Beter een halfvolle printkop dan een lege cartridge

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022
Gentlepieps van /16

Als vervolg op de discussie die hier gevoerd is in de draad van Epson vs de Consumentenbond, ontstaat op de fp in twee nieuwe draden soortgelijke discussies.

Software omzeilt beveiliging Epson-inktpatronen
Epson overweegt stappen tegen Consumentenbond

In de verschillende draden staan heel vaak dezelfde reacties, discussies worden dubbel gevoerd. Ik vind het wel een interessant onderwerp om dat moderatietechnisch eens te bepreken. Ik heb zelf nl. de neiging om reacties die ik een dag eerder in een draad heb gelezen lager te beoordelen als ik ze in een soortgelijke draad weer tegen kom. Helemaal als het dezelfde auteru betreft. (heb niet direct een voorbeeld). Eigenlijk is dat niet correct, gezien de ongeschreven afspraak autonoom per draad te modden en ook het kijken naar wie het schrijft is niet geheel gepast.

Ten tweede ben ik van mening dat eigenlijk de hele discussie, in het software draadje waar het weer de consumentenbond vs epson betreft, offtopic is. In dat draadje dient een discussie over die software te worden gevoerd. En niets anders. Zeker niet als daar in andere draden van dezelfde dag en van wat dagen daarvoor ruim de mogelijkheid toe is geweest.

Als laatste nog een reactie uit de software draad die ik als voorbeeld wil stellen voor een moderatie discussie (en dus voor consensus vorming). Wat mij betreft is het best lastig, zeker als een user behulpzaam en informatief wil zijn, maar ik vind het offtopic van jewelste. Graag jullie mening:
Gepost door ronald1368 zaterdag 12 juli 2003 - 10:56 Score: 0 (Overbodig)
Ik gebruik al jaren Epson printers en ben zeer zeer tevreden over deze apparaten.De kwaliteit staat niet te discussie foto's zijn gewoon vlijmscherp.
Ik heb een Stylus 890 Photo en een Stylus 1290 Photo printer en heb ook zelf gerefilled toen dat nog loonde , met een chipresetter en werkte prima , ik heb de patronen wel eens gecontroleert toen de printer aangaf dat ze aan vervanging toe waren en ik had niet de indruk dat er nog veel inkt in zat , ze waren gewoon echt leeg , bovendien gaat eerst het ledje op het frontpaneel van de printer knipperen en dan kun je ngo vellen afdrukken en pas als het ledje helemaal blijft branden is het leeg en na controle blijkt dan dat ze ook echt bijna leeg zijn.
Ik geloof niet in het genoemde getal van 20% wat achter zou blijven want das 1/5 van het totale gewicht van een 100% gevulde cardridge ik heb dat wel eens vergeleken in de ene hand een volle en in de andere de leeg gemelde en die is echt stukken lichter.

Bovendien geloof ik wel in het verhaal van Epson dat ze gewoon een hoeveelheid inkt geranderen,
Laten we eerlijk zijn het is toch gewoon meetbaar, je kan een inkcardridge die vol is en een die volgense de printer leeg is gewoon met een preciesie weegschaal wegen dan is het uit te rekenen hoe vol de "lege" dan nog is.

IK vind ook dat de consumentenbond niet Epson de gelegenheid heeft gegeven om er op te reageren dan hadden ze dezelfde versie vernomen die nu op de website staat van Epson.
Ook is een voordeel dat de cardridges kunnen worden uitgenomen als men een print wil draaien en het niet red met de huidige dan kan men tijdelijk andere plaatsen en dan word het inktnivo correct uitgelezen en later kan men weer de andere plaatsen en die leegprinten.

Ik denk dat het terecht is dat Epson juridische stappen gaat ondernemen tegen de consumentenbond , ik heb al eens vaker getwijfeld aan de objectiviteit van de tests en verslagen die daar vandaan komen.

