Toon posts:

Krassen op mijn auto, zoek rec.software *oud*

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik heb een klein probleempje, ongv. 1x per week is er niemand die het leuk vind mijn auto met kleine krasjes te voorzien, teven het verbuigen van raam rubbers :(

Nu heb ik een Wirreles X cam 2 gekocht en deze verstopt in mijn auto })
Ik heb zeer goed beeld in mijn auto op de tv, welnu:
Ik heb geen timelaps recorder dus dacht de beelden op de pc op te nemen.
Ik heb een legen 80 GB schijf hiervoor in mijn pc gezet.

Als videokaart gebruik ik een Asus V7700 ti(64 mb) de luxe met video in.
Na uren met een video capture driber en een WWM driver gekloot te hebben deed hij het net ineens.

De asus software, een videorecorder werkty ook wel echter kost me dit ong.1 mb per sec.
En dat gaat wel erggg snel.

Ik dach als een mooie goede film op een cdeetje past moet dit ook zuiniger kunnen.
2a3 GB per nacht vind ik wel de grens.

Nu heb ik als div recorders geprobeerd maar allemaal erg onzuinig met ruimte.
Het hoeft ook geen 600 bij 400 res. te zijn

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen?
Evt. met bewegings melder ofzo.

Graag tips !

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Resolutie kan je instellen llijkt me, maar of je on the fly kan comprimeren weet ik niet (1MB/s klinkt wel als een ongecomprimeerde film). Wat zijn de specs van die PC die alles opneemt?

Voor dat motion detetcion: 2e hit op Google (webcam motion detection) was Webcam Watcher. Of probeer de Webcam & Video catagorie op Download.com :)

Verwijderd

Topicstarter
Jah had ook al op D.load.com gekenen.
Zeer leuke software gevonden zoals "Visec" echter al die progsels kosten zo een paar gig per uur.

Dat moet toch beter kunnen, toch..

spec: P4 2400@2600 512 mb ram 1x Wd 80 GH 1x Maxtor 120GB schijf
Asus v7700 de luxe 64 mb

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:04

Jimbolino

troep.com

als je opneemt met een normale mpeg codec is er niks aan het handje

maybe divx - low motion of xvid, lijkt me ook mogelijk
ik neem wel eens op met media player classic (kun je heel uitgebreid codecs instellen)
maar ik weet niet of die overweg kan met grote files enzo

bij mijn webcam zat een activity progje, en meestal kun je daar ook gewoon een codec kiezen...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Modbreak:
Lijkt wel erg op warez aanbieden, weg ermee dus.
Dit is inderdaad een forum zoals diegene onder je al zegt, als je een programma hebt (free- of shareware, legaal dus) kan je dat gewoon aan de rest laten weten.

[ Voor 115% gewijzigd door Rafe op 10-07-2003 19:24 . Reden: warez pleite ]

die van hen is mooi....

• Jimbolino
  • Laatst online: 06:04

Jimbolino

troep.com

dude, je zit op een forum

[ Voor 24% gewijzigd door Rafe op 10-07-2003 19:07 . Reden: quote verwijderd ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

waarom perse een film?

je kan ook fotooz maken met dat ding... iedere seconde een foto (evt. in combinatie met die sensor)
scheeld je heel wat ruimte (jpg) en kan dan toch nog op een 640*480 reso.

#edit
i.p.v een x aantal (15) frames per seconde.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 04:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
sensor?

Verwijderd

jah, proggie die cam activeerd als er iets beweegd ofzo iets :D

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:36

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 04:36:
waarom perse een film?

je kan ook fotooz maken met dat ding... iedere seconde een foto (evt. in combinatie met die sensor)
scheeld je heel wat ruimte (jpg) en kan dan toch nog op een 640*480 reso.

#edit
i.p.v een x aantal (15) frames per seconde.
Denk niet dat die persoon die de auto sloopt daar niet langer dan 10 seconden over doet, heb je 10 beeldjes en als je geluk hebt staat hij er 2x op...

Kan idd het beste een detectie programma gebruiken en die bijvoorbeeld 2 minuten na detectie laten opnemen.
Zijn een hoop programma's die dat kunnen, bijvoorbeeld webcam-control-center. Denk dat je die zelf ook wel kan vinden :)

edit:
Detectie werkt trouwens best goed :) Heb hier een programma van Asus dat ergens bij zat, die laat alleen een alarm horen bij beweging, maar werkt wel perfect hoor :) Als er vliegje langsgaat ofzo begint dat ding al te piepen ;) Afhankelijk van gevoeligheidsinstelling dan, ;)
Dus denk dat 't daarmee wel moet lukken.

