De ietwat rare titel zal ik nader toelichten. Ik heb een tijdje mijn kat, hond en de mensen om mij heen(familie, maar ook mensen in de trein) zitten observeren, en het valt mij op dat wanneer iemand iets ziet hij/zij direct ziet of je ermee kan spelen.
Voorbeeld 1:
Situatie 1:Mijn kat ziet een balletje, het eerste wat hij doet is liggen en er naar toe rennen(gevolgd door spelen)
Situatie 2:Mijn kat ziet een grote bak staan. Hij begint erom te rennen en ermee te spelen.
Situatie 3: Mijn kat ziet een tafel en doet niets.
Voorbeeld 2:
Situatie 1: Ik zit ergens en zie een pen liggen. Die pak ik op en ik ga er mee tikken/ erop kouwen.
Situatie 2: Ik zie een bal, pak hem en ga ermee gooien/rollen.
Situatie 3: Ik zie een tafel en ga er aan prutsen etc.
Situatie 4: Ik zie een huis en het doet me niets.
Dit zijn een aantal voorbeelden die iedereen wel in meer of mindere mate herkent. Maar hoe herken je iets waarmee je kan spelen? Ikzelf speel overal mee ( Ja, voor meedere intepretaties vatbaar ), met grote dingen, maar niet met alles.
Mijn kat speelt met grote en kleine dingen, maar niet met alles.
Hoe herkent iemand een object waarmee te spelen valt?
Ikzelf heb me hier dus over gebogen en heb niets kunnen vinden. Als ik een vlijmscherp stuk gereedschap zie ga ik er soms mee spelen, zie ik een bal soms niet. Waardoor wordt dit veroorzaakt?
Voorbeeld 1:
Situatie 1:Mijn kat ziet een balletje, het eerste wat hij doet is liggen en er naar toe rennen(gevolgd door spelen)
Situatie 2:Mijn kat ziet een grote bak staan. Hij begint erom te rennen en ermee te spelen.
Situatie 3: Mijn kat ziet een tafel en doet niets.
Voorbeeld 2:
Situatie 1: Ik zit ergens en zie een pen liggen. Die pak ik op en ik ga er mee tikken/ erop kouwen.
Situatie 2: Ik zie een bal, pak hem en ga ermee gooien/rollen.
Situatie 3: Ik zie een tafel en ga er aan prutsen etc.
Situatie 4: Ik zie een huis en het doet me niets.
Dit zijn een aantal voorbeelden die iedereen wel in meer of mindere mate herkent. Maar hoe herken je iets waarmee je kan spelen? Ikzelf speel overal mee ( Ja, voor meedere intepretaties vatbaar ), met grote dingen, maar niet met alles.
Mijn kat speelt met grote en kleine dingen, maar niet met alles.
Hoe herkent iemand een object waarmee te spelen valt?
Ikzelf heb me hier dus over gebogen en heb niets kunnen vinden. Als ik een vlijmscherp stuk gereedschap zie ga ik er soms mee spelen, zie ik een bal soms niet. Waardoor wordt dit veroorzaakt?