Ik ben nieuwsgierig hoe dit gaat verlopen.
Denk dat Epson het er niet bij laat zitten.

met vriendelijke groet,
Ronald.
edit:
Kan rennie of bo ff een l aan mn topictitel toevoegen, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

KexDaFlex schreef op 12 July 2003 @ 11:52:
In de verschillende draden staan heel vaak dezelfde reacties, discussies worden dubbel gevoerd. Ik vind het wel een interessant onderwerp om dat moderatietechnisch eens te bepreken. Ik heb zelf nl. de neiging om reacties die ik een dag eerder in een draad heb gelezen lager te beoordelen als ik ze in een soortgelijke draad weer tegen kom. Helemaal als het dezelfde auteru betreft. (heb niet direct een voorbeeld). Eigenlijk is dat niet correct, gezien de ongeschreven afspraak autonoom per draad te modden en ook het kijken naar wie het schrijft is niet geheel gepast.
In verschillende topics aangaande dezelfde onderwerpen zoals bv. SCO vs IBM;
Copyrights RIAA, BSA, etc; en nu dus ook Epson vs Consumnetenbond, worden vaak dezelfde vragen opgeworpen. Deze vragen worden door niet elke keer door dezelfde maar door verschillende tweakers opgeworpen. Toch is elke keer hetzelfde antwoord van toepassing en dit antwoord wordt dan ook vaak door één iemand beantwoord (iemand die er bijvoorbeeld verstand van heeft).
Daarom moeten de TMF'ers blijven modderen per topic en niet per onderwerp, ook al omdat de /16'ers heel veel lezen tov de "gewone" Tweaker. Door dit vele lezen is een TMF'er vaak beter op de hoogte van het onderwerp, en valt het hem dus op dat dezelfde persoon dezelfde reactie kopieert. Voor de "gewone" Tweaker hoeft dit dus niet zo te zijn. Het kan voor hem zelfs een nieuw feitje zijn, al betwijfel ik dat in de casus Epson vs CB.
Ten tweede ben ik van mening dat eigenlijk de hele discussie, in het software draadje waar het weer de consumentenbond vs epson betreft, offtopic is. In dat draadje dient een discussie over die software te worden gevoerd. En niets anders. Zeker niet als daar in andere draden van dezelfde dag en van wat dagen daarvoor ruim de mogelijkheid toe is geweest.
De draad gaat hierover software en niet over juridische consequenties en dergelijke daarvoor was het draadje van 8-7-2003 en nu helaas iets later gepost " Epson overweegt stappen tegen Consumentenbond" Een consequente Offtopic modding door TMF zou imho de juiste weg zijn.
Als laatste nog een reactie uit de software draad die ik als voorbeeld wil stellen voor een moderatie discussie (en dus voor consensus vorming). Wat mij betreft is het best lastig, zeker als een user behulpzaam en informatief wil zijn, maar ik vind het offtopic van jewelste. Graag jullie mening:
-----------------------------------
Analyse:
Ik gebruik al jaren Epson printers en ben zeer zeer tevreden over deze apparaten.De kwaliteit staat niet te discussie foto's zijn gewoon vlijmscherp.
Ik heb een Stylus 890 Photo en een Stylus 1290 Photo printer en heb ook zelf gerefilled toen dat nog loonde , met een chipresetter en werkte prima , ik heb de patronen wel eens gecontroleert toen de printer aangaf dat ze aan vervanging toe waren en ik had niet de indruk dat er nog veel inkt in zat , ze waren gewoon echt leeg , bovendien gaat eerst het ledje op het frontpaneel van de printer knipperen en dan kun je ngo vellen afdrukken en pas als het ledje helemaal blijft branden is het leeg en na controle blijkt dan dat ze ook echt bijna leeg zijn.
Ik geloof niet in het genoemde getal van 20% wat achter zou blijven want das 1/5 van het totale gewicht van een 100% gevulde cardridge ik heb dat wel eens vergeleken in de ene hand een volle en in de andere de leeg gemelde en die is echt stukken lichter.
Zijn ervaringen, aangaande Epsons, chipresetter en hoeveelheid overgebleven inkt. Geen, mijns inziens, gedegen relatie met het draad. Offtopic dus!
Bovendien geloof ik wel in het verhaal van Epson dat ze gewoon een hoeveelheid inkt geranderen,
Laten we eerlijk zijn het is toch gewoon meetbaar, je kan een inkcardridge die vol is en een die volgense de printer leeg is gewoon met een preciesie weegschaal wegen dan is het uit te rekenen hoe vol de "lege" dan nog is.
Jouw mening en een voorstel tot preciesere metingsmethode. Leuk maar niet ontopix.
IK vind ook dat de consumentenbond niet Epson de gelegenheid heeft gegeven om er op te reageren dan hadden ze dezelfde versie vernomen die nu op de website staat van Epson.
Leuk maar waar is je bron :?
Ook is een voordeel dat de cardridges kunnen worden uitgenomen als men een print wil draaien en het niet red met de huidige dan kan men tijdelijk andere plaatsen en dan word het inktnivo correct uitgelezen en later kan men weer de andere plaatsen en die leegprinten.
Simpelweg geen enkele relatie tot het draad.
Ik denk dat het terecht is dat Epson juridische stappen gaat ondernemen tegen de consumentenbond , ik heb al eens vaker getwijfeld aan de objectiviteit van de tests en verslagen die daar vandaan komen.
Eveneens de mening van de poster, maar ontbeert enige relatie met draad.
Ik ben nieuwsgierig hoe dit gaat verlopen.
Denk dat Epson het er niet bij laat zitten.
/me Longbeard is ook nieuwsgierig :) waarde zero tov draad
met vriendelijke groet,
Ronald.
:X