[ Voor 19% gewijzigd door Klippy op 10-07-2003 04:51 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

oh... nog een tip... gebruik timestamp... zorg er wel ff voor dat de tijd die dan word aangegeven in het beeld niet te groot is. Dus niet in koeie letterz maar gewoon wat simpels in een hoekje.

#edit ik denk trouwens dat die persoon die het heeft gedaan niet weer dezelfde kant (als het 1 kant was) gaat doen.
maar goed, dat is vrij moeilijk in te schatten.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 12:12 ]

Verwijderd

Ik zou met motion-detection werken. Genoeg programma's die flimpjes opnemen zodra er beweging in beeld is. Logitech levert standaard een dergelijk programma mee met haar webcams, maar er zijn ook genoeg andere progs [i-catcher]

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Trackercam doet het ook goed, en die is tevens ook nog freeware :D

Verwijderd

als je nou de man vind die het doet kan je dan ff wat pics plaatsen en zou je b.v ook om de zoveel seconden een foto op een website kunnen zetten kunnen wij lekker genieten van jou auto en buitenbeeld lijkt me wel leuk om te zien

Verwijderd

tuurlijk... post die fotooz hier zodat andere mensen de omgeving herkennen en dan ook krassen kunnen zetten omdat ze weten waar de cam NIET kan zien !!! DOH!

en btw... fotooz plaatsen van die kerel is ook weer zoiets... privacy schenden (ook ondanks jij de lul bent met je krasse op je auto)

Verwijderd

ja oke dat is waar naja was ook maar een idee en dat als hij hem heeft mag hij best de foto's laten zien van de man hijs tenslotte schuldig aan vernieling duz mag het bewijs openbaarlijk laten zien worden (alleen tis idd niet slim om nu al foto's te laten zien :D)

Verwijderd

precies :) maar toch zit er dacht ik een foutje in bij het openbaar wat je zegt... volgens mij mag dat niet helemaal... maar ach jah.. wat mag tegenwoordig nog wel... :P

Verwijderd

daarom je hebt tegewoordig toch ook zoveel van die webcams in japan en op strand (hier in bergen aan zee) daar hangen er ook zoveel kan je zo via internet bekijken en daar kan je ook mensen zien duz het zou dan wel mogen of zit ik er nu helemaal naast en hebben zij zogenaamde vergunningen ervoor (lijkt me sterk(

Verwijderd

nah, ik weet toevallig dat als je beelden maakt van een omgeving om redenen zoals uitzicht of op monumenten ofzo dan mag dat gewoon.... want die mensen die kan je moeilijk daar weg houden.
Maar hoe het helemaal in elkaar zit weet ik niet...
iig lijkt het me niet verstandig om nou al fotooz te gaan posten.

Verwijderd

dat is waar maar als hij hem hebt dan wel (welke monumenten het is een strand :D)

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:58
Moet je ns gaan zoeken op Gotcha :) Dat is dus een proggie die op beweging opneemt.

• MisterData
  • Laatst online: 04-09 23:45
Moet je wel zo'n stickertje op je ruit plakken met 'hier wordt met camera's over uw en onze eigendommen gewaakt' :+

Verwijderd

Topicstarter
Dat ligt er aan, echter is er zoveel schade toegebracht aan mijn auto dat de rechter ondanks zijn bezwaar toch stelt dat de zaak tot klaarheid gebracht moet worden.

Daarbij is het niet heimelijk gebruikt omdat ik heb alleen voor dit doel gebruik en zodra het feit is geconstateerd hem weg zal halen.

Daarbij is eigelijk alleen mijn auto te zien.

Ik heb zover ik dat relevant acht alles goedgedaan zoals de *wet bescherming persoongegevens dat acht.

Art 7 *WPB :Persoonsgegevens mogen alleen worden verzameld voor welbepaalde, uitdrukkelijke omschreven en gerechtvaardige doeleinde.

Inbreuk op de privacy(wat ik dus met die cam doe) mag niet onevenredig zijn in verhouding in verhouding tot het met de verwerking van zijn persoonsgegevens te dienen doel.(art 8 aanhef f)

In zijn algemeelheid blijkt uit het arrest van de Hoge Raad dat schending van de privancy niet zo snel wordt aangenomen wanneer de observatie betrekking heeft op gedragingen die in het openbaar plaatsvinden.
(hogeraad 14 oct 1968,, 2juni 1998,, 19 feb 1991 )

en dan was er nog art 139 a &139 b Wet boek van Straf recht.
Daar staat ook een hoop in

Zoals je zien, het is niet een opwelling geweest maar goed uitgezocht.
Als iemand nog tips, adv. of aanmerkingen heeft, zeer welkom, net als leuke progies om het zooitje op te nemen

Oja en de juiste manier van het instellen van de asus WDM en Capture drivers

*[edit]
kwam er achter dat hij ook nog eens kleur is :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 10:17 ]

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

oh god... das inderdaad effe klote instellen..
je moet sowieso effe die wdm driver van www.nvidia.com hebben...
Die doet het bij mij goed.. De officiele drivers van de asus site geven problemen bij mij...

