Maxtor 120GB (6Y120P0) probs

Pagina: 1
Acties:

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 07:13
Ik heb deze schijf nu een week of 2 en heb toch wel wat vage problemen.
Ik weet alleen niet of het aan die Maxtor schijf ligt, maar het lijkt me wel aangezien dat het enige is dat in mijn configuratie is veranderd.

Af en toe freezed mijn PC volledig, als ik dan reboot wordt de Maxtor niet meer gedetecteerd in de BIOS. Dan zet ik mijn bak uit en weer aan en kan ik zonder problemen werken.

Resultaat is alleen wel dat ik bijna iedere boot een XP scandisk/chkdsk langs zie komen. Daar wordt je ook niet echt vrolijk van. Hm ik maak er wel ff een apart topic van.

Weet iemand wat dit kan zijn en of het schadelijk is?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Duw je IDE-kabels eens goed aan, kan wel eens helpen.
Controleer voor de zekerheid ook je voedingsstekker.

• ScuL
Zit allemaal muurvast.
Ik heb laatst mijn PC nog een keer open gehad om een DVD-brander in te bouwen.

Toen had ik een tijdje nergens last van maar sinds een dag of 4 heeft ie weer af en toe kuren.

-toevoeging-

Ik heb het voornamelijk als ik outlook express open heb en heel veel internet explorers op start, kortom bij veelvoudig multi-tasken.
Als ik dat doe meteen na het booten (wat vaak voorkomt) dan slaan een aantal van die vensters vast (zandlopertje).
Het systeem is dan niet meer te besturen.

Als ik dan 30 seconden à een minuut wacht wordt ie soms weer actief, soms ook niet en sluiten alle explorers (inclusief taskbar af).
ik zie dan alleen nog mijn desktop en CTRL-ALT-DEL werkt niet meer.
[Windows XP met alle updates en laatste drivers overigens]

[ Voor 61% gewijzigd door ScuL op 12-07-2003 20:04 ]

Verwijderd

ik heb hier ooit een maxtor gehad die in het meganiek een fout had, dat was goed te horen als je bijvoorbeeld iets kopieerde. deze schijf had ook deze problemen.
Als ik jouw was zou ik toch deze hdd gaan omruilen.

• ScuL
Ik hoor helemaal geen gekraak of getik ofzo, dat je vaak hoort bij schijven die kaduuk zijn dus ik vind het vreemd.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:38

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

kijk of deze hd het ook heeft in een ander pc`tje

btw....ik heb HETZELFDE gehad met DEZELFDE hd....meteen na 2 weken teruggebracht, want toen deed ie het al niet meer. ik hoor het ook steeds vaker de laatste tijd dat deze maxtors veel kl88 vertonen.

mijn symptonen waren btw PRECIES hetzelfde.

op de maxtor site is te vinden dat een HD in de eerste maand GEEN KUREN mag vertonen en dat de schijf dan ook zonder ENIG probleem omgeruild MOET worden :)

wees verstandig en backup alsvast je data, en verder suc6 bij de winkel. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Michael Knight op 12-07-2003 20:05 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Het ligt niet aan je windows installatie zeg je?

• ScuL
Nee dat lijkt me niet. Ik heb de schijf volledig geformatteerd en gepartioneerd voordat ik Windows erop zette. Het enige verschil met mijn vorige installatie is dat ik nu NTFS ben gaan gebruiken ipv FAT32 ivm grote MPEG-2 bestanden. {Eerst weet ik het hangen ook daaraan!}

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

mag ik je nog ff wijzen op mijn post:

nu mag je je HD zo omruilenm dit MOET de winkel accepteren.
als je de 4 weken termijn passeert, dan heb je een error code van POWERMAX nodig.
en als je hd niet gedetecteerd word krijg je ook geen code... wees snel!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 08:51

FastBunny

Give it the Works !

Michael Knight schreef op 12 juli 2003 @ 20:13:
mag ik je nog ff wijzen op mijn post:

nu mag je je HD zo omruilenm dit MOET de winkel accepteren.
als je de 4 weken termijn passeert, dan heb je een error code van POWERMAX nodig.
en als je hd niet gedetecteerd word krijg je ook geen code... wees snel!
Ook zonder code kan je ze prima omruilen :)
Er staat wel dat je een code nodig hebt, maar bij mijn werk sturen we gemiddeld 2 schijven per week op, en vullen nooit foutcodes in, en soms verzinnen we een fout en krijgen altijd een gerepareerde of nieuwe schijf terug :)

Dit werkt bij Matrox, IBM en Seagate allemaal :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Powermax laten draaien, kijken wat voor een fouten je dan wel of niet krijgt. Krijg je een fout, RMA dat ding naar Maxtor. Zo niet, probeer eens een biosupdate. Werkt dit niet, probeer een andere controller. Werkt dit niet probeer dan een andere IDE driver.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

FastBunny schreef op 12 July 2003 @ 20:29:
[...]

