Onstabiel internet

Pagina: 1
Acties:

• j.bouwmeester
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05-2023
Hallo,

Ik probeer een probleem bij mijn ouders op te lossen. Zij hebben Zonnet ADSL via een 'E-Tech ADSL USB Modem (v2)'. Nu doet het internet het wel en ook op volledige snelheid, alleen na ongeveer elke minuut doet hij het even (10s-20s) niet. Als ik nog een paar keer naar de pagina ga doet hij het uiteindelijk wel weer.
Zeker met downloaden en MSN is dit zeer vervelend.
Ik kan er echter niet achter komen wat het is. Heb firewall uitgeschakeld enzo en bekabeling nagekeken. Niets verkeerds gevonden. Gek dat ie het een tijdje op volle snelheid doet, om vervolgens weer er mee te nokken. Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Verwijderd

ZonnetNIET!

Jij mag binnenkort je mail checken.

[ Voor 70% gewijzigd door intoxicated op 11-07-2003 22:38 ]

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Ik heb dit probleem ook ondervonden bij iemand waar ik Zonnet ADSL had geinstalleerd met dezelfde apparatuur.

Nadat ik Toetsenbord/Muis ondersteuning voor USB had uitgezet was dit probleem verholpen. Wat ook soms wil helpen is het installeren van de USB drivers voor de chipset.

Veel suc6

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:25

Whuzz

Dodgeball!

Goede reply _/-\o_ |:( :(

Anyway. Dit klinkt als een intern probleem ergens in je PC, wellicht, zoals al opgemerkt een USB-conflict, of misschien een probleem in windows?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 19:18
Check ff of je niet de subnet net van Zonnet en je netwerk niet gelijk zijn. Dat had ik ook.
Dan vliegt je internet er ook iedere keer er uit ;)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• paella
  • Laatst online: 19-05 20:49
The_Greater schreef op 11 July 2003 @ 22:31:
Check ff of je niet de subnet net van Zonnet en je netwerk niet gelijk zijn. Dat had ik ook.
Dan vliegt je internet er ook iedere keer er uit ;)
Wat bedoel jij nou weer met subnet net?

No production networks were harmed during this posting

• j.bouwmeester
Ik heb inderdaad twee dezelfde subnet masks dus ik ga morgen even checken of hij het nu beter doet

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 21:49

Giblet

Dingen

vanke014 schreef op 11 July 2003 @ 22:16:
Ik heb dit probleem ook ondervonden bij iemand waar ik Zonnet ADSL had geinstalleerd met dezelfde apparatuur.

Nadat ik Toetsenbord/Muis ondersteuning voor USB had uitgezet was dit probleem verholpen. Wat ook soms wil helpen is het installeren van de USB drivers voor de chipset.
doel jij toevallig ook op "usb legacy" in het bios (is misschien iets simpelere taal voor de TS) want ik had het laatst ook met mijn finalscratch. deed ook raar, totdat ik die instelling veranderde

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:49
Ik denk ook dat het met de USB te maken heeft.

(naar mijn idee is USB hardstikke leuk voor apparaten die af en toe moeten communiceren, maar voor apparaten die constant moeten communiceren is het best wel vaak 'buggy'...
Niet dat problemen niet op te lossen zijn, maar het is zeker niet altijd 'plug and play')

• vanke014

vanke014

Giblet schreef op 12 juli 2003 @ 00:52:
[...]

doel jij toevallig ook op "usb legacy" in het bios (is misschien iets simpelere taal voor de TS) want ik had het laatst ook met mijn finalscratch. deed ook raar, totdat ik die instelling veranderde
Ja, meestal kunnen zulke instellingen problemen overleveren in combinatie met bv ADSL modems.

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 05:40

Brazza

Byte me!

offtopic:
MVC>> Edit knopje?

De DNS die eruit klapt misschien? Anders bel de 'zonnetniet' helpdsk.

Verwijderd

En oh ja; het is instabiel en niet onstabiel.....

• The_Greater
ZEG, MVC. Je kunt ook deze Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gifknop gebruiken en je post editen in plaats van 3 posts onderelkaar te zetten.

En werkt het nu zonnet weer naar behoren?

Edit:
Posts van MVC zijn verwijderd

[ Voor 19% gewijzigd door The_Greater op 12-07-2003 16:52 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Probleem heb ik ook.
- Zonnet gebeld.
" Ligt waarschijnlijk aan je spliter"
bleek van niet
" Ligt waarschijnlijk aan je tcp/ip"
ik vervangen, ook niet

Vreemde bij mij is dat er (bij het pingen) wel een reactie blijft van het modem
10.0.0.2: doelhost niet bereikbaar.

Inmiddels heb ik ingelogd op het modem. Er blijkt dat het modem zelf de verbinding verliest.

FYI ip 10.0.0.2 l: admin p: epicrouter (staat ook in de handleiding)

Voor de zekerheid ga ik toch maar eerst de lijnen zelft testen. Stomme is hij heeft het goed gedaan. Dus ik denk niet dat het aan de kabeltjes ligt.