Enneh heb je eigenlijk al geprobeerd om gewoon die windows moviemaker te gebruiken?
Ik vind het een waardeloos pakket omdat je geen hoge kwaliteit in kan stellen met divx compressie ofzo.. hij gebruikt altijd WMA output..
Maar hij is dus wel lekker klein in formaat als het goed is....En ik naam aan dat je geen dvd kwaliteit hoeft te hebben.. zolang je z'n smoel maar kan bekijken...

Ik weet niet of die moviemaker on the fly compressed.. dat zal je effe moeten proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, zal zo eens even kijken hoe dat werk, ik weet dat ik het heb alleen nog nooit naar gekeken.
Ja gewoon een klein formaat is genoeg, als het koppie er maar op staat.

Wat een ram met die wdm en capture drivers. Heb du WDM v 1.05(een oudje dus) en deelscherm zooi 29.80 van asus voor XP(ook een oude ze hebben 44.03 al)
Echter al die andere werken niet :(

Nu heb ik overgens door die drivers enzo problemen met mijn muis gekregen :(
kan soms niet meer acseeren, hoe je dat ook schrijft(knipen en plaken zg maar)

• xzenor

xzenor

ehm....
Datr klinkt verrot... wat voor kaartje hebbie dan eigenlijk?
Dat die mu9is van je niet lekker meer werkt is ook niet goed hoor
wel eens aan een herinstal gedacht?

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik zou wel uitkijken met de kwaliteit van je filmpje. Iedereen roept wel dat het geen goede kwaliteit hoeft te zijn, maar het zou jammer zijn als je de dader niet goed genoeg kunt zien door slechte kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Asus V7700 ti de luxe

Heb net een herinstal gedaan, zit er meer over na te denken even Win 2000 te probeeren i.p.v XP.

Of een niet asus videokaart te kopen, want hier komt bijna niemand meer uit.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

wij gebruiken het progje Active Webcam.
Is een demo versie beschikbaar; kun je gebieden aangeven waar bij beweging opgenomen wordt enzo...

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
MrEdge_ schreef op 11 July 2003 @ 10:35:
Ik zou wel uitkijken met de kwaliteit van je filmpje. Iedereen roept wel dat het geen goede kwaliteit hoeft te zijn, maar het zou jammer zijn als je de dader niet goed genoeg kunt zien door slechte kwaliteit.
Dat is waar, asus security software had net een filmpje van een wat lopende mensen gemaakt.
Lengte 1 minuut en 48 sec.
Mag jij raden hoe groot dat was... :'(

Verwijderd

Hoe groot was het filmpje dan? en hoe was de kwaliteit dan?
en neem je dan al op met een divx codec?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 16:22
Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 10:45:
[...]

Dat is waar, asus security software had net een filmpje van een wat lopende mensen gemaakt.
Lengte 1 minuut en 48 sec.
Mag jij raden hoe groot dat was... :'(
ehh 108 MB >:)

Maar vergeet niet dat als jij 's nachts gaat opnemen, dat je hooguit een uur aan bewegend beeld zult hebben, dus als je de detectie goed afstelt, zou je hooguit 3600 sec opnamen hebben.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Je kunt ook met virtualdub capturen op 1fps en dan met een divx of xvid codec dat scheelt aanzienlijk op je hdd dus je kunt gewoon de hele nacht opnemen

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• warnas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 16:43

warnas

Ja, dé...

