[icmp] toelaten op speedtouch 510 modem

Pagina: 1
Acties:

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 09:59

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren ADSL en heb al de search en mijn eigen forum gebruikt. Maar niemand die een oplossing weet!

Ik kan wel plekken pingen op internet, maar plekken op internet kunnen mij niet pingen. Het ligt niet aan de pc of router. Dit heb ik al getest.

Ik heb al van alles geprobeerd om aan het configuratiescript te veranderen, maar dat mocht niet baten.

Nu is mijn vraag: wie weet hoe je ICMP van buiten af toe kunt laten op een ethernetmodem (thomson 510 alcatel adsl modem)?

Dich bis echt unne foëzen haas

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Waarom zou je dat willen :? als het aan is zit je veel veiliger ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 09:59

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Om mijn latency tijden te testen bij speedtest.nl bijv. Daarbij wil ik kunnen zien als mijn verbinding nog up is. Als ik eenmaal weet hoe het aan moet, is het makkelijk weer uitgezet!

Dich bis echt unne foëzen haas

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 20:40

ripexx

bibs

Kijk eens even in de volgende handleiding, zo te vinden op www.speedtouch.com Waarschijnlijk dropt je firewall alle binnen komende ICMP/Ping requests, dus zal je even bij de firewall moeten kijken. Heb een oude speedtouch home hier dus kan niet zelf kijken of het werk, maar er staat genoeg info in. :)

http://www.speedtouch.com...1203-0003_v1.0_public.pdf

buit is binnen sukkel