concluderend 0: offtopic
---------------------------------------
edit:
Kan rennie of bo ff een l aan mn topictitel toevoegen, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:20

botoo

💀 too old to die young

. . . gezien de ongeschreven afspraak autonoom per draad te modden en ook het kijken naar wie het schrijft is niet geheel gepast
Eensch, maar ikzelf heb toch de neiging (in het geval van _heel_ kort na elkaar gepubliceerde nieuwsitems) om de 'herhalingsposts' niet even hoog te waarderen als de orginelen uit het eerdere topic. Met dien verstande dat ik de post niet te hoog ga waarderen, maar ook niet extra naar beneden.

Reacties die zijdelings offtopic zijn, maar wel interessante info bevatten laat ik niet onder het algemene prefs niveau zakken.
Maar dat is _mijn_ mening, die zeker niet met een multimod uitgevoerd word.

edit:

Op goed geluk ergens in het midden een elletje gemikt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 19:35
Ik weet niet of je ze nou wel anders moet modereren als de posts waar ze misschien wel op gebaseerd zijn. Het is tenslotte een feit dat lang niet iedereen elke draad op de FP leest, zoals Longbeard al aangeeft zijn dat met name de /16 menschen.
Een reactie die al eerder gedaan is kan zodoende wel degelijk zeer interessant zijn, en als we deze alsnog omlaag zouden modden kun je wel aan de gang blijven. Zo worden alle discussie's dus de eerste paar draden aangaande het onderwerp uitgemolken en heb je de rest van de soap niets meer om over te praten. Als een reactie offtopic is, ok dan mag er van mij een puntje af. Het kan alsnog interessant zijn en iig een verband hebben met het onderwerp dus imo moet het wel leesbaar blijven allemaal (dat is waar een positieve beoordeling tenslotte om gaat). Gaan we echter punten die al eerder aangehaald zijn laag beoordelen gaan we voorbij aan het feit dat reacties op de FP puur voor de leerzaamheid zijn gemaakt. Je dwingt mensen die op een specefieke vraag het antwoord willen hebben dit op het forum of in oudere draden te zoeken, imo niet terecht, juist omdat er andere mensen meelezen.
Heb je een reactie al eerder gezien en is het voor jou niet nieuw meer? Mooi, is dat alleen maar een indicatie van het feit dat je kennis hebt over het onderwerp, maar ik vind niet dat je mensen er een lagere beoordeling voor moet gaan geven.

