In de search kwam ik al veel topics tegen over TFT schermen en hun - relatief - lage en vaste resoluties. Wat ik me nou afvraag, laptop schermen van 15" die met een knap UXGA scherm zijn uitgevoerd draaien 1600x1200. Waarom worden er geen gewone schermen (ala TFT modellen) uitgevoerd met zulk soort schermen?
Dit is wel vaker voorbij gekomen dacht ik. Ik meen me te herinneren dat de procedure om dit ook voor de desktop beschikbaar te maken te duur was...MrCaBLeGuY schreef op 12 July 2003 @ 15:26:
In de search kwam ik al veel topics tegen over TFT schermen en hun - relatief - lage en vaste resoluties. Wat ik me nou afvraag, laptop schermen van 15" die met een knap UXGA scherm zijn uitgevoerd draaien 1600x1200. Waarom worden er geen gewone schermen (ala TFT modellen) uitgevoerd met zulk soort schermen?
UXGA en SXGA TFT monitoren
[rml][ TFT] Waarom altijd 'lage' resolutie bij standalone TFT's?[/rml]
Waarom geen 1600 x 1400 ?
Kijk hier voor meer topics
[ Voor 38% gewijzigd door DUX op 12-07-2003 15:33 ]
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Eerste topic van die twee had ik gelezen ja. Maar het werd me niet echt duidelijk waarom er werkelijk niet 1 fabrikant is die zulke schermen maakt. Ik vind een UXGA laptop scherm vaak scherper en helderer dan een regulier TFT scherm. Het is me dus echt een raadsel waarom zo een UXGA scherm niet eens wordt uitgevoerd in een desktop model. Daar is toch wel vraag naar? Ik kan me voorstellen dat designers die toch plat willen zoiets wel prettig zou vinden.
Tja, ik ervaar mijn mooie Dell Inspiron 1600x1200 ook als "zeer lekker werkend" 
Maar een groot commentaar is dat men over het algemeen het veel te klein vind allemaal en daarom moeilijk te lezen. Althans, dat is wat ik hier op GoT vaak lees en in computerbladen.
Maar een groot commentaar is dat men over het algemeen het veel te klein vind allemaal en daarom moeilijk te lezen. Althans, dat is wat ik hier op GoT vaak lees en in computerbladen.
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Ik heb een Inspiron besteld toevallig met een UXGA 1600 x 1200 scherm. Omdat de kwaliteit van zo een scherm - mijn inziens - zo geweldig is is het helemaal geen straf om op die resolutie te werken. Alles blijft prima leesbaar en het oogt gewoon priegel omdat er veel meer op je scherm staat dan mensen normaal gewend zijn. Maar voor aan me gewone pc lijkt me een desktop model met zo een scherm ook wel fijn
Dezelfde discussie heb ik ook met mijn collega. Ik op 1024x768 en hij op 1600x1200. Ik vind 1024x768 meer dan genoeg voor het normale werk. Hij niet
No production networks were harmed during this posting
Oke maar nu maak je een website, die maak je voor 800 x 600, dan heb je aan 1024 x 768 al te weinig (door al je panels en menuutjes in photoshop) past hij niet eens op 100% vol op je scherm. Laat staan dat je even wil inzoomen voor iets meet detail. Op hogere resluties werkt dat een stuk prettiger.
Maar dat is een andere discussie, is er niemand die weet waarom fabrikanten geen dekstop modelen uitvoeren met een UXGA scherm?
Maar dat is een andere discussie, is er niemand die weet waarom fabrikanten geen dekstop modelen uitvoeren met een UXGA scherm?
Ik ben systeembeheerder, ik heb geen Photoshop in gebruik of andere dingen die groot moeten opereren. Dat scheelt natuurlijk. Collega's met PS hebben een 21" CRT over het algemeen (aangesloten op hun laptop).
No production networks were harmed during this posting
Pagina: 1