WIFI welk merk?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 608 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op 16 juli 2003 @ 09:24:
edit:
Koffie, denk nou om je HTML rights :P
:? Wie, wat, waar ? :P
Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 09:47:
Overigens, voor iedereen die van plan is om zijn laptopje naar wireless te upgraden : http://silverapp1.mycom.n...uctID=46068&productType=1§ionID=128

Een combinatie van een accesspoint en PCMCIA kaartje van Asus voor € 99 !! Volgens mij is dat wel een superaanbieding, zo'n lage prijs ben ik nog nergens tegengekomen.
en nee ik heb geen aandelen MyCom en ik werk er niet ;)
Damn zeg .. :9~
Dat scheelt mij dus gewoon ff €68,- op wat ik nu heb :(
Is die net zo goed als wat ik nu heb ? Want dan breng ik 'm gewoon terug (no cure no pay basis bij mijn huisleverancier :P ).

OMFG die is nog 54Mbit ook :o

[ Voor 3% gewijzigd door Koffie op 16-07-2003 09:36 ]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Terugbrengen Koffie >:) ;)

Gisteravond een stukje film gekeken in de tuin, moest Solaris nog afkijken (wat een vage en vooral trage film is dat zeg).
Maar een superstabiele connectie, moest dus wel door 2 dragende muren heen.... maar geen enkel schokje gezien :)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zeg , wat denk jij dan Courage ;)

Heb net al die set bij MyCom bestelt hoor :Y)
Had sowieso al de afspraak dat als het niet goed zou werken, ik het zonder probs kon terugbrengen. Had die meuk tegen inkoopsprijs (a €168,-) maar deze gaat dus gewoon netjes terug, en komt een Asus voor in de plaats ;)

De asus is *en* sneller *en* goedkoper :o

Al moet ik zeggen dat die Planet AP gisteren ook al aardig snel was. Zal vanavond eens kijken of ik met DUmeter ofzo een snelheidstestje kan doen :+

(Hmm .. Divx heb ik nog niet eens geprobeerd nee, zal eens ff proberen ook vanavond).
Hmmm2: Met 54Mbit kan ik idd nog wel eens een WiFi kaartje in mijn HT-PC douwen, zodat ik via het LAN DivX kan afspelen op de TV, scheelt weer branden.

Hmm3 : MyCom heeft geen PCI kaarten van Asus zo te zien :?
Ze moeten me nog terubellen omdat ze m'n order aan het uitzoeken zijn (ging wat mis met CC bestellen).
Kan ik er meteen een PCI kaartje bij bestellen.
Ik kan toch een 54Mbit PCI kaart van een ander merk nemen :?

[ Voor 16% gewijzigd door Koffie op 16-07-2003 10:15 ]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Ja hoor, een ander merk volstaat ook prima, dat praat toch wel onderling, daar hebben ze toch standaards voor uitgevonden :P
Het was overigens een SVCD stream, geen divx, maar divx of xvid draait natuurlijk ook perfect, de beperking zit 'm bij mij in de 10mbit LAN die ik heb maar dat is ook voor films voldoende :)
Ik heb mijn AP dus in de meterkast staan, laag dus, en ik zet mijn antennetje van mijn PCMCIA kaartje dus niet omhoog maar laat 'm horizontaal staan, perfect zo, kan ie ook niet afbreken, daar zie ik mezelf namelijk wel voor aan :+

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

hehe .. jij ook al zo'n kluns als ik 8)7

Nouja, heb dus die Asus set bestelt. Ze hebben wel 54Mbit PCI bij MyCom, maar die zijn dan weer superduur :(
Ik twijfel dus nog.
Mischien dat ik nog ff wacht, en dan later een PCI erin doe.
Die HT-PC wordt namelijk niet zo bar veel gebruikt (en zeker niet nu met dit weer, aanstaande bevalling vrouwtje en de lading onbekeken DVD's).
Kan ik beter nog ff wachte dus :P

Popmp ik dat geld wel ergens anders in, want voor het eerst sinds tijden ben ik weer driftig aan het sparen voor een GGA :+

Als ik die DviX zou gaan kijken, komt dat dan dus vanaf een 100Mbit connected WS, om vervolgens via 54Mbit WiFi te gaan.

Maar again, AP komt in de meterkast, dus dat is relatief dicht bij de HT-PC (zit maar 1 muurtje tussen)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33
Courage, weet jij of deze Asus ook Radius (client) ondersteund?

[edit]
* Xandrios ook Asus AP + pcmcia besteld 8)

[ Voor 28% gewijzigd door Xandrios op 16-07-2003 13:14 ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Besteld :Y)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Cutebritney schreef op 16 July 2003 @ 13:06:

[edit]
/me ook Asus AP + pcmcia besteld 8)
Eh nee, ik weet eerlijk gezegd niet wat dat is :o
Maar je weet zelf het antwoord al zo te zien :P

• Xandrios
Nee, ik weet het niet zeker, maar ik verwacht dat dat wel kan (gezien het feit dat ze 802.11x ondersteunen en WPA...).

Radius is een techniek dat de AP contact zoekt met een radius server. Deze radius server regelt dan bijv. de authenticatie van de gebruikers op de AP, soms de bandbreedte per gebruiker etc.
En per radius server kunnen er dus honderden AP's aangesloten zijn.

Perfect voor een wat groter netwerk wat uit meerdere AP's bestaat dus :)

Magoed, als je het niet hebt gezien zal ie het wel niet ondersteunen...meebie met een firmware update...hoop ik....

• Diederick Janse
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2017
En wat denken jullie van dit Sweex USB-dingetje?

Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/LC100020_pro_b.jpg

*klik*

Ik wil em in een van de twee pc's van m'n ouders duwen, en dit is wel mooi, simpel, klein, betaalbaar (€39) enzow...

Mr. Pink - "Hey, fuck all that, I'm making a point here. You're gonna make me lose my train of thought."

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie is dom

[ Voor 86% gewijzigd door Koffie op 16-07-2003 15:14 ]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Xandrios
Died schreef op 16 juli 2003 @ 14:53:
En wat denken jullie van dit Sweex USB-dingetje?

[afbeelding]

*klik*

Ik wil em in een van de twee pc's van m'n ouders duwen, en dit is wel mooi, simpel, klein, betaalbaar (€39) enzow...
Die ziet er wel erg leuk uit zeg :D
Net zo klein als een bluetooth dongle...erg :9

'k vraag me btw wel af wat het bereik van dat ding zal zijn; aangezien er niet echt een antenne in/aan zit...
No kiddin' ? ;)

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Die 500g van asus is ook wel mjammie, wacht daar denk ik even op...
Plug-n-Share Disk
Externe USB HD direct aan de router koppelen

Printer Server support
Externe printer rechtstreeks op de router zetten

En natuurlijk een fatsoenlijke snelheid door het g protocol, ben wel benieuwd naar de rijkweidte daarvan...

Verwijderd

cutter schreef op 16 July 2003 @ 16:01:
Plug-n-Share Disk
Dat is zeker :9
Wat ik me dan afvraag, zou je daar ook nog eens een USB2.0 hubje tussen kunnen hangen en een arsenaal aan externe schijven erin kunnen pluggen ? >:)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
cutter schreef op 16 July 2003 @ 16:01:
Plug-n-Share Disk

Printer Server support
Externe printer rechtstreeks op de router zetten

En natuurlijk een fatsoenlijke snelheid door het g protocol, ben wel benieuwd naar de rijkweidte daarvan...
Hopelijk over anderhalve week meer daarover....