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Gaan we echter punten die al eerder aangehaald zijn laag beoordelen . . .
Nee, we moeten dat zeker niet laag beoordelen, mijn insteek is dat herhalingen uit zeer recente andere draadjes, niet zo _heel_ hoog beoordeeld hoeven te worden, wmb is het bijna vergelijkbaar aan cut&paste werk, dat word in regel ook niet al te hoog (maar beslist niet te laag) gewaardeerd.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

botoo schreef op 12 July 2003 @ 17:20:
[...]
Nee, we moeten dat zeker niet laag beoordelen, mijn insteek is dat herhalingen uit zeer recente andere draadjes, niet zo _heel_ hoog beoordeeld hoeven te worden, wmb is het bijna vergelijkbaar aan cut&paste werk, dat word in regel ook niet al te hoog (maar beslist niet te laag) gewaardeerd.
Probleem I: Hoe wil je dat dan bereiken?
Door scherper te gaan modden, enkel dan loop je het risico, dat draad gerelateerde +4 beoordelingen, die ansich uitstekend in de draad passen en een bijzonder waardevolle toevoeging zijn. Enkel en alleen omdat ze recentelijk eveneens zijn gebruikt, daardoor een minder goede beoordeling krijgen

Probleem II: Hoe defineer je recentelijk?
Wat jij als zijnde TMF'er redelijk recent vindt omdat je dat verleden week ook in een soortgelijke draad las, is voor een niet frequente bezoeker een nieuwigheid.

Oke, ik moet toegeven dat in het geval van Epson vs CB: 8-juli, en 2x 12 juli wel erg dicht op elkaar zit. Maar moet je daarom gaan afwijken van, naar wat ik begrijp de consensus*, om elke draad ansich te beoordelen?

* Loop hier ook pas een paar maanden regelmatig rond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Offtopic...

Ach, hij doet de moeite om zijn persoonlijke ervaringen te vertellen op de FP, in een gerelateerd topic. Hij doet zijn best, geeft een keurige opsomming enz enz enz.

Als dat met een 0 offtopic wordt beloond, leg je de lat voor +1> erg hoog en waardeer je zulke inbreng wel erg laag. In deze zou ik de reactie erg graag op minimaal op +3 willen zien, +2 als je heel zwaar op offtopic leunt.

Offtopic is als je in een EPSON-draad iets anders gaat lullen dan iets met EPSON. En aangezien de EPSON-printsoftware besproken wordt, vind ik printergebruikservaring en verwante conclusies niet zo gauw offtopic.

Data in verschillende draden moeten per draad gewogen worden, niet gerelateerd. Sommige mensen weten heel veel van slechts heel weinig... indien deze mensen op hun stukkie mogen reageren, zal het vaak op elkaar lijken; dat beloon je dus niet met een 0-dubbelpost aangezien de reactie telt, niet de vergelijking met voorgaande draden (die in de search niet opdezelfde manier hoeven op te duiken. Een reactie is een meerwaarde van een draad, daarom heeft een moderator geen geheugen nodig, maar weegt deze de reactie gewoon op inhoud (misschien dat alleen de tijd een rol speelt om tijdsdieven die intelligente opmerkingen jatten te pakken, niets meer)

• Loop hier ook pas jaren rond 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Delerium op 12-07-2003 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als ik EPSON zo eens bezie vind ik het wel lullig; HP heeft de afgelopen jaren 5 miljard euro zuivere winst gemaakt op hun inktpatroon-divisie, dat lijkt me wel dat de consument nogal veel betaald heeft dan. :(

Oplossing voor EPSON: printersoftware een optie geven als "garandeer 1250 goede print" of "printen tot inkt op is" zodat je zelf kan vinken of die chip het doet of niet. ALs je printer naar de filistijnen gaat staat er uiteraard in de handleiding dat fabrieksinstellingen wijzigen de garantie doet vervallen ....... net als overklokken etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Delerium op 12-07-2003 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022
* KeX is het best met * KeX eens. Het is voor mij best een dilemma. Ik vind de reactie gevoelsmatig offtopic, maar ik vind het tevens een te negatieve benadering om deze mijnheer op nul te laten eindigen. Hetzelfde geldt eigenlijk voor het geheugen van de moderator. Ik wil graag alles individueel bekijken, maar merk dat ik geneigd ben strenger te zijn als een onderwerp vaker terugkomt.

