Gentlepieps van /16
Als vervolg op de discussie die hier gevoerd is in de draad van Epson vs de Consumentenbond, ontstaat op de fp in twee nieuwe draden soortgelijke discussies.
Software omzeilt beveiliging Epson-inktpatronen
Epson overweegt stappen tegen Consumentenbond
In de verschillende draden staan heel vaak dezelfde reacties, discussies worden dubbel gevoerd. Ik vind het wel een interessant onderwerp om dat moderatietechnisch eens te bepreken. Ik heb zelf nl. de neiging om reacties die ik een dag eerder in een draad heb gelezen lager te beoordelen als ik ze in een soortgelijke draad weer tegen kom. Helemaal als het dezelfde auteru betreft. (heb niet direct een voorbeeld). Eigenlijk is dat niet correct, gezien de ongeschreven afspraak autonoom per draad te modden en ook het kijken naar wie het schrijft is niet geheel gepast.
Ten tweede ben ik van mening dat eigenlijk de hele discussie, in het software draadje waar het weer de consumentenbond vs epson betreft, offtopic is. In dat draadje dient een discussie over die software te worden gevoerd. En niets anders. Zeker niet als daar in andere draden van dezelfde dag en van wat dagen daarvoor ruim de mogelijkheid toe is geweest.
Als laatste nog een reactie uit de software draad die ik als voorbeeld wil stellen voor een moderatie discussie (en dus voor consensus vorming). Wat mij betreft is het best lastig, zeker als een user behulpzaam en informatief wil zijn, maar ik vind het offtopic van jewelste. Graag jullie mening:
Als vervolg op de discussie die hier gevoerd is in de draad van Epson vs de Consumentenbond, ontstaat op de fp in twee nieuwe draden soortgelijke discussies.
Software omzeilt beveiliging Epson-inktpatronen
Epson overweegt stappen tegen Consumentenbond
In de verschillende draden staan heel vaak dezelfde reacties, discussies worden dubbel gevoerd. Ik vind het wel een interessant onderwerp om dat moderatietechnisch eens te bepreken. Ik heb zelf nl. de neiging om reacties die ik een dag eerder in een draad heb gelezen lager te beoordelen als ik ze in een soortgelijke draad weer tegen kom. Helemaal als het dezelfde auteru betreft. (heb niet direct een voorbeeld). Eigenlijk is dat niet correct, gezien de ongeschreven afspraak autonoom per draad te modden en ook het kijken naar wie het schrijft is niet geheel gepast.
Ten tweede ben ik van mening dat eigenlijk de hele discussie, in het software draadje waar het weer de consumentenbond vs epson betreft, offtopic is. In dat draadje dient een discussie over die software te worden gevoerd. En niets anders. Zeker niet als daar in andere draden van dezelfde dag en van wat dagen daarvoor ruim de mogelijkheid toe is geweest.
Als laatste nog een reactie uit de software draad die ik als voorbeeld wil stellen voor een moderatie discussie (en dus voor consensus vorming). Wat mij betreft is het best lastig, zeker als een user behulpzaam en informatief wil zijn, maar ik vind het offtopic van jewelste. Graag jullie mening:
Gepost door ronald1368 zaterdag 12 juli 2003 - 10:56 Score: 0 (Overbodig)
Ik gebruik al jaren Epson printers en ben zeer zeer tevreden over deze apparaten.De kwaliteit staat niet te discussie foto's zijn gewoon vlijmscherp.
Ik heb een Stylus 890 Photo en een Stylus 1290 Photo printer en heb ook zelf gerefilled toen dat nog loonde , met een chipresetter en werkte prima , ik heb de patronen wel eens gecontroleert toen de printer aangaf dat ze aan vervanging toe waren en ik had niet de indruk dat er nog veel inkt in zat , ze waren gewoon echt leeg , bovendien gaat eerst het ledje op het frontpaneel van de printer knipperen en dan kun je ngo vellen afdrukken en pas als het ledje helemaal blijft branden is het leeg en na controle blijkt dan dat ze ook echt bijna leeg zijn.
Ik geloof niet in het genoemde getal van 20% wat achter zou blijven want das 1/5 van het totale gewicht van een 100% gevulde cardridge ik heb dat wel eens vergeleken in de ene hand een volle en in de andere de leeg gemelde en die is echt stukken lichter.
Bovendien geloof ik wel in het verhaal van Epson dat ze gewoon een hoeveelheid inkt geranderen,
Laten we eerlijk zijn het is toch gewoon meetbaar, je kan een inkcardridge die vol is en een die volgense de printer leeg is gewoon met een preciesie weegschaal wegen dan is het uit te rekenen hoe vol de "lege" dan nog is.
IK vind ook dat de consumentenbond niet Epson de gelegenheid heeft gegeven om er op te reageren dan hadden ze dezelfde versie vernomen die nu op de website staat van Epson.
Ook is een voordeel dat de cardridges kunnen worden uitgenomen als men een print wil draaien en het niet red met de huidige dan kan men tijdelijk andere plaatsen en dan word het inktnivo correct uitgelezen en later kan men weer de andere plaatsen en die leegprinten.
Ik denk dat het terecht is dat Epson juridische stappen gaat ondernemen tegen de consumentenbond , ik heb al eens vaker getwijfeld aan de objectiviteit van de tests en verslagen die daar vandaan komen.
Ik ben nieuwsgierig hoe dit gaat verlopen.
Denk dat Epson het er niet bij laat zitten.
met vriendelijke groet,
Ronald.
edit:
Kan rennie of bo ff een l aan mn topictitel toevoegen, dank!
Kan rennie of bo ff een l aan mn topictitel toevoegen, dank!