* WFvN heeft die met 2x WL-100g besteld en krijgt hem als het goed is direct door de distributeur opgestuurd..... komt 23 juli bij de distributeur binnen

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

theorethisch wel ja ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Xandrios
Cutebritney schreef op 12 juli 2003 @ 00:26:
Ik krijg morgen Dlink AP's en clients binnen, en maandag een stel richtantenne's.
Ik zal die eens ffies testen dan :Y)
Mischien heb je er niet zoveel meer aan, maar ik heb zojuist dus even goed lopen testen met wat Dlink wireless spul.

Dlink AP 900+
Dlink PCMCIA 650+

Resultaten zijn ronduit goed te noemen:

PCMCIA > AP no encryption: 900-925KB/sec
PCMCIA > AP 128 bit encryption: 875-900KB/sec
PCMCIA > AP 256 bit encryption: 850-900KB/sec

Oftewel: Dlink zijn befaamde techniek om 802.11B een iets hogere snelheid te geven werkt prima. Dit doen ze door het bundelen van meerdere kanalen / groter frequentie spectrum.
Ter vergelijking: Een Netgear AP + Lucent GOLD PCMCIA kaartje 802.11B (==duur) haalden maar 600KB/sec maximaal.

Over het bereik: Hier heb ik me echt over verbaast. Ik heb de testen vlak bij de AP uitgevoerd, maar ook op de 1e verdieping (betonnen vloer ertussen!) en ongeveer 5 meter "ernaast". Eigenlijk maakte het geen verschil!
Op de 1e verdieping is het signaal:
Link Quality: 100%
Signal strength: 78%

Oftewel: perfecte link, die nog gewoon op 22mbit draait.

De encryptie maakt de link overigens nouwlijks trager. De AP heeft dus geen problemen met een beetje rekenen. :P

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52

Booster

Superuser

Enig idee waar ik die Asus WL-500G kan bestellen? In de pricewatch staan maar 2 Asus wireless producten, en de 500G staat hier niet bij. Ook als ik de shops van de bedrijven die wel Asus aanbieden bekijk dan zie ik de 500G niet staan.

Darn... waarom is er niet gewoon betaalbare hardware packetshaping te koop... zucht.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

Booster schreef op 21 juli 2003 @ 15:08:
Enig idee waar ik die Asus WL-500G kan bestellen?
wfvn in "WIFI welk merk?" ;)
Maw... nog nergens waarschijnlijk.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Booster schreef op 21 July 2003 @ 15:08:
Enig idee waar ik die Asus WL-500G kan bestellen? In de pricewatch staan maar 2 Asus wireless producten, en de 500G staat hier niet bij. Ook als ik de shops van de bedrijven die wel Asus aanbieden bekijk dan zie ik de 500G niet staan.

Darn... waarom is er niet gewoon betaalbare hardware packetshaping te koop... zucht.
Ik heb hem besteld bij http://www.duiverman.nl

Okee, hij's nog niet in Nederland, maar ik heb hem dus bij duiverman besteld en krijg hem regelrecht van de distributeur opgestuurd.

gevonden via google:

[google=wl-500g prijs]

[ Voor 5% gewijzigd door WFvN op 21-07-2003 15:20 ]

• Booster

Booster

Superuser

bah: [google=wl-500g prijs nederland]
een woord teveel :)

Ik was na het zien van de specs in wfvn's post meteen gaan zoeken bij Asus en heb de rest van zijn post niet gelezen; excuses :)

Dan ga ik nu nog even lekker verder twijfelen over of ik hem ga kopen en wat ik allemaal nog meer nodig heb ;)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Booster schreef op 21 July 2003 @ 15:27:
bah: [google=wl-500g prijs nederland]
een woord teveel :)
Altijd eerst zo kort en bondig mogelijk zoeken.....
Btw.... Waarom zet je er nederland bij? Het woord prijs zorgt er al voor dat je vrij beperkt zoekt; okee, België zou er dan nog tussen kunnen zoeken. Maar als dat het val is EN je teveel hits hebt, zou je Nederland kunnen toevoegen.
Ik was na het zien van de specs in wfvn's post meteen gaan zoeken bij Asus en heb de rest van zijn post niet gelezen; excuses :)

Dan ga ik nu nog even lekker verder twijfelen over of ik hem ga kopen en wat ik allemaal nog meer nodig heb ;)
Ik hoop hem (inclusief 2x WL-100g) ergens donderdag-zaterdag binnen te krijgen.

• Xandrios
Wat is er zo bijzonder aan die AP dan? behalve dat je er een externe HDD aan kunt knopen?

Dat lijkt mij eigenlijk helemaal niets. Want ik neem aan dat je die HDD alleen kun benaderen via MS networking oid ?
Je zult vast geen leuke FTP accountjes kunnen maken etc...

Oftewel: Heb je niet veel meer aan een standaard AP met een kleine server oid erbij?

• Booster

Booster

Superuser

Normaal gesproken zoek ik zowiezo altijd zo kort mogelijk (sterker nog, het is wat ik iedereen aanraad), maar ik zat gewoon te slapen ;)
Cutebritney schreef op 21 juli 2003 @ 15:35:
Wat is er zo bijzonder aan die AP dan? behalve dat je er een externe HDD aan kunt knopen?
In principe is hij niet enorm bijzonder, maar zover ik gehoord heb is het signaal van asus AP's en routers vrij goed en dat zal ik hier nodig hebben. Verder is hij gewoon niet duur en lekker snel :)
Dat lijkt mij eigenlijk helemaal niets. Want ik neem aan dat je die HDD alleen kun benaderen via MS networking oid ?
Je zult vast geen leuke FTP accountjes kunnen maken etc...
Zover ik gelezen heb is de HD alleen te benaderen met FTP en niet via samba/ms-networking, maar ik ben nog zoekende naar reviews waar hopelijk wat dingen duidelijk worden gemaakt.
Oftewel: Heb je niet veel meer aan een standaard AP met een kleine server oid erbij?
Daar heb ik wel meer aan, maar dat is hier in huis helaas geen optie.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ook andere dingen kan je eraan knopen: webcam (okee, waarvoor gebruiken? Ik zou het voor mezelf niet zo 1-2-3 weten) en printer.

Maar wat dacht je van energiekosten?
Zo'n WL-500g vreet denk ik aanzienlijk minder energie dan een servertje.

Als je EN een AP hebt draaien EN een server, dan denk ik dat je toch redelijk minder energie gebruikt.
In hoeverre dit in Euro's gaat uitmaken, weet ik niet en dat boeit me ook niet zo enorm. Wat me wel weer boeit is de warmte die m'n server produceert. Ook dat zal weer minder zijn bij een AP met router en disk-share-geval

Overigens heb ik me wel even goed achter m'n oren gekrabt toen ik die MyCom aanbieding zag van de WL-300g met WL-100g; da's ook spotgoedkoop. Maar ik blijf toch bij de WL-500g

[ Voor 15% gewijzigd door WFvN op 21-07-2003 15:44 ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Voor zover nu bekend is die actie bij Mycom ook niet meer leverbaar :(
* Koffie hoopt dat zijn bestelling nog wel wordt uitgeleverd.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Koffie schreef op 21 July 2003 @ 20:48:
Voor zover nu bekend is die actie bij Mycom ook niet meer leverbaar :(
* Koffie hoopt dat zijn bestelling nog wel wordt uitgeleverd.
Je moet ook gewoon naar de winkel toegaan Koffie. :P

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

In deze tijd :? Echt niet :P

Bestellen via inet die meuk. Leve de 24 uurs economie en de CC :Y)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

Koffie schreef op 21 July 2003 @ 21:03:
In deze tijd :? Echt niet :P

Bestellen via inet die meuk. Leve de 24 uurs economie en de CC :Y)
p'cies
winkelen :r ;)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Zoals ik ook al in Waarom MyCom? postte, het grote nadeel van online bestellen blijft natuurlijk de extra kosten. Relatief gezien komt er op een niet duur speelgoedje ontzettend veel bij voor het verzenden ervan.