* wandelt al veel te lang hier rond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Ecteinascidin schreef op 12 July 2003 @ 20:40:
Als dat met een 0 offtopic wordt beloond, leg je de lat voor +1> erg hoog en waardeer je zulke inbreng wel erg laag. In deze zou ik de reactie erg graag op minimaal op +3 willen zien, +2 als je heel zwaar op offtopic leunt.

Offtopic is als je in een EPSON-draad iets anders gaat lullen dan iets met EPSON. En aangezien de EPSON-printsoftware besproken wordt, vind ik printergebruikservaring en verwante conclusies niet zo gauw offtopic.
KexDaFlex schreef op 12 July 2003 @ 21:57:
Ik vind de reactie gevoelsmatig offtopic, maar ik vind het tevens een te negatieve benadering om deze mijnheer op nul te laten eindigen.
De Faq erbij gepakt
+1: Het niveau voor de opmerkingen die niet per sé gemaakt hoeven te worden, maar die geen zonde van jouw leestijd zijn. Een redelijk eenvoudige vraag, een opmerking die enige informatie draagt etc.

0: Reacties die geen enkele toegevoegde waarde hebben op het nieuwsartikel. De dubbelposts, first posts, mislukte grappen en overbodige/off-topic opmerkingen. Maar ook de domme opmerkingen, een duidelijke open deur en spelfoutopmerkingen natuurlijk. Ongemotiveerde meningen die vrij kort zijn komen hier in de regel ook terecht.

Off-topic : Opeens over iets wat niets te maken heeft met het nieuwsartikel.
Na het opnieuw doorlezen van de reactie en de Faq ben ik van mening dat de reactie geen enkele toegevoegde waarde heeft. Waarom niet?

In eerste instantie, spreekt de poster over zijn ervaring(en).
"Ik gebruik al [..]" "Ik heb [..]"
In mijn ogen hebben de hier gegeven ervaringen, geen toevoegende waarde tav de draad. /me 0

daarna verkondigd hij zijn mening(en)
"Ik geloof niet [..]" "[..] ik geloof wel [..]
Leuk om te weten wat de poster denkt maar imo geen toevoegende waarde. /me 0

hierna brengt hij een mening als zijnde een feit
"IK vind ook dat de consumentenbond niet Epson de gelegenheid heeft gegeven om er op te reageren dan hadden ze dezelfde versie vernomen die nu op de website staat van Epson."
Waar staat dat Epson geen gelegenheid heeft gehad tot wederhoor van de CB :? /me 0

dan volgt een verkeerde aanname en wederom de posters mening
Epson beraad zich over het ondernemen van juridische stappen, deze zijn echter noch niet genomen, zeker ten tijde van de reactie plaatsing niet. Twijfel aan de CB hebben meerdere tweakers, geen toegevoegde waarde /me 0

hierna volgt niks van enerlei toevoegende waarde.

/me Longbeard is van mening dat de reactie geen toegevoegde waarde tav de draad heeft. /me 0: overbodig lijkt mij dan ook een juiste beoordeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
Zolang iemand zijn mening kan onderbouwen, wat in de betreffende reactie IMO ook het geval is, moet je de waarde van de post niet bij de mening, maar juist bij de onderbouwing zoeken. Het is idd absoluut verwerpelijk wat iemand anders vind van de kwestie als jou het niet interesseerd. Wat je echter wel in je achterhoofd moet houden is dat er wel meer dingen zijn die niet zozeer jou, maar wel andere mensen zou kunnen boeien. Bovendien vind ik (gaan we weer) dat het onderbouwen van een mening wel degelijk aanleiding kan geven voor een (zinnige) discussie of anders iemand van nuttige informatie kan voorzien, en dat is tenslotte wat we willen bereiken met het hele post-systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Een post waarin Ik geloof niet [..]" "[..] ik geloof wel [..]" staat hoeft niet persé een uiting van een mening te zijn, maar kan ook een stelling zijn waarin ruimte gelaten word voor discussie.
* botoo gebruikt ook graag soortgelijke stellingnames omdat ik van mening ben dat discussierbare items niet als keiharde feiten geponeerd moeten worden.
lijkt warempel wel een heterdaadje dit :+

Wat betreft de offtopic reactie: Ik kan mij prima in Ecteiascidins uitleg vinden.

