Toon posts:

Sim kaart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is als volgt. Mijn pa heeft een knp sim kaart in zijn 6110 zitten. Die 6110 wil hij nu wel eens vanaf. Ik had nog een 6210 over maar die telefoon zelf had heel veel probemen met de ontvangst, dus die ging niet door. De simkaart werkte daarin zonder problemen. Nu wilde ik hem in een 6310 doen alleen geeft die 6310 de foutmelding:
code:
1
 Sim Plaatsen

Dus ik dacht dat die 6310 gelockt was of iets, dus ik doe mijn orange sim kaart erin en hij meldt zich gewoon zonder problemen aan bij het orange netwerk. Vervolgens probeerde ik die kpn kaart in mijn samsung a800, en deze gaf ook dezelfde foutmelding (sim plaatsen). Dus hoe kan dit in godsnaam.....? Mijn a800 is sowieso simlockvrij en die 6310 ook, maar hoe kan het dan dat dat kpn kaartje wel een 6210 pakt en geen 6310....??

Verwijderd

Simkaart (half) kapot.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

't Zou ook nog kunnen zijn dat je pa een (oude) 5 volts SIM heeft. Nieuwere toestellen pakken veelal alleen 3.3 volts SIMs.
Andere mogelijkheid is inderdaad dat de SIM gewoon brak is.

Oplossing? KPN klantenservice bellen en een SIMswap aanvragen of langsgaan bij de KPN dealer.

Verwijderd

Korakal schreef op 12 July 2003 @ 15:07:
't Zou ook nog kunnen zijn dat je pa een (oude) 5 volts SIM heeft. Nieuwere toestellen pakken veelal alleen 3.3 volts SIMs.
Andere mogelijkheid is inderdaad dat de SIM gewoon brak is.

Oplossing? KPN klantenservice bellen en een SIMswap aanvragen of langsgaan bij de KPN dealer.
Ik denk dat het dat is! :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 July 2003 @ 15:15:
[...]

Ik denk dat het dat is! :)
Ja dat wat het is? dat het een brakke simkaart is of dat het een volt probleem is. MAar dan nog, die 6210 zou dan hem toch ook niet moeten accepteren

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juli 2003 @ 16:43:
[...]

Ja dat wat het is? dat het een brakke simkaart is of dat het een volt probleem is. MAar dan nog, die 6210 zou dan hem toch ook niet moeten accepteren
Sorry was onduidelijk, ik denk het voltage probleem. Nieuwe GSM's werken dus op een 3 volt sim. Oudere Sims zijn nog 5 volt.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:28
Zou dit ook zo kunnen zijn met mijn probleem? Zie [GSM] LG 510W gelockt?

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 12 juli 2003 @ 16:43:
[...]
Maar dan nog, die 6210 zou dan hem toch ook niet moeten accepteren
Je hebt ook toestellen die beide voltages ondersteunen :Y)

Maareh... SIMswapje kost als het goed is niks, dus 't kan sowieso geen kwaad om dat even te doen.

Verwijderd

Topicstarter
OK, dat wordt dan naar een KPN winkel (is dat dan de Primafoon ofzo ???)

Ik ga het deze week even regelen, ik post de bevinding wel door.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 11:05:
OK, dat wordt dan naar een KPN winkel (is dat dan de Primafoon ofzo ???)
Primafoon is goed, of een willekeurige andere winkel die KPN abonnementen verkoopt.

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
hoe oud zijn die sims die nog op 5 volt lopen ongeveer? vanaf wanneer zijn ze overgestapt op 3.3?

Verwijderd

Topicstarter
ohja, is dit een gratis service en kan dat gelijk gebeuren of duurt het weken ofzo?

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:59
Nou, weken zal het niet duren, je hebt twee mogelijkheden:

1. Ga langs de Primafoon. als het meezit wordt de sim gratis vervangen door een ander exemplaar. Zeker als het een oudere, incompatible kaart is. Ze sturen een formulier door wat ervoor zorgt dat je huidige nummer enkele uren tot een dag later op de nieuwe sim staat en je ermee kunt bellen.

2. Bel met 0800-0507. Ze sturen de kaart op, als je 'm binnen hebt (volgende dag) terugbellen om te activeren. Deze mogelijkheid kost meestal wel geld. Meende rond de € 20,00

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Verwijderd

Topicstarter
het is geregeld. En ook nog gratis! Bedankt voor de reply's!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
hoe is het nu opgelost dan?
en wat was de fout?

-altijd makkelijk voor later als iemand dit topic vind via de search-

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Pagina: 1