Afhandeling van vragen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 12:38

vinnie1908

Appel != peer

Topicstarter
De wazige termen op GoT

Als ik dit zie denk ik maar eens aan iemand die hier niet zovaak komt maar mogelijk wel veel feeling heeft met computers. Denk dat deze mensen door zulk taalgebruik regelmatig af gaan haken. Zeker wanneer er nog meer van dit soort termen gebruikt gaan worden, moet wel met de huidige TMF/MTV generatie. Is het niet handig een afkortingen/begrippenlijst te maken als een soort FAQ dan kunnen deze mensen daar kijken.

Van de Huiskamer (HK) afkortingen (STFU, UTFS etc...) zijn regelmatig topics geweest, maar kan me goed voorstellen dat er heel wat terminologie is wat niet zo duidelijk is vermeld.

Just my 2 cents...

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat dacht je van gewoon afschaffen, lijkt me een véél beter idee :D

UTFS weet ik inmiddels, maar STFU zou ik geen flauw idee hebben.

na 6 maanden ofzo... :+

[ Voor 13% gewijzigd door Glashelder op 11-07-2003 00:58 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

En wie houdt je tegen zo'n FAQ te schrijven en naar gathering(at)tweakers.net te sturen? :+

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

dual-zip: Shut The Fuck Up

Meest populaire toepassing: whoami STFU :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik heb ook wel eens een term die ik niet ken, dan ram je die term plus het woord 'betekenis' in de search et voila :)
werkt dat niet ga verder naar google :)

begrijp me goed, ik ben niet tegen zo'n lijst, alleen ik zie het nut er ook niet van in. Zo'n lijst wordt groot en onoverzichtelijk (denk eens aan alle vormen van ROFLMAO etc :X )

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1908

vinnie1908

Appel != peer

Topicstarter
Uhmm..gemiddelde van 60/70 uur per week werken in de ICT en andere bijzaken. Daarbuiten een leuke taak als admin van 2 fora en een gigantisch leuke vriendin te hebben :)

Ik wil gerust wel een begin bouwen hoor maar ik weet ook niet welke termen wel en niet moeilijk zijn..

dual-zip STFU = Shut The F*** Up :)

voor andere UTFS = Use The F****** Search

Ik meld me bij deze aan om wel een FAQ te schrijven hoor met enige hulp (ICQ / MSN staan in me profile)

Alfredt: Je kan natuurlijk met dingen als ROTFLMAO wel een idee geven, dan kunnen ze meestal zelf wel een idee vormen :)

[ Voor 13% gewijzigd door vinnie1908 op 11-07-2003 01:02 ]

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Alfredt: dan vindt je meestal alleen maar topics waar iemand dat woord toevallig heeft gebruikt :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 11:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Je moet je dan wel beperken tot termen die echt GoT aangaan. Zoals de Forum-afkortingen. En ja, dan ben je er al. Termen als "UTFS", "STFU", "Slowchat" en "133t" zijn gewoon middels google te vinden.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dual-zip schreef op 11 July 2003 @ 01:01:
Alfredt: dan vindt je meestal alleen maar topics waar iemand dat woord toevallig heeft gebruikt :+
Ik dus niet... maar ik hoor wel vaker dat ik goed kan zoeken :)

search-> betekenis stfu

http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek

2de topic komt in aanmerking :) (wel weer HK, ik zal eens kijken zonder 'speciale fora')

Bingo: eerste LA topic dat er tussen staat :)

[ Voor 58% gewijzigd door ArthurMorgan op 11-07-2003 01:05 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1908

vinnie1908

Appel != peer

Topicstarter
Misschien een idee om dan dat erbij te vermelden. Maar waarom zou je niet een lijstje maken dat 1337 = elite/leet = goed betekend. Tegenwoordig wordt voor elk klein dingetje een FAQ gemaakt maar om nieuwe users het wat makkelijker te maken kan toch ook wel iets gedaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Laatst online: 14:35

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Neem dan wat van dit lijstje over zou ik zeggen:
http://www.sensei.co.il/languages/acronyms.html

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1908

vinnie1908

Appel != peer

Topicstarter
geen UTFS geen STFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Laatst online: 14:35