Betreffende de herhaling uit 'recente' draadjes reacties: zo zie ik het (weliswaar genuanceerd), om de initiele beoordeling daarvan eens opnieuw ter discussie te stellen lijkt me niet onnuttig :)
Kort door de bocht neig ik het meest naar een cut&paste niveau met bijbehorende waardering.

We mogen niet uit het oog verliezen dat de faq ergens is begonnen en dat ook daar wel ruimte voor doorontwikkeling/verbetering aanwezig kan zijn. De faq is een (sturende) leidraad, geen ultieme waaheid.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
(weliswaar genuanceerd), om de initiele beoordeling daarvan eens opnieuw ter discussie te stellen lijkt me niet onnuttig
Ik kan je nog net volgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Jimmy Pop schreef op 12 July 2003 @ 23:22:
Zolang iemand zijn mening kan onderbouwen, wat in de betreffende reactie IMO ook het geval is, moet je de waarde van de post niet bij de mening, maar juist bij de onderbouwing zoeken. Het is idd absoluut verwerpelijk wat iemand anders vind van de kwestie als jou het niet interesseerd. Wat je echter wel in je achterhoofd moet houden is dat er wel meer dingen zijn die niet zozeer jou, maar wel andere mensen zou kunnen boeien. Bovendien vind ik (gaan we weer) dat het onderbouwen van een mening wel degelijk aanleiding kan geven voor een (zinnige) discussie of anders iemand van nuttige informatie kan voorzien, en dat is tenslotte wat we willen bereiken met het hele post-systeem.
Ten aanzien van de posting:

Naar mijn mening zijn de meningen van de poster niet, iig, niet goed genoeg onderbouwt. Verder onderbouwt de poster zijn mening op een paar "gedeeltelijke" onwaarheden.
Ik ben het met je eens dat men je niet moet oordelen op een mening ansich. Een goed onderbouwde mening heeft weldegelijk toevoegende waardes zelf in mijn opinie tot +4 reikende waarden, enkel beruste deze waardenz zoals je al zegt op de onderbouwing. En deze onderbouwing mist imo in deze besproken reactie.
Omdat de poster vanuit een aantal verkeerde aannemen zijn reactie definieerd, gaat de waarde van zijn onderbouwing mijns inziens naar 0 vandaar uit moet zijn reacties, mijn inziens op 0 worden beoordeeld.

Welke onderbouwing mijns inziens niet kloppen:
1) "Ik geloof niet in het genoemde getal van 20% wat achter zou blijven want das 1/5 van het totale gewicht van een 100% gevulde cardridge ik heb dat wel eens vergeleken in de ene hand een volle en in de andere de leeg gemelde en die is echt stukken lichter."
2) "IK vind ook dat de consumentenbond niet Epson de gelegenheid heeft gegeven om er op te reageren dan hadden ze dezelfde versie vernomen die nu op de website staat van Epson."
3) "Ik denk dat het terecht is dat Epson juridische stappen gaat ondernemen tegen de consumentenbond "

Op deze veronderstellingen baseerd de poster zijn mening en vandaar uit volgt zijn reactie, die dus imo fout annex onvoldoende gefundeerd is onderbouwd.

Algemeen ter discussie

Bij een reactie op een draad, in het geval van een mening dient, imho de mening:
1) Te worden onderbouwd.
2) De onderbouwing dient te worden gefundeerd dwz een goede en juiste onderbouwing.
3) De aangedragen onderbouwing dient op feiten te worden gestoelt en niet op aannamen (of dit moet worden vermeld.)

