Toon posts:

Maxtor 120 GB HDD type 6y120L0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers

Ik heb ff een vraagje over mijn nieuwe setje
Ik heb sinds vandaag een
Q-TEC 400 Watt Gold Dual fan
Asrock Mobo type K7S8X
AMD XP 1700+ || Spire Cooler Type : Whisper Rock III
256 MB DDR Samsung

Ben zeer te vreden met de stabiliteit in het bordje.
Alleen de maxtor word loei heet 44 graden volgens Speedfan.
Heeft iemand een tip of weet iemand hoeveel graden de maxtor kan hebben !!

Alvast bedankt,..

Verwijderd

Dit kan best, en anders zet je er gewoon een fan op, of HDD koeling..

*topicreport*

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:00
Ik heb de 6Y120P0 en ik heb er een HD-cooler op. Speedfan niet geprobeerd..
De hitte in mijn systeem valt nog wel te overzien.

Heb hem nu een week of 2 en heb toch wel wat vage problemen weet alleen niet of het aan die Maxtor schijf ligt, maar het lijkt me wel aangezien dat het enige is dat in mijn configuratie is veranderd.

Af en toe freezed mijn PC volledig, als ik dan reboot wordt de Maxtor niet meer gedetecteerd in de BIOS. Dan zet ik mijn bak uit en weer aan en kan ik zonder problemen werken.

Resultaat is alleen wel dat ik bijna iedere boot een XP scandisk/chkdsk langs zie komen. Daar wordt je ook niet echt vrolijk van. Hm ik maak er wel ff een apart topic van.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Er bestaan harddiskcoolers. Zoals ze hier te vinden zijn.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:16

DUX

blijft ook nu voor Oranje

5 tot 55 graden Celcius (link)

Was heel makkelijk te vinden via de Maxtor-site

offtopic:
* DUX feliciteert zichzelf met z'n 1000e post!

[ Voor 6% gewijzigd door DUX op 12-07-2003 19:58 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:28

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Tip om een hdd cooler erop te zetten is al gegeven.

De maximale temp die het ding kan hebben is op te zoeken op de maxtor site, of via google.
Dus zoeken maar! :)

Altijd te laat :P

[ Voor 10% gewijzigd door Scatman_II op 12-07-2003 19:59 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

een hdd mag idd volgens maxtor max. 55 graden woorden, toch een goede kooling in je kast maakt de levens duur vaak toch heel wat langer....

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-03 23:38

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

die temperatuur heb ik ook met dezelfde schijf, maar dan de 8mb cache variant.
( zonder koeling !! )

ik ben mijn schijven gaan koelen omdat ze bij HITTE veel meer lawaai maken, zijn ze koel dan hoor je alleen licht "geruis" bij HD-activiteit. tevens ben ik ze gaan koelen omdat ik al 2 maxtor`s verloren ben afgelopen jaar, ik doe er nu alles aan om ze een zo aangenaam mogelijk verblijf te geven in mijn pc kasje O+

die 40+ graden is als die hd`s passief gekoeld worden....door alleen al een outtake/intake fan in je kast te plaatsen kun je de temperatuur verlagen met zo`n 10 graden.

daarbij moet ik wel zeggen dat het nu ook weer erg warm is buiten...

veel plezier met je nieuwe systeempje 8)

EDIT: Toch eigenlijk wel een search vraagje....der komt iedere week wel een soortgelijk topic langs..

[ Voor 8% gewijzigd door Michael Knight op 12-07-2003 20:11 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mensen niet zeuren over die TEMPS meer dat valt allemaal reuze mee hoor :)
Moet je is in een aparte bracket 2 HD's zetten en van de een naar de ander een paar honderd MB laten kopieren en dan voelen hoe heet ze zijn nou ze worden nauwelijks lauw kan ik je vertellen :P

A.U.B. geen topics als deze meer PLEASE :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip,.. mijn schijf is 56 a 57 graden schommelt een beetjuh,..!! misschien heb ik een setting in de bios over het hoofd gezien,..
Dus ff een reboot en dan weet ik of het helemaal goed heb uitgevoert..
[ offtopic mode on]
Ik ben me temperatuur gaan meteen omdat de processor vanaf een Shuttle AK31 KT266A komt,...Het moederbord liep compleet vast zelfs na het loshalen van de bios battery geen boot,..Toen maar eens het geheugen gewisseld in een ander slot dat resulteerde op niks uit,.. Het systeem koud laten worden en nadat alles ongeveer 48 uur koud was weer een boot getracht,..helaas bleef ik in de bios hangen,...
Dus vandaar ik een nieuw bordje heb gehaald,..shuttle heeft garantie maar leverancier wil niet mee werken en rekend voor een RMA 36,- euro. (belachelijk)
Dus moest ik wel uitgaan zoeken op eigenkosten wat de oorzaak is,..want de leverancier heeft ook geen enkel idee wat de oorzaak is,..!!
Mobo temp is oke 38 graden, XP1700 + temp 41 graden ziet er ook wel oke uit,
De temp van de Maxtor is nog niet echt schrikbarend,...dus maar eens goed in de gaten houden..
[offtopic mode off]
Nogmaals bedankt voor de tip,..