Online bestellen doe ik dan ook alleen voor de grotere dingen... zoals wasdrogers, tv's en receivers (jaja sorry, eerst ergens kijken en luisteren, dan ergens anders kopen, tis jammer maar zo zit het helaas voor de Staffhorst-jongens wel in mekaar tegenwoordig. ;))

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 21:16:
Zoals ik ook al in Waarom MyCom? postte, het grote nadeel van online bestellen blijft natuurlijk de extra kosten. Relatief gezien komt er op een niet duur speelgoedje ontzettend veel bij voor het verzenden ervan.

Online bestellen doe ik dan ook alleen voor de grotere dingen... zoals wasdrogers, tv's en receivers (jaja sorry, eerst ergens kijken en luisteren, dan ergens anders kopen, tis jammer maar zo zit het helaas voor de Staffhorst-jongens wel in mekaar tegenwoordig. ;))
Ohja?

Even voor de aardigheid
1) Als je maar genoeg dingen bestelt via internet ben je toch goedkoper uit omdat je de rembours/verzendkosten dan dekt met de lagere prijzen
2) Als je maar genoeg geld besteedt bij 1 toko, heb je de kans dat ze geen verzendkosten meer rekenen
3) Sommige bedrijven helemaal geen verzendkosten rekenen (http://www.duiverman.nl bijvoorbeeld)

[ Voor 1% gewijzigd door WFvN op 21-07-2003 21:35 . Reden: foutje in de url verbeterd ]

Verwijderd

wfvn :

1) ik heb het dus over 1 niet duur speelgoedje. (dus 1 tegelijk)
2) zie 1.
3) je URL doet het niet. :P maar ik weet wat je bedoelt, maar reken maar dat ze de verzendkosten wel verrekenen in de prijs hoor... ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 21:34 ]

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:09

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik heb gisteren de Linksys BEFW11S4 gekocht.
Afbeeldingslocatie: http://64.95.118.51/images/opti/df/1a/560753-elec_lg-resized200.jpg

Overal in huis bereik! Ook in onze 15meter achtertuin heb ik bereik.. :)
Makkelijk te configgen en niet duur (110 euro betaald voor de router/switch en 64 voor het PCMCIA WiFi kaartje (ook van Linksys) )

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 21:32:
wfvn :

1) ik heb het dus over 1 niet duur speelgoedje. (dus 1 tegelijk)
2) zie 1.
Owkeeee :)
3) je URL doet het niet. :P maar ik weet wat je bedoelt, maar reken maar dat ze de verzendkosten wel verrekenen in de prijs hoor... ;)
Nja, maar dan nog kan je beter via internet bestellen dan naar een computerwinkel; of die verzendkosten nou wel/niet bij de prijs inzitten (eventuele uitzonderingen daargelaten zoals leuke aanbiedingen bij winkels zoals die WL-300g+WL-100g combinatie)

• Xandrios
Laten we het hierop houden: Niet iedereen kan voor minder dan €9 verzendkosten bij de Mycom geraken oid. iig voor mij is een kaartje voor de NS duurder.

* Xandrios heeft zijn order btw geupdated...'k krijg er nu 2 als alles goed gaat :9

Die dude kon me meteen ook vertellen dat dinsdag nieuwe binnen komen, dus dat we ze woensdag per post kunnen verwachten :)

[ Voor 22% gewijzigd door Xandrios op 22-07-2003 00:38 ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Laten we het hopen dan ;(

Heb net met mijn 22Mbit setje weer teruggeven aan de leverancier ;(
Heb er wel bij gezegd dat als MyCom niet levert, ik die meuk weer terug moet hebben :+

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verzend bevestiging
Verzend datum:22-7-2003

Order Nr.
Pickslip Nr.
Verzendwijze
Betaalwijze

Verkoper
35014467
324529
TRA - TPG Transport
030 -
V -
B.BORNI

--------------------------------------------------------------------------------
EUR naar EUR
--------------------------------------------------------------------------------

Aantal Itemnr. Omschrijving Prijs Totaal
1 46068 Asus W-lan Acces point 11G + Asus W-lan PCMCIA Card 11G 99,00 99,00
1 44919 ASUS W-LAN Access Point 802.11G, 54 Mbps 0,00 0,00
1 44927 ASUS W-LAN PCMCIA Card 802.11G, 54Mbps 0,00 0,00
1 BV3 Bijdrage verzend- en verzekeringskosten 9,00 9,00
Totaal incl. BTW 108,00

Het bedrag van 108,00 is reeds voldaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Koffie op 22-07-2003 15:18 ]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Xandrios
WTF..ik heb een (1) ordernummer hoger dan jou, en niets ontvangen. Status: "Geautoriseerd door Mycom" :( :|

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Jij moet nog lekker een dag langer wachten >:) (had je niet zo gulzig moeten zijn om er 2 te bestellen :P )

Bel ze anders ff ? Volgens mij komt het vandaag dan ook aan ?

Wij hadden vrijdag die beamer bij ze bestelt, en kregen gisteren zo'n zelfde mailtje.
Beamer kwam dezelfde dag nog aant.

Die track/trace site is stuk :(

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Xandrios
Cutebritney schreef op 16 July 2003 @ 13:06:

[edit]
* Xandrios ook Asus AP + pcmcia besteld 8)
Zojuist 2 AP's + 2 PCMCIA kaartjes binnen gehad :9 Zometeen ff goed testen :Y)

En wat blijkt overigens, hij heeft dus WEL radius :9

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
okee, ik voel me weer helemaal n00b.... wat is dat radius? wat doet het?

Verwijderd

jij n00b... dat heeft Cutebrit al uitgelegd. Blader eens terug :P 8-)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 14:05:
jij n00b... dat heeft Cutebrit al uitgelegd. Blader eens terug :P 8-)
|:( lees ik het topic door maar mis ik toch iets....

btw... jij bent ook nog maar net n00b-af wat dit betreft :P
Verwijderd schreef op 16 juli 2003 @ 13:44:
[...]

Eh nee, ik weet eerlijk gezegd niet wat dat is :o
Maar je weet zelf het antwoord al zo te zien :P

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Owkeeeeeeeeeeee :D

Gisteren (23 juli) is de WL-500g in Nederland gekomen, vandaag issie al aangekomen (okee, gezien de datum van deze post gisteren de 24e)

Het bereik van deze accespoint met pcmcia-kaartjes is beduidend beter dan met dat Belkin-setje wat ik had.
Ik kan nu wel naar de 2e verdieping. Sterkte varieert daar tussen 40 en 45% signaalsterkte terwijl het met de Belkin gewoon volledig 0 is.

Het komt er nu dus op neer dat ik in vergelijking met dat belkinsetje:
1) Minder betaald heb
2) Een 54MBits netwerkje heb ipv eerst 10 Mbits
3) Minder heb betaald
4) Er nu ook nog eens een router/firewall bij in heb met de mogelijkheid om printer aan te sluiten, en webcam of harde schijf.
5) Beter bereik heb

Maar nu het probleem om m'n printer aan de praat te krijgen :|

Er staan 2 manieren genoemd in de handleiding: 1) als de printer nog niet geinstalleerd is en 2) als de printer wel geinstalleerd is.

In beide gevallen zou er een remote port moeten verschijnen in de portlist... maar die zie ik dus niet staan.
In het menu van de ingebouwde 'http'-site waar ik de AP/router kan instellen, zit bij home wel de optie printer, maar als ik daarop klik, gebeurt er niets.... werkt dus ook niet.

Iemand die wel z'n printer aan de gang heeft gekregen aan een WL-300/500b/g ?

