel maar niet gekocht...of is dit niet het geval bij het spel zelf?
En kun je de speelsnelheid aanpassen bij PES 3? Want ik vond de demo zo ontiegelijk sloom gaan..
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 16:21 ]
jouw post hoort in het PES-topic lijkt me. Zie voor de link een paar posts hierboven. Denk wat je probleem betreft dat het aan de instellingen van je gamepad ligt of snelheid van je systeem. Bij mij draaittie prima (zie specs). In de demo zitten wel een zooitje bugs die in de 'echte' weg zijn. In het PES-topic staat genoeg infoVerwijderd schreef op 14 december 2003 @ 15:44:
Ik heb de demo van PES 3 gedownload en ik heb het een paar keer gespeeld maar het spel reageerde heel sloom op de knoppen. Ik speelde trouwens wel met een Gamepad.
Daarom heb ik het spel maar niet gekocht...of is dit niet het geval bij het spel zelf?
En kun je de speelsnelheid aanpassen bij PES 3? Want ik vond de demo zo ontiegelijk sloom gaan..
Tuurlijk, kan je best begrijpen hoor! Het zijn nogal domme niet uitgewerkte details die m.n. de PES-demo af en toe irritant maken en zeker als een goedkope poort doen overkomen. Moet je even doorheen prikkenVerwijderd schreef op 14 december 2003 @ 15:23:
[...]
sorry, was idd een domme flame, maar dat was gewoon m'n eerste reactie toen ik de demo speelde. Het spel ziet er als een goedkope poort uit, maar de gameplay kan best goed zijn.
Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 00:29:
ik speel nu met ajax het 2e seizoen in de carrieremode. In de tweede helft van elke willekeurige westrijd, komt m.n keeper als een kamikaze uit z'n doel rennen om willekeurig tegenstanders te tackelen. Weet iemand waar dit aan licht?
Verwijderd
Verwijderd
Stelletje mongolen daar bij EA ik stap over naar PES3
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 23:26 ]
Ik heb fifa nooit slecht gevonden alleen is pes zoveel beter.
Moet je echter wel voor het spelletje gaan en niet voor de licenties.
Daarnaast is smaak natuurlijk ook een issue.
Het kost je wat tijd maar dat betaald zich terug..echt!
Voor beide spellen is een markt, ik ben alleen een stuk meer PES-minded geworden sinds ik dat demo heb gespeeld en nu inmiddels uren [meer weken] heb geivesteerd in PES, met vreugde.
Sorry EA, mischien fifa 2005.
Only fools are enslaved by time and space.
Verwijderd
Wat is er zo moeilijk aan PES3 dan??
Echter trekt mijn pc PES3 niet, anders had ik m allang al gekocht. Ik heb een pIII 866Mhz met 576 mb SDRam en een Hercules 8500le 64mb. Echter de demo liep al in slowmotion en spelers reageerde pas na 3 seconde op de ingedrukte toetsen. Vanwege dit ga ik niet 45 euro "vergokken" met het idee dat het dus niet kan gaan werken.....ZAMoRANo schreef op 22 november 2003 @ 21:25:
Eigenlijk is het toch best triest dat zoveel mensen FIFA2004 nog kopen nu er eindelijk een alternatief is. Ik bedoel als je ziet dat zoveel fouten er gewoon jaar na jaar inzitten (teams van het zelfde land in dezelfde CL-poule, gegarandeerd scoren vanaf bepaalde posities, enz...) dan kun je wel elk jaar blijven kopen maar je gaat je ook blijven ergeren. Ik vind het echt je geld in een bodemloze put gooien.
...
Verders is PES much better dan Fifa, maar dat is eigenlijk altijd al zo geweest, alleen al vanwege de gameplay....
wijze woorden
Microsoft sidewinder gamepad. Koop je een degelijk veel gekocht prodruct denk je zal wel ondersteund worden krijg je dit.
Verwijderd
Verwijderd
En de gameplay is ook leuker geworden, het is wel even wennen maar als je er eenmaal aan gewent bent speel het wel mooi en goed
Hier en daar zitten er nog een aantal foutjes in, bijvoorbeeld als je een penalty neemt wordt er door de commentatoren gezegd: 'nice one, all over the wall' .. of iets dergelijks
Verwijderd
Jammer van die foutjes maar er zitten ook wel goeie dingen in..... zoals : Off the ball control
En wat ik wel een hele verbetering vind, zijn de keepers....