Een beetje webcam van Logitech etc. heeft toch standaard een 'suite' met software zoals een bewegings-sensor op de CD? Dat werkt dan volgens mij ook met een ander merk camera. En misschien vindt de vandaal het ook wel leuk om virtueel balletjes weg te koppen op je tv, zoiets zit er ook vaak bij. Heb je 'm meteen goed in beeld ;-)

Join the army. See the world. Meet interesting people. Kill them.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-09 14:45
Asus Live ook al gepobeerd? (is dus anders dan dat asus digital vcr). Met de asv2 codec (van asus) moet je als het goed is erg goed kunnen opnemen. Kwaliteit e.d. en resolutie is instelbaar.

laatste versie (4.6 beta2) voor w2k/xp
(oudere versie heb ik hier nog wel liggen)

Maar ik weet niet hoe dat gaat werken, laatste keer dat ik het gebruikte was een flinke tijd terug op m'n v3800u deluxe. Maar toen was het inieder geval super :P

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Je kan als je met 1Mb/s opneemt toch heeel veel kwijt op je schijf (zo'n 22 uur)? Kan je later altijd die file nog omzetten in divx ofzoiets?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 18:47 ]

Verwijderd

Heb je er trouwens wel aan gedacht dat het waarschijnlijk donker zal zijn (ik neem aan dat het gekras 's nachts gebeurd) en dat je dus een erg donker filmpje krijgt waar je helemaal geen gezicht op kunt herkennen?
Je zou bijna denken aan het installeren van een infrarood camera. Alhoewel je je dan weer kunt afvragen of je dan een gezicht herkent.

Verwijderd

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op 11 July 2003 @ 18:45:
Asus Live ook al gepobeerd? (is dus anders dan dat asus digital vcr). Met de asv2 codec (van asus) moet je als het goed is erg goed kunnen opnemen. Kwaliteit e.d. en resolutie is instelbaar.

laatste versie (4.6 beta2) voor w2k/xp
(oudere versie heb ik hier nog wel liggen)

Maar ik weet niet hoe dat gaat werken, laatste keer dat ik het gebruikte was een flinke tijd terug op m'n v3800u deluxe. Maar toen was het inieder geval super :P
Ja dat werkt dus allemaan niet, alleen de ouder versien alleen als ik bijv asus security inschakel geeft hij al een foutmelding dat het apparaat niet goed aangesloten is, daarna werkt hij wel redelijk onstabiel.

Verwijderd

Topicstarter
warnas schreef op 11 July 2003 @ 18:39:
Een beetje webcam van Logitech etc. heeft toch standaard een 'suite' met software zoals een bewegings-sensor op de CD? Dat werkt dan volgens mij ook met een ander merk camera. En misschien vindt de vandaal het ook wel leuk om virtueel balletjes weg te koppen op je tv, zoiets zit er ook vaak bij. Heb je 'm meteen goed in beeld ;-)
Het is geen standaard webcam, op een standaard usb poort.
Nee dit is een echte camera en nog draadloos ook :-)

Verwijderd

Topicstarter
TD-er schreef op 11 juli 2003 @ 18:34:
[...]

ehh 108 MB >:)

Maar vergeet niet dat als jij 's nachts gaat opnemen, dat je hooguit een uur aan bewegend beeld zult hebben, dus als je de detectie goed afstelt, zou je hooguit 3600 sec opnamen hebben.
108 mb klop wal aardig ja _/-\o_

leg eens uit wat je bedoelt met hooguit 3600 sec?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een tip voor een beter videokaart met een makkelijker video in functie?
Met deze asus kaart kom ik er echt niet meer uit, de drivers zijn onstabiel enzo.

Sta open voor tips, of heeft er niemand nog een timelapsrecorder staan ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 18:53:
Heb je er trouwens wel aan gedacht dat het waarschijnlijk donker zal zijn (ik neem aan dat het gekras 's nachts gebeurd) en dat je dus een erg donker filmpje krijgt waar je helemaal geen gezicht op kunt herkennen?
Je zou bijna denken aan het installeren van een infrarood camera. Alhoewel je je dan weer kunt afvragen of je dan een gezicht herkent.
De kleuren camera is gelukkig wel gevoelig voor IR :)
Ondanks dat volgens de Xcam makers niet zo zou zijn.

Ik ben bang dat ik mijn accu leeg ga trekken met de 40 IR ledjes die ik op een printje heb gesoldeerd, het geheel wordt ook nog eens erggg warm, veel te gevaalijk voor in de auto.

Verwijderd

die krasjes he zou het niet gewoon de krantenbezorger zijn die 's morgnes met z'n fiets langs je auto shuurt die langs je deur geparkeerd staat
heb het hele verhaal niet gevolgd hoor maar het komt me bekend voor

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:32

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Krijgen jullie maar 1x per week de krant dan? :)

• TD-er
Verwijderd schreef op 12 juli 2003 @ 06:37:
[...]

108 mb klop wal aardig ja _/-\o_

leg eens uit wat je bedoelt met hooguit 3600 sec?
3600 sec = 1 uur.
Waarom ik het in seconden uitdruk.... Volgens mij gebruikt jouw codec 1 MB/s, vandaar de schatting van 108 MB (1:48 = 108 sec)
Mijn schatting is dat wanneer je een goede bewegingsdetectie hebt, dat je ongeveer 3600 seconden per nacht aan beweging zult hebben. In een rustige straat zal dat nog een heel stuk minder zijn.