[ Voor 58% gewijzigd door WFvN op 25-07-2003 01:57 ]

• Booster

Booster

Superuser

Op de ASUS website heb ik een compatibility lijstje gespot;
http://www.asus.com/produ...eless/printer-support.htm

Ik weet niet om wat voor printer het exact gaat, maar wellicht staat ie in de lijst.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Booster schreef op 25 juli 2003 @ 02:26:
Op de ASUS website heb ik een compatibility lijstje gespot;
http://www.asus.com/produ...eless/printer-support.htm

Ik weet niet om wat voor printer het exact gaat, maar wellicht staat ie in de lijst.
Keuze uit 2:

Brother HL-760
HP 930c

De lijst kende ik al; de HP 930c staat er dus wel in maar de Brother HL760 niet... maar dat zegt niets.
Maar ook die HP 930c geeft geen sjoechem (zowel USB als LPT)

[ Voor 7% gewijzigd door WFvN op 25-07-2003 02:44 ]

• Booster

Booster

Superuser

Wellicht eerst even naar factory defaults gaan, en dan als eerste de printer proberen?

Er is nog maar erg weinig te vinden over de 500G moet ik zeggen, dus echt iets op-/uitzoeken is er niet echt bij.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Booster schreef op 25 July 2003 @ 03:04:
Wellicht eerst even naar factory defaults gaan, en dan als eerste de printer proberen?
Dat kan iig geen kwaad.... die gaan we proberen
Er is nog maar erg weinig te vinden over de 500G moet ik zeggen, dus echt iets op-/uitzoeken is er niet echt bij.
Tell me about is :| Nadeel van het nieuwste van het nieuwste hebben ;)

Er is wel een firmwareupdate voor de WL-500 maar niet voor de WL-500g dus daar schiet ik ook al niets mee op.
Hm.... stiekum toch ook voor de WL-500g

Alleen staat er dus niet bij wat het doet/wat de wijzigingen zijn ;(
Even kijken of het Asusforum me verder kan helpen

[ Voor 19% gewijzigd door WFvN op 25-07-2003 12:38 ]

• Booster

Booster

Superuser

Klopt, alleen firmware 1.3.3.6 voor 500G en 300G. Maar dat is de standaard gebruikte versie gok ik eigenlijk.

Maar wat ik wel een klein beetje vreemd vind is dat het product ook nog nergens echt ge(p)reviewd is (at least, last time I checked). Gisteren kwam hij uit in europa, meestal is het dan zo dat hij in andere werelddelen eerder op de markt is.

[edit]
Niet? Oh mh, dat had ik je gisteren wel even mogen melden dan.

[ Voor 20% gewijzigd door Booster op 25-07-2003 12:43 ]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Booster schreef op 25 juli 2003 @ 12:40:
Klopt, alleen firmware 1.3.3.6 voor 500G en 300G. Maar dat is de standaard gebruikte versie gok ik eigenlijk.

Maar wat ik wel een klein beetje vreemd vind is dat het product ook nog nergens echt ge(p)reviewd is (at least, last time I checked). Gisteren kwam hij uit in europa, meestal is het dan zo dat hij in andere werelddelen eerder op de markt is.

[edit]
Niet? Oh mh, dat had ik je gisteren wel even mogen melden dan.
Heb ik al wel gemeld:
wfvn schreef op 11 juli 2003 @ 14:32:
Guess what.... krijg ik vandaag te horen over de Asus WL-500G

[knip]

Komt 23 juli in Nederland. Is in Duitsland al wel te koop (voor 129 heb ik begrepen)

* WFvN denkt dat jullie wel snappen wat hij maar eens gaat doen..... wachten
Ik heb 2 weken geleden ook al elke niet-Asus bekeken (engels, duits) van de links die je krijgt bij [google=WL-500g]

Maar ik wilde dus op het Asusforum kijken.... ligt down :|

Dus maar naar Support een mailtje gestuurd.

edit:

Die online firmwareversie is inderdaad dezelfde als die in m'n WL-500g zit
Ook die zal dus geen uitkomst bieden

[ Voor 6% gewijzigd door WFvN op 25-07-2003 13:05 ]

Verwijderd

Hmzzz, ligt het nou aan mij of zijn de specificaties qua bereik etc van de WL-300G beduidend beter dan die van de WL-500G?

Ik zit erover te denken om binnenkort ook een draadloos 54 Mbit setje te kopen. Bereik is bij mij het belangrijkste aspect. Dingen als printserver/usb-hdd interesseren me echt voor geen meter (daar heb je servers voor ;) :+ )

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 juli 2003 @ 13:03:
Hmzzz, ligt het nou aan mij of zijn de specificaties qua bereik etc van de WL-300G beduidend beter dan die van de WL-500G?

Ik zit erover te denken om binnenkort ook een draadloos 54 Mbit setje te kopen. Bereik is bij mij het belangrijkste aspect. Dingen als printserver/usb-hdd interesseren me echt voor geen meter (daar heb je servers voor ;) :+ )
WL-300gWL-500g
range @ 11 MbpsInterieur
130 ft (40 m)

exterieur (LOS, Light-Of-Sight)
1000 ft (310 m)

La portee peut varier en fonction des environnements
Indoor
130 ft (40 m)

outdoor (LOS, Light-Of-Sight)
300 ft (100 m)

The range may vary by different environment
range @ 54 Mbps-Interieur
80 ft (25 m)

exterieur (LOS, Light-Of-Sight)
200 ft (60 m)

La portee peut varier en fonction des environnements
Indoor
80 ft (25 m)

outdoor (LOS, Light-Of-Sight)
200 ft (60 m)

The range may vary by different environment
Outputpower12 ~ 15 dBm (at normal temp. range)12 ~ 15 dBm (at normal temp. range)

Zoek de verschillen.... (okee, los van het Frans... maar de Asuswebsite heeft weer eens flink wat problemen :| )

Waar haal jij die info vandaan?

[ Voor 17% gewijzigd door WFvN op 25-07-2003 13:38 . Reden: tabelletje wat overzichtelijker gemaakt ]

• Booster

Booster

Superuser

Nee, ik doelde op de firmware ;)

argh ik ben echt niet wakker afgelopen dagen.

Zoeken naar WL-500G op niet-ASUS websites gaat overigens zo wel makkelijk:
[google=WL-500g -site:asus.com -site:asus.it -site:asuscom.ru -site:asus.com.tw -site:asus.com.cn -site:asus.fr]

[edit]
In dat tabelletje verschilt alleen de 11Mbit outdoor (van 1000ft naar 300ft)

[ Voor 11% gewijzigd door Booster op 25-07-2003 13:22 ]

Verwijderd

Mja, lijkt me vrij logisch dat er geen verschillen in specs zijn (althans qua bereik), Asus gaat echt geen 2 verschillende dingen bakken voor 2 produkten die in basis hetzelfde zijn... :+

Uiteindelijke individuele verschillen zullen uiteraard het gevolg zijn van de omgevingsinrichting... bijv. bij wfvn in huis heb je wellicht 2 betonnen vloeren, ik heb 1 betonnen en 1 houten vloer ertussen, dus is mijn bereik op de 2e beter. :)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Booster schreef op 25 July 2003 @ 13:20:
[...]

Nee, ik doelde op de firmware ;)
Owkee :)
argh ik ben echt niet wakker afgelopen dagen.
Hersenen in de vakantiestand staan? :+
Zoeken naar WL-500G op niet-ASUS websites gaat overigens zo wel makkelijk:
[google=WL-500g -site:asus.com -site:asus.it -site:asuscom.ru -site:asus.com.tw -site:asus.com.cn -site:asus.fr]
* WFvN link maakt

Die optie -site:blaat heb ik wel eens voorbij zien komen.... mja... niet aan gedacht uiteraard.

