[quote]
Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 17:03:
[...]
Neehoor, jij, de hardwerkende belastingbetaler moet dat betalen. Maar in een links utopia werk jij niet voor het geld, maar voor het plezier. Je zult het dus helemaal niet erg vinden om wat geld te moeten inleveren voor goede sociale voorzieningen.
Ik werk voor geld _met_ plezier.
Waarschijnlijk gaat dit niet samen voor links vandaar dat ze dit voor iedereen zo zuur mogelijk maken door al je verdiende centjes heel hard af te pakken voor alle, bijvoorbaat als, mislukte sociale plannetjes

maar jullie krijgen mij niet gek
Ik ga dus ook nog niet de wao in want daar hebben jullie heel nederland het liefs in zitten geloof ik zo ! Misschien als ik niet zoveel plezier meer in mijn werk heb.
Even ziekmelden en ik ben onaantastbaar, een herkeuring hoeft ook niet van links..
Geld is een middel, geen doel. Een begrotingstekort is een negatief cijfertje op een blaadje of op een computer. Van slechte sociale voorzieningen gaan mensen dood.
Verder is geld natuurlijk best wel een beetje belangrijk, maar vooral voor mensen die het niet hebben. Geld maakt niet gelukkig, maar te weinig geld maakt wel ongelukkig.
Hmm 'het is maar een negatief cijfertje' ... ik begrijp niet dat je er zo licht over denkt! Mocht jij 'een negatief cijfertje' op je bankrekening hebben klop jij zeker als een goed links denkend mensje waarschijnlijk meteen aan bij de overheid voor een of andere linkse bedacht subsidieregeltje !

.. we zijn toch zo sociaal er is geld voor iedereen
Nee, Nederland failliet, och geeft niet ...
Werken is geen straf hoor... Het doel van werken is het werk zelf, niet het geld dat je ervoor krijgt. Werken is dus niet erg en belasting betalen zouden mensen ook niet erg moeten vinden. Je krijgt er namelijk iets voor terug.
Droom verder

Sommige werkzaamheden is voor niemand leuk maar moet toch gedaan worden!
Alleen als er genoeg tegenoverstaat is men bereid om dit werk te doen.
Dus hoe kan in godsnaam het doel van dit type werk zijn het werk zelf ???
Werken voor geld is hier het doel !! Elk baantje moet je aanpakken ! Er zijn niet altijd leuke baantjes te vinden voor iedereen.
Dat zie je maar met die uitkeringstrekkers waar je nix over mag zeggen van de linkse partijen.. -> Er zijn banen zat, maar nee ik wil niet schoonmaken of ander minder aantrekkelijk werk doen, ik hou liever mijn uitkering!
Als jullie volhouden dat 'werk het doel van werken is' dan zou ik ook niet gaan werken als dat niet mijn doel is .. nee, het doel van een uitkeringstrekker is geld krijgen zonder werk
Kortom, men is te beroerd om iets te doen voor het geld wat elke maand toch nodig is !!
Als jullie echt 'de wereld willen verbeteren' dan moeten jullie die werkwijgeraars aanpakken en die aan het werk zetten.
En ik vind het niet erg om belasting te betalen, maar je zgt het zelf, je krijgt er iets voor terug. Maar wat men nu er voor terugkrijg is niet hetgene wat je zou verwachten.
En die werkelijkheid is dat het leven om geld draait en dat hardwerkende burgers krom moeten liggen en met pijn in hun hart hun zuur verdiende geld met koffers tegelijk moeten afstaan aan bedelaars, drugsgebruikers en andere buitenlanders?
In die werkelijkheid zou ik niet eens WILLEN leven. Daarom willen linkse partijen die wereld ook veranderen.
JIJ leeft dus in een wereld die door ONS wordt betaald maar JIJ wilt daar nog inspraak op maken ook

dat is toch krom
Links zijn = parasiteren ... geld uit willen geven dat niet eens door jullie is opgebracht .. laat me niet lachen !!
Waarom moet een grote groep 'verstandige mensen' altijd toch aan zo'n kleine groep zoveel geld uitgeven.. de verhoudingen raken echt zoek zo !!
Het spijt me zeer, maar als je niet redelijkerwijze jezelf kan onderhouden dan is het jammer voor je in deze wereld. (u bent de zwakste schakel tot ziens !)
Te weinig sesamstraat gekeken in je jeugd? Delen en samenwerken zijn goed

Delen en samenwerken _is_ goed

!!
Maar ERGENS MOET HET GELD VANDAAN KOMEN ... wordt wakker !!!
Als er niet gewerkt wordt komt er geen geld binnen !!!! hallo ?!

Hoe kan je iets delen dat er niet is ?!?!
En ik vertik het dat steeds dus te delen met stakkers die niet willen werken of zogenaamd niet kunnen werken !!
(En niet mogen herkeurd worden etc. verander die wereld maar eens)
Het moet ook niet erger worden, nee! Hoeveel geld verdien je nu nog helemaal met werken? Niet eens genoeg om elk jaar een nieuw dolby surround sound en vision set te kopen!

hmmmm.. begrijpelijke linkse reactie -> in materialistische aard uitgedrukt uiteraard

.
Hoe harder ik werk hoe meer belasting ik betaal hoe meer de linkse partijen kunnen uitgeven aan 'sociale activiteiten'. Ik werk me dus in het zweet zodat jij er zonder enige inspanning, misschien het invullen van een formuliertje of laat je dat ook nog doen, van mijn geld kan genieten onder het genot van een kopje kruidenthee.
Als ik jou goed begrijp kan ik beter niet meer werken maar gewoon een uitkering aanvragen. Hoef ik mij ook niet meer druk te maken om mijn surround set. Ik heb er toch al eentje. Misschien kan ik een subsidie in de toekomst aanvragen voor een nieuwe.... ja, het is een en al geluk in de linkse wereld ! ik had het nog niet eerder zo bekeken !! ... wow !
Afgezien van dat je het onderwerp van dit topic niet begrepen hebt en je geen argumenten aandraagt voor je stellingen, ben je dus ook nog eens asociaal... Weet je wat, ik met gasten zoals jij doe? Die ga ik allemaal eens lekker links tolereren en gedogen!

Ik was al bang dat je me zou neerschieten ....
Topic is of de links/rechtse politiek een rationele keuze is.
In dat opzicht bekijk ik het, nogmaals in mijn ogen, puur rationeel.
- Wie het meest betaald heeft ook de meeste inspraak.
- Als jij luxe wilt leven dan werkt diegene er ook hard voor en moet dat ook kunnen.
- Als jij somber wilt leven dan moet je ook met minder inkomsten genoegen nemen!
- Mensen die op een andermans zak teren hebben minder recht van spreken.
- Nederland is betaald door Nederlanders en daar moeten zij ook in principe het meeste van profiteren.
Nogmaals, asociaal of niet, ik betaal nogsteeds belastingen, vind dit tot zekere hoogt ook niet erg, maar daarmee is de kous voor mij ook af.
Niet nog meer idealistische sociale ideeën die betaald moeten worden.