Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[cm] ccfl schakelaar plaatsen in metaal

Pagina: 1
Acties:

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01
ik heb ff een vraagje.
bij alle ccfl's die ik heb gekocht zat zo'n mooie ronde schakelaar. deze schakelaar heeft een diameter van +/- 2 cm. Nu ging ik vandaag naar de hornbach om even een metaal boortje te halen zodat ik deze schakelaar achter in mijn kast in kan bouwen... dat boortje koste dus 25 euro, en die heb ik maar niet gekocht.

heet iemand een idee hoe je zonder zo'n boor er een goed gat in kan maken? met de dremel lijkt mij redelijk moeilijk omdat het zo'n klein gat is.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:40

DinX

Motormuis

Eerst met een klein metaalboortje een gat maken, en dan met een frees-stukje voor de dremel het groter maken.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-11 17:59
ponstang?

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

misschien heb je een grote duimschroef waar je hem in kan schroeven. Goed vastdraaien en met een boormachine een gat boren van rond de 2cm... Het beste kun je beginnen met een kleinere boor, en het gat daarna uitboren met grotere boren. Het kost meer tijd, maar dan heb je ook wat....

ff wat anders, waar heb je die ccfl's vandaan dat er een mooie schakelaar bij zat? Ik heb de mijne namelijk bij Eijlander weg, en die grappenmakers hadden niet vermeld op hun site dat er dus bij de nieuwe ccfl's WEL een inverter zat. Kom ik aan met 4 inverters teveel :/ En dan heb je er nog niet eens een schakelaar bij ook....

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-11 17:59
Sunbeam heeft oa een knopje erbij zitten

TheS4ndm4n#1919

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01
ik heb mijn ccfls uit een ia op laupro. Als ik eerst met een kleine boor begin, en daarna met een grotere verder ga heb ik toch nog die 25 euro boor nodig.
ik kan 1 van de kasten trowuens niet echt goed vast zetten als ik er een gat in boor, het is een shuttle (zie [rml][ cm] shuttle modding (SN41G2)[/rml])

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

maibe een tip: vraag es buren vrienden of bekenden voor zo een grote boor ;)

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Verwijderd

en anders boren totdat je er een veil in kan krijgen en dan het gat tot 2cm helemaal uitveilen?

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 09:20

Silentpuma

To much mind...

:X 25 pleuro`s voor 1 boortje?! Dat is wel heel erg gek, daar koop je complete setjes voor! :D

Moet je maar eens goed kijken bij de doe-het-zelfzaken, daar kosten ze bijna niets. ;)

Use the Search Luke...

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:57
Silentpuma schreef op 11 July 2003 @ 20:34:
:X 25 pleuro`s voor 1 boortje?! Dat is wel heel erg gek, daar koop je complete setjes voor! :D

Moet je maar eens goed kijken bij de doe-het-zelfzaken, daar kosten ze bijna niets. ;)
diameter 20 mm .... dat is nou niet echt je standaard boortje

Maar er zijn al een paar oplossingen gegeven, pons ,veilen ,kleine ronde gaatjes in een cirkel boren en die uitveilen enz enz

vroeger zou ik voor uiveilen gaan, maar aangezien ik vaker grote gaten moet maken heb ik maar een trapboor gekocht. Die dingen zijn SUPER kost wat maar dan heb je ook wat

Afbeeldingslocatie: http://www.lenoxsaw.com/images/varibit1.jpg

Repareren doe je zo.

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Waarom zet je er niet zelf een (kleiner) knopje op ?

is echt niet moeilijk !

Kweet niet waar je woont maar ik heb hier wél een 18mm en een klein vijltje liggen ?

[ Voor 36% gewijzigd door De_Koele_Man op 11-07-2003 21:49 ]

Meh!

Verwijderd

Ik heb dit ook al es gehad...

Boor een gat met het grootste boor dat je hebt, pak daarna een ronde vijl en maak het gat zo groot als nodig :)

Suc6 ;)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ga gewoon naar een metaalbedrijf en vraag of ze er een gaatje in willen boren.. Dat is 2 minuten werk (inclusief boor wisselen :)) en vaak doen ze dat voor niks :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

voorzichtig met je Dremel, vaak zat gedaan,
er zit toch een klein afdekrandje op die schakelaar,

gewoon heel voorzichtig, rustig aan met klein schuurbandje op je Dremel, na een gaatje uitgeboord tehebben :)

Verwijderd

Ik zou het ook met een dremel doen, dat kan heel mooi, gewoon het rondje aftekenen op je kast en dan bewerken met de dremel, gewoon zo'n steentje pakken. Gaat geweldig mooi

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Nog even een tipje mocht je het toch gaan vijlen/dremelen: bij Sunbeam CCFL's zit een malletje om het boorgat af te tekenen (of is het om het knopje extra steun te geven :?) als je nadat je een klein gat geboord hebt, dat malletje er op plakt dan weet je precies hoever je moet vijlen om het gat precies op de goede maat te krijgen :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

2??? CM wat is dat voor immense schakelaar. Ik had er 1tje waarvoor een gaatje van 6 mm echt groot genoeg was :P

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 02:36
Gewoon een klein gat boren en veilen ..

Spreek uit ervaring :)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
pfffffff, 25 euro voor 1 boortje? Dat kan eigenlijk niet hoor, en 2cm schakelaars ja zoals interstice zegt, hoeveel CCFL's ga je eraan hangen? 100? :P

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Bij Sunbeam zijn het standaard 2cm schakelaars... Heb ik hier ook, maar ga ze wel vervangen, ze kosten me net teveel ruimte in een floppybay :)

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
ja, bij recom zitten die schakelaars ook hoor :P

hoewel sunbeam wel een lekker prijs/kwaliteit verhouding heeft

(eynstein heeft ze trouwens beide)

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11 07:19

t!mP

is inflatie gevoelig

Ik kreeg bij die ccfl's zo'n metalen ringetje. Precies het voormaat van de schakelaar.
Ik heb deze aan de achterkant van me 5.25 geplakt met 2 drupjes superlijm. Toen een klein gaat je in het midden geboort, en de rest uitgevijlt met een vijl uiteraard. En t past perfect ;x

Verwijderd

Ik zou zeggen, zet er kleinere schakelaars in... Twee centimeter doorsnede is echt groot hoor, en dan ook nog in een shuttle? Volgens mij is het geen gezicht om van die grote schakelaars in een klein shuttle'tje te zetten... :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juli 2003 @ 16:46:
misschien heb je een grote duimschroef waar je hem in kan schroeven. Goed vastdraaien en met een boormachine een gat boren van rond de 2cm... Het beste kun je beginnen met een kleinere boor, en het gat daarna uitboren met grotere boren. Het kost meer tijd, maar dan heb je ook wat....

ff wat anders, waar heb je die ccfl's vandaan dat er een mooie schakelaar bij zat? Ik heb de mijne namelijk bij Eijlander weg, en die grappenmakers hadden niet vermeld op hun site dat er dus bij de nieuwe ccfl's WEL een inverter zat. Kom ik aan met 4 inverters teveel :/ En dan heb je er nog niet eens een schakelaar bij ook....
check www.powerparts.nl <-- zit netjes een schakelaar bij, de ccfl zit in een plexiglazen buisje en er zit een inverter bij die in een plastic kastje zit...
Pagina: 1