Ook zonder code kan je ze prima omruilen :)
Er staat wel dat je een code nodig hebt, maar bij mijn werk sturen we gemiddeld 2 schijven per week op, en vullen nooit foutcodes in, en soms verzinnen we een fout en krijgen altijd een gerepareerde of nieuwe schijf terug :)

Dit werkt bij Matrox, IBM en Seagate allemaal :)
offtopic: Dan heb jij een erg klantvriendelijke winkel moet ik zeggen _/-\o_
ik moest toch echt flink wat fouten opschrijven voordat ze de schijf accepteerden :)
maja.....beetje kennis van jezelf + hulp van GoT en je zit altijd goed :)

• ScuL
Tatsu schreef op 12 July 2003 @ 20:36:
Powermax laten draaien, kijken wat voor een fouten je dan wel of niet krijgt. Krijg je een fout, RMA dat ding naar Maxtor. Zo niet, probeer eens een biosupdate. Werkt dit niet, probeer een andere controller. Werkt dit niet probeer dan een andere IDE driver.
Powermax zal ik 's proberen. Wist niet eens dat het bestond :)
In het geval dat ie defect is stuur ik hem wel op naar de winkel waar ik hem kocht.
IDE-driver heb ik al veranderd, ik had eerst de standaard Windows-driver maar gebruik nu de laatste van het welbekende VIA 4-in-1 pakket.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

ik ga je niet nog eens wijzen op de overeenkomst van mijn probleem met jouw probleem in een aantal postst bijna bovenaan. je geeft iig al op deze manier aan dat je de FAQ niet hebt doorgenomen, want daar staat o.a. powermax in beschreven :)

• ScuL
Ik kom hier al vier jaar en ga echt niet iedere week die FAQ opnieuw zitten doorlezen hoor |:(

Had jij ook dat probleem wat ik aangaf met veelvoudige Internet Explorer's :?

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

jah dat had ik ook...gewoon explorer ging zelfs problemen geven....k zei dan ook PRECIES dezelfde symptonen als jij ;)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 08:51

FastBunny

Give it the Works !

Michael Knight schreef op 12 July 2003 @ 20:47:
[...]

offtopic: Dan heb jij een erg klantvriendelijke winkel moet ik zeggen _/-\o_
ik moest toch echt flink wat fouten opschrijven voordat ze de schijf accepteerden :)
maja.....beetje kennis van jezelf + hulp van GoT en je zit altijd goed :)
Als de schijf bij ons aankomt, testen we hem eventjes, en sturen hem daarna op, maar ze blijven wel eens in het rma rek liggen en dan is het, welke fout had deze ookal weer ;). We melden ze dan aan bij maxtor e.d. en daar is mijn collega heel creatief in ;) Ze vuldt nooit de codes in en als ik opschrijf op een bonnetje 'wordt niet herkent' vult ze gewoon in 'bad blocks' en klaar :D

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan het niet zijn dat je voeding het niet helemaal lekker trekt? Omdat je pas na een reboot je schijf weer ziet. Probeer eens een zwaardere voeding ff.

* Viper® denkt mis schieten is altijd mis, kun je beter niet schieten staat beter >:)

• ScuL
Heb er 300W inzitten en de PC is verder vrij kaal.
Ik heb wel 2 12V casefans in m'n kast maar die zitten op m'n mobo.

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-03 15:53

Blamm

Niet meer Smart

-ScuL- schreef op 12 July 2003 @ 22:09:
Heb er 300W inzitten en de PC is verder vrij kaal.
Ik heb wel 2 12V casefans in m'n kast maar die zitten op m'n mobo.
euhm.. wat op je mobo zit dat komt ook gewoon vanaf je voeding hoor ;) dacht je dat hij op batterijen werkte ofzo? :P

• ScuL
nee dat weet ik wel. maar ik bedoelde te zeggen dat de stroomvoorziening van mijn mobo overbelast zou kunnen zijn.

maar dat lijkt me sterk, want dan zou het probleem zich met mijn oude HD ook al hebben voorgedaan.

• palmpaul
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03 19:57
Ik had hetzelfde probleem, en het het weten op te lossen door de voeding naar de Maxtor niet meer te delen met een andere HDD (of cd-rom of whatever) maar hem echt een dedicated stekkertje te geven. Gelijk alle problemen opgelost.

zie ook * hier *

[ Voor 17% gewijzigd door palmpaul op 12-07-2003 22:25 ]

-always ill, but highly intelligent

• ScuL
Het enige wat ik deel met die schijf is mijn HD-cooler :o

Pagina: 1