Toon posts:

Mediaplayer starten vanaf cd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik zit met een probleempje waar ik even in vast zit en nog nergens een oplossing kan vinden voor mijn "presentation on cd".

Ik ben dus bezig met een video presentatie. Deze is opgebouwd in htm die zo gebruiksvriendelijk moet zijn als de pest.
Ik heb (4 talige video) dus een intro bla bla bla en nu kom ik bij de htm pagina waar je de gewenste taal kan selecteren zodat de video in die taal afgespeeld wordt. Om nu problemen te voorkomen van de mediaplayer (heeft de gebruiker het nu wel of niet ...) wil ik dus de player runnen vanaf cd. Dit moet kunnen neem ik aan.

Wie kan mij vertellen hoe ik dit moet realiseren. Of wie heeft ervaring met zoiets?

Hartelijk dank!

Bart

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
Als je het legaal wilt houden, zou ik -als ik jou was- niet microsoft mediaplayer op die cd zetten. Je doet er dan slimmer aan een gratis alternatief te zoeken, met een goeie handleiding, die zonder problemen meegeleverd kan worden.

Verwijderd

uhm , klinkt dom, maar je kan toch ook referen aan mediaplayer?
zodat als hij hem niet heeft, automatisch kan downloaden ?
Maar ja als je het dan toch op cd wil hebben ga ik met lampje mee.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
Mocht er op geen enkele manier uitkomen op een bevredigend resultaat, dan zou je het misschien in Director (macromedia) kunnen bouwen. Als het enkel om een tekst en taalkeuze menu gaat, en de rest is gewoon video, dan is het heel simpel te bouwen.

Voor een html versie zou ik zo geen oplossing weten. Behalve dan direct linken naar een mediabestand (.avi), maar dan moet de .avi extensie bij de gebruiker wel gekoppeld zijn aan mediaplayer.

Mijn Home Cinema in aanbouw