wanneer een mening niet of niet juist of een ondegenlijk wordt onderbouwt is de mening, mijns inziens, niet het lezen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Offtopic:
Ik heb verder niet gereageerd maar als de consumentenbond met hardware aan de slag gaat knijpen mijn bilspieren in een reflex dicht :?
Ik ga er verder niet op in en ze hebben misschien een keer gelijk maar het lijkt me erg stug.
Die lui hebben absoluut geen verstand van hardware.
Let wel, zou de consumentenbond notabene zomaar iets ontdekt hebben wat geen 1 andere bond/instituut/review site zou hebben ontdekt?
Just mine two zloties.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
Ik volg wat je zegt Longbeard, wat jij voorstelt is echter dat wij van /16 de rechter zijn over wat wel en niet klopt. Of een stelling wel of niet waar is wil ik echter aan de discussie overlaten, niet aan ons. Wij zijn er enkel om ervoor te zorgen dat men kan zien welk deel van de discussie belangrijk is.

Vanuit dat opzicht zou het mijn inziens logischer zijn te beredeneren "is er onderbouwing?" dan "berust de onderbouwing wel op feiten". Gaan we onjuistheden die tussen waarheden of meningen instaan afstraffen vind ik dat de discussie tenietgedaan wordt en wij zodoende ons doel niet bereikt hebben: het aangeven van waardevolle reactie's in de discussie. Het kan dan wel zijn dat er onwaarheden instaan, maar zodra hier een reactie op komt is het essentieel dat de onwaareden zichtbaar zijn willen we dat de minder frequente bezoekers toch meekrijgen wat er besproken word. Op die manier zorg je er ook voor dat meer mensen die eventueel geloofden in de genoemde onwaarheden op de hoogte zijn van tegenargumenten. Mochten ze niet overtuigd zijn staat het hen vrij deel uit te gaan maken van de discussie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Spice schreef op 13 July 2003 @ 00:00:
Offtopic:
Ik heb verder niet gereageerd maar als de consumentenbond met hardware aan de slag gaat knijpen mijn bilspieren in een reflex dicht :?
Ik ga er verder niet op in en ze hebben misschien een keer gelijk maar het lijkt me erg stug.
Die lui hebben absoluut geen verstand van hardware.
Let wel, zou de consumentenbond notabene zomaar iets ontdekt hebben wat geen 1 andere bond/instituut/review site zou hebben ontdekt?
Just mine two zloties.
Offtopixs:
Eén van de redenen dat de CB, Epson afraad is niet zozeer de technische kwaliteit van de Epson printers, maar de verkoopmethode.
Wij zijn van mening dat Epson hiermee bedrieglijke praktijken hanteert en hebben van de printerfabrikant geëist dat de chip, die het aantal printjes bijhoudt, niet meer het printen blokkeert maar alleen een waarschuwing geeft dat de inkt aan het opraken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Jimmy Pop schreef op 13 July 2003 @ 00:02:
Ik volg wat je zegt Longbeard, wat jij voorstelt is echter dat wij van /16 de rechter zijn over wat wel en niet klopt. Of een stelling wel of niet waar is wil ik echter aan de discussie overlaten, niet aan ons. Wij zijn er enkel om ervoor te zorgen dat men kan zien welk deel van de discussie belangrijk is.

Vanuit dat opzicht zou het mijn inziens logischer zijn te beredeneren "is er onderbouwing?" dan "berust de onderbouwing wel op feiten". Gaan we onjuistheden die tussen waarheden of meningen instaan afstraffen vind ik dat de discussie tenietgedaan wordt en wij zodoende ons doel niet bereikt hebben: het aangeven van waardevolle reactie's in de discussie. Het kan dan wel zijn dat er onwaarheden instaan, maar zodra hier een reactie op komt is het essentieel dat de onwaareden zichtbaar zijn willen we dat de minder frequente bezoekers toch meekrijgen wat er besproken word. Op die manier zorg je er ook voor dat meer mensen die eventueel geloofden in de genoemde onwaarheden op de hoogte zijn van tegenargumenten. Mochten ze niet overtuigd zijn staat het hen vrij deel uit te gaan maken van de discussie ;).
Wanneer een reactie ansich onwaar is ben ik het met je eens. Enkel wanneer je het over de onderbouwing van meningen in het topic gaat reageren krijg je vaak een wellis/nietis en/of offtopic en/of een te verhitte discussie. Deze discussie voegen aan de draad niets toe en doen er zelfs, imo, afbraak aan. Daarom vermijd /me Longbeard dit soort actie reactie discussies ook en probeert hoogstens bemiddelend te reageren. :)