Overigens staan er nu wel enorm veel meer hits dan 2 weken geleden..... (zo lijkt het wel; ik heb toen echt ALLE pagina's afgewerkt waarbij ik de Asus-sites niet bekeken heb want ik was op zoek naar reviews, en alle niet leesbare meuk heb ik ook overgeslagen zoals frans, italiaans, spaans, chinees etc... alleen Nederlands (Was er niet), duits en engels kan ik een beetje fatsoenlijk lezen)

Verwijderd

Kijk eens naar de buitenspecificaties @ 11 Mbps ;)

310 meter tegen 100 meter. Is toch wel een aardig verschil als je het mij vraagt :)
Nu zou ik zelf toch waarschijnlijk daar niks aan hebben, aangezien ik toch 54 Mbps wil draaien en daar zit inderdaad geen verschil tussen.

offtopic:
Die %&$%$$## asus website wil inderdaad weer eens niet meewerken :'(

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 juli 2003 @ 13:22:
Mja, lijkt me vrij logisch dat er geen verschillen in specs zijn (althans qua bereik), Asus gaat echt geen 2 verschillende dingen bakken voor 2 produkten die in basis hetzelfde zijn... :+

Uiteindelijke individuele verschillen zullen uiteraard het gevolg zijn van de omgevingsinrichting... bijv. bij wfvn in huis heb je wellicht 2 betonnen vloeren, ik heb 1 betonnen en 1 houten vloer ertussen, dus is mijn bereik op de 2e beter. :)
Jups... 2 betonnen vloeren met de nodige bewapening erin uiteraard....

Maar echt een hemelsbreed verschil tussen die Belkin en Asus setjes

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 13:25:

310 meter tegen 100 meter. Is toch wel een aardig verschil als je het mij vraagt :)
Nu zou ik zelf toch waarschijnlijk daar niks aan hebben, aangezien ik toch 54 Mbps wil draaien en daar zit inderdaad geen verschil tussen.

[offtopic]Die %&$%$$## asus website wil inderdaad weer eens niet meewerken :'( [/oftoppic]
:P Ja maar welke malloot wil dan ook @ 11Mbps werken :+

Ik zie het verschil nu ook ja.

Maar als je naar 11 Mbps kijkt, zou het best eens kunnen zijn dat je (met dat bereik) beter echt een 11 Mbps-setje kan kopen... sowiezo qua prijs en mogelijk ook qua bereik

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Toch nog maar eens opnieuw gelezen in de manual. Op een andere plek zag ik ook iets staan over printers met één of andere wizard..... Die wizard ziet er (screenshots) niet echt XP'erig uit; zal dus wel Asussoftware zijn dacht ik. Ondanks dat ik alle software van de CD heb geinstalleerd, ontbreekt er toch wat in m'n startmenu.

Dus op de Asussite maar de WL-500 utilities opgehaald (ik heb dus de WL-500g) en die geinstalleerd.... guess what...... The missing link

• Booster

Booster

Superuser

Ik ben benieuwd en ongeduldig :+

• Heb je persee applicaties nodig op je PC om het apparaat te managen of kan dit via http/telnet?
• Heb je al iets van de 'extra' features kunnen testen?

Op de website van Asus vind ik overigens niets extra's over beveiliging, dus ik ga er even van uit dat hij gewoon 128 bit WEP doet.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Booster schreef op 26 July 2003 @ 21:44:
Ik ben benieuwd en ongeduldig :+

• Heb je persee applicaties nodig op je PC om het apparaat te managen of kan dit via http/telnet?
• Heb je al iets van de 'extra' features kunnen testen?

Op de website van Asus vind ik overigens niets extra's over beveiliging, dus ik ga er even van uit dat hij gewoon 128 bit WEP doet.
managen doe ik bijna volledig via http. Alleen voor printer sharen heb je nog wel extra software nodig zoals je hebt kunnen lezen. Mogelijk is dat ook niet nodig, maar dan zal je wel moeten weten hoe je zo'n remote port aanmaakt.

128 en 64 bits WEP beveiliging met 4 handmatig in te stellen keys die je apart kan kiezen of random laten kiezen. Ook kan je de easyway een key laten genereren door bijvoorbeeld een zin in te rammen.

Verder heb je uiteraard de MAC-filtering (die ik ook direct heb ingeschakeld)

Extra features heb ik nog niet geprobeerd op de printer na dan.

Wat ik wel heb geprobeerd is DHCP te draaien; werkt goed, ook voor pc's die via een kabeltje aan de router hangen. M'n XP-router staat inmiddels uit en ik draai dit netwerkje nu volledig achter de WL-500g

ik zit erover te denken om er een HDD aan te hangen om een FTP-servertje te draaien.

Domme vraag misschien maar kan je ook een website draaien op een ftp-server?

[ Voor 8% gewijzigd door WFvN op 26-07-2003 21:59 ]

• Booster

Booster

Superuser

Een website is in principe prima mogelijk, alleen de webserver bepaald meestal dat een bestand als index.htm(l) standaard voorgeschoteld wordt. In het geval van een FTP-server gebeurt dit waarschijnlijk niet :)

Uit je verhaal (en de Asus website) maak ik alleen wel op dat de router dus niet via telnet te bedienen is?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Booster schreef op 26 juli 2003 @ 22:16:
Een website is in principe prima mogelijk, alleen de webserver bepaald meestal dat een bestand als index.htm(l) standaard voorgeschoteld wordt. In het geval van een FTP-server gebeurt dit waarschijnlijk niet :)
Nja, om die index.htm(l) of weet ik welk bestand aan de url vast te plakken is natuurlijk niet zo'n probleem; dus dat maakt mij geen bal uit. 't Zou wel mooi zijn als ik met ftp://mijnadres/index.htm een homepage zou kunnen maken.
Uit je verhaal (en de Asus website) maak ik alleen wel op dat de router dus niet via telnet te bedienen is?
Ik zou het niet weten; ik heb geen donder verstand van telnet....

[edit]
net even geprobeerd; inloggen met telnet lukt niet; hij geeft geen reactie.

Gezocht in de handleiding maar daar kan ik niets vinden

Maar je kan met een normale browser dat hele ding instellen; vanaf elke willekeurige plek ter wereld als je dat zou willen (standaard geblokkeerd om vanaf internet te beheren)

[ Voor 22% gewijzigd door WFvN op 26-07-2003 22:50 ]

• Booster

Booster

Superuser

Die webpagina is in principe dus prima mogelijk, ik heb hier ook wat (hele kleine) webpagina's gedraait op een FTP server.

Het is wel waar dat het ding met een browser overal in te stellen is, maar niet iedere PC heeft een browser natuurlijk ;)
Ach het was slechts een kleine wens van mij.

[ Voor 60% gewijzigd door Booster op 26-07-2003 22:51 ]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Booster schreef op 26 July 2003 @ 22:50:
Die webpagina is in principe dus prima mogelijk, ik heb hier ook wat (hele kleine) webpagina's gedraait op een FTP server.

Wat dat telnet betreft, ga gewoon naar START > Run / Uitvoeren en type:
telnet <IP-adres van je router)

Er komt nou een apart window naar voren met een zandloper. Laat het window even staan en na een tijdje krijg je OF een melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden, OF een prompt met iets als 'Enter your username'.
Als je geen verbinding krijgt dan is hij niet telnet-managable. (of staat het standaard niet aan althans)
Zover was ik ook :)

alleen een beetje anders....

Omdat ik telnet niet ken heb ik eerst in start-uitvoeren gewoon telnet ingeramd.

In de 'dosbox' help ingerammeld
Toen open [ipvanderouter]
en die gaf dus een foutmelding:
Bezig met verbinding maken met 192.168.x.x ...Kan geen verbinding met de host maken, op poort 23.
Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd.

