Toon posts:

1x beep en shutdown

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn broertje heeft net een nieuwe CPU cooler gekocht. Nu wil ie niet meer starten.

Ik hoor 1x een piep, en dan gaat ie uit. Coolers, hdd's enz gaan wel gewoon draaien.
Ik heb alle hardware eruit getrokken, en hij deed niet veel anders. Ook zijn oude CPU cooler terugzetten werkte niet. Ik heb op google en de search gezocht, en daar stond niet veel wat hielp.
Ook CMOS leeghalen had geen resultaat.

Het probleem is hetzelfde als in dit topic Ook in deze PC staat shutdown aan. (CPU werd 70 graden met oude cooler ;( )

Ik zit nu echt helemaal vast

Het systeem is een Asus A7V133 met een phoenix bios en AMD Athlon 1600+

update:
Ik heb er een Duron 800 in gezet. Het systeem gaf 4 piepjes. Na reboot bleef het stil... Ik heb toen de 1600+ erin gezet, en daar gebeurde hetzelfde. Er zit nog steeds niets in behalve CPU en mobo. Nu zit de 1600+ erop, inclusief cooler. De videokaart zit er inmiddels weer in, maar helaas geen beeld of geluid :/ Nu heb ik dus echt helemaal geen idee wat ik er nog aan kan doen. Eerst maar is ff slapen _/-\o_ Het eerste dat ik morgen probeer is de 800 er weer in te zetten en kijken wat er gebeurd, tenzij iemand anders een beter idee heeft natuurlijk ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 01:51 ]

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

en wat voor cpu cooler hebben we het dan over...?
Hoe is die gemonteerd...? (pasta/plastic rommel...?)

Ik denk dat die er verkeerd op zit om eerlijk te zijn.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
/me draait cooler om..... Helaas nog steeds niet :/

Het is een TR2-M1 en hij zit vast met pasta

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ehmmm, je zit nu vrolijk je koeler om te draaien enzo .... houd je er wel rekening mee dat je dan in 9 van de 10 gevallen je core gecrushed hebt :?

Kortom: misschien je CPU gesloopt?

ok, dan weet ik het helaas ook niet :(

[ Voor 12% gewijzigd door dreeke op 13-07-2003 00:30 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Geeft CPU error niet een heel ander geluidje? Ik heb em niet helemaal vast gezet natuurlijk :) Ik ben er vrij zeker van dat ie de eerste keer goed zat, omdat er een mooie coreafdruk in de pasta stond

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 00:29 ]