Dit is een theorem over het dynamisch gebruik van de oneindige boom. Het doel is om deze boom zodanig te gebruiken dat, met behulp van een aantal nog te definieren methoden, een zekere mate intelligentie te simuleren is.
Bij een oneindige boom kan elk element met elk element gekoppeld worden. Voor het gemak laten we de mogelijkheid dat een element met zichzelf gekoppeld wordt vervallen.
Zo kunnen door koppelingen relaties aangegeven worden. Wat deze relaties inhouden voor de boom en wat de elementen van deze boom bevatten is op zich niet van belang.
Een voorbeeld maakt eea wellicht duidelijk:
De elementen in de boom zijn:
• blauw
• is
• kleur
• joe zijn auto
de relaties zijn als volgt:
Dat is dus het idee.
Nu is aan jullie de vraag:
• is het mogelijk?
• zie ik iets essentieels over het hoofd?
• is er misschien een betere/slimmere manier waarop ik dit kan doen?
• hoe laat ik de boom snel / correct groeien?
• op welke manieren kan dit concept nog meer toegepast worden?
Alvast dank
Bij een oneindige boom kan elk element met elk element gekoppeld worden. Voor het gemak laten we de mogelijkheid dat een element met zichzelf gekoppeld wordt vervallen.
Zo kunnen door koppelingen relaties aangegeven worden. Wat deze relaties inhouden voor de boom en wat de elementen van deze boom bevatten is op zich niet van belang.
Een voorbeeld maakt eea wellicht duidelijk:
De elementen in de boom zijn:
• blauw
• is
• kleur
• joe zijn auto
de relaties zijn als volgt:
Aan de hand van de vraag "wat is de kleur van joe zijn auto?" zou het, nog te definieren, algoritme op het element "blauw" uit moeten komen. En dus ook als de boom veel meer elementen bevat als hierboven aangegeven is.blauw->is->kleur
"joe zijn auto"->is->blauw
Dat is dus het idee.
Nu is aan jullie de vraag:
• is het mogelijk?
• zie ik iets essentieels over het hoofd?
• is er misschien een betere/slimmere manier waarop ik dit kan doen?
• hoe laat ik de boom snel / correct groeien?
• op welke manieren kan dit concept nog meer toegepast worden?
Alvast dank
[ Voor 5% gewijzigd door MicroWhale op 11-07-2003 12:06 ]
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.