[WC] Koelvloeistof, iets erin?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hoi, ik heb hier meerdere topics over gezien maar geen van die word vermeld of het misschien handig is om (sterk?) verdunde schoonmaakazijn te gebruiken als koelvloeistof.

Ik weet dat azijn gebruikt word voor het schoonmaken van waterkoelsystemen, maar is het misschien handig voor het systeem om er constant zo'n schoonmaakmiddel in te hebben?

ja, ik heb ook hier: http://gathering.tweakers..._message/17829096#w_vloei gekeken...

en de gevonden topics waren beetje aan de oude kant zeg maar

[ Voor 8% gewijzigd door Fludizz op 11-07-2003 10:13 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

deze gaat over het schoonmaken van waterkoeling-sets, met o.a. schoonmaak-azijn. En hier staat wat voor vloeistof er het beste gebruikt kan worden, en dat is blijkbaar demi-water met wat waterwetter erin, eventueel met wat extra anti-algen spul.

Over het permanent gebruik van schoonmaakazijn als koelvloeistof, dat lijkt me toch niet echt een goed idee. Het is, ook al is het dan verdund, toch een redelijk agressieve vloeistof, in verhouding tot de geadviseerde/meest gebruikte vloeistoffen om te koelen.

Dus uiteindelijk denk ik dat het voordeel van een schone wc-set niet op zal wegen tegen het beschadigd raken van je leidingen/rad/koelblok(ken), zeker omdat die schoonmaakazijn er dan permanent in zal zitten.

LinkedIn
Instagram

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ReemF schreef op 11 July 2003 @ 10:27:
[..]

Over het permanent gebruik van schoonmaakazijn als koelvloeistof, dat lijkt me toch niet echt een goed idee. Het is, ook al is het dan verdund, toch een redelijk agressieve vloeistof, in verhouding tot de geadviseerde/meest gebruikte vloeistoffen om te koelen.

Dus uiteindelijk denk ik dat het voordeel van een schone wc-set niet op zal wegen tegen het beschadigd raken van je leidingen/rad/koelblok(ken), zeker omdat die schoonmaakazijn er dan permanent in zal zitten.
k :) dankje. dan maar alleen demi water :)

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Azijn kan echt veel minder warmte opnemen dan water... In de zin van, met dezelfde hoeveelheid warmte zal het azijn warmer worden dan het water. Het heet niet voor niets waterkoeling ;)

En zelfs al is dat azijn verdund, je kan er zeker van zijn dat minstens je slangen aangevreten zullen worden na verloop van tijd. Overigens weet ik niet hoe azijn onder druk en onder invloed van warmte reageert, en ik voel eigenlijk niet echt de drang om dat te ontdekken... :X

'Is er een vloeistof die toch beter geschikt is dan water?' Gebruik maar eens de search, je zal dan de vele topics over dit onderwerp vinden, vooral die van DaBit. En daar kwam elke keer weer uit dat water uiteindelijk het beste is.

Verder kon deze ook in [rml][ WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel IV[/rml].

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ik heb een klein scheutje koelvloeistof erin gedaan, maar het begint nu te schuimen :X ... Moet de hele meuk weer los om leeg te halen...

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Scyth schreef op 11 July 2003 @ 11:56:
Ik heb een klein scheutje koelvloeistof erin gedaan, maar het begint nu te schuimen :X ... Moet de hele meuk weer los om leeg te halen...
Nee, het verdwijnt vanzelf wel, maar waarschijnlijk zat er lucht bij je pomp die er schuim van maakt.

/me pierre-oord gebruikt ook een beetje ANTIVRIES of je maakt een foutje, of je hebt het verkeerde spul ;)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

pierre-oord schreef op 11 July 2003 @ 12:05:
[...]

Nee, het verdwijnt vanzelf wel, maar waarschijnlijk zat er lucht bij je pomp die er schuim van maakt.

/me pierre-oord gebruikt ook een beetje ANTIVRIES of je maakt een foutje, of je hebt het verkeerde spul ;)
Ik heb gewoon Techno koelvloeistof van de lokale Praxis-boer... Maar kleine belletjes blijven!

(Er staat wel op de fles: Niet mengen met water :+ )

[ Voor 11% gewijzigd door Scyth op 11-07-2003 12:10 ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Ok, afgehandeld, en voordat er verder off-topic wordt gegaan, op slot.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.