Toon posts:

Hema snellader, iemand de specificaties?

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht hebben sommigen de test gelezen in de consumentengids waarbij de Hema snellader als beste uit de bus kwam. Allemaal mooi en aardig, dus deze zou ik graag willen geven als kadootje. Helaas staat er zowel op de verpakking als in de consumentengids geen enkele informatie over de laadtijd van dit apparaat.
Al met al nogal onhandig, ga je een snellader testen zonder te vermelden hoe lang hij erover doet 8)7 , terwijl de afmetingen wel worden gegeven.

Nu zou ik willen vragen of iemand dit apparaatje kent en weet hoe lang hij erover doet om 4 1800mAh batterijen op te laden. Zou in ieder geval heel fijn zijn :)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-02 14:03
Ik heb het ding ook. Niet echt bijgehouden hoe snel dat ging, maar mijn 1400 mAh's waren met zo'n anderhalf uur wel vol geloof ik. Of zelfs nog wat sneller, denk ik...

(zo, hier heb je veel aan :) )

Ik heb 'm een maandje geleden aangeschaft toen hij ook nog eens in de aanbieding was. Ik wist trouwens niet dat hij als beste gestest was.

[ Voor 15% gewijzigd door dreamscape op 10-07-2003 16:50 ]

Punctuality is the politeness of kings

• Jonez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 12:15

Jonez

2+2=5

Dit wil ik ook wel weten omdat ik ook zo'n ding wil gaan halen.
hoeveel kost ie eik ?

En hebben ze bij de HEMA ook 2000 mAh accu's of niet :?

• Tycho2
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
2100mAh ,€7,20 per 2.

• Michieleke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04-2023
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 16:47:
Al met al nogal onhandig, ga je een snellader testen zonder te vermelden hoe lang hij erover doet 8)7 , terwijl de afmetingen wel worden gegeven.
offtopic:
daarom heb ik dus echt een schijthekel aan de consumentenbond, die test zijn nooit in orde

vandaag ook weer, las ik de consumentengids van juli 2003 met een camera test !!

ikke es kijken welke cams erin stonden zie ik gewoon cameras die al meer als een half jaar uit de handel zijn of zijn vervangen !!! :( kan je toch geen goeie test noemen kom op zeg

heb zelf de gp powerbank 3 die doet op 1800mah 18 uur (minder maarja) de snellader van panasonic doet 2000mah batt in 2 uur, de gp snellader doet het ook in 2 uur

dit zijn wel A-merken dus zullen waarschijnlijk wel wat duurder zijn dan die van de hema maar ken letterlijk niemand die ontevreden is over deze laders :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-02 21:10
Michieleke schreef op 10 July 2003 @ 21:48:
[...]

offtopic:
daarom heb ik dus echt een schijthekel aan de consumentenbond, die test zijn nooit in orde

vandaag ook weer, las ik de consumentengids van juli 2003 met een camera test !!

ikke es kijken welke cams erin stonden zie ik gewoon cameras die al meer als een half jaar uit de handel zijn of zijn vervangen !!! :( kan je toch geen goeie test noemen kom op zeg
Consumentenbond stelt echt geen ruk voor, vandaag ook, ze hebben onderzocht dat mycom computers minder stroom gebruiken...

Dus als ik mijn pc bouw, en plak er een mycom sticker op gebruikt hij minder stroom...

Waarschijnlijk had mycom een lichtere brakke voeding, of andere onderdelen ofzo, waarschijnlijk hebben ze dus 10 verschillende pcs getest ofzo :/

Don't trust trust and de consumentenbond word mijn nieuwe motto...

Verwijderd

Topicstarter
Nou, bij de Hema waren ze uitverkocht. De Powerbank Smart van GP vond ik te zwaar en te groot (was wel even een grote twijfel) maar ik ben uiteindelijk voor de Sanyo lader gegaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.oldi.ru/complect/digicams/other/sanyocharger.gif

Een 2 uurs slimme oplader, past zowel in een gewoon als in een scheerstopcontact en is de kleinste van allemaal. Je kunt er bijna 3 Hema laders van kopen.... dat is natuurlijk wel balen.
Als ze de Hema lader hadden had ik die genomen maar ik had geen keus :|

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 22:36 ]

Verwijderd

Wat kost die snellader van de Hema eigenlijk en wat voor batterij zitten erbij??