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 18:41 ]
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 19:17 ]
Verwijderd
jaVerwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 19:17:
kan je fifa eigenlijk over lan of internet spelen? (die van de pc)
Ik vind Fifa 2003 echt tig maal beter speelbaar...
Snellere en directere gameplay, beter overzicht...
wie vindt dit nog meer??
[ Voor 19% gewijzigd door Mooody op 12-03-2004 12:05 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Speelt zwaar irritant fifa 2004 geef mij maar gewoon fifa 2003 in de fifa reeks
Spelers lopen niet naar de bal toe als je naar ze passt

Draaien of actie maken gaat lomp traag

Pasen gaat ook niet altijd even relax, naar andere richting als je wilt
Eeuuhhh de keeper die nooit gestrekt gaat en alle balen doorlaat gaat

Verwijderd
IkMooooody schreef op 12 maart 2004 @ 12:04:
ok, nu ik ff
Ik vind Fifa 2003 echt tig maal beter speelbaar...
Snellere en directere gameplay, beter overzicht...
wie vindt dit nog meer??
Ik ook. Wie niet onderhand? Alleen de die-hard Fifa fans waarschijnlijk.Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 11:54:
[...]
IkIk ben over naar PES3, wat een hemels spel is dat!
Dat er hier in het PES3 topic vaker gepost wordt dan in het FIFA2004 topic zegt genoeg.
EA mag serieus aan de bak met Euro 2004 willen ze mensen er van af houden om PES3/WE7:i te blijven spelen.
Verwijderd
PES loopt mijlenver voor qua realisme, graphics en gameplay.
Verwijderd
PSN: DutchTrickle PVoutput
kaat17 schreef op 26 maart 2004 @ 19:32:
klopt het dat je niet meer wereldtoernooien kan spelen en gewoon alleen een tournooi om de champions league
Verwijderd
Hoe kan je wanneer je in het scherm van de volgende wedstrijd zit ( in carriere modus dus) naar het scherm gaan om transfers en dergelijke te regelen ( alles met prestige punten dus) ? Dit scherm kwam namelijk automatisch na iedere wedstrijd maar nu niet meer... nogal irritant bijgevolg.
En nog een nadere vraag : hoe trap je die vrije trappen? Die balk onderaan , hoe weet je wanneer je moet afdrukken? of is er een bug bij mij; zag namelijk op de site van ea dat er daareen aantal meter ( afstand ) wordt weergegeven ( search gebruikt dus
thx
Verwijderd
de gameplay is in "grote" lijnen elk jaar hetzelfde.
ze moeten bij EA eens leren dat de bal afhankelijk is van iedereen op het veld en niet alleen van jou.
Ook de motion capturing laat te wensen over. Zeer spijtig want ze hebben er het geld en de middelen voor om pes op dat gebied te evenaren!
laten ze bij EA maar eens van nul beginnen, ze hebben de licensies, dat ze er eens iets mee doen!
zeer spijtig, ik was vroeger nogtans verslaafd aan fifa('97 - '03) tot ik pes2 in de winkelrekken zag liggen.
Verwijderd
mm, het eerste probleem is bij deze opgelost ( laatste patchVerwijderd schreef op 15 april 2004 @ 12:18:
even een kickje , heb namelijk een vraag :
Hoe kan je wanneer je in het scherm van de volgende wedstrijd zit ( in carriere modus dus) naar het scherm gaan om transfers en dergelijke te regelen ( alles met prestige punten dus) ? Dit scherm kwam namelijk automatisch na iedere wedstrijd maar nu niet meer... nogal irritant bijgevolg.
En nog een nadere vraag : hoe trap je die vrije trappen? Die balk onderaan , hoe weet je wanneer je moet afdrukken? of is er een bug bij mij; zag namelijk op de site van ea dat er daareen aantal meter ( afstand ) wordt weergegeven ( search gebruikt dus) maar dit ontbreekt bij mij...
thx

Ik ben recent verslaaf geraakt aan EA FIFA 2004.
Maar ik hoorde hier en daar dat Pro Evolution Soccer 3 meer "hardcore" was of technisch beter?
Dus ik heb de demo van Pro Evolution Soccer 3 gedownload en ik vond het grafisch de mannetjes wel mooier, MAAR....
Maar de loop snelheid was absurt snel.
Ze rennen konstand met super snelheid.
Klopt dit? of is mijn demo gaar?
De loop snelheid is zeker wel 3x sneller dan FIFA 2004 waardoor de game naar mij mening verpest is.
Is dit in de full version van Pro Evolution Soccer 3 ook zo?
Thy will see the light...