Professionele bewakingssoftware neemt altijd op, maar gooit het na 10 sec weg, indien er geen beweging is geweest, oftewel het resultaat is dat je 10 sec voor een beweging de opname al begint, tot een paar seconden na de laatste beweging.
Vaak is dat van een groot parkeerterein 's nachts niet veel meer dan 10 a 20 minuten aan opnames, dus heb ik dat voor het gemak voor een woonwijk/straat verhoogd tot 1 uur aan opnames per nacht.
Ik zou trouwens elke keer dat er weer iets bij is gekomen aan krassen, een foto maken van de schade, desnoods met een timer in beeld of een krant ernaast, van die dag. Dit om aan te kunnen tonen dat de beschadigingen structureel worden aangebracht.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee :) ik zal er probeeren voor te zorgen dat er een klok+datum aanwezig zal zijn.
Heb jij nog een tip om dat video signaal makkelijker op mijn pc binnen te krijgen?
Mijn asus software is hoogst instabiel en op de asus security software werkt er niks niets :(
Zelfs de asus videorecorder niet, of een ander niet asus progsel.

• TD-er
Ik zou zeggen, koop een el-cheapo TV-kaartje, als die ASUS-drivers zo bagger zijn...
Of gaat het hier om de recording software?

Verwijderd

Het kan ook gewoon een kat zijn ofzo hoor, als die op auto's springen en dan die nagels. >:) Niet zo gezond voor je lak iig. Me buren hadden daar ook wel eens last van. Ze speelde overigs ook wel eens met de antenne. Vonden ze ook erg kool. :)

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 22:33

houthakker

Poehé

Probeer dit programma eens:
http://www.mingjong.com.tw/driver/SmartCam2.1.1_eng.zip

Het is software die ik bij een monster van een webcam kreeg op m'n werk, omdat we dit product willen verkopen. Het werkt zo'n beetje met elke wdm webcam/camera/tvkaart. Het mooie van de software is dat hij een security mode heeft. Als je die activeerd neemt het programma alleen bewegende beelden op. Verders kun je ook gewoon wdm compressie nemen, windows media mpeg4 werkt perfect, maar een paar mb per minuut.

Specs

• xzenor

xzenor

Hee laat wel effe weten hoe het afloopt he.. en of het een bekende is enzo :)
beetje offtopic maar met zoveel meelevende mensen................

Verwijderd

Topicstarter
Possamai@
Zekers :)

Progie van houthakker werkt best zwell :)

• xzenor

xzenor

en.. al succes?

Verwijderd

Topicstarter
auto in de prak gereden, frontaal botsing.
Mijn laaste zorg zal nu de krasjes op de lak zijn, er is weinig van mijn Starlet meer over.
(ik ging met 70 frontaal op een lexus met 80, heb geluk dat ik nog leef.)
Maar vandaag krijg ik een nieuwe auto die een stuk duurder is, de carmera die het ongeluk overleefde gaat er ook meteen weer in.
[irc]
N-joy gaat nu in een Mazda 626 2.0 DiTD Exclusive T rijden :D
Zo 1tje dus: Afbeeldingslocatie: http://autotelegraaf.nl/images/speurder/5/1/0/10021510.gen.jpg

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 15:50
heb je ook beelden van het ongeluk? :P

waar had je de camera gemonteerd trouwens?

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

[lol modus]
Kijk meneer de rechter hier zijn de beelden, hier zie je duidelijk de jongeman/vrouw de auto naderen, iets doen en dan weer snel wegrennen, ..en de foto hierna is het resultaat. Ziet U totall-loss vandaar de hoogte van de schadevergoeding
[/lol modus]

Beste film ooit

Verwijderd

Topicstarter
Soepkip@lol hihi

Kreeg net van het schade bedrijf door dat ik vopor mijn oude toyota starlet 1750 euro terug krijg.
Het was eigelijk 2250 Euro maaromdat er krassen op de rechter portier zaten en dit als oude schade gezien wordt krijg ik dus 500 pleuro minder.

Je ziet die krasser heeft me zo 500 €€€€ gekost :(

Verwijderd

Nu maar hopen dat je hem pakt.
Dan wel buiten het camera bereik hem even 'vriendelijk' toespreken.
Laat je eigen camera niet tegen je spreken.