• Booster

Booster

Superuser

Ik durf het bijna niet te vragen, maar, is het mogelijk dat je wat screenies plaatst van die http management? Hopelijk wil je dan een screenie van de DHCP-manager meenemen in je sessie :)

Het is vervelend dat er nog zo weinig over dat apparaat te vinden is, ik snap het echt niet. Zeker niet met het vrij hoge 'gadget'-gehalte door de USB plug-n-share dingetjes.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Volgens mij zijn de WL-500 en de WL-500g identiek op de snelheid na (11 en 54 Mbps)

Check iig ftp://www.asus.it/pub/ASU...62_homegateway_manual.zip

De software die daarin staat lijkt machtig veel op wat ik hier thuis heb.
De http-schermen zijn lichtelijk anders maar nagenoeg hetzelfde. Have Phun

[ Voor 14% gewijzigd door WFvN op 27-07-2003 10:55 ]

• Xandrios
Booster, ik kan hier wel even een WL-300G "open" zetten, zodat je even met de settings kunt spelen? Of wil je echt de WL-500G hebben?

offtopic:
Mailtje komt eraan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 27-07-2003 11:49 ]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 13:25:

offtopic:
Die %&$%$$## asus website wil inderdaad weer eens niet meewerken :'(
Krijg nou de hik.... Asus weet niet wat hij wil.

Op de website staat inderdaad die 100 meter voor mijn WL-500g.

Maar wat zie ik achter op de doos staan? stiekum toch 1000feet / 310 meter

:?

Ik snappumnietmeer

• Xandrios
Als het goed is, is het precies hetzelfde. Het verschil tussen 802.11B en 802.11G is alleen software; de radio is hetzelfde waarschijnlijk :)

• Booster

Booster

Superuser

Ik meen zelfs dat er verschillende AP's zijn waarbij je later van .11B naar .11G kunt upgraden. Zender zou hiervoor dan inderdaad hetzelfde moeten zijn :)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Nja :) Dan staat er dus waarschijnlijk foute info op de website.... hopelijk staat er info in het nadeel van het apparaat en dat de info op de doos dus wel klopt...

Maar Booster: jij wilde wat weten van die extra features....

Kben vanavond maar eens begonnen met meer uit te proberen.
Printen via USB wil ook.
Printer aan USB en een andere printer aan LPT lijkt weer niet te werken.
USB-hubje van Dynalink aan de router lijkt niet te werken.
Webcam lukt me nog niet :X

Mogelijk is m'n webcam te oud...

Kep een Dynalink U1.
Bij de settings van de router moet ik het drivertype opgeven; iets wat mij totaal geen bal zegt:
OV511 2.10
of
PWC 8.8

Mijn webcam staat uiteraard weer niet in de lijst van de manual, maar dat hoeft natuurlijk niet alles te zeggen....
Maar omdat die 2 'drivers' mij geen donder zeggen en google mij ook geen zinnige resultaten geeft, weet ik dus niet of m'n webcam nou wel/niet geschikt is..... zal waarschijnlijk niet... maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

[ Voor 73% gewijzigd door WFvN op 27-07-2003 23:41 ]

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik heb net een Agere WarDrive kit gekocht met Orinoco Gold card, omdat deze het meeste/beste ondersteund wordt in zowel Windows als Linux.

Verder heb ik op m'n werk 4 access points van Linksys (WAP11), die geflashed zijn met firmware van D-Link, wat ze repeater mogelijkheden geeft en onderlinge snelheid van 22Mbps. Bereik is goed tot 150 meter buitenshuis, binnenshuis heb ik bijna overal 100% signaalsterkte (via 1 AP).

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

strlen schreef op 30 July 2003 @ 14:00:
Ik heb net een Agere WarDrive kit gekocht met Orinoco Gold card, omdat deze het meeste/beste ondersteund wordt in zowel Windows als Linux.

Verder heb ik op m'n werk 4 access points van Linksys (WAP11), die geflashed zijn met firmware van D-Link, wat ze repeater mogelijkheden geeft en onderlinge snelheid van 22Mbps. Bereik is goed tot 150 meter buitenshuis, binnenshuis heb ik bijna overal 100% signaalsterkte (via 1 AP).
Geen idee of je 'm ook daarvoor gebruikt (want het is nl. gewoon een PCMCIA).
Maar (NOFI) ik vindt dat zo ontzettend zielig :|
We gaan met z'n allen in een toet-toet zitten , en kijken wie er open staat.

Die paar porno filmpjes mag je echt wel leechen van m'n server hoor, maar als ik zo iemand voorbij zie rijden in de straat bij mij .. ben ik bang dattie z'n laptopje toch eventjes bij de verzekering moet claimen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Koffie schreef op 30 juli 2003 @ 14:27:
[...]

Geen idee of je 'm ook daarvoor gebruikt (want het is nl. gewoon een PCMCIA).
Maar (NOFI) ik vindt dat zo ontzettend zielig :|
We gaan met z'n allen in een toet-toet zitten , en kijken wie er open staat.

Die paar porno filmpjes mag je echt wel leechen van m'n server hoor, maar als ik zo iemand voorbij zie rijden in de straat bij mij .. ben ik bang dattie z'n laptopje toch eventjes bij de verzekering moet claimen.
Het is een gewone Orinoco pcmcia kaart met een auto-antenne erbij. En das leuk. Niet om te proberen op netwerken binnen te komen die men met WEP beveiligd heeft, maar om deel te nemen aan open netwerken. Vnml via wireless-nederland.nl kun je veel hotspots vinden.

Maar 't is wel leuk om te kijken of/welke bedrijfjes WiFi hebben, en of ze dan ook gebruik maken van beveiliging.

En tsja als je zelf je netwerk open zet (dus zonder WEP of whatever) dan moet je ook niet verbaasd opkijken als iemand ineens in je netwerk zit, toch?

Zo'n antenne op je dak is ook wel bikkel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door RvdH op 30-07-2003 14:33 ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En tsja als je zelf je netwerk open zet (dus zonder WEP of whatever) dan moet je ook niet verbaasd opkijken als iemand ineens in je netwerk zit, toch?
Want :?

Het is en blijft computerhuisvredebreuk (of hoe het ook heet) en strafbaar

Braaikamer - Smoke&BBQ

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Koffie schreef op 30 juli 2003 @ 14:40:
[...]

Want :?

Het is en blijft computerhuisvredebreuk (of hoe het ook heet) en strafbaar
Omdat je ook niet raar moet opkijken als je huis leeg is als je de voordeur open laat staan en vrolijk naar je werk gaat.

Dat het strafbaar is wilt nog niet zeggen dat niemand het doet.. door rood fietsen is ook strafbaar.

Als ik een onbeveiligd WiFi netwerk tegenkom dan laat ik echtwel een berichtje achter hoor, als jij ergens een voordeur open ziet staan en niemand in de buurt, dan trek je die deur toch ook dicht en gooi je een briefje door de deur? Ohnee, jij komt thuis van je werk, ziet dat je huis leeg is en trapt iedereen in elkaar die voor je voordeur langs loopt.

[ Voor 9% gewijzigd door RvdH op 30-07-2003 14:49 ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als diegene compleet met z'n inbrekersspulletjes langs loopt wel ja, dan moet 'ie niet verbaasd kijken nee.

Ach , als jij het leuk vindt :O

Braaikamer - Smoke&BBQ

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Dat is het punt nou juist, als jij je voordeur open zet heeft die inbreker geen spulletjes nodig.
Als jij je netwerk open zet dan hoeft niemand moeite te doen om het te gebruiken, ze hoeven maar te associaten..
Als jij niet wilt dat mensen gebruik van je netwerk maken, dan moet je je netwerk dicht zetten, zo simpel is het. Als jij niet wilt dat je huis leeggeroofd wordt, dan moet je de deur op slot doen.