Dat van de loopsnelheid komt doordat je fifa gewend bent, het is een kwestie van wennen
Dus voetballen met gasten die een overdosis aan speed hebben geslikt vind de pes3 aanhangers realistischer dan FIFA 2004?rblommers schreef op 19 juni 2004 @ 21:47:
[rml][ PC/PS2] Pro Evolution Soccer 3[/rml]![]()
Dat van de loopsnelheid komt doordat je fifa gewend bent, het is een kwestie van wennen
Ik begrijp er niks van.
Het was een storing.
Na een reboot van mijn pc lopen de guys nu normaal.
phew...ik dacht al...wie find nu een voetball game waar de mannen over het beeld vliegen nu zo leuk.
Maar nu het normaal loop ga ik het opnieuw beoordelen tegen over fifa
Al tot de conclusie gekomen dat PES veel beter is?7th schreef op 19 juni 2004 @ 23:52:
aaaaah
Het was een storing.
Na een reboot van mijn pc lopen de guys nu normaal.
phew...ik dacht al...wie find nu een voetball game waar de mannen over het beeld vliegen nu zo leuk.
Maar nu het normaal loop ga ik het opnieuw beoordelen tegen over fifa
[ Voor 100% gewijzigd door Steph Kai op 17-10-2004 18:09 ]
Ik was ook 1 van die mensen die dat dacht en heb nog nooit zoveel irritatie in mijn leven gehad als nu.
Ik had FIFA 2003 op de PS2, ik dacht “daar zitten best veel fouten in”, ik raakte gefrustreerd en dacht 2004 is de oplossing. Nou dat had ik maar beter niet kunnen doen.
FIFA 2004 bleek gewoon afgeraffeld te zijn omdat ze de deadline niet hadden gehaald, het spel was nog geen eens af, en dat druipt er ook van af.
De bevindingen hieronder zijn hoofdzakelijk gebaseerd op mijn ervaringen in de Carrière Mode in het spel, en dan spelend met zijn tweeën.
Samen met mijn huisgenoot waren we best goed met 2003 dus we waren alles behalve beginners.
Hier komen 55 feiten en bevindingen waarom je echt niet FIFA 2004 voor de PS2 moet aanschaffen. Dat zijn 55 irritaties per potje, want al die fouten komen elk potje terug, het is een ramp! En waarom ik het toch speel? Ik heb er tenslotte geld voor betaald en ik heb geen beter alternatief.
Ik kan geen oordeel geven over zijn concurrenten en opvolgers omdat ik die nog niet heb gespeeld, maar ze moeten haast wel veel beter zijn.
FIFA 2003 was een spel met fouten, maar lijkt op een waanzinnig gaaf spel als je hem naast FIFA 2003 legt.
Nogmaals dit zijn MIJN bevindingen en dingen die ik met mijn spel heb geconstateerd, je hoeft het er dus niet mee eens te zijn.
1.Delen van de tenues van spelers worden soms doorzichtig.
2.Delen van de tenues van spelers veranderen soms van kleur.
3.Je kan bij het uittrappen van de bal met de keeper als je het goed doet meer dan een meter buiten de “16” staan zonder dat het hands is.
4.Het draaien van de spelers is achterlijk uitgewerkt.
5.De cornerview schakelt veel te traag over.
6.De laatste pass voor het schot op doel is 9 van de 10 keer bagger.
7.Het maakt niet uit of je met 1 man of 10 uitbreekt, bij de eerste de beste speler die je tegen komt strand je meestal toch wel, omdat je geen spelers meer kan uitspelen.
8.Het schieten op doel is 9 van de 10 keer bagger omdat de keeper helderziend is en veel te vaak gewoon op de juiste plek staat, maakt niet uit waar je richt.
9.Als je eerste wordt in een seizoen en ook alles wint speel je toch gewoon EuropaCup i.p.v. Champions League.
10.Ook al win je het hele seizoen alle wedstrijden met 10-0 je haalt nooit al je doelstellingen (zoals win minimaal 7 thuiswedstrijden op rij, of scoor in elke wedstrijd).
11.Het laden van je memorycard duurt achterlijk lang.
12.Het koppen is absoluut niet meer wat het was geweest.
13.Je schiet per wedstrijd ongeveer 1000 keer tegen een speler aan.
14.Je kan NOG STEEDS vaak NIET inlopen op een (slechte) pass.
15.Te vaak worden passes niet in de loop gegeven.
