Wat voor vloeistof voor waterkoeling ?

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Ben op dit moment met mijn waterkoeling bezig.

De rad komt buiten te hangen. (lekker koel)

Maar wat voor vloeistof kan je het beste gebruiken.

Alcohol zou goed werken maar ik denk niet dat de slangen en de pomp het leuk zullen vinden.

Ik denk zelf koelvloeistof voor de auto want dat spul is gemaakt om goed warmte op te nemen en weer af te geven.

Toch?????????

Ach ja..........

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
Hmm de door jou genoemde dingen nemen niet zo goed warmte op als bv gewoon water.
Ik denk dat als je pomp en cpu 's nachts doordraaien dat gewoom demi water voldoende is tenzij het -10 wordt :)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
gewoon water nemen met een klein scheutje waterwetter (tegen vuil, evt. corrosie etc.)

koelvloeistof is er denk ik vooral op gemaakt om ook +100 graden temps aan te kunnen

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

ikzelf gebruik ook gewoon Ged. water met een 100ML Anti Corrosie
werkt perfect hoor

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Hier zijn al zoveeeeeeeeeeeel topics over geweest. UTFS!!!! :? ;)

Maaruh ik zal het wel ff zeggen voor je! GEDESTILEERD WATER MET WATERWETTER. (Soort Raceolie die de warmteopname van het water verbeterd doordat het een hogere viscositeit krijgt)

Niks geen andere zooi gebruiken. Water heeft gewoon weg de beste eigenschappen. Alcohol is niet te betalen en koelvloeistof is gewoon water met zooi erin. :D

Verwijderd

Koelvloeistof van auto's is alleen aan te raden als je temperatuur heel laag (-x ~ 4'C) komt en het niet mag bevriezen. (bijv. als je radiator in de vriezer ligt...).

Gedestilleerd water + waterwetter geeft het beste resultaat bij kamertemperaturen.

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
waar kan je dan die waterwetter halen ?
Demi water haal je gewoon bij de pompstation.

Ach ja..........

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:33
ENGINE ICE van Cycle Logic, net zoiets als water wetter.
Is ready to use en komt bij de www.oc-shop.nl vandaan

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Demi / desti - water met waterwetter, of een scheut antivries (heb je in vele kleuren, geeft een leuk effect).

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
idd gewoon ged. water met wasser wetter of een of ander goede erin

Verwijderd

Kres schreef op 26 december 2002 @ 03:38:
Ben op dit moment met mijn waterkoeling bezig.

De rad komt buiten te hangen. (lekker koel)

Maar wat voor vloeistof kan je het beste gebruiken.

Alcohol zou goed werken maar ik denk niet dat de slangen en de pomp het leuk zullen vinden.

Ik denk zelf koelvloeistof voor de auto want dat spul is gemaakt om goed warmte op te nemen en weer af te geven.

Toch?????????
Dat die radiator buiten lekker koel blijft geldt natuurlijk in de wat mindere seizoenen wel, in de zomer zal hij waarschijnlijk juist lekker warm worden. Wil je geen last van bevriezingsverschijnselen hebben, dan is diep in de grond ingraven van een vat ook een optie, maar dan moet je wel een behoorlijke pomp hebben om de flow op gang te houden. Alcohol verlaagt de oppervlakte-spanning van water drastisch, en zorgt er dus wel degelijk voor dat het water warmte beter opneemt en afstaat. Of het slecht voor je slangen is ligt aan het soort slang dat je gebruikt, een siliconen-slang kan er niet tegen, een PVC-slang weer wel. Verder geldt altijd dat in de loop van de tijd je slangen uitharden, dus op zeker moment moet je die toch wel vervangen.

Verwijderd

Qua warmteopnamecapaciteit en viscociteit is er maar 1 echte alroundstofje: Kwik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 16:29:
Qua warmteopnamecapaciteit en viscociteit is er maar 1 echte alroundstofje: Kwik.
Ook erg goed voor je koperen koelblok en je koperen radiator, geeft daar fantastische legeringen mee, een all-solid-metal-cooling-solution, jaaah, dat is het. Verder kun je kwik natuurlijk in literflessen tegelijk bkij de gamma kopen, NOT! Kan de link niet zo snel vinden, maar er was iets over bullshit-replys, hoewel ik daar op deze manier ook niet helemaal correct mee omga.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:13

Mad_Demon

de dokter

Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 16:34:
[...]

Ook erg goed voor je koperen koelblok en je koperen radiator, geeft daar fantastische legeringen mee, een all-solid-metal-cooling-solution, jaaah, dat is het. Verder kun je kwik natuurlijk in literflessen tegelijk bkij de gamma kopen, NOT! Kan de link niet zo snel vinden, maar er was iets over bullshit-replys, hoewel ik daar op deze manier ook niet helemaal correct mee omga.
Was ook al een topic over jah, kwik-koeling.

Bovendien, het zet enorm uit als het warm word * Mad_Demon denkt aan een thermometer :+

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:22

Wimo.

Shake and Bake!

Ik heb momenteel gewoon koelvloeistof in het systeem zitten..

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

En wat versta je onder gewone koelvloeistof :?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:55

Jaymz

Keep on moving !

Hier is genoeg over te vinden me dunkt :)

Probeer anders eens de omega search (rechtsbovenin het searchscherm vind je de link ;) )
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.