Verwijderd

Topicstarter
@Dufi:
Ik zou zoooooo graag willen, maar vanwege mijn werk kan ik dat risico niet nemen,
ik zou mijn licentie kunnen verliezen als dat uitkomt.
Nee doe liever aan zaak opbouw en clame de zooi wel.
Er wonen hier geen zwerfers dus er is altijd wel beslag te leggen.

[algemeen]
Ben nu opzoek naar een time laps video recorder, dit voor een nieuwe SensorMatic Camera.
Tevens opzoek naar een Tank IR lamp.(voo gericht bijligten van de plaats van het dilict)

• soepkip

soepkip

Moet je wel FF op papier krijgen van dat schadebedrijf dat die krassen je 500 euro hebben gekost.
als je degene pakt kun je met enig geluk degene laten bekennen (ach beken maar, dat komt beter over en die auto is toch al op de sloop)
en kun je dus ook die 500 euro bij de schade optellen die je bij de heterdaad krijgt

Beste film ooit

• xzenor

xzenor

Klote man dat je'm total loss gereden hebt :(
Zonde.....

'k hoop dat je nieuwe auto niet gelijk ondergekrast wordt..

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

possamai schreef op 18 juli 2003 @ 15:56:
Klote man dat je'm total loss gereden hebt :(
Zonde.....

'k hoop dat je nieuwe auto niet gelijk ondergekrast wordt..
Als die wagen die ik daar op het plaatje zie ondergekrast wordt kan ik mij heel goed voorstellen dat de TS de dader hier niet levend van af laat komen.

Verwijderd

Topicstarter
Stel dat hij begint mijn wielen lek te prikken, dat trek je gewoon niet.
Dan ga je gewoon bankroet, verzekerings premie loop al aardig op door die vernielingen.

Als iemand nog iemand weet die een time laps recorder te koop heeft!

Heb er inmiddels bij de Conrad in Hannover een 2 set draadloose camera met [pir] en onvanger voor 35 euro op de kop kunnen tikken.

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Als je nu die bewegingsmelder tevens aan een alarm koppelt in je eigen slaapkamer dan kan je hem ook heterdaad te grazen nemen natuurlijk. Dan hoef je naderhand ook niet nog uit te zoeken wie de persoon bij het koppie is.

E.P.M. Linsen

Verwijderd

Topicstarter
Ja wil eigelijk het persoon niet live tegen komen, ben best redelijk sterk door 12 jaar bodybulding en je slaat echt iemand al zo snel dood.
Daarbij weet ik dat ik ga flippen, weet het nu al, ik kom aanlopen pak zijn 2 oren en ruk die er af enzo.

Nee liever op tape.
Stuk veiliger voor ons allebij, staks wordt ik op een paar meter afstand neergeschoten ofzo.
Zit er over te denken op de pir-camera in de auto te gaan zetten, alleen wert hij waarschijnlijk prima IN de auto en niet buien de auto.

Elinsen heb jij een idee oplossing hiervoor?

Leuke site(Elinsen)

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

ik moest dit topicje maar heel goed in de gaten houden denk ik..zit hier met zelfde soort verhaal....heb nu een cam. gewoon bij't raam...zo opzichtelijk dat betreffende niet eens meer in de buurt durft te komen van mn auto
mijn dilemma is: ik weet wie't is, aangifte gedaan, politie kent verdachte, vaker aangiftes geweest, verdachte ontkent elke keer ..dus ..ik geen bewijs, hij gaat vrijuit .... en daar woon je dan naast :'(
ik krijg m nog wel een keer ...

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Ik weet niet of je mogelijk de camera in een boom of dergelijke kunt plaatsen, dan is het bereik ook wat groter. Lijkt me wel zo handig ook met de koppeling op je PC. Meer kan ik zo gauw ook niet bedenken.

E.P.M. Linsen

• Brothar
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Ik had een paar jaar terug hetzelfde probleem. Het hield abrupt op, nadat ik een buurman had verteld dat ik een camera ging inbouwen - en die buurman ging nauw om met de moeder van de knaap (22 jaar !) die ik verdacht.
'k Heb het dus uiteindelijk niet hoeven inbouwen.

Wat ik van plan was: zwart/wit-bewakingscamera ('heb ze alle 4 nog liggen) inbouwen. Op het moment dat het autoalarm afging - dat detecteerde geluiden als van brekend glas, dus vermoedelijk ook krassen, en anders bijbouwen bewegingsdetector - moest de opname op een videorecorder starten.

