4.1 vaag probleem met de achterboxen

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Beste mede-Forummers, :9

ik heb te kampen met een klein 4.1 probleempje.
ik heb namelijk zo'n 4.1 setje van logitech gekocht. de Z-560.

Ik hoor gek genoeg de achterspeakers niet. nu heb ik natuurlijk ook al geprobeert om dit in te stellen in het configuratiescherm, maar hier kan ik geen 4.1 optie bij vinden. 5.1, 6.1 etc etc zijn wel te vinden, maar geen 4.1.

wanneer ik 5.1 ga gebruiken heb ik dus alleen door de voor speakers geluid. nu heb ik dan de mogelijkheid om op de controller van mij setje, de Fade helemaal ophoog te gooien, en dan werken de achter speakers wel. helaas krijgt in dit geval de subwoofer problemen dat deze niet goed werkt.

ik gebruik XP, met een P4P800 mobo. oja..heel belangrijk. ik heb de boxen aangesloten op de on-board soundkaart. drivers zijn ge-updated, maar dat hielp dus ook niet. het zijn van die soundmax drivers.. :o

hoop dat jullie me kunnen helpen. tjoww :)

edit: ja tuurlijk heb ik eerst de search gebruikt...maar kon er niet veel "nuttigs" vinden

[ Voor 6% gewijzigd door rikgoodhart op 11-07-2003 19:28 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
Over het algemeen heb je wel een bron nodig welke de achterspeakers kan aansturen. Zoals een spel met surround ondersteuning of een DVD bijvoorbeeld.
Voormuziek met winamp bijv. heb je standaard stereo geluid, dus alleen de fronts. Maar je kunt met winamp bij output ook voor 'directsound' kiezen. Daarnaast moet je in windows bij de multimedia eigenschappen nog kiezen voor 'quadrofonisch' en je zou nu geluid uit 4 speakers moeten hebben.
Maar het is dus een beetje software afhankelijk. Het is niet altijd mogelijk zover ik weet.

Zie verder de faq over dit onderwerp, of de search :)

[ Voor 6% gewijzigd door Raymond op 11-07-2003 20:01 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Dit topic is gesloten.