offtopic:
Zit er nog weleens iemand op irc #tmf

[ Voor 3% gewijzigd door Longbeard op 13-07-2003 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Offtopixs:
Eén van de redenen dat de CB, Epson afraad is niet zozeer de technische kwaliteit van de Epson printers, maar de verkoopmethode.
Het zal wel weer laat zijn want ik snap geen hol van deze reactie mbt mijn opmerking.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Spice schreef op 13 July 2003 @ 00:25:
[...]

Het zal wel weer laat zijn want ik snap geen hol van deze reactie mbt mijn opmerking.
De CB beoordeeld niet enkel tav de techniek en de kwaliteit, ze hebben dan ook geen tot weinig verstand van de hardware. De Hardware is dan ook maar 1 van de onderdelen die de CB beoordeeld. Naast de meestal summiere Hardware beoordeeling, beoordelen ze ook tav de verkoopmethoden en de wettelijke consumenten verplichtingen van een fabriekant tov de consument. Hier gaat volgens de CB, Epson de fout in.

Imo is de Hardware beooreling van de CB meestal niet diepgaande genoeg en hebben ze niet de kwaliteit in huis om tot een grondige hardware oordeel te komen. De sterkte van de CB is echter de bescherming van de consument. Dat is vaak iets waar Hardware reviews overheen gaan aangezien zij daar de kennis niet van in huis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

beoordelen ze ook tav de verkoopmethoden en de wettelijke consumenten verplichtingen van een fabriekant tov de consument. Hier gaat volgens de CB, Epson de fout in.
Ach so, hmm sommige consumenten moeten weleens tegen hunzelf in bescherming genomen worden zou epson kunnen redeneren.
Zie het als een auto, iemand die er geen verstand van heeft brengt de auto naar de garage, een handig iemand onderhoudt een auto zelf.
Epson doet hetzelfde, door een veiligheidsmarge in te bouwen rijdt de consument haar auto niet in de prut en is er een automatische beurt en volgens mij legt epson de sleutelaar geen centimeter in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Klopt enkel wanneer jouw auto wordt afgelevert met een volle 50 liter benzinetank, zoals elke auto. De fabriekant zegt ik lever jouw 50 liter benzinetanks. Het restant van de benzine vervangen wij tegelijk met de tank.
Na de koop constateer je dat de fabriekant eigenlijk bedoelt met een snelheid van 90 km/u kunt u 300 km afleggen. Het restant van 20 liter brengen wij u niet in rekening. De CB zegt nu eigenlijk tegen de fabrikant: je moet de consument vertellen, voor de verkoop, dat je maar zoveel km garandeerd onder die voorwaarden dat je maar 90 km/u rijdt. Dan mag de fabriekant later uitleggen dat wanneer ik de consument 140 km/u rijdt ik maar 200 km kan afleggen. Deze reactie wil geen enkele fabriekant dus leggen zij de nadruk op 50 LITER ipv 300 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Ik heb het nu 5x gelezen en snap het wederom niet.
Voorbeelden ter verduidelijking zijn ok (ga zo voort) maar door de bomen zie ik het bos niet meer. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

We gaan wel erg offtopixs :+

laten we verhuizen naar: Epsons versus de Consumentenbond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Liever een goede offtopic dan een slechte ontopic.

Indien offtopic per definitie niet mag beloond worden, wordt het iig een kale boel op de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
*agrees*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

* Eensch *

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

*Consent*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:37
Nou, ik heb weer dikke lol met deze beveiling en proberen te herkennen van originele cartridges :( Nu weigert mijn Epson dus een originele cartridge :( :( Gelukkig nog wel garantie, maar is wel direct mijn laatste epson ooit !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
En waarom voelde je de behoefte om dat bijna 2 weken sinds de laatste reactie nog te melden als ik vragen mag :? :+

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Pagina: 1