Het signaal wilde ik draadloos bij een videorecorder laten komen, die op stand-by stond in de garage vanwaar je vrij zicht had op de auto. Aanschakelen van de videorecorder wilde ik dan katen gebeuren door een setje van Velleman: handzender en ontvanger. De handzender moest dan aangeschakeld worden door (extra uitgang op) het autoalarm.

eagle

• soepkip

soepkip

Heb je niet gemerkt dat het op bepaalde tijden/dagen gebeurt ?..ik kan me goed voorstellen dat het iedere keer op een uitgaansavond voor degene gebeurt...dan is het natuurlijk makkelijker om degene te betrappen.

Ik snap ook dat je bang bent dat je degene iets aandoet, maar je moet goed beseffen dat je degene meer pakt bij een heterdaad en later een veroordeling daar zal degene meer last van hebben (de rest van zijn cariere...strafblad..als ie ouder dan 18 is) dan dat jij degene een keer in elkaar rost (heel tijd een maand of 2)
Ook kun je dan makkelijker met andere mensen afspreken..bv nodig op zo'n avond wat vrienden uit zodat je getuigen hebt..je kunt dan een burger arrest doen..als degene zich verzet kun je best "hardhandig" degene vast houden (hou het binnen de perken, niet slaan...maar er zijn natuurlijk andere pijnlijke methoden) en met getuigen zit je een stuk veiliger

edit:
heb je al op papier gekregen dat die vorige krassen geld hebben gekost ?? is wel belangrijk voor als je degene te pakken krijgt

[ Voor 9% gewijzigd door soepkip op 01-08-2003 18:25 ]

Beste film ooit

Verwijderd

Topicstarter
Klopt soepkip, kijk dan is het beter. Als ik hem nou aanhoud is het mij woordt tegen de zijne.

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015

MNECMotU

Kiek An!

Heb je er al 's aan gedacht dat het misschien wel 'n kat (of ander dier) zou kunnen zijn???

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, kleine deuken en ingeduwde raamrubbers kan geen kat of hond.
Vogels alles behalve de raamrubbers.

@soepkip : Vaak in het weekeinde, zit nu ook aan de monitor gekluistert.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~rigte105/cam2.JPG

Dit is de nieuwste camera, deze staat vrij onopvallend op het balkon richting parkeervakken.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~rigte105/cam1.JPG

Close up, nu nog even de IR lens afgeplakt anders zie je steeds 2 kleuren led knipperen.
Kan de IR toch niet gebruiken over deze afstand.

Verwijderd

Heb je het transparante kunstof lenskapje er nog opzitten of lijkt dat maar zo.
(maakt het beeld wel een stuk minder scherp)

• DeMoN
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Sorry voor de kick, maar heb dit topic gevolgd en zit ook in mijn bookmarks :)

Is er al een update? Al iemand op de film gezet? Alle andere plannen met je camera al gelukt?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
IK heb vandaag een 2e hands timelaps videorecorder gekocht :D
Hij is als nieuw en maar 3 manden gebruikt, dit grapje koste me 114 euro en is stukke goedkoper dan nieuw ronde de 1500 pleuro.

Ik heb geen webspace anders kon ik even een plaatje posten van de opstelling nu.
Overgens heb ik ook een andere videokaart geregelt, deze ga ik gebruiken om het videosignaal de pc in te krijgen zodat ik ook vanuit m ijn werk via het web een oogje in het zeil kan houden.

*TiP*
Kijk eens bij de marktplaats van planet .
http://planet.marktplaats.nl/markt/video/videobewaking.htm

Daar verkopen ze leuk en goedkoop camera spul, video in pci kaarten spy cams kleur en digitaal draadloos voor 100 ofzo.

Update op dit forum komt 1 deze dagen, eerst ff webspace ergens regelen, ondertusse zijn er kleine deukjes geslagen in de voorruit van mijn auto en zijkant.
Politie doet niks :-(
Hoop nu met de recorder snel iemand te kunnen aanhouden/laten aanhouden.

Schade tot nu toe (volgens de auto schade firma van mijn verzekering) dik 6000 euro.
Hier komt dus nog de aanschaf van camera`s enzo bij en de tijd/ reiskosten bij.