16.De vrije trap is met afstand het achterlijkste wat er bestaat, want als je hem
hard schiet en helemaal mooi in het groene dan gaat ie er bijna altijd ver over.
17.Als je een overtreding maakt net binnen de “16” dan krijg je een vrije trap buiten de “16”.
18.Het “gele, rode en overtredingen”-systeem is helemaal absurd. Een doorgetrokken speler neermaaien kan geel zijn (of helemaal niks) terwijl een tackle van voren in het middenveld rood kan zijn.
19.Je kan nog steeds een team niet moe spelen door te domineren als de beste.
20.Als je gelijk speelt in de return met b.v. EuropaCup maar je gaat door omdat je toch een beter resultaat hebt, dan juicht de tegenpartij.
21.Win met 1-0 met veel schoten op het doel dan is The Man Of The Match de keeper i.p.v. de persoon die het winnende doelpunt maakte.
22.Je kan je besturing niet veranderen.
23.Het wisselen van een eigen speler in het spel duurt een lichtjaar.
24.Als je een tegen aanval te verduren krijgt van een van de mindere goden uit in van de mindere teams in FIFA dan schieten ze geheid is een loser die bal naast of over, ook al is het doel leeg, dat gaat nergens over, zelf ik schiet die ballen er dan in.
25.Het commentaar loopt soms gruwelijk achter, of het gaat nergens over. (Volgens hun had ik al meerdere malen een puike scoringskans op mijn eigen helft.
26.In een seizoen begin je de EuropaCup altijd in groep A, samen met de nummer 2 en 3 van de Nederlandse competitie.
27.Als je in een seizoen eerste staat in de competitie en je start een competitiewedstrijd en ze laten de standen van de teams zien in het intro, dan sta je toch 2de.
28.Als je met zijn tweeën speelt ontbreekt tijdens vrije trappen en corners elke logica wie hem mag nemen.
29.Balcontrole bij de aanname is heel slecht.
30.Ik zou nu een hele lijst kunnen geven van spelers die de verkeerde huidskleur/uiterlijk hebben maar dat doe ik niet, toch moet ik vermelden dat Wamberto, dat grappige kleine negertje in 2004 eruit ziet als een maffialeider uit Slovenië.
31.Tijdens een seizoen verandert je thuismat van kleur etc.
32.Je kunt de bal echt heel slecht zien op de lichtere gekleurde grasmatten.
33.Als je 5 opties hebt om af te passen, en je richt goed, dan komt er vaak toch nog een sjaakpass uit naar diegene die eigenlijk net helemaal niet vrij stond.
34.Het verschil tussen semi-prof en professional is naar mijn mening veel te groot. Bij semi schiet je er zo 7 in terwijl je bij prof moeite hebt om te winnen.
35.Keepers… waarom zitten ze er eigenlijk in, soms wil je je PS2 wel het raam uitsmijten zo achterlijk doen ze soms.
36.Het zinnetje “OMFG PASS NOU EENS FATSOENLIJK” is het meest gebruikte zinnetje tijdens FIFA.
37.Gevolgd door “GVD SCHIET NOU EENS DIRECT DAN” en “OMG SCHIET EENS NORMAAL/HARD/OP DOEL”. En ik ben echt geen loser in FIFA, FIFA 2003 batsten we alles.
38.Je kan de herhaling van het doelpunt niet meer zien als de wedstrijd weer is hervat.
39.De herhaling die automatisch komt is vaak net te kort zodat je die ene mooie pass net niet ziet.
40.Het koppen op doel gaat veel te zacht.
41.Je kan meestal de tegenpartij een doodschop verkopen zonder een kaart te krijgen, zolang je er maar voor zorgt dat de tegenpartij maar de bal houdt, ook al is dat maar voor een halve seconde.
42.Als je een mooie lange pass geeft, je rent er als een gek naar toe, je rent 100 meter, 300 meter, 46 kilometer, en eindelijk heb je de bal, na 6 uur hardlopen. En dan fluit de scheids af voor buitenspel.
43.Het volgens velen zo bejubelde 1,2,3 systeem (met de hoge lange pass naar een speler die jij selecteert) zou best mooi zijn, als “1” niet 9 van de 10 keer het poppetje is met de bal, wie wil er nou een hoge lange bal naar zichzelf passen.
44.Een vrije trap die je niet op het doel kan schieten kan je net zo goed niet krijgen want die komt 9 van de 10 keer toch niet aan. Een korte pass recht in de voeten van je eigen speler wordt zeker altijd gestopt door de tegenpartij.