Wat ik leuk vind heeft hier helemaal niets mee te maken, ik probeer je alleen maar uit je droomwereld (dat niemand doet wat niet mag) te helpen.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 10:20

mulder

ik spuug op het trottoir

Als ik een onbeveiligd WiFi netwerk tegenkom dan laat ik echtwel een berichtje achter hoor, als jij ergens een voordeur open ziet staan en niemand in de buurt, dan trek je die deur toch ook dicht en gooi je een briefje door de deur? Ohnee, jij komt thuis van je werk, ziet dat je huis leeg is en trapt iedereen in elkaar die voor je voordeur langs loopt.
En als iemand z'n tuinset buiten heeft staan zet ik die altijd in de schuur, als een meisje een kort rokje aan heeft zal ik haar er toch van overtuigen dat wel te uitdagend is, een verkeerde geparkeerde zet ik op een parkeerplaats en gooi er een euro in de automaat.

En dan trap ik in iedereen in elkaar de langs m'n voordeur loopt.

oogjes open, snaveltjes dicht

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Als jij je netwerk open hebt staan is er dus geen sprake van computervredebreuk. Dat geldt namelijk pas als er een beveiliging wordt doorbroken (hoe lame die beveiliging dan ook is, op cancel klikken bij het inloggen van Windows 95 valt bijvoorbeeld onder het omzeilen van een beveiliging). Maar als je jouw spul volledig open laat staan dan heb je juridisch gezien geen poot om op te staan als iemand een bericht achterlaat of je bestanden wist. Anders zou het bezoeken van een website of inloggen op een anonieme ftp-server ook onder computervredebreuk vallen.

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter Tinus op 30-07-2003 15:41 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
En dan nu de hamvraag..... zou iemand ook bij mij 'binnen' kunnen komen; ik heb 128 bits WEP maar daar bovenop ook MAC-adres-filtering..... ik heb alleen m'n eigen 2 pcmcia-adresjes toegevoegd als 'allowed'

edit:

Hm.... als iemand net die 2 adressen (net als die 128-bits WEP-encryptie) weet te imiteren.......

kdenk dat ik het antwoord al heb: tuurlijk kan dat

[ Voor 34% gewijzigd door WFvN op 30-07-2003 15:41 ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wouter Tinus schreef op 30 July 2003 @ 15:40:
Als jij je netwerk open hebt staan is er dus geen sprake van computervredebreuk. Dat geldt namelijk pas als er een beveiliging wordt doorbroken (hoe lame die beveiliging dan ook is, op cancel klikken bij het inloggen van Windows 95 valt bijvoorbeeld onder het omzeilen van een beveiliging). Maar als je jouw spul volledig open laat staan dan heb je juridisch gezien geen poot om op te staan als iemand een bericht achterlaat of je bestanden wist. Anders zou het bezoeken van een website of inloggen op een anonieme ftp-server ook onder computervredebreuk vallen.
Mis ;)
Kijk , je mag dan wel op mijn LAN zitten op dat moment .. je zult wel even wat verder moeten zoeken wil je ook toegang tot de reources krijgen (toegang tot shares op de server bijvoorbeeld).

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

* Moartn heeft vandaag m'n 3com AP en pc-kaartje met xjack antenne binnen gekregen :)

Werkt erg goed allemaal, overal in huis is de signaalsterkte prima :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

wfvn schreef op 30 juli 2003 @ 15:40:

Hm.... als iemand net die 2 adressen (net als die 128-bits WEP-encryptie) weet te imiteren.......

[/edit]
mac-adres faken is niet moeilijk inderdaad, maar dan moet je wel weten _welk_ mac-adres je moet hebben om binnen te komen. :)

[edit]
Hmm... Edit knopje, wat is dat? :+

[ Voor 6% gewijzigd door Moartn op 30-07-2003 16:16 ]

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:35

Daniel

Kapitein NCC-1701
wfvn schreef op 30 July 2003 @ 15:40:
En dan nu de hamvraag..... zou iemand ook bij mij 'binnen' kunnen komen; ik heb 128 bits WEP maar daar bovenop ook MAC-adres-filtering..... ik heb alleen m'n eigen 2 pcmcia-adresjes toegevoegd als 'allowed'

edit:

Tja, 't is wel te doen, maar de kans dat iemand precies jouw MAC-adressen weet is wel heel klein. Ik heb bij mij thuis en hier op kantoor alleen access restrictie op MAC-niveau (dat WEP vind ik maar klote).

• Xandrios
Daniel schreef op 30 July 2003 @ 16:22:
[...]

Tja, 't is wel te doen, maar de kans dat iemand precies jouw MAC-adressen weet is wel heel klein. Ik heb bij mij thuis en hier op kantoor alleen access restrictie op MAC-niveau (dat WEP vind ik maar klote).
Met een beetje software zouden die MAC adressen uit de lucht te pakken moeten zijn, ze komen namelijk voor in elk datapakketje, en worden niet encrypted....
Ikzelf zou een bedrijfsnetwerk beter beveiligen iig.

Nog een handige tip om de standaard hotspot-spotters ( :+) buiten je netwerk te houden: SSID broadcast uitzetten. Dan kun je alleen je netwerk joinen als je die string weet.
(Natuurlijk is deze ook via goede software wel uit de lucht te halen, maar de meeste mensen die toevallig langs komen met een laptopje zullen dat niet hebben ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 30-07-2003 19:46 ]

• Booster

Booster

Superuser

Koffie schreef op 30 July 2003 @ 15:51:
Kijk , je mag dan wel op mijn LAN zitten op dat moment .. je zult wel even wat verder moeten zoeken wil je ook toegang tot de reources krijgen (toegang tot shares op de server bijvoorbeeld).
In jouw netwerk, ja. Maar op andere netwerken wellicht niet.

Wellicht gaat het ze niet eens om data, maar alleen om je verbinding. Bijvoorbeeld om die ene gevaarlijke worm het internet op te sturen zonder dat het ooit naar je terug getraced kan worden.

Het aantal mensen dat naar beveiliging kijkt voor zijn wireless LAN thuis is gewoon tragisch laag. Hoeveel daarvan zouden in hun normale netwerk nog aan beveiliging gedacht hebben? Waarschijnlijk weinig.
Tis gewoon het intrappen van open deuren.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

In Europa zijn ze overigens wel bezig om de comutervredebreuk (a.k.a. hacking) een beetje te fine tunen. Strafbaar is hacken dan ook als je schade wil berokkenen, of economisch voordeel tot gevolg hebben. Misschien is niet betalen voor je traffic wel economisch voordeel. En nee, gewoon een website bezoeken om daar info te halen ter voordeel van je zelf is nooit strafbaar omdat de wederrechtelijkheid ontbreekt. Je mag daar namelijk gewoon zijn.
Het feit moet in de wetgeving van de lidstaten slechts strafbaar worden gesteld voor zover het is gepleegd:
(i) tegen een deel van een informatiesysteem waarvoor specifieke beveiligingsmaatregelen gelden; of
(ii) met het oogmerk om een natuurlijke of een rechtspersoon schade te berokkenen; of
(iii) met het oogmerk economisch voordeel tot gevolg te hebben.

De Commissie wenst op geen enkele manier afbreuk te doen aan het belang van het gebruik van doeltreffende technische maatregelen om informatiesystemen te beveiligen. Maar het is helaas een feit dat veel gebruikers zichzelf blootstellen aan aanvallen omdat zij onvoldoende (of helemaal geen) technische beveiligingsmaatregelen treffen. Om aanvallen die gericht zijn tegen deze gebruikers te ontmoedigen, moet de ongeoorloofde toegang tot hun systemen onder het strafrecht vallen, ook als deze systemen onvoldoende technisch beveiligd zijn. Daarom is er, mits het de bedoeling is schade te berokkenen of economisch voordeel te behalen, ook sprake van een strafbaar feit zonder dat er beveiligingsvoorzieningen zijn uitgeschakeld.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:35

Daniel

Kapitein NCC-1701
Cutebritney schreef op 30 July 2003 @ 19:45:
[...]

