Toon posts:

a7pro met thermal beeping optie en shutdown aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een a7pro met de laatste bios 1008. Deze is al 2 weken stabiel. Nu is het probleem dat ik gisteren de thermal beep optie op aan hebt gezet in de bios en daarna system shutdown als de fans te laag staan.
Probleem is dat zowel vroeger als nu mijn fans als een auto met veel toeren opstarten/draaien en daarna langzaam afzwakken. Nu zet ik mijn systeem aan en heb ik een zwart beeld zonder cursor. Mijn keyboard leds lichten alledrie nog wel op. CDROM knippert. Ik krijg 1 piepje te horen en daarna gaat het systeem uit, harddisk krijgt alleen geen tijd om op te starten aangezien het systeem meteen uitgaat (thermal beep en daarna shutdown).
Het batterijtje van het a7pro moederbord is er al een nacht uitgeweest zelfs de stekker is er uitgeweest. Ik heb de computer al zonder batterij aangezet.

Nu is mijn vraag hoe krijg ik dit systeem weer werkend. Ik kom namelijk niet in de Award BIOS/CMOS setup.

Verwijderd

clear CMOS al geprobeerd zodat ie met default BIOS instellingen opstart?

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 11:15
Opstarten met de INS ingedrukt?

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Verwijderd

Topicstarter
continue ingedrukt of 1.634.745 keer gestressed achter elkaar?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 oktober 2001 14:43 schreef Karam het volgende:
clear CMOS al geprobeerd zodat ie met default BIOS instellingen opstart?
Al gezegd dan ik niet in CMOS kon komen?

Het batterijtje van het a7pro moederbord is er al een nacht uitgeweest zelfs de stekker is er uitgeweest. Is zo'n jumper dan niet hetzelfde als het batterijtje er een nacht uit hebben en dan aanzetten?

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 16:15 schreef I.R-nothelldesk het volgende:

[..]

Al gezegd dan ik niet in CMOS kon komen?

Het batterijtje van het a7pro moederbord is er al een nacht uitgeweest zelfs de stekker is er uitgeweest. Is zo'n jumper dan niet hetzelfde als het batterijtje er een nacht uit hebben en dan aanzetten?
Kun je met jumpers op mobo doen...

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-06 21:39

Booster

Superuser

ok ok, ik weet het ff niet, maar waar ergens zit in GODSNAAM de bios-reset jumper op die a7pro :-?

Ik zie em niet in de manual...

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Op zondag 14 oktober 2001 21:51 schreef Booster het volgende:
ok ok, ik weet het ff niet, maar waar ergens zit in GODSNAAM de bios-reset jumper op die a7pro :-?

Ik zie em niet in de manual...
op de a7pro is het geen jumper maar 2 puntjes die je moet kortsluiten met een schroevendraaier oid. staat overigens wel in de handleiding, cmos reset.

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-06 21:39

Booster

Superuser

Dus toch die clr-tc knobbeltjes...
Het kon ook al bijna niet anders...

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Pagina: 1