botoo schreef op 08 July 2003 @ 23:46:
@Longbeard:
[..]
Als een fabrikant een bepaalde garantie geeft mbt het aantal prints, dan is het heel verstandig om daar voldoende inkt voor in te zetten. Maar die fabrikant wilt natuurlijk niet graag dat zijn 'noodreserve' inkt aangewend word voor iets anders dan noodreserve.
Een garantie op het aantal prints is oké. Het daarna afkappen van het doorprinten is imo niet toegestaan. Waarom?
Omdat de koper,
inkt koopt om te printen, dat is dan ook het verkoopargument van Epson. Zie de verkoop in milliliters inkt. Epson zegt nu plotseling ( in de kleine lettertjes): Ho, is even, wij verkopen geen inkt ansich, maar een hoeveelheid te printen pagina's. In dat geval zou Epson dat bij zijn inktcartridge's moeten vermelden ipv het aantal milliliter inkt. De huidige handelswijze van Epson, valt mijns inziens onder de noemer consumenten misleiding.
Hetgeen je als laatste quote aanwend klopt imo voorlopig nog wel, ik zie iig nog regelmatig advertenties voor cheapass cartridges en bijvul inkt.
Klopt dit hebben de meeste printerfabriekanten zo niet alle, proberen te verhinderen. Gelukkig is dit heden ten dage in de EU het verhinderen van de verkoop van deze cheapass cartridges verboden.

Verder spreek ik ook uit ervaring mbt de consumentenbond, ben er lang lid van geweest. lees nog steeds hun periodiek (via mijn moeder), en blijf constant conclusies lezen die niet (volledig) stroken met de werkelijkheid.
offtopic:
Naar aanleiding van het riante hoofdkantoor, en de daaraan gerelateerde prijsverhoging, van de consumentenbond(CB), het abo. opgezegt. Lees het wel nog regelmatig. Ben het er wel mee eens dat niet altijd de conclusies stroken met de werkelijkheid.
Toch ben ik het in zoverre, in dit geval, met de CB eens, dat er in dit geval sprake is van misleiding van de consument.
Aangezien dit een truc is om meer inkt te verkopen en dus mensen geld uit de zak te kloppen, eisen wij van Epson dat de printerfabrikant de cartridges aanpast.
[
Voor 5% gewijzigd door
Longbeard op 09-07-2003 00:58
]