Toon posts:

[XPHomeSP1a] Installatie loopt vast op vga kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een nieuwe PC gekocht en ondervind wat problemen met de installatie van Windows XP Home met SP1a.

Tijdens het zoeken naar de hardware krijg ik op het moment dat de Windows de VGA kaart (Hercules 3D Prophet 7500 (radeon)) een zwart scherm en reboot automatisch. Dit doet die in een oneindige loop.

Ik heb de installatie ook uitgevoerd met Windows XP Pro (zonder sp1a), deze loopt er wel doorheen.

Heeft er iemand anders een zelfde soort probleem als ik nu ondervind? Wat hebben jullie daar nu aan gedaan.

:'(

Martva

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Even een andere videokaart er in bij het installeren en daarna deze vervangen zal waarschijnlijk de simpelste oplossing zijn :)

Maar heb je al geprobeerd om XP Home te installeren zonder die SP1?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Maar heb je al geprobeerd om XP Home te installeren zonder die SP1?
Nee, maar dat zal ook niet lukken. De cd die ik er bij kreeg, daar heeft MS al een imbedded SP1a opgezet. Mits jij weet hoe ik deze er weer vanaf kan krijgen....
Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is heet Microsoft en kort je af met MS. Termen als M$ en Mickeysoft zijn enkel kinderachtige verbasteringen en voegen niets toe. Dus ajb niet doen. Ditzelfde geldt ook voor Linsux etc. Een gefundeerde discussie over pro en cons mag natuurlijk, maar dit is enkel flamen.
Het idee van een andere vga kaart heb ik ook al aangedacht. Heb nog geen kans gehad om dat te proberen. Doe ik straks.

Martva

[ Voor 55% gewijzigd door Han op 10-07-2003 12:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om de installatie uit te voeren via een andere grafische kaart en vervolgens de oude eruit te halen en de nieuwe vga kaart erin te stoppen.

Alles gaat goed tot het moment komt dat windows een nieuwe hardware heeft gevonden. De Radeon kaart. Windows gaat dan vervolgens gelijk WHQL drivers installeren en windows hangt.

Bij een reboot kom ik nog geeneens bij de login prompt.

Dit verschijnsel heb ik nu op meerdere pc kunnen krijgen. Het is volgens mij inderdaad een samenhangsel tussen de kaart en Windows.

Iemand?

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 11:19

Hans.Solo

Tank n00bje :P

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas,

Heb nu de instructie van Hans.Solo opgevolgd, maar de installatie van de ATI drivers geeft aan dat setup de .in file voor het kaart niet kan vinden.

Ik heb nu SP1a gedownload en ben deze nu aan het installeren. Misschien is deze bijgewerkt.

Je hoort nog

Heeft ook niet geholpen. Het moet toch niet zo moeilijk om andere drivers te installeren???? :(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 13:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk, het is gelukt.

Als je de PC een paar keer automatisch laat rebooten, zet windows ook in zijn apparaatbeheer de entry voor de beeldscherm adapter (Radeon 7500, Microsoft WHQL). Pas dan ik door een update driver, de driver van de vga kaart aanpassen. Voordat de radeon entry in apparaatbeheer stond er SaveVGA. Er daar kon ik niets mee.

Het blijft een merkwaardig besturingssysteem... maar het werkt nu.

Nog bedankt iedereen
Pagina: 1