45. De radar is slecht uitgewerkt en zit gruwelijk in de weg als je aan de rechter kant van het veld speelt, weg ermee dus.
46.Buitenspel, ik heb het nog nooit zo vaak gezien, echt te vaak staat een eigen door de computer bestuurde speler buitenspel, en vaak ook echt met meters.
47.Het aanklikken van de speler die het dichts bij de bal is werkt te slecht, vaak krijg je een tegengoal omdat je geen poppetje kan aanklikken.
48.Je eigen spelers schoppen zo vaak je pass weg omdat ze als zombies naar voren rennen, geen mooi “stapje-over” of het oppikken van de bal. Nee je schopt hem dan stom tegen hem aan en hij loopt gewoon door.
49.Soms verander je opeens van speler in de verdediging, je bent even van slag, je verdediging is opeens weg, en een tegendoelpunt.
50.Je kan soms de “free ball” niet pakken die ergens ligt omdat de computer wil dat iemand anders die veel verder weg is dat doet.
51.Als je met de bal rent en je wilt een mooie voorzet geven en je activeert het 1,2,3-systeem dan kan je niet meer rennen. Vooral erg handig als je net die bal een stukje vooruit hebt geschopt. Garantie dat je de bal verliest is een feit.
52.De keeper is nog steeds heilig, hij mag alles zonder een straf te begaan, je van achter neermaaien in de “16” is dan ook geen enkel probleem.
Achterlijk in het kwadraat is dan ook dat je de keeper ongelimiteerd uit kan laten komen, hij maait dan de speler neer op b.v. de middenlijn (het liefst van achteren) je pakt de bal af en gaat verder met het spel.
53.De bal stuitert onrealistisch hoog. Je schiet, bij de eerste stuiter komt ie wel 20 meter hoog, bij de 2de stuiter ook nog wel zo’n 15. Het toppunt was naar 3 keer stuiteren nog op de lat.
54.Op een of andere manier heeft de computer zijn verdedigende lijn altijd paraat. Ook al zijn ze met zijn allen aan het aanvallen, bij een counter stuit je toch op een muur van verdedigers.
55.Doel/keeper verhouding klopt niet. De keeper hoeft geen eens te springen om bij de lat te komen.
Ik hoop sommige mensen hierbij te weerhouden 2004 te kopen, althans, het kopen is je eigen beslissing, maar ik hoop je even aan het denken te hebben gezet.
Verwijderd
Hmmm. Sommige dingen herken ik ook wel. Maar feit is dat ik met elke FIFA weer ongelovelijk veel plezier heb. Ik doe hier altijd toernooitjes op de PS2 met vrienden/familie. Altijd leuk. Nu nog. Na een tijdje weet je wat vaak niet lukt of kan en daar "let" je dan ook minder op. Dus ik kan me niet echt irriteren aan veel van de dingen die jij opnoemt, omdat ik me er als het ware bij neerlegSteph Kai schreef op woensdag 17 november 2004 @ 13:28:
Hierbij geef ik iedereen de kans om eerst nog maar even goed na te denken over een aanscmdat je
17.Als je een overtreding maakt net binnen de “16” dan krijg je een vrije trap buiten de “16”.
18.Het “gele, rode en overtredingen”-systeem is helemaal absurd. Een doorgetrokken speler neermaaien kan geel zijn (of helemaal niks) terwijl een tackle van voren in het middenveld rood kan zijn.
19.Je kan nog steeds een team niet moe spelen door te domineren als de beste.
25.Het commentaar loopt soms gruwelijk achter, of het gaat nergens over. (Volgens hun had ik al meerdere malen een puike scoringskans op mijn eigen helft.
26.In een seizoen begin je de EuropaCup altijd in groep A, samen met de nummer 2 ......................................................blabla.
[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 21:10 ]
Voorbeeld: je kan een speler een have meter in het strafschopgebied neer halen en het wordt toch een vrije trap.
De counter is een onbekend begrip voor je medespelers.
A.I is er niet, je kan continue dezelfde truuk uithalen.
[ Voor 52% gewijzigd door Tukk op 17-11-2004 22:06 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Maar dat is toch eigenlijk wat, er zitten zoveel fouten in, EA weet dat, maar ze doen er niks aan, telkens zitten ze er weer in of weer andere.BartVee schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:10:
[...]
...Dus ik kan me niet echt irriteren aan veel van de dingen die jij opnoemt, omdat ik me er als het ware bij neerleg
Jij bent al helemaal door EA verpest
Maar ik vermaak me ook wel, maar irriteer me ook te vaak