Denk dat ik de logs uit het modem maar eens ga mailen naar zonnet , eens kijken wat voor inteligent antwoord ik krijg.

• j.bouwmeester
Ik heb dus legacy usb uitgeschakeld en subnet masks verschillend gemaakt, maar het probleem blijft zich aandoen. Zal binnenkort eens zonnet op bellen, maar ik heb eigenlijk meer vertrouwen op jullie antwoorden dan die van zonnet...

• j.bouwmeester
offtopic; onstabiel is net zo correct als instabiel

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

zetje01 schreef op 12 juli 2003 @ 00:57:
Ik denk ook dat het met de USB te maken heeft.

(naar mijn idee is USB hardstikke leuk voor apparaten die af en toe moeten communiceren, maar voor apparaten die constant moeten communiceren is het best wel vaak 'buggy'...
Niet dat problemen niet op te lossen zijn, maar het is zeker niet altijd 'plug and play')
Daarom ook dat videocamera's dus firewire gebruiken, USB mag dan wel 480 Mbit hebben maar het is veels te onstabiel om ook die 480Mbit te kunnen gebruiken.

Firewire daartegen maakt gebruik van gereserveerde kanalen en elk kanaal kan 400Mbit op volledige snelheid aan.

There is no place like ::1

• j.bouwmeester
Ik heb de systemlog van de modem eens nagekeken en die zegt het volgende (sterretjes zijn voor bescherming):
7/12/2003 0:30:30> PPP1 Session is up.
7/12/2003 0:30:30> PPP1: DNS Secondary IP address is 62.58.**.*
7/12/2003 0:30:30> PPP1: DNS Primary IP address is 62.58.**.*
7/12/2003 0:30:30> PPP1: PPP Gateway IP address is 62.58.***.**
7/12/2003 0:30:30> PPP1: PPP IP address is 62.166.255.***
7/12/2003 0:30:30> PPP PAP Authentication success
7/12/2003 0:30:27> PPP1 PPPoA Connected
7/12/2003 0:30:27> PPP1 Session is down.
7/12/2003 0:28:48> PPP1 Session is up.
7/12/2003 0:28:48> PPP1: DNS Secondary IP address is 62.58.**.*
7/12/2003 0:28:48> PPP1: DNS Primary IP address is 62.58.**.*
7/12/2003 0:28:48> PPP1: PPP Gateway IP address is 62.58.***.**
7/12/2003 0:28:48> PPP1: PPP IP address is 62.166.***.***
7/12/2003 0:28:48> PPP PAP Authentication success
7/12/2003 0:28:45> PPP1 PPPoA Connected
7/12/2003 0:28:45> PPP1 Session is down.
7/12/2003 0:27:26> PPP1 Session is up.
7/12/2003 0:27:26> PPP1: DNS Secondary IP address is 62.58.**.*
7/12/2003 0:27:26> PPP1: DNS Primary IP address is 62.58.**.*
7/12/2003 0:27:26> PPP1: PPP Gateway IP address is 62.58.***.**
7/12/2003 0:27:26> PPP1: PPP IP address is 62.166.255.***
7/12/2003 0:27:26> PPP PAP Authentication success
7/12/2003 0:27:23> PPP1 PPPoA Connected
7/12/2003 0:27:23> PPP1 Session is down.
Het lijkt er toch op dat het probleem zich voordoet tussen tussen modem en zonnet. Of niet?

• vanke014

vanke014

j.bouwmeester schreef op 12 July 2003 @ 13:36:
Ik heb de systemlog van de modem eens nagekeken en die zegt het volgende (sterretjes zijn voor bescherming):

[...]

Het lijkt er toch op dat het probleem zich voordoet tussen tussen modem en zonnet. Of niet?
Ik denk zelf dat het door de USB poort komt, ik zou aanraden om een USB hub aan te schaffen. Waarom zul je jezelf wel afvragen..sommige onboard USB poorten geven te weinig stroom. Dit zal resulteren in uitvallende apparaten. Een USB hub wordt van stroom voorzien via een net adapter.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik wil niet als BETWETER overkomen hoor maar ik heb 2 kennissen die dat modem hebben en het is echt alleen maar problemen met dat ding :(
Gelukkig heb ik 1 van de 2 kunnen overhalen om ZonNet te bellen en te vragen of ze dat modem mogen inruilen en dan met bijbetaling een nieuwe kunnen krijgen :)

Gaat ie doen na zijn vakantie MOOI :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• vanke014

vanke014

Heb je al gekeken of Windows toelaat om energie te besparen op de modem? (Spaarfunctie).