Denk aan zo`n 8000 a 9000 euro

[edit]
Ben nog altijd opzoek naar (getweakte)stabiele wdm etc.. drivers om die van asus te vervangen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 04:44 ]

• soepkip

soepkip

Het is zeker belangrijk om voor elka schade aangifte te doen met de geschatte waarde..
waarom, nou als je iemand op heterdaad betrapt dan kun je AL de schade op degene proberen te verhalen

Beste film ooit

• DaaNium
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-07 10:01

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

ik lees net het topic even door, maar het moet volgens mij wel 'n bekende zijn he?
eerst je Toyota.. nu je Mazda.. misschien iemand die nogal 'anti-jappen-auto' is ;)
(niet kwaad bedoeld hoor, ik heb zelf ook 'n Mazda :))
nee, even serieus.. zijn er nog meer mensen in de omgeving die hier last van hebben?
of alleen bij jou?

offtopic:
@Soepkip: wat is een zuigmarmot ? :P

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

Verwijderd

Je kunt drdivx proberen de kan on the fly opnemen naar divx 5.x

• -=bas=-
  • Laatst online: 17-07 05:15
Zou je geen bewegingsmelder(s) aan je systeem kunnen hangen, dan weet je zeker dat je niets mist. :)

Ik had ook opeens allerlei krasjes zitten op de auto, maar het bleken kleine kinderen op fietsjes te zijn. Die zijn inmiddels wat groter, kunnen beter fietsen en daarmee zijn de problemen gelukkig verdwenen. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Ik zou gaan voor Biromsoft Webcam pro, daar zijn tegenwoordig ingebouwde compressie plugins voor beschikbaar, dan heb je verder geen geouwehoer en gerommel.
Wij gebruiken het hier in Brussel ook, om ons voorraadhok een beetje in de gaten te houden ;)

Verwijderd

Topicstarter
DaaNium schreef op 22 augustus 2003 @ 10:20:
ik lees net het topic even door, maar het moet volgens mij wel 'n bekende zijn he?
eerst je Toyota.. nu je Mazda.. misschien iemand die nogal 'anti-jappen-auto' is ;)
(niet kwaad bedoeld hoor, ik heb zelf ook 'n Mazda :))
nee, even serieus.. zijn er nog meer mensen in de omgeving die hier last van hebben?
of alleen bij jou?

offtopic:
@Soepkip: wat is een zuigmarmot ? :P
2 jaar geleden waren er inderdaad over 2 toyota starlets en 1 andere auto, dacht ook een jappaner zuur gegooit.
Dat was dus in mijn straat en heeft zelfs nog in her regioblad gestaan.

Een Jappen killer?
Ik wordt gek als er zuur over mijn auto wordt gestrooit.

Inmiddels bezig met het maken van een mooie java page zodat ik kan inloggen vanuit mijn werk op de camera`s.
Om 2 of meer camera`s weer te kunnen geven ben ik dus nu opzoek naar een quat
(quat kan picture in picture weer geven)
Veder heb ik nog het probleem dat ik snacht gewoon niks kan zien.
Ondanks de 0.2 lux gevoeligheid van de camera`s zie ik bijna niks.
Een duurzame IR lamp is dus rcht nodig, tevens zoek in n og een software oplossing die het beeld mischien zichtbaar maakt.

[off.t]
Mijn planet webpagge is nog steeds geblockt door planet (wegens teveel data verker:P ) dus foto`s laten zien is nu nog erg moeilijk.

• TD-er
Als het kleuren cams zijn, denk ik dat een IR-lamp niet heel veel zal helpen.
Als het een duurzame IRlamp moet zijn, dan denk ik dat je het beste LEDs kunt gebruiken.
In het donker werken trouwens zwartwit camera's het beste.

Voor die Quat's kun je mischien het beste even navraag doen bij beveliging-bureau's mischien hebben die nog wel een oude zwart-wit versie liggen die uit een project is overgebleven (bijv vervanging van oude installatie)

• Genghis Khan
  • Niet online
Ik kwam dit topic net tegen in m'n bookmarks, en ben nu toch wel benieuwd hoe dit verhaal is afgelopen.

Heeft de topicstarter nog iemand kunnen betrappen? :).

Verwijderd

Ik neem ff aan dat je WinXP gebruikt, waarom gebruik je dan niet Windows Movie maker ? Kun je in een lage bitrate opnemen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Even de titel aangepast zodat mensen doorhebben dat het ingaan op de vraag in de topicstart wellicht niet meer nodig is ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Genghis Khan
  • Niet online
F_J_K schreef op 27 October 2003 @ 19:13:
offtopic:
Even de titel aangepast zodat mensen doorhebben dat het ingaan op de vraag in de topicstart wellicht niet meer nodig is ;)
Misschien dan tevens een idee het topic naar SG te schoppen, omdat het niet specifiek om de software meer gaat maar meer om het 'algemene' rond de zaak?

Ik hoop in ieder geval dat de topicstarter nog gaat reageren :).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verrek, da's waar ook. Die kan hier helemaal niet meer reageren :X

Kan dit dus wel dicht ook, jammer :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.