Met een beetje software zouden die MAC adressen uit de lucht te pakken moeten zijn, ze komen namelijk voor in elk datapakketje, en worden niet encrypted....
Ikzelf zou een bedrijfsnetwerk beter beveiligen iig.
WEP is ook zo lek als een mandje. Alle shares zijn gewoon beveiligd dus zelfs al zou je kunnen connecten met het WLAN dan kun je alleen nog internetten. Tuurlijk is het niet 100% waterdicht maar zulke staatsgeheimen staan er nu ook weer niet op ons netwerk.
Nog een handige tip om de standaard hotspot-spotters ( :+) buiten je netwerk te houden: SSID broadcast uitzetten. Dan kun je alleen je netwerk joinen als je die string weet.
(Natuurlijk is deze ook via goede software wel uit de lucht te halen, maar de meeste mensen die toevallig langs komen met een laptopje zullen dat niet hebben ;) )
Hmm..dat zal ik ook eens doen :)

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik ga straks in m'n nieuwe huisje een hotspot creeeren, ik woon heel dicht bij de korenmarkt dus lijkt me wel lache als de hele korenmarkt van mijn AP gebruik maakt :)

Op mijn netwerkje staat toch geen ene fuck, dus ik laat het liever open dan dat ik moeite doe om alles te beveiligen..

Dus als er in de toekomst ooit iemand op de k-markt is met een laptopje en wificard.. bij mij mag je internetten :P

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Voor de geintreseerden, megapool heeft een leuke aanbieding:

KOBISHI WLROUTERKIT Routerkit

- AP
- PCMCIA
- ROUTER

Voor €119,-
Intelligente en kostenbesparende router waardoor u probleemloos de breedband (Kabel of DSL) internet-aansluiting kunt delen met meerdere gebruikers in het draadloze en het bekabelde netwerk. De ondersteunde protocollen en de ingebouwde Firewall zorgen ervoor dat de aangesloten gebruikers op een veilige manier verbinding maken met het Internet. Dankzij de switching functionaliteit kunt u de router tevens gebruiken als switch of hub voor uw netwerk. De router laat zich eenvoudig installeren en bedienen (ook op afstand) via de web browser of Telnet.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• JvS
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

heeft iemand nog al die ASUS binnen enzo?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Xandrios
JvS schreef op 18 August 2003 @ 11:01:
heeft iemand nog al die ASUS binnen enzo?
wl-300 of wl-500?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

die 500. Ik ben zelf wel erg benieuwd wat de range van die AP is. Is dat trouwens ook niet afhankelijk van de "kracht" van een Wlan kaartje? Die moet toch ook zenden? Als een van beide niet ver genoeg komt, dan is dat toch de beperkende factor?

Iedereen lijkt zich zo te foucussen op die AP's, maar het kaarjte lijkt me net zo belangrijk.

Wat ik best graag zou willen hebben, is een wlan, dat redelijk tussen twee huizen die een meter 0f 70 bij elkaar vandaan staan en niet direct in elkaars zicht aanleggen, en dan zonder extreem dure richtantenne's (verbinding tussen Floris en mij dus). snelheid van 11mbps is zat.

[ Voor 98% gewijzigd door JvS op 18-08-2003 11:28 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

owjah, netwerken :D. Dat bestaat ook nog :P. s kijken of veel mensen ervaring hebben met het aanleggen van netwerken tussen twee huizen enzo :).

• Xandrios
Servert > UTP > AP(wl-300) > Laptop (PCMCIA wl-100g)

max:
0 encr.= 2371
64 encr.= 2301
128 encr.= 2155

Normaal use: door 2x beton + 7.5 meter:
0 encr.= 1475
64 encr.= 1448
128 encr.= 1426

PCMCIA -> AP -> PCMCIA:

Max:
0 encr.= 758
64 encr.= 1370
128 encr.= 1342

Normaal use: door 2x beton + 7.5 meter:
0 encr.= 753
64 encr.= 1073
128 encr.= 961

Afstanden:

0 meter = 2371
10 meter = 2252
20 meter = 1640
30 meter = 1416
50 meter = 1412
70 meter = 1405
90 meter = 1408
110 meter = 1405
130 meter = 1210
140 meter = 1082
150 meter = 980
160 meter = 244
170 meter = 0

Dit is weleenswaar de wl-300g, maar ik verwacht dat de radio te vergelijken is :)
JvS schreef op 18 August 2003 @ 11:24:
die 500. Ik ben zelf wel erg benieuwd wat de range van die AP is. Is dat trouwens ook niet afhankelijk van de "kracht" van een Wlan kaartje? Die moet toch ook zenden? Als een van beide niet ver genoeg komt, dan is dat toch de beperkende factor?

Iedereen lijkt zich zo te foucussen op die AP's, maar het kaarjte lijkt me net zo belangrijk.

Wat ik best graag zou willen hebben, is een wlan, dat redelijk tussen twee huizen die een meter 0f 70 bij elkaar vandaan staan en niet direct in elkaars zicht aanleggen, en dan zonder extreem dure richtantenne's (verbinding tussen Floris en mij dus). snelheid van 11mbps is zat.
70 meter, geen zichtverbinding....dat gaat je niet lukken zonder antenne. Ik zou dan ook aanraden om een leuke Ethernet-wireless bridge te gebruiken, en bijvoorbeeld geen PCMCIA kaartje ofzo.

Dan krijg je dus deze situatie:

Afbeeldingslocatie: http://cutebrit.crewserver.com/got/wir-jvs.jpg

Een wireless bridge is niets anders dan een kastje met een goede antenne aansluiting, en een UTP aansluiting. Hij gedraagt zich echter als een CLIENT op de access point. Het is dus mogelijk om een soort van straalverbinding te maken, (point to point) maar tegelijk toch de AP als AP kunnen blijven gebruiken.

Als antenne's heb ik een Omni en een Quadje ingetekend. Daarmee heb je rondom de AP ook nog goed bereik. Is dat niet van belang, dan is het ook mogelijk om ipv een omni nog een quad te pakken.

Een omni, maar ook een quad kun je zelf in elkaar knutselen met een paar uurtjes, voor €10 aan onderdelen. Zie bijvoorbeeld:
http://www.xs4all.nl/~tom1572/
http://wireless.gumph.org/articles/homemadeomni.html

Als wireless apparatuur kun je de asus nemen, maar die heeft a. geen wir->eth. bridge te koop. En b., hun antenne aansluiting is _vaag_, en niet standaard.

Persoonlijk zou ik voor D-link 22mbit gaan. Dat is goedkoop (€85) per AP / bridge en het heeft een goede antenne aansluiting. In de praktijk haal je van de 22mbit op een korte afstand zo'n 1MB/sec :)

[ Voor 62% gewijzigd door Xandrios op 18-08-2003 12:00 ]

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Cutebritney schreef op 18 August 2003 @ 11:37:
Dit is weleenswaar de wl-300g, maar ik verwacht dat de radio te vergelijken is :)
Als ik mijn niet vergis is het exact hetzelfde apparaat, maar met wat meer mogelijkheden. :)

Even om nog wat stats toe te voegen:

Max range, line of sight. 350m
Dit is dan wel op campzone, waar circa 10wireless netwerken door elkaar heen liepen. :P

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 09:28

Jaymz

Keep on moving !

On verzoek: A61 -> NT :)
Pagina: 1 2 Laatste