DTS Audio CD via computer

Pagina: 1
Acties:

• F0RMaTC
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 21:19
Ik heb het volgende. Ik heb een DTS audio file + een cue op mijn hd staan. Die mount ik vervolgens met Virtual Deamon. Dan open ik PowerDVD 5.0. Powerdvd heb ik op SPDIF staan. Vervolgens hoor ik alleen maar ruis. Ik heb mijn computer aangesloten via een COAX kabel naar mijn digi uitgang op mijn versterker. DiVX films met AC3 werken wel gewoon op Dobly Digital via mijn versterker (via bsplayer)
Wat doe ik fout ?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

F0RMaTC schreef op 11 July 2003 @ 21:58:
Ik heb het volgende. Ik heb een DTS audio file + een cue op mijn hd staan. Die mount ik vervolgens met Virtual Deamon. Dan open ik PowerDVD 5.0. Powerdvd heb ik op SPDIF staan. Vervolgens hoor ik alleen maar ruis. Ik heb mijn computer aangesloten via een COAX kabel naar mijn digi uitgang op mijn versterker. DiVX films met AC3 werken wel gewoon op Dobly Digital via mijn versterker (via bsplayer)
Wat doe ik fout ?
Je moet em aansluiten op de digi ingang, niet de uitgang...

• F0RMaTC
LOL dat bedoel ik. Daarbij zei ik ook dat ik DiVX + AC3 ook op DD kreeg via mijn versterker

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:48
Ondersteunt je versterker wel DTS? Dolby Digital ondersteuning is niet voldoende....

Verwijderd

Dat probleem heb ik ook. Waarschijnlijk doe je niks fout maar moet je 'm gewoon op een CD bakken en in je CD speler afspelen (als die optisch of coaxiaal is aangesloten!)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:18

GaMeOvEr

Is een hork.

Dts is een ander formaat dan DD, dus je Receiver/versterker moet idd ook Dts ondersteunen.

Aansluiting zit allicht goed, anders had je ook geen DD bij je DiVX nee. ;)

Stel je receiver ondersteund wel Dts, dan is het een vaag verhaal, gaat er misschien iets bij het mounten mis?

Aannames zijn fataal.

• F0RMaTC
Idd heb ik DTS. Ik heb een pioneer VSX-D511. Ik zou zo gauw niet weten hoe het mounten mis kan gaan. Een standalone CD speler heb ik niet (lees nog niet)

• Tazzz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:14
Probs afspelen DTS audio cd's

Ik had dezelfde vraag min of meer gesteld....

Maar na allerlei search, google, rtfm, faq en noem het maar op, weten we het zelfs op GOT niet. Zelfs de goeroes(modjes ?) blijven stil... :)

Het heeft te maken met dat sommige DTS audio cd's op 44.1 khz zijn opgenomen en dat sommige geluidskaarten dat niet goed door willen lussen. Standaard doen de 48 Khz DTS audio cd's het bijvoorbeeld wel met een SB live kaartje, maar de 44.1 niet. Ik heb zelfs de digitale uitgang van mijn lite on dvd speler verbonden aan m'n sb live kaartje en alles goed ingesteld, maar nog steeds ruis. Terwijl als ik dezelfde cd in een stand alone dvd speler stop: tada, geluid!

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een applicatie die DTS wavjes of cd's rechtstreeks naar m'n spdif en dus versterker kan sturen...

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:18

GaMeOvEr

Is een hork.

Weet je wat voor soort Dts file het is? Dts heeft namelijk ook weer een hele zwik aan formaten. ( Stereo, multichannel, 48/16, 96/24, etc...)

Aannames zijn fataal.

• F0RMaTC
Hoe kan ik dat zien wat voor formaat het is ?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:55
De DTS track op een DTS audio CD heeft een bandbreedte van 1.235Mbit/s (voor zowel 16 bit als 24 bit, 44.1kHz). Echter op een DVD wordt veelal 754Kbit/s gebruikt voor de DTS track (48kHz). Zover ik weet hebben geluidskaarten nog wel eens moeite om die 754Kbit track door te sturen naar de digitale uitgang. Dolby Digital is 448Kbit/s en geeft geen probleem. Ik vermoed dan toch dat het enkel de bitrate is welke te hoog is.
Een standalone cd speler snapt ook geen reet van het signaal, die stuurt het enkel door en je receiver mag er fijntjes mee spelen :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1