Toon posts:

USB datakabel laadt telefoon op, schadelijk? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

heb mij pas een usb datakabel voor mijn siemens c55 gekocht!!
Alles okay... but...dat ding begint (bij aansluiting) telkens de battery te laden (new charge-function) tot ze bijna vol of vol is!!
en nu komt het géén ON/OFF switch!! :(
1.kan dat geen kwaad voor de battery??
(vermits de laad / ontlaad cyclus niet meer gerespecteerd wordt)
2.Zal de battery-status nog correct uitgelezen worden ??

Thanks op voorhand
grant

btw:ik kan toch moeilijk (telkens) wachten op een lege batterij ,alvorens mijn gsm aan te sluiten op de pc..of maak ik mij druk voor niets :)

------------------------------------------
siemens c55+fone data suite +usb kabel MA8xxx voor c55

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-02 09:15

FastBunny

Give it the Works !

Tis neem ik aan een Li-ion batterij en dan hoef je je geen zorgen te maken voor het geheugen effect van batterijen. En een gsm die niet uitkan???

Wel goede smoes voor op school.
*Jongens GSM uit!
jij: Sorry deze gsm kan niet uit :D

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-02 03:54

Korakal

Up up up!

De C55 heeft inderdaad een Li-Ion batterij, het kan dus geen kwaad om deze tussentijds bij te laden (al dan niet mbv de datakabel). Daar zijn Li-Ion batterijen op gebouwd.
Hetzelfde zul je tegenkomen bij bijvoorbeeld een carkit trouwens :)

Nog een tip: een 'topictitel' gebruik je voor een korte omschrijving van je probleem, jij hebt er je nickname neergezet :)

Verwijderd

Topicstarter
nee nee... het is de charger functie van de (usb) fone data suite die je niet kan afzetten
en....idd een li-ion batterij ??

• FastBunny
  • Laatst online: 27-02 09:15

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 12 July 2003 @ 17:34:
nee nee... het is de charger functie van de (usb) fone data suite die je niet kan afzetten
Oeps ff verkeerd begrepen, maar nee dan maakt het niet uit dat ie dan de batterij oplaad.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
oei ...ff vergist sorry mods :)

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 12 juli 2003 @ 17:34:
Ik snap je helemaal :) Maar het kan dus geen kwaad (zoals ik al zei).
In mobiele telefoons worden over het algemeen 2 typen batterijen gebruikt:
NiMH (nickelmetaalhydride) en Lithiumbatterijen (Lithium-ion of Lithium-Polymer)
Lithiumbatterijen ondervinden geen schadelijk effect van gedeeltelijk of compleet bijladen wanneer ze nog niet leeg zijn.

Verwijderd

Topicstarter
enig idéé voor de uitlezing van de battery status (icon)

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 12 July 2003 @ 17:39:
enig idéé voor de uitlezing van de battery status (icon)
Sorry? Ik kan helemaal niks van deze vraag maken :?

Ik raad je aan om de FAQ eens te lezen, hier staan tips over de invulling van je topic en dergelijke, en hoe je te gedragen op het forum :)

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Titelfix, je nickname als titel gebruiken is niet zo'n goed plan :+

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-01 17:04
Door het onregelmatig opladen van je battery zal je telefoon geen uitlees fouten maken hoor, want hij meet geloof ik de afwijking in het voltage. Wanneer je oplaad wordt het voltage gewoon weer iets hoger (battery levert meer vermogen), gaat ie leeg levert ie weer wat minder voltage dit staat los van opladen.

Verwijderd

Topicstarter
met batterij-status bedoel ik: het batterijtje op de display waar je kan zien of ze vol-3/4-halfvol enz is(staar zo in de c55 manual) ???

alléé bedankt voor de hulp
next time beter :)

• KillerB
  • Laatst online: 04-09-2025

KillerB

______

Korakal schreef op 12 July 2003 @ 17:34:
De C55 heeft inderdaad een Li-Ion batterij, het kan dus geen kwaad om deze tussentijds bij te laden (al dan niet mbv de datakabel). Daar zijn Li-Ion batterijen op gebouwd.
Hetzelfde zul je tegenkomen bij bijvoorbeeld een carkit trouwens :)

Nog een tip: een 'topictitel' gebruik je voor een korte omschrijving van je probleem, jij hebt er je nickname neergezet :)
Inderdaad, ik heb nog een 3210 en een carkit is leuk, maar die oude batterij vindt het opladen elke keer niet zo leuk. Ik heb er gewoon een schakelaar tussen gesoldeerd :P
Werkt perfect :)

Verwijderd

Topicstarter
hopelijk bij de volgende versie van de soft een "softwarematig switchke"
..want een schakelaar op een usb kabel,dat is hocus-pocus ..daar begin ik niet aan :)

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 13:11
:?

Dat is dus helemaal niet nodig bij je C55, want die heeft een Li-ion batterij...
Pagina: 1