Als Windows dit toelaat even uitzetten, en dan kijken of het probleem zich nog steeds voordoet.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Zoals je hier ook kan lezen, komt het vaak voor dat USB modems problemen geven doordat ze niet genoeg stroom krijgen. (zie de reply's van vanke014) Ook staat erbij dat sommige hubs alsnog niet genoeg stroom leveren. Zorg er dus voor dat je een fatsoenlijk merk hub koopt als je dat gaat proberen.
Ik hoor trouwens dat een PCI usb kaartje ook vaak goed werkt, maar dat zal wel verschillen per pc.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Jullie zoeken het allemaal tever. Is de kwaliteit van de telefoonlijn goed en zit er OVERAL WAAR NODIG een splitter ! Zoniet is dit volkomen normaal

Verwijderd

<insider info>

Het log van je modem is ok. Laatste entry: Session is UP.

vraagje: wat voor chipset zit er op je mobo? VIA?

• The_Greater
heb je het wel eens geprobeerd rechtstreeks aan de lijn, dus zonder splitter, aan gesloten. En heb je wel eens geprobeerd om alle usb apparaten aftekoppelen?

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 14:14
vanke014 schreef op 12 juli 2003 @ 15:19:
[...]

Ik denk zelf dat het door de USB poort komt, ik zou aanraden om een USB hub aan te schaffen. Waarom zul je jezelf wel afvragen..sommige onboard USB poorten geven te weinig stroom. Dit zal resulteren in uitvallende apparaten. Een USB hub wordt van stroom voorzien via een net adapter.
Er zijn inderdaad hubs die een net-adapter hebben maar dat is veel minder dan die zonder! Een USB-modem hoort het gewoon te doen op een USB/USB2.0 poort te doen. Ik denk niet dat het dramatisch veel voorkomt dat er niet genoeg stroom door een on-board USB poortje gaat :S

Heb je al een andere USB poort geprobeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door supreme tweaker op 12-07-2003 16:47 ]

Burp

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Hoelang zijn je kabels? Volgend KPN zijn daar verschillen in, staat ergens op de support site (www.kpnadsl.nl)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

da-dude schreef op 12 July 2003 @ 16:46:
[...]

Er zijn inderdaad hubs die een net-adapter hebben maar dat is veel minder dan die zonder! Een USB-modem hoort het gewoon te doen op een USB/USB2.0 poort te doen. Ik denk niet dat het dramatisch veel voorkomt dat er niet genoeg stroom door een on-board USB poortje gaat :S

Heb je al een andere USB poort geprobeerd?
Dat komt dus wel vaak voor trust me ;) raar maar waar :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 09:54

BertV

Handgemaakt

Ik denk niet dat het dramatisch veel voorkomt dat er niet genoeg stroom door een on-board USB poortje gaat
Ik heb er een Powered USB hub voor moeten kopen. (Oudere VIA chipset)
Zorg er voor dat je 10.0.0.2 als "trusted" in je firewall instelt. Want dan raak je om de zoveel seconden je verbinding kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door BertV op 12-07-2003 18:35 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Waarschijnlijk heb je moederbord op basis van een VIA chipset (VT8233 ofzo) en die leveren precies 500mA aan USB. Laat dat modem van jou (en van mij) nou ook 500mA trekken.
Als je dan dus bv een USB-muis of printer of card-reader aansluit kan de verbinding soms wegvallen.

Ik heb het opgelost door een PCI-kaartje te installeren. Alle USB poorten uit te schakelen en alle software die iets met USB te maken heeft verwijderen (ik heb een cleanload gedaan). Daarna was het probleem bij mij verholpen. Alleen kan ik nu dus geen USB-apparaten meer aansluiten.

Dit is al maanden (zo niet jaren) een probleem en ik vind het belachelijk dat je hiervoor niet gewaarschuwd wordt. Ik ben nu zelf bezig om met een router en switch te ADSL-en. Ben ik van al dat geneuzel af.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

Inmiddels hangt er dus bij mij een power usb hub aan. Nog steeds dit probleem. Stomme is dat het probleem er eerder niet was.
Nu hangen er wel een scanner en een printer aan de hub maar ook met die eruit nog steeds een probleem.
Mijn log is precies het zelfde als eerder genoemd log op pagina 1.
Telefoon lijn is goed. Splitter is goed. Al een andere geprobeerd en ook zonder nog problemen.
Modem is ook gewoon continu online volgends de lampjes.
Rest mij haast niks anders dan een keer een laptop aan het modem te hangen maar ik vrees met grote vrezen. Proberen kan echter geen kwaad.... Anders maar weer eens die peeps van zonnet vragen. Misschien is gewoon het modem verrot of zo.
Heb in het modem ook een knop gewonden om het modem te resetten. Fac defaults. Misschien een oplossing omdat het wel altijd naar behoren heeft gewerkt.
Conclusie tot dus ver... Het zuigt...

Verwijderd

ADSL modem geherinstaleerd,

Nu dus op een powerd usb hub, maar vooral dat herinstaleren. Het werkt weer als een bewolkt zonnetje maar in elk geval stabiel
Pagina: 1