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-03 23:38

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

GA NOOIT ACCOORD MET EEN RMA als je nog garantie hebt BIJ DE WINKEL.

ze zijn wettelijk verplicht het eerste jaar dit soort dingen af handelen, tenzij JIJ een RMA wilt bij de fabriek... verder suc6!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
-[klaag mode on]-
Tja vertel mij wat ik heb een al 3/4 jaar lopen zeiken met het system.
Vanaf vandaag was ik het beu !! Dan maar geen garantie bij de des betreffende leverancier,..Heb vrijdag contact op genomen met ECL,.Deze vertelde me ook dat de leverancier verantwoordelijk is om het moederbord te ruilen voor een ander moederbord,..dus als laatst poging geprobeert bij de leverancier die meld als het ware steek dat moederbord maar in je reet want dat vervangen we niet !!Zoja vervangen kan maar dan via onze procedures i.p.v. ECL's RMA procedures,.. Helaas was ik te laat anders had ik met ECL nogmaals contact opgenomen,..ik was het gezeur meer dan zat eigelijk vandaar ik nieuwe spullen heb gehaald,..!!
Zelf heb ik aangegeven dat het moederbord iets mankeerd aan de chipset,..
Nadat een IBM 60GB HDD was gecrashed zeiden ze me dat er iets aan de hand was. En dat de HDD stuks kon gaan en dat deze het warmte probleem veroorzaakte wat als gevolg was dat ik een nieuwe HDD kreeg in me systeem. En deze na 3 maanden het zelfde euvel vertoonde. Pats stuk,..op ATA 100 en nog enkele malen aanwezig op 33 IDE daarna was het over met de HDD. (geluk bij een ongeluk trouwens want ik kon met data recoveren) Dat was nummer twee,. Weer dat kreng weg gebracht,.. Een 80 GB MAXTOR laten installeren,.. Vanwege de eigewijsheid die de leverancier behoud dat de schijven defect zijn !! Deze is dus na 4 maanden stuk gegaan,. Ondertussen heb ik 15 keer aan de telefoon gehangen met het verzoek of ze niet me moederbord konden vervangen want wanneer er een HDD richting stuk gaan was, en tussentijds gewoon weg hete problemen had zoals in het offtopic mode vermeld,..Die handelingen moet ik verrichten alvorens weer wat leven te krijgen op het moederbord,..Vanmiddag Geheugen module getest in een ander system werkte prima mee,.. Ik er toen vanuit gegaan dat ik dus gelijk heb en een nieuwe plank gehaald met uitvoorzorg een nieuwe voeding, en processor koeler,..Wat je allemaal niet moet doen om je garantie te krijgen,..zucht dit is trouwens de eerste leverancier waarmee ik loop te bakkeleien over rma,..Hopelijk de laatste want ik ben deze leverancier spuigzat vanwege de om amenhangende verklaringen die de mensen afleggen aan de telefoon, tevens in het openbaar waar andere klanten in de winkel je aan staan te kijken alsof de mensen achter de balie alles beter weten. Dan een ICTer die bij Dell gedegen opleidingen heeft gevolgd om hardware te trouble-shoeten. Het enige wat men ook heeft gedaan is een ATA KABEL vervangen. Hier kreeg ik zelfs over commentaar,..!! Dat het niet gewoonte was dat men ATA KABELS vervangt onder garantie,..Zucht,..
Aanstaande Maandag ga ik ook zeker terug maar dan ga ik voor iemand die met een oor kan luisteren. (naar me een directielid b.v.)
-[klaagmode off]-
Maar even goed bedankt voor je luisterend oor :)

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff terug kommend op dit onderwerp,..
Vanmiddag heb ik weer contact gehad met ECL
De hoofdleverancier van mijn leverancier,.! Ik heb van de medewerker van ECL te horen gekregen dat ik het in warmte moet gaan zoeken. Men vermoed dat het system te warm word door onvoldoende koeling in de kast !!
Na veel overleg i.v.m. dat op mijn shuttle AK31 moederbord 3 hdd's kapot zijn gegaan en een videokaart Gforce 2 64 MB DDR,..
En ik al zelf een ander moederbord heb aangeschaft.
Heeft ECL besloten om een schikking te maken !!
Ik mag dus morgen het bord kommen langs brengen,..!!
En mag ik voor de waarde van het bord iets anders uitzoeken,..!!
Eindelijk recht dat doet zeggevieren.
En voor mij een les is dit geweest want een leverancier kan wel met mij sollen alleen het gevaar hierbij is dat ik met hun sol,.! :)
Peace Out !! LANG LEVEN ECL !! _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juli 2003 @ 19:53:
Beste Tweakers

Ik heb ff een vraagje over mijn nieuwe setje
Ik heb sinds vandaag een
Q-TEC 400 Watt Gold Dual fan
Asrock Mobo type K7S8X
AMD XP 1700+ || Spire Cooler Type : Whisper Rock III
256 MB DDR Samsung

Ben zeer te vreden met de stabiliteit in het bordje.
Alleen de maxtor word loei heet 44 graden volgens Speedfan.
Heeft iemand een tip of weet iemand hoeveel graden de maxtor kan hebben !!

Alvast bedankt,..
nah valt ook wel mee bij zit hij aan 50/55gr(maxtor 6L080J4 80gig/7200
en hij zit in een hd kooler maar dat scheeld niks dus die 44graden valt wel mee ik wou dat hij dat bij ook was
Pagina: 1