inspire 6700 + Live! = wat allemaal?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 21:42
Ik heb dus een Creative Live! kaartje met 5.1 ondersteuning, maar ik heb ook een 5.1 onboard soundcard (rear in 'mic' en center in de 'out') (MSI K7N2G-L). Ik ga dus een Creative Inspire 6.1 6700 kopen, nou had ik een paar vraagjes die ik niet kan vinden dmv search, google of faq;

In welke geluidskaart kan ik de boxjes het beste aansluiten?
Heb ik nu EAX in games (die het ondersteunen natuurlijk)?
Heb ik nu EX (ofso?) in films/DVD's?
Heb ik nu 6.1 geluid? (zal wel niet 8)7 )
Heb ik nu surround sound in bv DivX?

Zorry als er hele noobie vragen bij zitten, maar ik heb niet zo'n verstand van audio enzo, alvast bedankt!

Owjah en zeg aub niet dat ik beter een Audigy of een 6.1 geluidskaartje kan kopen, want daar heb ik het geld dus niet voor 8)7
offtopic:
Nog even een nevenvraagje, Waarom is de Inspire 5300 net zo duur als de 6700 terwijl de sub minder zwaar is en je hebt een box minder?

[ Voor 24% gewijzigd door w0w op 11-07-2003 15:51 ]

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

eigelijk is aparte soundcard altijd beter, on-board trekt performance van je cpu af, dus ik zou de SBLive gebruiken.

en ja je hebt dan eax (ligt een beetje aan je SB welke versie van eax je kunt gebruiken)

en nee je hebt geen 6.1 geluid naar mijn weten, maybe kun je verloop stekkertje kopen maar da heb ik nog nooit geprobeerd, heb zelf dtt2200 en die is 5.1 dus ook nie nodig.

in dvd's kun je ook 5.1 geluid krijgen als je maar goede software gebruikt en je dvd moet het ondersteunen( doen ze bijna allemaal duz...)

en in divx hangt het er vanaf hoe het geluid gecomprimeerd is, meestal is dat gewoon stereo dus dan heb je wel geluid uit 4 boxen maar is het geen surround....

maar een hoop hiervan kun je ook in de searh vinden of in google dus voortaan iets beter zoeken (het is dat ik me verveel :) )

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• w0w
Model = CT4830, heeft die EAX?

Heb ik dan trouwens ook A3D?
Heb ik iets aan de digitale (:?) Inspire 5300 met mijn geluidskaartje?

[ Voor 13% gewijzigd door w0w op 11-07-2003 16:25 ]

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:11
yojordi schreef op 11 July 2003 @ 15:48:
Ik heb dus een Creative Live! kaartje met 5.1 ondersteuning, maar ik heb ook een 5.1 onboard soundcard (rear in 'mic' en center in de 'out') (MSI K7N2G-L). Ik ga dus een Creative Inspire 6.1 6700 kopen, nou had ik een paar vraagjes die ik niet kan vinden dmv search, google of faq;

1. In welke geluidskaart kan ik de boxjes het beste aansluiten?
2. Heb ik nu EAX in games (die het ondersteunen natuurlijk)?
3. Heb ik nu EX (ofso?) in films/DVD's?
4. Heb ik nu 6.1 geluid? (zal wel niet 8)7 )
5. Heb ik nu surround sound in bv DivX?

Zorry als er hele noobie vragen bij zitten, maar ik heb niet zo'n verstand van audio enzo, alvast bedankt!

Owjah en zeg aub niet dat ik beter een Audigy of een 6.1 geluidskaartje kan kopen, want daar heb ik het geld dus niet voor 8)7
offtopic:
Nog even een nevenvraagje, Waarom is de Inspire 5300 net zo duur als de 6700 terwijl de sub minder zwaar is en je hebt een box minder?
Antwoorden :
1. In de Live 5.1...Deze trekt minder resources weg en klinkt beter dan je onboard
2. Je hebt inderdaad EAX in games
3. je hebt Dolby Digital (EX) of DTS afhankelijk van de DVD en de instellingen van je
dvd-software.
4. 6.1 sound ? Ja, maar niet echt 6.1...dat zesde kanaal wordt erbij verzonnen
dacht ik, maar correct me if I am wrong...Wil je echt 6.1 zal je aan een andere
soundcard moeten die 6.1 daadwerkelijk ondersteunt ipv 5.1 van de Live
5. Hangt van de codering af en van de codecs die je gebruikt...Alleen als de film
daadwerkelijk gecodeerd is met surround sound kan je surround sound krijgen...
Anders hoor je uit alle kanalen hetzelfde...

Vraag over die 5300...Deze heeft geen decoder aan boord en is wat dat betreft identiek aan de 6700...Uiteraard 5.1 ipv 6.1 en andere specs...Volgens mij ook een
set die Creative niet echt veel heeft gemaakt...

Suc6

[ Voor 11% gewijzigd door MMUilwijk op 11-07-2003 16:42 ]

Everytime I suffer I become a better man because of it

Verwijderd

Ik heb heir overigens ook wat vragen over, hopelijk kunnen jullie die beantwoorden (ik heb de search ook al een aantal keer gebruikt).

Ik ben in het bezig van de 6700 set, incombinatie met een abit nf7-s met de soundstorm chip.

Op dit moment heb ik ze analoog verbonden, de groene zit in de groene, het zwarte kabeltje in de line in, en de oranje in de microfoon in.

Als ik de test doe in het config scherm met het soundstorm programma klopt alles (alleen de achter center doet het niet, maar dat is logisch omdat het alleen maar 5.1 test is).

Zoals het nu staat;
- Kan ik gebruik maken van DTS en dolby digital (ac3) ? (met de analoge verbinding)

Ik heb een ac3 test file gedownload en geprobeerd, dat werkt nu alleen de left front doet nu de LFE (subwoorfer) in de test.

En er zit ook nog een oranje en zwart plug in op het moederbord, als ik de stekkertjes zo erin doe dat de kleur past bij de kleur van het stekkertje dan klopt er helemaal niets meer van kwa geluid, de subwoofer is bv de left front etc.
Weet iemand hoe dat kan? omdat dat volgens mij de digitale uitgangen zijn, en wat het verschil is tussen digitaal en analoog.

Hopelijk kan iemand mij daar iets meer over vertellen, bij voorbaat dank in ieder geval! _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 19:17 ]

• w0w
je moet in je boekje kijken of dat idd je digitale uitgangen zijn, als niet, dan zou ik je drivers opnieuwe installeren(of nieuwere)?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
mmuilwijk said it all. Dit is toch basic info die je makkelijk uit de info op de webpagina kan halen, of hier uit de search.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.