Toon posts:

Inspire 6700 + SBLive 5.1

Pagina: 1
Acties:
  • 378 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een vraag over genoemde combinatie.
Hoe krijg ik de center speaker aan de praat?

De Live heeft alleen een front/rea aansluiteing welke op de sub gaat, de center/subwoofer aansluiting kan ik niet aansluiten.
Hoe krijg ik dan toch dat center geluid erbij?

Ik heb overigens al gezocht in de search, maar dat levert niets op (search brak?).
Als dit topic al 1001 keer is geweest, dan zal deze wel op slot gaan, maar kan iemand dan een link geven naar het topic met de oplossing?

• chaser_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03-2022

chaser_

...

Op je live 5.1 kaart zitten 3 uitgangen. 1 ervan is voor links voor en rechts voor, 1 ervan is voor links achter en rechts achter en 1 ervan is voor de sub en center (zwart)

Veel plezier met je 5.1 setup en volgende keer beter kijke :D

Verwijderd

Weet je zeker dat je een 5.1 hebt? De "gewone" Live! heeft net zoals jij beschrijft maar 4 uitgangen (zwart / groen / rood / blauw). De "echte" 5.1 heeft er 5...

Verwijderd

Topicstarter
Nou mag ik wel een worst zijn, maar als ik kijk zie ik:

Zwart, groen (voor/achter)
Blauw (???)
Oranje (digitaal)
Roze (microfoon)

:?

Kaart geeft wel 5.1 aan, althans, dat staat op de kaart zelf gedrukt

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 10:26 ]

Verwijderd

Ah, een Live! 5.1 Digital dus. Dat klopt dan wel. Ik heb dezelfde kaart maar dan met een Creative Inspire set. Zelfde probleem als jij eigenlijk. Groen/Zwart aangesloten en ik heb front/rear/woofer werkend. Center is nog een probleem. Ik stop wel oranje in oranje maar vooralsnog maakt het niet uit..

Is er geen demotool ofzo van Creative waarmee je dit soort dingen kunt testen?

Verwijderd

Topicstarter
Dat probleem heb/had ik dus ook. Als ik oranje op oranje aanluit, dan gaat ie enorm ruisen.
Nu heb ik de schakelaar op de sub van 5.1 naar 5.1 -> 6.1 omgehaald, en oranje/oranje aangesloten.
Met de Creative Mixer heb ik nu ineens WEL de center speaker aan de gang.
Niet met MP3's, maar wel in games/DVD's.

Verwijderd

der is wel een demo die zit in dat software pakket van creative
zoiets van
rear left rear right bla bla dan gaat ie allebpxen af en ook de center, maar als ik bijv een mp3 afspeel hoor ik alle 4 de boxen + subwoofer niet de center die doet het nooit volgens mij ook niet bij dvd's etc.

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-04 11:57

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 11:14:
der is wel een demo die zit in dat software pakket van creative
zoiets van
rear left rear right bla bla dan gaat ie allebpxen af en ook de center, maar als ik bijv een mp3 afspeel hoor ik alle 4 de boxen + subwoofer niet de center die doet het nooit volgens mij ook niet bij dvd's etc.
Klopt dat heb ik ook al gemerkt, als je CMSS inschakeld gaat ie je MP3's upmixen naar 5.1/6.1 geluid, dan zou het wel moeten werken. Suc6 :7

Verwijderd

Topicstarter
als je CMSS inschakeld
Hoe??

Verwijderd

Als je Creative Playcenter open hebt druk je op CTRL+N tegelijk. Vervolgens klik je dan op 'ON'. Dan draait je center. Ik vind dat persoonlijk geen gehoor dan :)
Sb Live! 5.1 Digital + Creative Inspire 5.1.. Het klinkt dan een beetje blikkerig.

Verwijderd

Topicstarter
Tnx.

Ik ben nu PlayCenter aan het downloaden, ben benieuwd wat het effect wordt.

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/288637

Staat gerelateerd ook een en ander in...

[ Voor 25% gewijzigd door Mujo op 25-12-2002 12:41 ]

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik al gevonden ja, echter de info die ik nodig heb helaas niet.

Heb net PlayCenter 2.5 gedownload en geinstalleerd, alleen de optie met CRTL+N is een no go. Zit er domweg niet in dus....

Verwijderd

yo thnxs ga het zow meteen proberen (zit namelijk op een andere pc nu)

Verwijderd

ja het werkt echt!!!!
THnxs, het geluid klinkt inderdaad wel wat blikkerig maar hij werkt wel daar gaat het om!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het wel draaiend nu, alleen niet met de CTRL+N optie, die lijkt niet te werken met PC 2.5, kan at kloppen?

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 12:55
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 12:45:
Die had ik al gevonden ja, echter de info die ik nodig heb helaas niet.

Heb net PlayCenter 2.5 gedownload en geinstalleerd, alleen de optie met CRTL+N is een no go. Zit er domweg niet in dus....
Ik heb een 5.1 live! analoog.
daarbij zat Playcenter bij (in AudioHQ)

Burp

Verwijderd

raar ik deed gewoon wat _blink zegt
bij mij werkt het wel met de CTRL + N optie

:) :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 16:25 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.