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ik zeg ook niet dat die lijst compleet is :+, maar je kunt het spul wel gebruiken voor een FAQ :
DUX schreef op 11 juli 2003 @ 01:04:
Neem dan wat van dit lijstje over zou ik zeggen

[ Voor 9% gewijzigd door DUX op 11-07-2003 01:06 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1908

vinnie1908

Appel != peer

Topicstarter
OEPS....hehe kan gebeuren maar het is een leuk idee. Misschien dat ik dan maar ga beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:56

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

vinnie1908 schreef op 11 July 2003 @ 01:09:
OEPS....hehe kan gebeuren maar het is een leuk idee. Misschien dat ik dan maar ga beginnen :)
Goed, ik ehb je toegevoegd @ msn, s kijken wat we ervan kunnen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n lange afkortingen/begrippenlijst is natuurlijk makkelijk, maar Google kan een hoop vinden en een FAQ wordt dan onnodig uitgebreid - zo kwamen we ook tot de conclusie toen het idee geopperd werd voor een CME-lijst: AcouSE in "De CME FAQ - Geef hier je feedback"

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 06:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Maar als je termen als STFU en UTFS in de FAQ gaat zetten gaan mensen het juist gebruiken. En dat willen we juist niet.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:07

Nobby

Nuts!

Genghis Khan schreef op 11 July 2003 @ 06:33:
Maar als je termen als STFU en UTFS in de FAQ gaat zetten gaan mensen het juist gebruiken. En dat willen we juist niet.
Zet dan in de lijst dat die betreffende woorden op eigen risico gebruikt mogen worden en dat wanneer ze bij een modje in het verkeerde keelgat schieten ze een ow kunnen krijgen, heel kort gezegd:
code:
1
2
3
4
5
6
STFU (kans op OW, zie OW)
..
..
UTFS (kans op OW, zie OW)
..
..

8)7

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:03
tijdje geleden ook al een topic in LA, nieuwe leden moeten gewoon leren zoeken, er is hier meer te vinden dan je denkt.

[rml][ FEAT] Vakjargon/Turbotaal voor leken[/rml]

en dan vooral deze: http://gathering.tweakers...message/17449345#17449345, en zo'n beetje alles wat daarna komt. Maar je kunt het beter vanaf het begin lezen.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:29

Wokschotel

Op 6 wielen

curry684 schreef op 11 July 2003 @ 00:58:
En wie houdt je tegen zo'n FAQ te schrijven en naar gathering(at)tweakers.net te sturen? :+
Wat is een FAQ?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Lol @ wokschotel, ben je nu sarcastisch of serieus? :P

Frequently Asked Questions in ieder geval, ongeveer oudste term die op internet rondhangt, ontstaan op Usenet, en gewoon als zelfstandig naamwoord 'the faq' in gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAlchemist schreef op 11 July 2003 @ 06:54:
[...]

Zet dan in de lijst dat die betreffende woorden op eigen risico gebruikt mogen worden en dat wanneer ze bij een modje in het verkeerde keelgat schieten ze een ow kunnen krijgen, heel kort gezegd:
code:
1
2
3
4
5
6
STFU (kans op OW, zie OW)
..
..
UTFS (kans op OW, zie OW)
..
..

8)7
En daarom is er dus in de verschillende FAQ's te lezen wat wel en wat niet getolereerd wordt op GoT.

Het roepen van UTFS en STFU vallen daaronder, dat mag zo ondertussen voor de vaste bezoeker bekend zijn, maar ook voor de wat nieuwere GoT leden. Immers: iedereen wordt geacht de FAQ's gelezen te hebben.
Voorwaarden:

Registreren op Gathering of Tweakers.net geeft je de mogelijkheid te reageren op het forum en actief mee te doen aan topics. Als je je registreert en reacties op het forum plaatst, geef je aan akkoord te gaan met het Algemeen beleid, de Huisregels, de Algemene Voorwaarden en de zogenaamde forum-FAQ's die bovenin de meeste fora staan.
http://gathering.tweakers.net/forum/faq

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 10:11 ]

Pagina: 1