Verwijderd

Topicstarter
Iets van 25 euro, zonder batterijen. Maar die batterijen kosten ook geen cent meer. Even een tip: deze week bij Dynabyte 4 GP 2000 mAh NiMH batterijen voor 10 euro. Niet duur dacht ik zo, normaal zijn ze 20 euro.

• Tranquility
  • Laatst online: 12:46
Kijk eerst eens wat voor een lader die Hema-lader eigenlijk is. Koop hem gerust als het een smart-lader is (welke microprocessor-geregeld is), maar laat hem links liggen als het een ordinaire timer-lader is!

Een smart-lader kijkt constant naar de status van de batterij en meet aan de hand van piekspanning (Delta-V) of de batterij vol is en gaat vervolgens over op trickle(druppel)lading zodat de batterij nooit overladen wordt, maar ook niet onderladen. Voordeel hiervan is ook dat je de batterij ook tussendoor (wanneer deze half-leeg is bijvoorbeeld) kan opladen. Bovendien hebben smart-laders meestal een ontlaad-functie wat goed is om de batterijen te (re)conditioneren. Veel van deze laders hebben vier onafhankelijke laadschachten welke zeer te prefereren zijn boven (goedkopere) in-serie geschakelde laders. Hierdoor wordt elke batterij individueel bekeken.

Tis iets duurder dan een goedkope timer-lader, maar je hebt er veel meer aan en ze zijn ook nog eens "gentle" voor je dure NiMH-cellen.

• cold
  • Niet online
800mA AA batt
300mA AAA bat

het is een smart lader :)

[ Voor 35% gewijzigd door cold op 10-07-2003 23:41 ]

MT v3 | EMS 147, VNS 117, BMS 112 | virt ShellyPro3EM (B2500 home-assistant) | Elfin EW11 & Viper Modbus in HA

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:18
Maar laadt hij ook goed 1800 of 2000 mAh NiMH batterijen op?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik had laatst een leuke topic over die snellaad beesten lees het even zou ikz eggen ;)

[rml][ BatterijenLaders]Welke heeft de Tweaker ??[/rml]

:)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 22:36:
Nou, bij de Hema waren ze uitverkocht. De Powerbank Smart van GP vond ik te zwaar en te groot (was wel even een grote twijfel) maar ik ben uiteindelijk voor de Sanyo lader gegaan.

[afbeelding]

Een 2 uurs slimme oplader, past zowel in een gewoon als in een scheerstopcontact en is de kleinste van allemaal. Je kunt er bijna 3 Hema laders van kopen.... dat is natuurlijk wel balen.
Die Sanyo zat gewoon bij mijn camera, maar ik had niet verwacht dat die dingen zo duur zouden zijn.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-02 14:03
Chriztiaan schreef op 11 July 2003 @ 14:01:
Maar laadt hij ook goed 1800 of 2000 mAh NiMH batterijen op?
't Is een smart lader, dus hij laadt alles op, tot het vol is.
Timer-laders laden maar tot een bepaalde hoeveelheid en gaan dan druppelladen. Ik had een timer-ding (ook Hema) die maar tot 1100 in te stellen was. Daarna lekker druppelladen tot mijn 1400 mAh's vol zijn duurt dan wel erg lang.
Deze meet continu of die batterij vol is.

Waarom is die Hema lader dan veel goedkoper?
Omdat het dus wel een lader is die met 2x serie schacht werkt en niet 4x onafhankelijk. Je kunt dus niet één losse batterij opladen, maar er moeten er altijd 2 of 4 in. Voor mijn camera (Coolpix 990, 4x AA) maakt dat niet uit, maar als je een MP3-speler hebt met 1x AA is dat misschien niet zo lekker.

Punctuality is the politeness of kings

• Michieleke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04-2023
Icey schreef op 10 July 2003 @ 21:51:
[...]

Don't trust trust and de consumentenbond word mijn nieuwe motto...
amen to that _/-\o_ _/-\o_

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 22:36:

[afbeelding]

Zou je misschien even het typenummer op de onderkant kunnen posten?
Want die van mij doet er iets langer over dan 2 uur.

Verwijderd

Topicstarter
Jur schreef op 14 July 2003 @ 23:56:
[...]

Zou je misschien even het typenummer op de onderkant kunnen posten?
Want die van mij doet er iets langer over dan 2 uur.
Dan zou je 3,5 weekjes moeten wachten :) Ik heb hem namelijk als kadootje gegeven.
Pagina: 1